KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Had wel gehoopt dat het zo snel zou gaan, maar niet verwacht! Ik heb 4 weken geleden de rekening betaald..

Als ik het huisje iets vind en hem accepteer, heb ik hem. Ben zo benieuwd!!



Succes macarinata!



Hoe is het op het wachtbankje hope?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Roosje, wat spannend allemaal. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd roosje!

En abrikozenpitje ik vind een mail of WhatsApp groep ook helemaal prima!

Tijdstip is voor mij ook goed hope!
Alle reacties Link kopieren
@roosje, ik zit vandaag precies op de helft en ik voel mijn borsten (maar dit heb ik ook altijd als ik ongesteld moet worden) en ik heb al een paar dagen soort van pijn onderin mijn buik (maar ik ben ook al een paar dagen aan het hoesten dus kan ook daarvan zijn). Volgens mij zit het allemaal weer tussen mijn oren, van mij mag het heel snel volgende weekend zijn!!



Ik hoop dat het gaat lukken met je huisje, zou leuk zijn!! Gefeliciteerd met je match..



Zit er nu nog iemand op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren
Afstemmen via de app vind ik ook helemaal goed.

Ik sluit me graag aan bij hope. Ik spreek ook graag niet te laat af, want ik heb die dag aan het einde vd middag/begin avond een optreden met mijn bandje. En wil ook heel graag jullie ontmoeten.



Voor het proces zit ik op dit moment in dubio. Volgende week ben ik weer aan de beurt om op t wachtbankje te gaan zitten, maar ik heb een leuke man ontmoet. Ik weet nog niet of t echt toekomst heeft, maar hij staat achter mijn proces. Biologische kinderen komen er bij hem niet, maar ik krijg dus alle ruimte om hier met mijn eigen proces in verder te gaan. Het is nog allemaal heel pril en het liefste zou ik nu even de tijd nemen met hem om elkaar beter te leren kennen, zonder na te hoeven denken over een mogelijke zwangerschap. Ik merk dat ik er in iedere cyclus toch wel heel erg mee bezig ben en in combinatie met hem lijkt t me een beetje veel allemaal. Maar die stomme tikkende klok hè! Ik word komende week 38, dus nu weer even stoppen voelt in dat opzicht ook weer niet goed. Aan de andere kant maken een paar maanden misschien ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Hope! Ik duim voor je!

Roosje gefeliciteerd, dat zijn goede berichten!
Alle reacties Link kopieren
quote:manawa schreef op 05 mei 2017 @ 10:44:

Afstemmen via de app vind ik ook helemaal goed.

Ik sluit me graag aan bij hope. Ik spreek ook graag niet te laat af, want ik heb die dag aan het einde vd middag/begin avond een optreden met mijn bandje. En wil ook heel graag jullie ontmoeten.



Voor het proces zit ik op dit moment in dubio. Volgende week ben ik weer aan de beurt om op t wachtbankje te gaan zitten, maar ik heb een leuke man ontmoet. Ik weet nog niet of t echt toekomst heeft, maar hij staat achter mijn proces. Biologische kinderen komen er bij hem niet, maar ik krijg dus alle ruimte om hier met mijn eigen proces in verder te gaan. Het is nog allemaal heel pril en het liefste zou ik nu even de tijd nemen met hem om elkaar beter te leren kennen, zonder na te hoeven denken over een mogelijke zwangerschap. Ik merk dat ik er in iedere cyclus toch wel heel erg mee bezig ben en in combinatie met hem lijkt t me een beetje veel allemaal. Maar die stomme tikkende klok hè! Ik word komende week 38, dus nu weer even stoppen voelt in dat opzicht ook weer niet goed. Aan de andere kant maken een paar maanden misschien ook niet uit.Wat lastig Manawa, ik zou gewoon doorgaan hoor.. Hij staat sowieso achter je en biologische kinderen van hem zit er niet in. Het kan juist voor de nodige afleiding zorgen door met hem af te spreken en leuke dingen te gaan doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:abrikozenpitje schreef op 04 mei 2017 @ 23:09:

Hee meiden.

Voor de high tea was er toch iemand die een leuk restaurant wist? Ik kom zelf niet uit de buurt van Utrecht dus ik moet met de auto of trein komen. Hoe zitten jullie met vervoer? Misschien dat als iemand een leuk idee heeft mij kan mailen ofzo ( dan staat het niet hier voor jan en alleman te lezen dat wij daar die dag hebben afgesproken) en dat ik het dan weer via de mail communiceer? Of is het handig om een whats app groep aan te maken?



Dat was ik!

Ik ga je mailen.
Alle reacties Link kopieren
Hope; wat spannend!!



Manawa; ik zou ook doorgaan als ik jou was. Hij weet ervan, dus hij weet waar hij aan begint. Ik denk steeds, een man kan ik altijd nog vinden, maar je kinderwens zit wel een soort van limiet aan. Als je zwanger wordt, heb je nog 9 maanden om aan het idee te wennen samen!



Abrikozenpitje; ik vind het allemaal prima!
Alle reacties Link kopieren
@ hope

ik gebruik geen gonal maar heb sinds de 3de poging steeds buikpijn na de inseminatie. Ik heb dit tijdens de evaluatie aangegeven maar ze zeiden dat het niet door de inseminatie kon komen. Vorige maand heb ik overgeslagen en toen had ik geen buikpijn. Dus waarschijnlijk komt toch door inseminaties.



ik zit al een week op het wachtbankje. Mijn NOD is dinsdag maar dat is 12 dagen na de behandeling.



@ fairytales

ik werk in de zorg en heb ook onregelmatige diensten. mijn moeder heeft aangegeven dat ze 1 dag per week wil oppassen, hopelijk op de dag dat ik avonddienst heb. waarschijnlijk ga ik op zoek naar een gastouder ipv een kdv die zijn wat flexibeler qua openingstijden.



@manawa

ik sluit me aan bij hope en pat, gewoon verder gaan
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes, lief!



Spannend Hope. Laat komende week maar snel voorbij zijn voor je!



Leuk dat je iemand ontmoet hebt manawa en wat fijn dat hij achter jou proces staat. Ik kan natuurlijk niet zeggen wat je moet doen, want dat is voor iedereen anders. Snap je dilemma wel.. ik zou denk ik ook kiezen om door te gaan, zeker omdat hij erachter staat en er geen kans is op een biologisch kindje. Welke beslissing je ook maakt, het is altijd de juiste.



Hoe is het bij de huisarts gegaan maca?



Geen idee wanneer jullie af gaan spreken, maar alvast heel veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
@fairytales; ik werk ook onregelmatige diensten. Dat heeft er wel lang voor gezorgd dat ik twijfelde of ik dit wel zou doen, maar zoals polonium ook schrijft, er zijn ook mensen die doen aan flexibele opvang. Mijn ouders wonen niet in de buurt en mijn vader is erg tegen dit plan, maar ik weet zeker dat het gaat lukken allemaal.



@polonium, zit je nog een beetje relaxed?veel succes!

@ hope; ook voor jou!

Alle reacties Link kopieren
Gisteren is mijn menstruatie begonnen ben nog nooit zo blij geweest met mijn menstruatie geloof ik

Vandaag meteen naar Geertgen gebeld en omdat ik aan de hormonen moet, heb ik morgen al een afspraak. De uitgangsecho moet namelijk op dag 1, 2 of 3 plaatsvinden.



Ik weet niet meer wie de tabel bij houd? Want ik zou een plaatsje op mogen schuiven roosje-89, 27 jaar, Geertgen, start iui (met hormonen) mei 2017
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws roosje! Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Super Roosje, succes!



Hoe gaat het met de anderen op het wachtbankje?



Ik heb nu om de paar dagen een echo om te kijken of ik wel een eisprong heb en of ik ook aan de hormonen moet.. Als je aan de hormonen moet heb je dan meer kans op een tweeling? Ik heb geen idee namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed roosje! Gek hè, hoe blij je kunt zijn met je menstruatie..



Lee, dat klopt inderdaad. Met het spuiten van hormonen stimuleren ze de eigroei en heb je kans dat er meer eitjes gaan groeien. Dit deden ze bij mij om mijn "kansen" te vergroten maar je hebt dus ook meer kans op een meerlingzwangerschap.



Hier gaat het nog goed hoor, ben er nog niet afgevallen maar moet dan ook pas vlak voor het weekend ongesteld worden..



Hoe is het bij jou polonium?
Alle reacties Link kopieren
Lee, ik heb dezelfde vraag aan de arts gesteld. Zij gaven idd aan dat je een grotere kans hebt op een meerling. Omdat ze een echo maken voordat ze insemineren, Kun je er voor kiezen om niet te insemineren als er meerdere eitjes gerijpt zijn. Dat gaven ze aan. Al kan t natuurlijk ook zijn dat dat elke keer zo is, geen idee.

Een tweeling lijkt me fantastisch, maar niet in Mn eentje!



Roosje, super dat je kunt starten!! Ik had 'gepland' om in augustus te starten. Ben echt al af aan het tellen in Mn agenda. Misschien dat ik toch eerder begin
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor het antwoord. Het zou wel echt iets voor mij zijn... Dan ben ik wel gelijk klaar (mee), maar het lijkt me ook wel leuk. En zwaar. Maar leuk.

Nouja, eerst maar even afwachten wat we deze maand gaan zien met de echo's. Wie weet loopt het wel anders.



Spannend Plien, misschien toch iets eerder zodat je minder hoeft af te tellen? :D
Alle reacties Link kopieren
Hey Roosje, zoals al verwacht heeft de huisarts me aangeraden eerst mezelf te oriënteren op de aanpak van de KID-poli's. Zij zei echter ook dat in haar informatiesysteem geen postcodebeperking bij Leiderdorp bekend was, dus ik ga daar gewoon maar informeren. En ja, er is heel, heel misschien een bekende donor mogelijk. Doodeng om het hem te vragen, maar van hem zou ik het echt wel willen.



Hoe houd jij het uit in deze voorpretperiode? Hoe ging het gisteren? Enig idee van je ovulatiedatum?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
quote:Macarinata schreef op 09 mei 2017 @ 15:33:

Hey Roosje, zoals al verwacht heeft de huisarts me aangeraden eerst mezelf te oriënteren op de aanpak van de KID-poli's. Zij zei echter ook dat in haar informatiesysteem geen postcodebeperking bij Leiderdorp bekend was, dus ik ga daar gewoon maar informeren. En ja, er is heel, heel misschien een bekende donor mogelijk. Doodeng om het hem te vragen, maar van hem zou ik het echt wel willen.



Hoe houd jij het uit in deze voorpretperiode? Enig idee van je ovulatiedatum?



Het is ook eng om te vragen! En hoewel ik donorzaad uit een bank uit Nederland of uit het buitenland ook prima opties vind, vind ik een bekende donor toch fijner voor het kind later. (ik begrijp heel goed dat niet iedereen zomaar een mogelijke donor uit de mouw schudt! Het is niet vanzelfsprekend).



Toen ik op het punt stond me bij de NL's bank aan te melden van Geertgen, heb ik een goed gesprek gehad met een vriendin. 'Kan ik dit wel maken tov het kindje'. Antwoord : Ja, dat kan zeker en is heel goed uit te leggen. Maar heb ik mijn best gedaan voor het kindje en zijn/haar afkomst als ik mijn mogelijke bekende donor niet eens heb GEVRAAGD omdat ik het eng vind... Nee, dat vond ik dan weer niet. Mijn 'ENG' hoorde (voor mij) toch wel ondergeschikt te zijn hierin.



Gelukkig zei hij (en zijn vrouw) ja, dat is echt superfijn. Maar een eventuele nee is ook niet onoverkomelijk; dan hoef je je in ieder geval nooit af te vragen 'wat als' als het kindje voor z'n 16e vragen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Spannend maca!! Neem de tijd om te kijken wat goed voelt voor je!



Ik kan mezelf voorstellen dat het toch een beetje begint te kriebelen plien! Zeker omdat je weet dat de match er is!

Welke hormonen heb jij ook alweer gekregen?



Ik ben net terug van Geertgen. Ik moet vanaf vandaag gonal f (50 eenheden) gaan spuiten. Best wel spannend, maar gaat vast goed komen. Volgende week weer terug voor een echo om te kijken of het iets gedaan heeft.



Verder gisteren naar het huisje weesten kijken, ik ben super enthousiast en heb hem geaccepteerd. Als alle gegevens gecontroleerd zijn, krijg ik de sleutel al want hij staat al een tijdje leeg.



Ik zit momenteel echt in een positieve flow. Ik zal wat jullie kant op sturen! ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk roosje!!



@macarinata, de postcodebeperking bij leiderdorp geldt alleen als je gebruik wil maken van hun eigen spermabank. Indien je met een eigen donor of eentje uit Denemarken komt ben je vanuit heel Nederland welkom..



Last but not least..

Ik durf het bijna niet te zeggen omdat het nog zo onwerkelijk voelt maar..

IK BEN ZWANGER!!! (Hoe bizar voelt dit om het zo te kunnen zeggen)

Echt ik ben zo ontzettend blij, had de hoop al een klein beetje opgegeven maar ik ben al een paar dagen aan het testen en het lijntje wordt steeds duidelijker!!

6 juni mag ik langskomen voor een echo en ik voel me prima, heb het gevoel de hele wereld aan te kunnen haha..
Wow Hope wat een super nieuws! Gefeliciteerd!! Je hebt r lang genoeg op moeten wachten. Echt heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve hope, wat goed! Het is je zo gegund!
Alle reacties Link kopieren
O super hope! Gefeliciteerd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven