uitgerekend in december wie ook?

03-06-2016 11:03 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we weer verder



NaamLeeftijd1e, 2e..kindje Gestopt sindsGeslachtUitgerekende dataBijzonderhedenHelena630/352e03-2016meisje05-12-2016bevallen 01-12-2016Nijntje30/302e03-2016meisje19-12-2016bevallen 23-12-2016Lilly198035/461e08-2014meisje08-12-2016bevallen 07-12-2016Gatekeeper33/322ejongen09-12-2016bevallen 29-11-2016Duufje38/421e2013meisje13-12-2016bevallen 12-12-2016
Alle reacties Link kopieren
He vervelend Nijntje! Dat je weer misselijk bent! Wat verbouwen jullie?
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Allereerst gefeliciteerd allemaal!

Ik hoop dat ik nog met jullie mee mag schrijven?



Ik ben vandaag precies 12weken, eerste kindje en uitgerekend op 27 december. Morgen termijnecho dus wie weet verandert de datum nog..!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bunnybear. Vandaag dus de termijnecho? Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig bunnybear, spannend vandaag de echo, laat je weten hoe het is gegaan?



Duufje, de boel is boven anders ingedeeld qua kamers, de muren bleken slecht gebouwd dus alles is gestript en opnieuw opgebouwd en ingedeeld met een mooie ruime slaapkamer voor ons, en 2 kinderkamers, en een vliering (wij hebben geen zolder). Kan niet wachten tot het af is maar we lopen best wel uit helaas.



Ik was vandaag bij de VK en heb een mooi hartje horen kloppen

Mijn buik groeit best hard en de VK zei dat als ze het niet zou weten ze me 17 weken zou schatten aan de stand van m'n baarmoeder, dus m'n baarmoeder loopt een maand voor (klopt wel in m'n gevoel dat ik vorige keer deze buik dus pas rond 18wk had ) maar goed, ze voelde nog niet het kindje erin, dus dat klopt dan wel weer bij 13 weken.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig welkom Bunnybear

Hoe ging je echo?



Herkenbaar dat van je buik Nijntje! Ik kon het deze keer met geen mogelijkheid 12 weken geheim houden! Wel met wijde kleding, maar met strakke kleding is het heel duidelijk. Denk dat mijn bm ook harder groeit nu. Ben benieuwd. Donderdagavond heb ik controle echo.
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bunnybear ik zal je morgen even in de tabel zetten.



@Lilly als t goed is heb jij je geslachtsbepalingsecho gehad. Wil je t geslacht delen met ons?



Ik heb echt al zoveel last van zwangerschapsdementie, ik heb t idee dat ik er nu al veel vroeger in de zwangerschap last van ben gaan krijgen. Het is dat mijn hoofd vastzit want anders zou ik die ook vergeten.



@Helena hoe is jouw controle echo gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom morgen verder schrijven maar we krijgen een meisje!!! Zo leuk, terwijl iedereen dacht incl wijzelf een jongen.

Ben echt verliefd op dat kleine poppetje
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Lilly!!! Lekker shoppen nu!



Gatekeeper; mijn echo ging prima!

Ik dacht in het begin van mijn zwangerschap echt; jongen.

Na twee echo's dacht ik zeker te weten; meisje.

Na gisteren dacht ik weer een balzakje gezien te hebben

Hahaha!! Woensdag avond weet ik het.
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lilly Idd lekker shoppen nu! Ik dacht bij mijn vorige zwangerschap ook dat t een knul werd en toen bleek het een meisje. Dat vond ik me toch een leuke verrassing.



Doen jullie trouwens mee met Moeders voor Moeders? De vorige keer heb ik niet mee gedaan ivm dat we in het ziekenhuis liepen, maar nu doe ik mee vanaf de 5e week. Stiekem ben ik er wel klaar mee. Nog 1 week, dus nog even volhouden.



Bunnybear hoe was je termijnecho? Is je uitgerekende datum nog aangepast? Heb je trouwens nog je aanvullende gegevens voor in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor, al die goede berichen. En een meisje ...



Ik had de eerste paar weken echt het gevoel dat we een jongetje zouden krijgen. Maar inmiddels heb ik geen flauw idee meer. Het maakt me ook niet uit, maar ik ben wel ontzettend benieuwd. Over 3 weken weten we het.



Nijntje, dat neigen ze nou altijd te doen, die verbouwingen . Uitlopen hoort er een beetje bij vrees ik.

Wij hebben de planning nu afgestemd met de aannemer. Als het goed is, beginnen ze begin augustus en is het 'echte bouwen' met twee weken klaar. Daarna doen we zelf de afwerking. Heb er wel zin in. Is sowieso tijd dat de boel boven even aangepakt wordt en ik wil natuurlijk gewoon een babykamer...



Hier gaat alles goed. De laatste echo is inmiddels 2 weken geleden en de volgende controle duurt nog 2 weken. Aangezien ik me helemaal niet zwanger (meer) voel er ook nog niet zo uitzie, vind ik het allemaal maar spannend. Kan niet wachten tot ik op z'n minst het hartje weer even hoor. Ik ben overigens niet echt bang dat er iets mis is hoor, gewoon een beetje onzeker.



Ik doe niet mee aan Moeders voor Moeders. Ik loop ook in het ziekenhuis en vind het nu eerlijk gezegd al gedoe genoeg. Hele slechte smoes als ik het zo zie... maar ik slik ook medicijnen, dus ik denk ook niet dat ik mee zou mogen doen. Die smoes is beter

Nog geen last van zwangerschapsdementie gelukkig. Maar ik ben sowieso een beetje verstrooid van aard, dus misschien valt het me zelf gewoon niet op.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat sommigen van jullie al weten of je een jongen of meisje krijgt! Wij zijn zelf van plan om het een verrassing te houden maar als we over een week of 8 de 20 weken echo hebben dan is de verleiding misschien wel erg groot!



Wij hebben eergisteren termijnecho gehad, superleuk en alles zag er goed uit. We hebben ook de combinatietest laten doen en krijgen daar volgende week als het goed is een uitslag van.



Geweldig initiatief, moeders voor moeders.. ik had zelf ook graag mee willen doen maar wij wonen in het buitenland dus dat ging hem helaas niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Jep ik doe ook mee met moeders voor moeders. Voor de tweede keer nu. Ik ben er al drie weken eigenlijk helemaal klaar mee... Ik ben zo onhandig geworden, dat ik al een aantal keren heb gemorst en als gevolg daarvan me weer helemaal moest omkleden.. Grrr. Maaaar; maandag komen ze de laatste flessen ophalen!!!! En natuurlijk doe ik het allemaal voor het goede doel. Met de vorige keer mijn schoonzusje in mijn achterhoofd. Nu (gelukkig) niemand die ik ken (want ben tante geworden vorig jaar!). Maakt me dit keer wel net iets minder gemotiveerd.



Gisteren controle echo bij vk. Was erg leuk om onze zwaaiende spruit weer even te zien.



Behang is al uitgekozen, zowel voor een jongen als voor een meisje. Zo leuk! Het liefst maakte ik het kamertje vandaag al af... Want nesteldrang is al lichtelijk aanwezig. Vandaag heb ik me uitgeleefd op de zolder en vorige week op de garage... Hahaha!



Morgen eens kijken of manlief zin heeft om de kledingkast te gaan verplaatsen..



We gaan morgen tevens kijken bij het geboortecentrum dat vanaf juli open gaat naast het ziekenhuis. Verheug me om in een relatief nieuwe kamer te gaan bevallen!!!
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer!



Helena, leuk he om al bezig te zijn, ik ken het! Jij bent dus lekker aan het opruimen geweest meid, fijn gevoel geeft dat he. Ik vind het sowieso prettig om het nu te doen, nu ik me fit voel. Altijd maar weer afwachten hoe we ons later voelen met een bolle buik haha!

Wij doen elke keer wat, erg leuk om te doen! Wij hebben van het weekend de babykamer besteld. Die kan met een maandje bezorgd worden. Dan kunnen we (lees: man ) die nog voor onze vakantie (aug) in elkaar zetten! In juli gaan wij alvast de kinderwagen uitzoeken, wij neigen heel sterk naar de Bugaboo, mede door de goede ervaringen die ik om me heen hoor. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Leuk om te gaan kijken bij het geboortecentrum, hoe was het? Wat grappig dat dat ook op een zondag kan! Nog twee daagjes en dan weet jij dus ook wat het wordt, zooo leuk!

Bunnybear, wat knap dat jullie kunnen wachten! Wij hadden voor de zwangerschap ook dat idee, maar daar is niets van over gebleven haha . Is erg leuk als het verrassing blijft en wat een kadootje als je bevallen bent om dan die verrassing nog te hebben :heart:! Fijn dat alles goed was op de echo, leuk he om de kleine weer te zien! Blijft een wonder elke keer en een heel onwerkelijk idee dat dat écht in je buik zit! Spannend van de combinatietest!

Duufje, ik ben echt het levendige bewijs dat je gevoel je soms erg kan misleiden haha. Wij hadden echt het idee dat het een jongen was en heel veel mensen om ons heen ook. Zo leuk, het was echt een verrassing! Net als bij jouw eerste dus Gatekeeper! En ben er super blij mee, gewoon om te weten wat het is!

Fijn dat het plan nu concreet is met de aannemer en dat je naar een datum kan toeleven om de babykamer te gaan maken. Je kan wel alvast rondkijken voor spulletjes, dat is al zo leuk een beetje oriënteren!



Vorige week nog erg last gehad van moeheid, maar dit weekend merkte ik wel dat het beter ging. Moet zeggen dat ik ’s middags dan ook tussendoor even een uurtje ga liggen, dat gaat helaas doordeweeks niet. Ik hoop dat het deze week beter gaat, voor de rest geen klagen. Ik zit nog wel met smart te wachten tot ik een klein buikje ga krijgen! Plus ik zit af en toe wel in twijfel of ik iets voel van binnen, maar kan evengoed mijn darmen zijn. Wel leuk een beetje speculeren!

Wij gaan a.s. vrijdag langs voor een rondleiding op een kinderdagverblijf hier vlakbij mijn werk. Toevallig hoort deze ook bij onze organisatie, ik werk zelf bij een grote kinderopvang organisatie (op Financiën).

Weten jullie al hoe jullie het gaan doen qua uren werk? Voor diegene die al een kleine hebben zal er wellicht niet veel veranderen… ik ben sowieso al op vrijdag vrij… ben straks ook dinsdag en woensdagmiddag vrij. Maandag gaat de kleine meid naar kdv, woensdagmorgen naar mijn moeder en donderdags werkt mijn man thuis bij haar. Ben d’r heel blij mee, ook om lekker veel bij haar thuis te zijn
Alle reacties Link kopieren
ps. ik heb met enige regelmaat de laatste twee weken last van mijn onderrug met vlagen. Is iemand daar bekend mee i.c.m. zwanger zijn? Ik heb eigenlijk nooit last van mijn rug. Het ontstaat vaak met zitten, maar van de week werd ik er ook ineens wakker van dat het écht zeer deed ineens. Duurt vaak geen dag lang ofzo, maar 2 uurtjes bijv. Vraag me toch af of dat door mijn baarmoeder komt die aan het trekken is aan banden ofzo? Ik zit nu net 2 uur op mijn werk en dan begint het weer! Probeer wel regelmatig op te staan en te rekken en strekken en rechtop te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Lilly, ik had altijd enorm veel last van mijn onderrug net voor en tijdens het begin van mijn menstruatie. Kan me voorstellen dat dat alles met je baarmoeder te maken heeft. Ik heb er nu bij vlagen wat last van.

Verder echt helemaal geen enkele klacht. Energie is helemaal terug (nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet zo gemakkelijk toegeef aan vermoeidheid, dus ik negeer het ook wel een beetje) en ben ook niet misselijk meer.



Qua werk: ik werk nu fulltime (40+ uur) en twijfel nog of ik terug ga naar 24 of 28 uur, dus naar 3 of 3,5 dag. Ik vind het erg lastig, ben echt een werkpaard, behoorlijk ambitieus en heb een enorm verantwoordelijkheidsgevoel m.b.t. mijn werk. Ik vind het lastiger dan ik had verwacht om (even) bewust een stapje terug te doen en mijn ambities on hold te zetten. Aan de andere kant heb ik ook echt wel zin om eindelijk eens wat minder te gaan werken. Beetje dubbel dus. Mijn man zou best wat minder willen gaan werken, maar dat is gezien zijn werk niet echt praktisch. Bewuste keuze dus dat ik minder ga werken, maar ik moet nog even aan het idee wennen.

Mijn ouders passen sowieso een dag op, mijn schoonouders willen dat ook maar daar twijfel ik nog over. Zij zijn wat ouder en ik ben bang dat het hen snel teveel wordt. Vooralsnog hebben wij dus 1 of 2 dagen per week kinderdagverblijf nodig.



Bunnybear: ik wilde sowieso graag weten of we een jongetje of meisje krijgen. Mijn man in eerste instantie niet persé, dus ik heb het van hem laten afhangen. Nu is hij nog nieuwsgieriger dan ik . Fijn dat de termijnecho goed was! En de uitslag van de combinatietest kreeg je dus niet meteen? Wij kregen die direct na de echo/nekplooimeting.



Leuk hè Helena, je kleintje weer even zien. Ik leef momenteel echt een beetje van echo naar echo.

Fijn dat je het geboortecentrum al even kon zien. Ik moet in het ziekenhuis bevallen (ik mag niet persen, dus de volledige bevalling moet met ruggeprik en kindje wordt met de vacuumpomp gehaald), dus hoef me om dat soort dingen niet druk te maken .
Alle reacties Link kopieren
Duufje, je kan altijd ouderschapsverlof opnemen, dan werk je eerst tijdelijk minder uren en kan je altijd meer uren gaan werken of wat je tegen die tijd wilt...
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die positieve berichten!!



Al ben ik wel wat jaloers op jullie energie ik heb die dus echt niet. Ik voel soms echt uitgeput zo moe en die bekkenklachten heb ik ook niet gemist... Eigenlijk ben ik zoveel minder met m'n kindje bezig dan ik zou willen, beetje te druk met verbouwing en peuter.

Moest in het begin van m'n zwangerschap ook erg wennen aan het idee (het was wel gepland maar nooit verwacht zó snel) en icm met die vreselijke misselijkheid voelde ik me in het begin erg ongelukkig, maarja dat heb ik eigenlijk niet echt aan mensen verteld want iedereen is zo blij voor je.

Gelukkig is dat gevoel nu wel weggetrokken hoor en kan ik blij zijn, ik dacht m'n uk gister zelfs even te voelen daar kijk ik zo naar uit!

En puur geluk als de oudste ineens opvalt dat je buik groeit en vanalles vraagt over de baby! We hebben gezegd dat het nog lang duurt, pas als Sinterklaas is geweest, maarja hij is 3 weet hij veel wanneer dat is haha, dus we horen regelmatig: is Sinterklaas al geweest?



Ik doe deze keer niet mee aan moeder voor moeders, vorige keer wel maar dat was ook zo'n drama met die misselijkheid. En tja afgelopen maand hebben we op 3 verschillende plekken gelogeerd dus dat was gewoon praktisch gezien te ingewikkeld.

We wonen nu sinds het weekend weer thuis gelukkig, maar voor die 2 weken is het ook niet meer de moeite.



Ik heb trouwens bij mijn 1e ouderschapsverlof opgenomen en ben het aantal uur gaan werken wat ik in gedachten had, en dat beviel goed dus daarna m'n contract om laten zetten (toen kreeg je voor het ouderschapsverlof nog wel een kleine toeslag van de belasting, nu niet meer).
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie zo veel hebben geschreven! Houden zo! Vind het erg leuk om te lezen!!

Misschien is er over een tijdje bij jullie ook wel behoefte aan een whatsappgroep om foto's van babykamers etc uit te wisselen. Vind ik persoonlijk super leuk! Maar we zien wel.



Bugaboo gehad, maar verkocht. Het is een groot log ding en vond het erg onpraktisch om mee te nemen. In gebruik is hij super! Maar als je eerst een stukje moet rijden en daarna pas met de wagen erop uit gaat zoals wij, is hij onhandig. We hebben nu een Quinny Zapp xtra 2 voor onze peuter. Die is zeer klein op te vouwen en eg praktisch zelfs voor kleine auto. Hij is met newborn set uit te breiden tot een wagen die je vanaf dag 1 kan gebruiken. Echter is hij erg laag en onpraktisch voor lange mensen. Het is hier thuis ook echt mijn wagen, mijn man vind hem te laag. Hij is bovendien zacht roze Haha! En dat vind hij niet zo fijn... Stoere papa...

Met een kleine in het vooruitzicht hebben we een mima kobi gekocht (tweede hands). Dit is een tweelingwagen waarbij de kindjes onder elkaar zitten. Erg leuk! En mooi!! Gestroomlijnd en makkelijk schoon te maken. Onze peuter past er wel nog maar net in (onder de zonnekap) dus das iets minder. Verder nog geen nadelen ontdekt. En zonnekap kan eraf dus.



Als je op zoek gaat naar een wagen zou ik vooral zo veel mogelijk uitproberen in de winkel met inklappen, opbergen, gebruiksgemak etc. Op YouTube kun je ook 1000en reviews bekijken met filpmjes over het gebruik. Dat vond ik erg fijn en heeft me geholpen in mijn keuzes.



De kleine voel ik sinds vorige week echt duidelijk! Wat gezellig!! Vandaag de dichte envelop met geslacht bij de bakker ingeleverd! Hihi! Nu wachten...
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
@Lilly pijn in de onderrug voel ik ook. Man moet me soms even optrekken vd bank want dan zit ik weer helemaal vast. Ik heb nu de laatste dagen ook flink last van bandenpijn.



@Nijntje het niet bezig zijn met je zwangerschap herken ik. Ik vergeet soms gewoon dat ik zwanger ben. Ben druk met werk en de kleine dat ik me soms schuldig tegenover de baby in mijn buik voel. Ik zou er eigenlijk veel meer van moeten genieten dan dat ik doe.



@Duufje ik werk nu 32 uur, 3 op kantoor, 1 thuis, maar alleen als kind slaapt. 1 dag gaat ze naar de opvang en 2 dagen naar mijn moeder. Ik wil straks 3 dagen gaan werken maar man studeert volgend jaar pas af en kan dan pas fulltime gaan werken. Hij werkt nu 3 dgn, dus dan wisselen we qua dagen.



@Kinderwagen. Wij hebben een Dubatti, prachtige wagen rijdt heerlijk maar wel weinig opbergruimte. We kopen een duobuggy erbij, die zijn niet zo duur. Die gebruiken we alleen als een van ons alleen is met de kinderen, als we samen zijn dan kunnen we de normale kinderwagen gebruiken. Ik vind hem te mooi om nu al te verkopen.



@Helena wanneer kan je je taart ophalen? Je houdt t lekker spannend. Ik weet niet of ik de kleine al voel. Soms denk ik van wel, dan voel ik plopjes in mijn buik, maar durf t niet met zekerheid te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Peg Perego. Het is een Italiaans merk. Wij hebben m gekocht bij babydump. Hij is geweldig voor kleine mensen (ik) maar ook prima voor lange mensen (mijn vriend). Daarnaast heeft ie super veel ruimte onderop voor spullen en boodschappen! En qua prijs ligt ie lager dan de merken als bugaboo en joolz etc.

Bij babydump hebben ze trouwens veel acties, zo kregen wij de box gratis bij de kinderkamer, en de maxicosi en een luiertas gratis bij de kinderwagen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie al zo bezig zijn met de spulletjes.

Ik heb dat dus nog helemaal niet. Meubels etc kan in ons geval ook nog niet (zou niet weten waar ik dat moet laten voor de verbouwing klaar is), maar ik heb dus echt nog helemaal niets gekocht en ben daar ook nog helemaal niet mee bezig. Heb wel een aantal dingetjes gekregen en vind dat superleuk, maar ik ben zelf nog te bang denk ik om me eraan over te geven. Vind ik best idioot van mezelf. Hoop dat ik wat meer vertrouwen krijg als ik eenmaal de pretecho heb gehad. Of een buikje heb. Vind het nog zo moeilijk om te geloven dat ik echt zwanger ben op het moment. Zal vast wel te maken hebben met het feit dat we er enorm lang over hebben gedaan om hier te komen (alles bij elkaar ongeveer 7 jaar).

Tegelijkertijd ben ik wel echt enorm blij en gelukkig dat het nu zover is, maar het landt gewoon nog niet echt.



Ouderschapsverlof is ook nog een optie inderdaad. Dan kan ik mijn contract laten aanpassen naar 28 uur en voorlopig 24 uur gaan werken. Maar aan de andere kant, als ik dat eenmaal gewend ben wil ik misschien wel niet meer naar 28. Wat kan ik het mezelf soms moeilijk maken

Gelukkig kan ik er nog even over denken. Komt wel in orde.
Alle reacties Link kopieren
Duufje, dat zie je dan wel weer. Je uren gewoon op 28 als jullie dat financieel kunnen bolwerken. En lekker voorlopig 24 uur werken.

Wie weet vind je het heerlijk en zet je het alsnog naar 24 uur om of voorzelfde geld wil je toch weer 28 uur.... -zorgen voor morgen!

Herkenbaar gevoel over onwerkelijk, daarom shop ik juist nu zo. Heb het juist nodig om te geloven. Hier ook geen buikje niets, voel me naast wat moeheid als voor de zwangerschap! Nu geloof ik mensen ook wat meer die na zoveel mnd ineens ontdekken zwanger te zijn



Spannend Helena van het geslacht!! Ik ben zoooo benieuwd!!



Nijntje thnx voor de tip Babydump & acties



Gatekeeper wel logisch met een kleintje die al rondhobbelt dat daar veel tijd in gaat zitten. Hoor dat veel om me heen over 2e zwangerschap!

Moet zeggen dat ik 's morgens Goedemorgen tegen de kleine zeg en 's avonds welterusten en dan voelt het zo stom omdat ik niets voel of zie nog! Dus zoveel ben ik er ook niet mee bezig naar de baby, wel meer in mijn hoofd dat ik aan haar denk. Maar het blijft iets abstracts nog. Heel apart!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk Lilly. Het grappige is dat ik normaal gesproken dus echt helemaal geen twijfelkont ben. Weet behoorlijk goed wat ik wel en niet wil en ben ook niet bang om knopen door te hakken. Laten we het maar op zwangerschapsgedrag houden. Heb ik toch een beetje zwanger-zijn bewijs

Financieel kunnen we het allemaal wel redden, hoewel dat ook wel wennen gaat zijn hoor. We zijn nu echt ontzettend verwend met 2x een bovenmodaal fulltime inkomen en leven daar ook naar. Maar in dat opzicht zou ik alles wel willen inleveren in ruil voor een kindje, dus daar heb ik me ook echt nooit druk om gemaakt.



Spannend Helena! Als ik het goed heb onthouden, snijd je morgen de taart aan? Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa!!! Vanavond is taart moment!

Oh ik vind het zoooo spannend!



Over buiken gesproken; ik schaam me soms als ik moet zeggen dat ik "pas 16 weken" zwanger ben. Ik heb een buik van 20-24 weken... Pfff.

Zal eens een fotootje uploaden;

Buikfoto



P.s. Ik ben de voorste met het witte shirt.

Die andere twee zijn 32 en 34 weken......
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Mooie buik hoor Helena. Bij mij zie je t ook goed hoor, vorige keer had ik veel vruchtwater en dat verwacht ik dit keer ook.



Heb je je taart al aangesneden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven