In 2012 gaan wij ervoor, laat maar komen die kindjes hoor!

07-12-2011 20:04 1172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van Zwanger worden in 2012!



Iedereen die voornemens is in 2012 zwanger te worden is van harte welkom met ons mee te schrijven! Geen regels, maar schrijf je al een tijdje niet meer mee, dan verdwijn je uit de tabel (om het overzicht te bewaren).



Sorry, wij zijn op dit moment 'vol'...



Wij proberen zwanger te worden/zijn dit voornemens in 2012:

NaamLeeftijdStart..ste kindjeNODBijzonderhedenThir10senses24Oktober 20122eN.v.t.-Miepie1123Januari 20121e23 januari-Rania30December 20101e12 februari13 februari cola screening+semenanalyse vriend, 6 maart uitslagen cola en semenanalyse.Huismussie28November 20111e8 februari-Rietje2728Januari 20121e2 februari-Druppel34December 20112e21 februari-Shalali25December 20111e2 februari-Overseas29Medio 20122eN.v.t.-Kommaarkleintje35December 20111eN.n.b.-Mir8427September 20111e8 februari-Bubbeltje8427Zomer 20121eN.v.t.-Robinaa2213 januari 20121e12 februari-Explodes21December 20111e11 februariKena26Januari 20122eN.n.b.-Myrthe201227December 20111e19 januari-Steph8724Augustus 20111eIn het verleden problemen met de schildklier. Recent cyste verwijderd. Nu wisselende cyclus.





Wij zijn zwanger:

NaamLeeftijdStart..ste kindjeZwangerBijzonderhedenLinda7734Januari 20121eZWANGER! IVF in verband met vervroegde overgang. Spontaan zwanger!Yakima201eZWANGER! Bevaldatum: 19 augustus 2012Martje5531Februari 20111eZWANGER! Naar verwachting 29 augustus 2012 uitgerekend; 26 januari afspraak verloskundige+echo!



Wijzigingen e.d. ten aanzien van de tabel graag dikgedrukt vermelden, alvast bedankt!



Veel schrijf- en leesplezier!
Alle reacties Link kopieren
Zorg verzekering: ik heb vgz met kraamzorg erbij.

Ik hoef niets te doen al bel ik ze meestal wel op want dan sturen ze je het kraampakket> voor thuisbevalling(of nood) en daar zit ook een cadeautje bij zoals een knuffel of een draagdoek
Alle reacties Link kopieren
@Lian08

Geeft niet hoor meis, ik bedoelde het meer als grapje.

Ik was bijna 19 toen nr 1 geboren werd. Hihi en nu een generatie verder, bezig voor nummer 2

Wel een raar idee eigenlijk.



Nr 1 is heel wisselend in de mening over een broertje of zusje.

Dat er ook echt aan gewerkt wordt is niet bekend.... Dat is echt nog een geheimpje tussen mij en Drupman.
Alle reacties Link kopieren
Is drupman je 2de man?(sorry voor de prive vraag)
Alle reacties Link kopieren
quote:druppel_ schreef op 09 december 2011 @ 10:09:



Nr 1 is heel wisselend in de mening over een broertje of zusje.

Dat er ook echt aan gewerkt wordt is niet bekend....



Haha, dat is zo herkenbaar. Hier worden de stiefjes van 8 en 11 ook regelmatig casual 'gepolst'. Bij hun moeder hebben ze al een babybroertje en zeker voor de oudste is het daarmee wel klaar. De jongste twijfelt nog, de ene keer wil hij wel een zusje maar dan toch weer liever een broertje want daar kan hij mee voetballen.

Hoewel hij laatst ook zei dat hij 'later nooit papa ging worden, want dan had hij nergens meer tijd voor!'



Waar ik wel tegenop zie is dat ze dan weer samen op een kamer moeten (ze sliepen eerst samen op zolder, maar op verzoek van de oudste is de jongste naar de studeerkamer gegaan), omdat de 'studeerkamer' babykamer moet worden. Ik hoop dat dat geen drama's gaat opleveren.



@kdv Wij weten nog niet precies hoe we het gaan doen. Ik ben parttime freelancer en heb nog een baan in deeltijd, alleen houd die laatste weer op eind januari. Ik kan nog wel tijdelijk blijven om klusjes te doen, maar ik wil toch wel graag op mijn eigen niveau blijven werken. Dus ik ga nu maar op zoek naar een fulltime baan. Vriendlief is ook freelancer en geeft momenteel onderwijs aan de andere kant van het land (4 uur reistijd per dag) dus die zie ik niet minder gaan werken. Eerst dus zelf maar eens een baan vinden!

Hopelijk lukt dat voordat ik met een dikke buik zit...



@ zorgverzekering: ik kreeg op het werk een aanbieding voor een collectieve polis die wel interessant was. Mijn verzekering is niet zo heel goed op het gebied van zwangerschap, al heb ik een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling (mocht het ooit zover komen, duh) vanwege een trombose in het verleden.



@ontpillen: daar heb ik gelukkig geen last van (had een koperspiraaltje). Lijkt me heel vervelend! Kun je nagaan wat een rotzooi die extra hormonen eigenlijk zijn. Je hele lichaam raakt van slag.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is hij, al zijn we niet getrouwd.... hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Omdat er 16 jaar tussen zit.

Maar goed, dat maakt helemaal niets uit.je bent pas 34/35
Alle reacties Link kopieren
@kuzu: meid, je hebt nog niet eens je NOD gehad, best kans dat je daarom nog niet positief test. Moed houden, ik duim voor je.



@yakima: heb je al weer een test gedaan, met een duidelijke streep? Niet te vroeg juichen (heb ik al 2 keer gedaan),er kan nog zoveel mis gaan.



@zorgverzekering: ik heb nu menzis jongverzorgd, zonder kraamzorg. Heb al na gevraagd dat ik in de loop van volgend jaar niet kan overstappen. Dus ga waarschijnlijk naar Ohra.



Ben vanochtend kwaad, gisteren een k*t gesprek gehad met vriend. Een collega van hem heeft zich op z'n 40ste laten steriliseren, omdat hij geen oude papa wil worden. Ik vroeg wat hij daarvan vindt. Zegt hij dat hij ook geen oude papa wil worden, op z'n 40ste wil hij wel klaar zijn. Hij wordt begin volgend jaar 35! In 5 jaar 2 kinderen krijgen is niet iedereen gegeven.... We hebben zo lopen discussiëren over een begindatum dat we het nooit over een stopdatum hebben gehad. Ik noem het naïef om er van uit te gaan dat het binnen 5 jaar lukt. Of ben ik te hard?
Alle reacties Link kopieren
Martje: same here! en beide keren was er toch een miskraam/ongesteld heid.
Alle reacties Link kopieren
Lieve martje toch



Misschien moet je het niet zo letterlijk nemen. Niets is zo veranderlijk als de man!

Ik kan me voorstellen dat hij er nu zo over denkt. Maar als de kinderwens er nog is zal de grens van 40 niet zo hard meer zijn.

Ik denk dat dit meer een rationeel besluit is op basis van vooroordelen. Een papa van 32 kan zich net zogoed als een ouwe zak gedragen als een papa van 40+ die zich een jonge hond voelt....
Alle reacties Link kopieren
pfff mannen

Tegen de tijd dat ie 40 is, vindt ie zichzelf vast nog een jonge god!:)
Alle reacties Link kopieren
quote:lizeroos schreef op 09 december 2011 @ 11:47:

pfff mannen

Tegen de tijd dat ie 40 is, vindt ie zichzelf vast nog een jonge god!:)
@yakima

Ik gebruik gewoon die van kruidvat eigen merk, omdat ze zo lekker klein zijn en ik moeite heb met grote tabletten slikken.

Ik heb 15 december mijn nod....spannend....



En jij heb je nog een test gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Mag 'k ook meeschrijven?



Naam Aureel

Leeftijd 36

Start 25 oktober

Hoeveelste kindje tweede



NOD WAT IS DAT? Ik ben nieuw dus ik ken de terminologie nog niet... is dit de laatste ongesteldheidsdag, of de verwachte datum? In dat laatste geval is dat a.s. zondag. Dus dit worden spannende dagen!
Hé ik sta er niet meer tussen!



Pietjebello, 27 jaar, vierde kindje.
Ja gevonden het nieuwe topic! Thanks Thir! Tabel ziet er strak uit!



Er is weer veel geschreven. Moet eerlijk zeggen dat ik best wel veel moeite heb om iedereen uit elkaar te houden en de verhalen bij de juiste personen te herinneren. Sorry daarvoor!!! Maar dat komt vast nog wel goed



@ foliumzuur/ vitaminen. ik gebruik de gewone Etos eigen merk pillen. Ze zijn super klein en dat vind ik wel zo prettig. Moet zeggen dat ik nog wel moeite heb om er iedere dag echt aan te denken. het komt geregeld voor dat ik ze pas later op de dag inneem en niet tijdens het ontbijt. Voor de vitaminen eet ik eigenlijk best veel groente en fruit.



@ werken na bevalling. Ik hoop minder te gaan werken. Moet dat alleen nog goed overleggen hier op het werk. In Italie is het gebruikelijk dat men bv 6 uur per dag blijft werken, 5 dagen lang. Maar ik werk liever 3 dagen 8 uur en 2 dagen thuis (zeker omdat ik ruim 2/ 2,5 uur per dag moet reizen en verplicht een uur pauze heb)



@zorg verzekering. Hier hebben we nog een ouderwets ziekenfonds, dat bevalling in het ziekenhuis gewoon dekt. Qua begeleiding tijdens de zwangerschap wil ik gebruik maken van een prive gyneacoloog en niet via het ziekenfonds. Ga je hier via het ziekenfonds, dan heb je maandelijks een ander. Prive kost wel 100 euro per maand, maar dat hebben wij er wel voor over (krijg ik straks ook iedere maand een echo)



@ veranderlijke mannen. Check! Hier ook zo eentje thuis. Hadden woensdagavond een gesprek over kinderen krijgen. Hij zei dat hij zich dolgelukkig voelt als hij zijn neefje vast heeft en eigenlijk nu wel wil beginnen. Maar nog wel bang is dat hij er in februari met de verhuizing alleen voor staat omdat ik dan misschien wel zwanger en kotsmisselijk ben. Dus heb nu een meneer twijfelkont in huis. Of nu, of maart??? Wel is het voor het zingen de kerk uit, na het zingen de kerk uit geworden. (moet wel bijna ongesteld worden en dat weet hij)
Alle reacties Link kopieren
Niet Ongesteldheid Dag = NOD
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies! Welkom aan alle nieuwelingen!



@Yakima: Zo, jij bent er vroeg bij ;) Persoonlijk had ik nog even gewacht met contact zoeken met de VK, maar iedereen doet dit op zijn eigen manier en dat maakt het ook meteen zo leuk en uniek. Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Ik hoop dat je morgen definitief een positieve test in handen hebt! Wel laten weten hoor! Hoe voel je je nu?



@Kuzu: Het kan nog meid!



@Veranderlijke mannen: Hier nog ééntje hoor! We zijn het er nog niet zo lang over eens dat we rond oktober weer gaan proberen. Mijn man wilde eerst wachten tot 2013, maar uhh...halloo..wat schelen die drie maanden nou? ;)



@Foliuzuur e.d.: Ik gebruikte tijdens mijn eerste zwangerschap ook die van de Etos. Doen het prima! Ik vergat het alleen 'nog wel eens'...



@Zorgverzekering: Ik was tijdens de zwangerschap basisverzekerd. Ik moest dus mijn eigen kraampakket betalen en ook ee eigen bijdrage voor de kraamzorg à 250eu. UIteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen, nauwelijks kraampakket nodig dus, en kreeg ik nog maar 2,5 kraamzorg, omdat ons zoontje een week in het ziekenhuis moest blijven. Dus van die 250eu heb ik weer 175eu teruggekregen.

Een volgende keer blijf ik ook basisverzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben bijgelezen.. Leuk dat er zoveel mensen mee doen.



Ik slik foliumzuur, maar eigenlijk van het merk wat voorhanden is. Nu zijn ze van de appie, ook niet echt groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet ze ook vaak in te nemen:( pff moet ik echt beter aan denken. Iedere dag is ook zo vaak!!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze het beste ergens bij je tandenborstel neerleggen. En dan hopen dat er geen nieuwsgierigen zomaar je badkamer binnenwandelen.... Want ja, dan val je door de mand ;)



Ik ga trouwens even wat prijzen qua luiers en flesvoeding vergelijken. Gebruik nu Pampers en Nutrilon Forte, en het bevalt prima hoor, maar het zijn beiden ook wel één van de duurste in hun soort. Andere mama's, wat gebruiken jullie? Kruidvat luiers is iedereen heel positief over, dus die wil ik sowieso eens gaan proberen. En qua flesvoeding iemand een idee? Friso, of ook Kruidvat? Ik las ergens dat Nutricia zelfs een rechtszaak had aangespannen tegen Kruidvat, omdat hun flesvoeding krek hetzelfde is.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag morgen ook testen, het testje ligt al klaar



Flesvoeding en luiers: Gebruikte> nutrilon en luiers> een huismerk van de EMTE (supermarkt) die heb ik middels nog steeds nodig en bevallen zeer goed 7.99 per pak ipv 9.99 scheelt weer een beetje op de maandelijkse kosten.



Foliumzuur: kruidvat, lekker klein, ik heb een beetje slikproblemen met grote pillen.

Tip tegen betrapt worden met foliumzuur> de pillen in een andere verpakking doen vb vitamine pillen niemand die daar van op kijkt.
Alle reacties Link kopieren
@ queenfan25

Wat spannend morgen! Ik ga voor je duimen.



Goede tip in een ander potje:)



@ iedereen

Weten bij jullie mensen in je omgeving dat je 'bezig' bent?

Bij mij 1 vriendin voor de rest niemand, buiten jullie natuurlijk;)

Veel van mijn vrienden hebben al kinderen dus ik krijg vaak de vraag wanneer wij.

Ik zeg altijd maar we willen over een tijdje graag kinderen, ik zal het je laten weten als het zover is;).
Alle reacties Link kopieren
Niemand weet het bij ons. Het is ons geheimpje. Hoewel, als iemand op dit forum komt dan weten ze het, want ik ben nogal herkenbaar. Daarom wil ik nog een andere nickname aanmaken.



Queen, spannend dat je morgen ook kan testen.

Goede tip voor dat andere potje.



Hoe zit dan dan precies met met de zorgverzekering? Ik heb ook basispakket en 500 euro eigen risico. Dus dat zou betekenen dat veel moeten betalen. Ik ga dat dan toch maar eens uitzoeken.
Goedemorgen allemaal, fijn weekend



@lizeroos, mijn beste vriendin weet het, mijn ouders en zijn moeder



Queen en yakima, en en en??
Alle reacties Link kopieren
Ik zitmobiel, maar voor de TABEL:



START oktober 2011!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven