Uitgerekend '3de helft' november 2016

18-03-2016 19:12 216 berichten
Omdat er zoveel zwangeren zijn dat twee topics niet genoeg zijn!



NaamLeeftijdUDj/m?kindjeafsprakenbijzonderhedenangel-flower31/3118 november1e23mei controle,1 juni pretechocombinatie test uitslag was goedhuisjenr16november11 april, 22 aprilMarismuis33/3417 November?2e24 Juni controle vk en 28 Juni 20 weken echo2 miskramen gehadschorpioentje8530/3022 november1e13 aprilLivy872926 november1e9 juni controle2 miskramen gehadDenba9026?18 november13 aprilBailcork99026/3219 november1e12 april intake 19 april echoMisspumpkin30/3413 november2de9 mei combinatietest 19 mei vkKaboutertje427/3220 november2e27 april 20-weken echoFemmie_8728/3622 novemberwillen we niet weten1e5 juli 20-weken echo; 9 juli controleLady-love27/2920 november1e en 2e5 juli echo (20 wkn)Mutsje94 22/24 18 november JONGEN!! 1e kindje 19 mei bespreking? 9 juni geslachtsbepaling
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de mooie echo poekie! is er een reden dat je zo vroeg bent geweest?



Ik 'moet' morgen en ik ben bang!!! heb vannacht gedroomd dat het hartje klopte, wij helemaal blij. Klopte het niet snel genoeg en zei de vk dat het dus alsnog niet goed was. Zo erg is het inmiddels, ik droom in doemscenario's!! Haha



Morgen weten we meer....
Alle reacties Link kopieren
@Livy-87 en huisjenr16 Bedankt voor jullie leuke reacties!

@Tisookwat Ik wilde graag in ieder geval 2 kinderen en krijg ze nu (als alles goed gaat) in één keer. Super leuk. Al denk ik wel meteen aan een aantal praktische zaken die nu natuurlijk iets anders geregeld moeten worden dan ik eerder had gedacht. Maar daar komen we vast wel uit! In eerste instantie zagen we er eentje op de echo, later ging de echo dame nog even verder kijken en kwam er nog een te voorschijn. Het was inderdaad heel bijzonder.

@poekie90 Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Leuk dat je het nieuws hebt kunnen delen. Het wordt dan toch steeds meer echt.



Deze week staan volgens het schema 3 echo's en 1 intake in de planning. Spannend hoor meiden! Heel veel succes (en plezier) komende dagen.
Alle reacties Link kopieren
Livy, snap dat je nerveus bent, dat was ik vorige week ook en ik denk dat we dat allemaal wel hebben (gehad). Ik probeerde mezelf maar wijs te maken dat ik er verder toch geen invloed op heb, dus dat ik net zo goed een nacht goed kan slapen, want slecht slapen doet geen wonderen voor mijn humeur. Voor jou en alle anderen die de komende dagen de echo's hebben. Ik ga voor jullie duimen.



Wat leuk dat steeds meer aanstaande grootouders op de hoogte worden gebracht. Wij hebben het afgelopen vrijdag aan mijn schoonouders verteld. Ik was van tevoren een beetje nerveus, niet omdat ik verwachtte dat mijn schoonouders niet blij zouden zijn (want dat waren ze wel), maar omdat mijn schoonouders op een ander emotioneel level functioneren dan ik en daarmee kom ik wel eens in de knoop. Daarbij snapte ik ook dat mijn man zijn ouders wilde inlichten, dus nu is het hopen en duimendraaien dat ze in staat zijn om dit nog even voor zich te houden en het niet te verklappen. Dat ging in het verleden nog wel eens mis namelijk.



Is bij de dames die de echo hebben gehad, inmiddels al wat meer het besef gekomen dat ze zwanger zijn? Ik merk dat bij mij het besef er wel zo'n beetje is, maar ik blijf ook wel bij alles wat ik voel mezelf afvragen of dat wel normaal is en of alles wel goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren naar de VK geweest! Niet bijzonder even de erfelijke ziektes na lopen. (hebben we gelukkig niet!) ze vroeg trouwens of we wel een 20 weken echo wouden?! Vreemd toch.. ( die krijg je toch altijd?) we hebben 22 april de 12 weken echo! Ik voel me hartstikke zwanger (blegh...) Ik ben eigenlijk niet zenuwachtig.. Ik denk/droom dat we een tweeling krijgen ik voel me zo anders dan de 1e zwangerschap! En ik heb ook al een buikje...
Alle reacties Link kopieren
@huisjenr16 wat grappig dat je droomt van een tweeling. Zou leuk zijn toch? ;)



@Livy-87 Heb jij nou een echo (gehad) vandaag? Hoe is het gegaan?



Even een vraagje in het algemeen. Hebben jullie al dat je (buiten de dingen die je niet meer mag) anders bent gaan eten en drinken? Ik heb heel veel moeite voldoende water weg te drinken op de dag. Terwijl ik normaal aan 4 liter kwam. Daarnaast eet ik ook geen 3 hoofdmaaltijden meer, maar meerdere kleine porties. Ik heb heel regelmatig honger, maar er is weinig eten waar ik echt vrolijk van word. Normaal ben ik een super makkelijke eter. Na het eten heb ik ondanks een kleine portie ook een ontzettend vol gevoel, wat na ongeveer een half uur weer wegtrekt (tegen misselijk aan). Ben benieuwd of jullie dit ook ervaren.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
@ Femmie, het vertrouwen dat je zwanger bent en blijft begint te komen. Voor de echo had ik er veel last van als ik me een dag minder moe of misselijk voelde. Ik vind deze weken zeker nog wel spannend. Ik voel me wat beter dan eerder gelukkig en het was wel fijn om gisteren op de echo te kunnen zien dat het gegroeid was. Nu al 11 mm.????



Er volgt voor ons nog een laatste echo in het ziekenhuis en elke 2 weken bij de verloskundige, dus geen gebrek aan echo's????. Hoewel de echo bij de gyn vooral is om te kijken of de naeffecten van de overstimulatie weer over zijn.



@ huisjenr16: wat wil je zelf? Ik zou zelf wel graag een echo willen. Deze krijgen we in het ziekenhuis,wegens de mogelijke iets hogere risico's bij ICSI kinderen op afwijkingen, hoewel uit recent onderzoek bleek dat het wel meeviel.



Ik merk niet echt verschil met eten tot nu toe, maar misschien komt dat nog. Volgens mij word ik wat vreemd aangekeken door mn collega's dat ik nog graag koffie drink. Wel maar half kopje per dag, veel koffie schijnt niet goed te zijn. Ik heb soms nog wat moeite met de regeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Nou bij mij was het ook goed hoor! een mooi kloppend hartje gezien. Ze dacht 7 weken precies (ik dacht 7.1) maar dat mag de pret niet drukken. Langzaam maar zeker begin ik een beetje te denken dat het eventueel goed zou kunnen komen... het is er trouwens maar 1



Ik heb direct afspraken gemaakt voor de combinatietest (6/5 en 17/5) en voor de termijnecho (12/5). Klinkt allemaal nog zo ver weg! Maar als ik daar doorheen ben denk ik dat ik wel een beetje gerustgesteld ben (en moet zijn)... Is iemand wel eens voor de combinatietest geweest? Maken ze bij beide afspraken een echo? Ik dacht dat ze dat zei, maar een vriendin dacht van niet...



Ik heb me ook gelijk maar aangemeld voor moeders voor moeders. Nu het hartje klopt zou de kans op een miskraam met 80% zijn gedaald (zei de vk) dus ga ik dat toch maar starten de vakantie die tussendoor komt was geen probleem zei ze!



Fijn dat je schoonouders blij waren femmie, ik hoop dat ze hun mond kunnen houden!



Huisje, idd gek dat ze vragen of je 20 weken echo wilt. Volgens mij is dat standaard procedure. Is toch juist een belangrijke? het lijkt me niet onmogelijk dat je je anders voelt.. En dat t buikje sneller groeit is ook best gebruikelijk bij een volgende zwangerschap volgens mij.. Nu ben ik heel benieuwd of het bij jou ook een tweeling wordt



Ladylove ik denk dat ik jouw gevoel van moeilijk eten wel herken. Ik heb helemaal geen zin in brood! Zit snel vol, maar merk op een gegeven moment dat ik moet eten omdat de misselijkheid dan start.



Tisookwat, fijn dat je weer goedgekeurd bent! lijkt me fijn om zo goed in de gaten gehouden te worden! Een half kopje koffie kan volgens mij echt geen kwaad hoor. Tuurlijk zal het beter zijn zonder, maar volgens mij is het niet schokkend. Ik zat gister in een restaurant, nam een hap van m'n lamskotelet, bedacht ik me ineens dat dat natuurlijk ook niet doorbakken is. Oeps!! heb maar gewisseld met m'n lief die mijn gerechtje er toch heel lekker uit vond zien Ik ben dus ook nog niet helemaal aan de nieuwe regels gewend



Succes vandaag schorpioentje en denba!!



Hoe is het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Hihi, het zit vast tussen m'n oren!

Ik heb op dit moment flinke kriebelhoest/ last van luchtwegen.. Zo fijn! Bij elke kuch pies ik in m'n broek



Met voeding verander ik niet zo erg, wel meer drinken! Ik zet een karaf op tafel met water/ijs en vers fruit/munt (dan drink ik meer,gek he?!) en misschien dat ik nog wat mama vitamine ga halen..



De 20 weken echo gaan we zeker doen! We doen geen extra test, wij vallen niet in een risico, en ik vertrouw er op dat alles goed zal zijn..
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!



Vinden jullie het nog goed als ik ook mee ga schrijven?

Mijn naam is Mariska, wordt morgen 33 en 6,5 jaar getrouwd. Na 3 jaar wachten en 2 miskramen is het nu eindelijk weer raak en ben ik vooralsnog 17 November uitgerekend. 4 April al een echo gehad doordat ik door een hele onregelmatige cyclus niet wist hoe ver ik was en daarop al een kloppend hartje gezien wat ontzettend fijn is. 22 April staat de intake en een echo gepland bij de verloskundige.

Dit is voor mij dus inmiddels de 4e zwangerschap. We hebben een vrolijke en gezonde dochter van 4 jaar en heb vorig jaar op Valentijnsdag met 6 weken en op tweede kerstdag met 4 weken een miskraam gehad. Dit heeft wel de nodige impact gehad waardoor ik nu heel onzeker ben over de zwangerschap.



Wel grappig dat ik alle zwangerschapskwaaltjes die ik heb bij jullie ook terug zie. Hier ontzettend moe en weinig eetlust maar als ik niet eet word ik misselijk dus moet wel. En ontzettend emotioneel. Mijn man moet er wel eens om lachen wanneer ik voor de tv zit te snotteren!

We hebben het trouwens nog aan niemand verteld. Ook onze dochter weet nog niet dat ze eindelijk een grote zus wordt want dan ben ik bang dat de hele wereld het weet. Hopelijk volgend week een goede echo en dan gaan we haar heel erg blij maken.



Fijn dat bijna iedereen al een goede echo heeft gehad. Maakt het toch wel een beetje echter voor je gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marismuis,



Wat een verhaal zeg! Vervelend dat je dit allemaal hebt meegemaakt vorig jaar. Ik hoop dat 2016 jouw jaar wordt! Zou ook heel leuk zijn voor je dochter. Ik moet ook 22 april weer voor een echo dus dat wordt een spannende dag ;). Ik ben al onwijs aan het aftellen. Het vervelendst vind ik dat ik te weinig vocht binnen krijg op dit moment.. hebben jullie nog goede tips om de waterconsumptie iets op te krikken?
Alle reacties Link kopieren
ben even niet geweest en zie nu het verdrietige nieuws van pinguin.. mocht je hier toevallig toch nog een kijkje nemen, heel veel sterkte gewenst!!



Iemand nog iets van Mels gehoord? Ik zie net dat ze niet meer in de tabel staat, dus vrees dat het daar ook niet goed is gegaan :( kan er alleen niks van terug vinden..



marismuis, welkom hier! hopelijk kun je na de vervelende ervaringen nu lekker genieten van je zwangerschap.



Hier vandaag weer een echo gehad. De uitgerekende datum is iets bijgesteld naar 13-11 ipv de 10de. verder deed de kleine het nog prima Volgende afspraak bij de vk staat nu 19 mei, en 9 mei is de combinatietest gepland. Ook weer even een spannend momentje.



Mijn kwaaltjes.. Ik ben vooral moe, moe, moe.. heb het gevoel dat ik wel de hele dag kan slapen. Net 2 dagen hoofdpijn gehad maar dat is nu wel weer over gelukkig. Verder snel honger, en dan ook echt een knorrende maag en veel dorst, met name snachts, o en vaak plassen. Heb echt wel meer klachtjes dan de eerste zwangerschap, kan me niet herinneren dat ik dat toen ook zo had. met name de vermoeidheid vind ik vervelend, kom nergens aan toe in huis.



Lady-love, misschien dat een app die je herinnert aan drinken kan helpen. Hoorde dat laatst van iemand, die gebruikte plant nanny geloof ik..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal. Kennen jullie dat moment ook? Je pakt een broek uit de kast, trekt hem aan, doet hem dicht en denkt: NO WAY dat ik hier nog een hele dag in ga staan/zitten/lopen/bewegen! Dat had ik dus vanmorgen. En dus maar een broek gepakt die ik eerder eigenlijk net iets te groot vond, maar die dat nu zeker niet meer is. Bijna weekend, dus dan tijd om te gaan shoppen. Ik heb het nodig, merk ik.



@Ladylove. Ik merk ook dat ik tussendoor wat moet eten, dat vooral mijn ontbijt en lunch echt prioriteit hebben (dan kan ik wel veel eten), maar avondeten doet me minder. Gisterenavond ook een restje laten staan, terwijl ik echt niet zo veel op mijn bord had liggen en ben dat later ook niet gaan compenseren met allerlei chips, koekjes of wat dan ook. Mijn lijf wil dus 'savonds wat minder eten, maar overdag juist wat meer.



@Livy. Wat fijn dat bij jou alles goed was. Weer een hele opluchting, kan ik me voorstellen.



@mariska: Welkom hier en gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat je er geen mooie fles wijn bij open kan trekken, maar we moeten er wat voor over hebben, toch? Wat een rottige periode heb jij achter de rug, maar wat fijn is het dan om te lezen dat vooralsnog alles nu wel goed gaat. Nog een weekje afwachten en dan mag je het uitschreeuwen.



Wens ik jullie allemaal nog een hele fijne dag, ik ga snel nog even wat eten als lunch en dan weer een dagje werken!
Alle reacties Link kopieren
De moeheid herken ik ook wel. Overdag zit ik nog vol energie en plannen. Dan wil ik graag nog even wat aan de tuin doen enzo. Maar het komt erop neer dat ik dan van 19-2200 slaap en dan om 000 weer verder. Ik heb toch echt meer slaap nodig dan anders, maar ik ben er nog niet zo aan gewend. Ze zeggen dat het na 12 weken weer beter gaat, toch?



Broeken had ik al een poosje niet meer aan kunnen hebben wegens het vocht in de buik.
Alle reacties Link kopieren
@lady love, Jij ook al 22 april! Hier ook al aan het aftellen. We hebben natuurlijk al een echo gehad maar blijft natuurlijk spannend, vooral omdat wanneer deze echo goed is we het aan onze dochter kunnen vertellen. Kan niet wachten!!!

Hier trouwens ook wel moeite met voldoende vocht binnen krijgen. Heb inmiddels wel altijd een flesje water bij me en zet een kan water op tafel zodat ik wat vaker inschenk.



@misspumpkin, Hier ook al veel meer klachten dan bij de eerst. Had mijn zwangerschapsdagboek er al weer bij gepakt om even na te lezen hoe het toen was maar herken echt heel weinig terug nu alleen de weinige eetlust.



@femmie_87, Dank je wel!! Gelukkig ben ik een mooi weer drinker hahaha. Ik mis het ook totaal niet. (misschien alleen een biefstukje) En hier ook al broeken die veel strakker gaan zitten. Toch maar de zwangerschapsbroeken opzoeken...



@Tisookwat, Na 12 weken zou het beter moeten gaan. Even volhouden dus... Ik kan ook zo midden op de dag op de bank in slaap vallen wat ik normaal eigenlijk nooit kan.
Alle reacties Link kopieren
Hi Ladies

Ik schrijf zeker nog mee, ben alleen zo beroerd dat het me nu even minder goed lukt alles bij te houden. Ik zal mijn best doen! Ik wilde dat graag even laten weten, ik probeer iig bij tbljven met lezen en reageer waar ik kan. Laat t tweede trimester maar komen kan me erg verheugen op meer energie en ik wil van die irritante misseljkheid af. Zo, sorry voor de ego post ;)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Kaboutertje4. Ik schrijf ook nog mee maar ik ben ook ontzettend beroerd al een paar weken. Het is natuurlijk allemaal voor het goede doel maar wel heel lastig!
Hoi meiden,



Als het mag zou ik ook graag met jullie mee willen schrijven.



Ik ben rond 23 november uitgerekend. Ik ben 22 jaar en mijn vriend 24 en dit is ons 1e kindje. Ik heb de vorige keer een miskraam gehad met 6 weken. Maar voel me heel goed bij deze zwangerschap. Het was 'raak' in de 3e ronde toen ik alles helemaal had losgelaten =)

Ik heb een vroege echo gehad (7+5 weken) en mijn termijn echo staat 9 mei gepland dan ben ik 12+2 weken
Grappig, ik heb op het moment ook een grote afkeer tegen brood! Crackers gaan wel goed. Verder als ik veel water drink na het eten 's morgens ben ik misselijk, maar dat gaat gauw weer over en' s avonds krijg ik niet veel weg. Ik heb ook de hele dag door honger en moet ook veel plasseb. Moeheid Ja echt! Ik val nooit zomaar overdag in slaap! En als ik lieve dingen op facebook of de tv zie, dan voel ik de emoties al in mijn keel (kan ze gelukkig nog weg slikken )



Kortom ik voel me echt zwanger hihi met een ienimienie buikje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi mutsje 94 wat fijn dat deze zwangerschap goed voelt! Ik moet ook heel veel plassen. Dan zit ik op de wc en denk ik oooh is dit het? Haha. Ik kijk onwijs uit naar morgen. Toch weer een stukje bevestiging. Hoe gaat het met alle andere dames? Het is vrij rustig op het forum ;). Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mutsje, leuk dat je meeschrijft.



@Lady-love, ik kijk ook erg uit naar morgen! Toch wel een beetje gespannen. Hoewel we het hartje al hebben zien kloppen ben ik toch nog bang voor een miskraam maar voel me gelukkig wel ontzettend zwanger dus hoop dat het morgen allemaal goed is. Maar nog even wachten tot morgen 15.10.......
Alle reacties Link kopieren
Ladylove en marismuis, heel veel plezier bij jullie echo!



Hoe gaat het met iedereen?



Hier gaat het goed, al begint de vermoeidheid wel steeds meer toe te slaan. Maar dat zien we maar als goed teken



Ik heb van de week de mvm consulente langs gehad en het eerste cadeautje voor m'n zwangerschap gehad. Dat maakt het weer iets tastbaarder maar op de een of andere manier durf ik nog niet er vanuit te gaan dat er in november een baby komt. Hopelijk is dat na de drie echo's in mei beter!



Vandaag laatste werkdag en dan lekker op vakantie. Lekker genieten van de zon, boekjes lezen en... Slapen!!! Haha ik kijk er naar uit.



Misschien is het handig als iedereen die mee wil schrijven zichzelf even in de tabel zet, zodat het wat overzichtelijker blijft. De inlog staat op de eerste pagina
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Livy-87! Hele fijne vakantie! Geniet ervan.



@Marismuis ik ben ook licht gespannen. Hoop zo dat alles in orde is straks. Ik ben echt de uurtjes aan het aftellen. Ik moet rond dezelfde tijd vet grappig.
Ik had net de verloskundige gebeld, omdat ik de hele ochtend al zo'n zeurende en stekende pijn heb bij mijn baarmoeder. En ze zei dat dit de banden waren... Zit je dan aan het begin van je werkdag :/ moet het maar even rustig aan doen vandaag. Ik dacht dat dat pas veel later kwam. Maargoed betekend dat de baarmoeder aan het groeien is en dat is iets goeds
Nou ik heb mezelf in de tabel gezet. Ding verzonden. Maar hij laat niks zien. Dus ik nog een keer gekeken, maar hij staat wel in het wijziging ding
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Eigenlijk moet ik deze groep uit.. Wil ik niet!



Vandaag de echo gehad,wat waren we zenuwachtig! Het hartje klopt! En ik ben al 14+1 weken zwanger ik had tussen door een bloeding gehad (dacht dat het ongesteldheid was) niet dus..

Was even een shock dat we al zover zwanger zijn! Helaas wou onze kleine druif niet op de foto... Zo jammer. Wel 1 gelukt!

Morgen is de verjaardag van onze zoon. We maken het dan ook meteen bekend met een T-shirt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven