Uitgerekend21-31augustus2017

11-12-2016 11:58 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Het forum is nog erg vroeg gezien de meesten voor NOD zitten maar ik open hem toch alvast omdat het andere topic erg druk is!



Ben je uitgerekend tussen 21 en 31 augustus 2017 kom dan graag meeschrijven! Je mag zelf je gegevens toevoegen aan de tabel, of als dat niet lukt kunnen wij je wel helpen!





Naam

(Leeftijd)KindjeGeslachtUitgerekendAfsprakenBijzonderhedenTwix89

(27/28)Eerste ntb 17 augustus- klopt!Boontje19

(29/35)Tweedentb 18 augustus-Cupcake1988

(28/28)EersteMeisje!19 augustus01-04 20-weken echo klopt!kleinedingen

28/31Eerste ntb 19 augustus-Snowy89

(27/31)EersteJongen!26 augustus10-04 20-weken echo klopt!kipkerrie

(32/32)TweedeMeisje!29 augustus- klopt!Babette144

(38/37)Tweede ntb 31 augustus- klopt!DiHappy86

(30/32)Eerste ntb 31 augustus11-04 20-weken echo klopt!





De algemene gegevens van het account zijn:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
6.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is er een hoop geschreven, kan niet alles bij houden hoor, hihi



Hier ook een klein kamertje, maar alles kan erin, zal alleen een stoel missen voor de nachtvoedingen.

Die heb ik nog van de kinderen en ik hoop echt dat ik die erin kan krijgen want daar kon ik slapend in voeden......



Ik ben al 38 dus "moet" de testen, ik zal wel wat doen maar niet alles.

Ik werk al 20 jaar met kinderen met enkel en meervoudige beperkingen en ze halen met die testen nog niet eens het topje te voorschijn.

Denk er dus goed overna of je het echt wilt of niet.



Ik heb nooit bloed verloren bij de twee niet en nu ook niet.



Vanavond met mijn dochter een romper gekocht, ik ben weg van koekiemonster en mijn lief kan perect elmo nadoen, deze twee stonden op de romper, die hebben we dus snel gekocht.



gisteren een positielegging gekocht en dikke panty, ik heb zoveel last van de broeken die ik momenteel nog een beetje aan kan.

ik heb nog wat lange bloesjes en jurken, dus dat wordt veel hetzelfde aan de aankomende tijd.



last van darmen heb ik al twee weken, echt om gek van te worden en wat ik ook vreselijk vind is dat ik heel de dag moet boeren.

hoop dat die twee dingen snel verdwijnen.



een kleine groep is idd fijn, want dan kun je het nog een beetje bijhouden van iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake: misschien toch overstappen op een andere verzekering. Hoe zijn jullie verzekerd en wat betalen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen basis, gaat 104,95 kosten volgend jaar. Met een aanvullend pakket erbij +29,95. Ik denk dat het wel goedkoper kan. Moet nog even kijken. Ik ben niet zo'n overstapper, zit al jaren bij dezelfde. Altijd als ik overstap ergens mee gaat er wat fout.



Het is ook niet echt bloed, een sliertje bruin/oud bloed. Ik maak me geen zorgen nog, zolang het maar niet rood bloed is.



Kamertjes inrichten! wij hebben best een grote kamer die straks babykamer wordt. Toen we ons huis kochten gelijk overal vloer gelegd en de muren geverfd. Er hoeft dus niet veel te gebeuren. Ik wil wel graag 1 muur in een leuk kleurtje. Geen rose of blauw maar zacht olijfgroen, taupe of mosterdgeel ofzo...



Zo'n laddertje vind ik ook erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje. Ik denk dat je ook niet echt al te veel zorgen hoef te maken hoor. Gewoon even aankijken.



Wij zijn ook net verhuist en er ligt inderdaad ook al een vloer en alles fris geschilderd. Het is echt een schattig kamertje met Frans balkonnetje. Waarschijnlijk verven wij ook 1 muur. Nog even kijken welke kleur. Misschien kiezelgroen?
Alle reacties Link kopieren
Ooh dat klinkt heel schattig, met een balkonnetje erbij! Kiezelgroen is ook mooi! Zulke tinten ben je ook minder snel zat. In onze woonkamer hebben we een groene muur en na 4 jaar vind ik het nog steeds mooi.



Beetje-vreemd, ik lees je bericht nu pas. Wat een leuk rompertje heb je gekocht. Wat bedoel je precies met die combinatie test, dat het niet veel uitsluit? Ik ben wel benieuwd naar je uitgebreidere mening/ervaring
Alle reacties Link kopieren
Diene: ik ga sowieso overstappen. Zit nu bij cz direct en daar zit alleen de basis in. Je kunt bij cz wel op elk moment overstappen naar de aanvullende verzekering gezinnen. Vgz en delta lloyd zitten allebei ronde de €140. Ik betaal nu geloof ik iets van €110- €120 bij cz met aanvullende tandarts etc.



Hier ook alles nieuw in huis. We hebben een jaar lang intensief verbouwd dus alles is bijna klaar. Ik weet niet of ik het kamertje verf of dat ik 'gekleurde' meubels gebruik en de kleur in de aankleding aanbreng. Bij de prenatal hebben ze een leuk Scandinavisch kamertje alleen echt heel duur. Dacht €1000 voor alleen het bedje en de commode . De grote kamer vinden we te groot voor een baby (3x4). Het kleine kamertje 2x2,5 is prima voor een baby, voelen ze zich ook meer geborgen.
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje de combinatietest is een kans berekening dus bijv 1 op 50 dat je kindje een van de drie afwijkingen heeft. De vervolgtest is dan de nipt waarin ze kunnen zien of je kindje echt de afwijking heeft of niet. Vul me gerust aan als ik het mis heb!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt volgens mij helemaal Cupcake1988! Omdat Beetje-vreemd schrijft dat ze met die testen nog niet eens het topje naar boven halen ben ik wel benieuwd naar meer ervaring/info daarover.



Nou ik ga maar eens slapen. Weltrusten meiden!
Alle reacties Link kopieren
Zoals al is geschreven.....3 afwijkingen/syndromen

Er zijn duizende afwijkingen die niet getest kunnen worden of zich pas ontwikkelen op latere leeftijd/maanden.



Ik heb er geen mening over, maar er zijn zoveel kinderen met een afwijking die nooit gevonden had kunnen worden.

Vd week is er een kindje waarmee ik werk op 6 jarige leeftijd overleden en een syndroom die zelfs ik na 20 jaar nog nooit had meegemaakt voordat ik haar leerde kennen.

Wees dus voorbereid dat er altijd een kans is.

Misschien komt het door mijn werk dat ik er zo overdenk, wat realistischer.......heb te veel gezien en mee gemaakt denk ik.



Een ding heb ik wel geleerd, wat er ook aan de hand is met je kindje, je zult er van houden en voor vechten!!
Alle reacties Link kopieren
Cupcake: Scandinavische stijl vind ik ook heel mooi. Hier gaan wij ook de kleinste kamer als baby kamer gebruiken ookal is er nog een grotere kamer.



Over de combinatietest ga ik me nog beter laten informeren en nadenken...



Jullie zullen vast denken waarom ik op dit tijdstip op het forum ben Haha.

Ik ben al de hele week heel vroeg wakker. ik weet niet of het aan de zwangerschap ligt of aan dat we dus net een week verhuist zijn.



Wat betreft mn zwangerschapssymptomen; ik voel me nog redelijk goed! Wel veel last van menstruatie achtige krampen en soms voel ik me wat flauw.. hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, mag ik ook meeschrijven en in de tabel?

Ik zal later uitgebreid reageren, maar moet zo de hele dag op pad.

Ik heb vorige week positief getest en zit als het goed is nu in week 5. Ik vind het super spannend en moet nog tot de 9e week wachten op een echo. Zo lang!

Ik ben 33, alleenstaand en ik krijg een kindje van twee (homo) vaders.

Ik geloof dat 19 augustus mijn uitgerekende datum is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Stjerna!! En wauw wat een interessant verhaal heb jij! Bewust alleenstaande moeder of draagmoeder? Is me niet helemaal duidelijk, kan natuurlijk allebei nog haha. Wat leuk dus jouw kindje heeft straks een moeder en 2 vaders? Wat een rijkdom! Dat moet toch een heel proces zijn geweest denk ik of valt het mee?



Diene: haha je was gewoon stiekem nog aan het feesten zo laat (grapje he!). Hier ook last van krampen en ik voel he heel suf met hoofdpijn. Maar ik heb ook griep gehad deze week dus weet even niet wat de boosdoener is maar het is wel vervelend al de hele week.



Inderdaad zoals beetje-vreemd zegt er zijn zoveel afwijkingen maar ik geloof met de nipt en de 20-weken echo kunnen ze ook alweer veel uitsluiten. Wij gaan er dit keer wel voor simpelweg omdat we de eerste keer een miskraam kregen. We willen geen doodziek kindje ter wereld zetten dus zullen dan ook de zwangerschap afbreken als dat blijkt. Daar gaan we natuurlijk niet van uit! We vinden het voor onszelf veel te pittig en het kindje heeft waarschijnlijk geen leven van goede kwaliteit (ligt even aan de afwijking).



Ohja hier sinds gisteravond last van mijn borsten. Die beginnen dus ook op te spelen
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sjetrna@ gefeliciteerd en ik ben heel benieuwd naar je verhaal, want dit is iets wat je niet zo vaak hoort!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje in heb veel gemist! Ik heb alles gelezen maar ben volgens mij alweer de helft kwijt Ik geef de zwangerschap maar de schuld hahahaha!



Welkom aan alle nieuwe meiden! En gefeliciteerd natuurlijk



Wat een bijzonder verhaal sjetrna! Ben benieuwd naar de achtergrond mocht je dat willen delen met ons



Bij mijn vorige zwangerschap hebben wij de combinatie test gedaan puur uit gevoel. Ik weer dat het maar een kans berekening is op 3 afwijkingen maar mocht mijn kindje dat hebben, wilden wij dat graag weten. Ik denk dat wij het nu ook weer zullen doen.



Kwaaltjes heb ik niet echt. Ik heb ook niet echt het gevoel dat ik zwanger ben gek genoeg. Terwijl de testen toch echt anders zeggen haha! Ik ben alleen maar blij want met mijn vorige zwangerschap was ik echt heel ziek tot week 16 dus ik zou het heel fijn vinden als het nu niet zo is
Alle reacties Link kopieren
wat fijn dat je het 'rijkdom' noemt, cupcake. Zo voelt het voor ons ook. Ons kindje is heel erg gewenst en erg bewust uit vriendschaps-liefde 'gemaakt' (dmv ZI).

Ik ben geen draagmoeder. Maar echt moeder. Heb al heel lang een sterke kinderwens en merkte dat ik niet meer wilde wachten tot ik de juiste man tegenkwam (en het misschien te laat zou zijn). Mijn kinderwens zat dat denk ik ook een beetje in de weg.

Al heel lang ging het alternatief van alleenstaand moederschap door m'n hoofd maar het voelde nooit goed. Ik zag alleen maar beren op de weg, tot ik het verhaal las van een vrouw die met twee mannen kindjes had in een co-ouderschap. Toen wist ik 'dit klopt voor mij en de toekomst die ik een kindje wil kunnen bieden'. Heel snel daarna heb ik toen mijn mannen leren kennen en daarna nog heel lang tijd genomen elkaar echt te leren kennen. Het kindje gaat nu opgroeien met 2 vaders en 1 moeder in 2 huizen, maar we zien ons wel als 1 gezin.



Hopelijk komt er op een dag nog een leuke man in mijn leven, maar ik merk dat ik alleen ook heel gelukkig ben.
Alle reacties Link kopieren
Dat was heel kort m'n verhaal. Maar stel gerust vragen, hoor. Ik deel het graag.



Wat betreft de zwangerschap. Boontje, ik heb ook weinig kwaaltjes - behalve pijnlijke borsten. Durf ook niet echt meer testen te doen. Probeer een beetje vertrouwen te hebben zonder dat ik zekerheid heb uit testen of echo's - maar wel lastig.



Gister had ik een lange dag en toen had ik aan het einde een paar keer een scherpe steek in m'n buik. Dus ga nu echt mega rustig aan doen, en hopelijk dat het dan goed gaat groeien.



Passen jullie je leven al aan? (Met een tweede is dat vast lastiger of niet?)
Wauw wat bijzonder Stjerna. En je kindje gaat zoveel liefde krijgen, dat is echt heel mooi.



Ik herken die steken wel hoor na een drukke dag. Dan heb ik ook behoorlijk last van mijn buik.



Op dit moment vind ik het goed te doen. Heb alleen regelmatig hele heftige darmkrampen. Die zijn niet zo prettig helaas. Maar alles voor een goede uitkomst.



Vind wachten tot de eerste echo wel echt heel lang duren. Ook al is het nog maar 2 en een halve week, het lijkt nog heel ver weg.
Hoi dames!

Allemaal gefeliciteerd!

Ik had vandaag eindelijk een positieve zwangerschapstest in handen! En ga ergens eind augustus uitkomen. 14dgn terug IUI gehad.

Zou ik ook mogen meeschrijven? Dan zet ik later mijn gegevens in de tabel.

Zo onwerkelijk allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wauw stjerna wat een mooie keuze en inderdaad wat een rijkdom voor jullie kindje! Een hele mooie gedachte om op deze manier een kindje te nemen en daar nog iemand 'extra' bij te hebben (ipv 1 vader, 2 vaders!) Heel leuk!



Hier ook een beetje last van mijn borsten, de vorige keer had ik dat erger maar moet misschien nog komen. Ik pas mijn leven wel aan in die zin dat ik Let op mijn eten, ik zorg dat ik sigarettenrook zoveel mogelijk vermijd, en ik neem wat meer rust. Maar mijn leven was niet heel anders voordat ik zwanger werd hoor haha. Ik drink en rook niet en ga ook niet uit ofzo.



Ik merk hier dat ik echt heel onzeker ben vooral in dit prille stadium. Er is niet echt aanleiding voor, de mk had ik met 9 weken maar toch. Elke keer op de wc ben ik opgelucht dat ik geen bloed zie. Ik probeer er niet te veel aan te denken of mijn gedachten te beperken en snel aan iets anders te denken maar het voelt echt als zo een diepe onderhuidse angst die er altijd zit ver weg. Brr kon ik maar met mijn vingers knippen en de baby hebben
Alle reacties Link kopieren
Welkom snow! Uiteraard kun je meeschrijven . Wat fijn dat jullie uiteindelijk zwanger zijn geraakt met iui
Alle reacties Link kopieren
Stjerna wat een mooi verhaal. Jullie kindje met straks 2 papa's en 1 mama. Inderdaad rijkdom! Gefeliciteerd met je zwangerschap!



Boontje wat fijn dat je nog geen kwaaltjes hebt. Dat kan natuurlijk nog komen maar tot week 16 ziek zijn klinkt ook niet fijn zeg.



Welkom Snowy! Wat fijn dat de iui geslaagd is, gefeliciteerd!



Ik had gisteravond een feestje en toen ik thuis kwam helaas meer bruinverlies en zelfs een beetje rose bij afvegen. Normaal zou ik in alle staten zijn maar mijn mijn lichaam houdt me erg kalm. Geen idee of dat een goed teken is, ik vertrouw er eerst maar op. Als het aanhoudt ga ik de verloskundige maar bellen. Momenteel is het weer gestopt.. Pfff ik vind er niks aan zo..
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje toen ik bruinverlies had zat ik in week 6 dacht ik en zelfs dan kan het nog innestelingsbloed zijn volgens de VK. Maar wat ik wel heb geleerd als je er niet op gerust ben kun je altijd bellen! Ze hebben liever dat je belt en daarmee je zorgen kunnen wegnemen dan dat je dagen, weken met onrust loopt. Heb je ook last van kramp?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel cupcake, ga ik doen. Ik heb verder geen last van kramp en alle kwaaltjes nog volop aanwezig. Zelfs het gespannen gevoel in mijn onderbuik was gisteravond even weg dus ik heb nog even gedanst enzo. Het kwam echt zomaar uit het niets.



Wat vervelend trouwens dat je zo onzeker bent, maar volkomen logisch natuurlijk na je miskraam. Het is allemaal ook heel onzeker, kon je maar door een luikje even in je buik kijken en zien of alles nog goed gaat daar binnen..
@ geluksboompje; niks aan hè ik had het vorige week ook even na de positieve test. Maar was ook snel weer weg......dacht eerst nou dit was het begin van het einde. Maar nu heb ik gewoon wat helder slijm som8s dat is wel normaal volgens mij.



Cupcake; ben ook wel heel bang dat het misgaat. Het is ook de eerste hier dus alles is zo spannend.



Sjerna: Wat een bijzonder verhaal gaaf hoor dat het zo goed voelt! 2 vaders 1 van hen is de biologische vader?



Snowy; welkom. Hoeveel pogingen hebben jullie gehad?



Bloempje; die darm krampen heb ik ook heel erg gehad voor de test en na de test paar dagen gister tot nu niet meer! Werd er soms 2 uur ofzo echt beroerd van....

Gister had ik ook wat meer last van mijn liezen en onderrug doordat we hele middag in stad hadden gelopen. Zal er wel bij horen. Lag om 21.00u al in bed haha



Boontje; Ik voel me ook niet echt zwanger verder hoor... soms even dan denk ik oja er zit wat.



Kamer bij ons is best groot. We gaan ergens een keer verbouwen en dus verhuizen. Waar en wanneer dat zal zijn weet ik dus nog niet. Zullen in ieder geval hier nog wel een jaar wonen. Maakt wel beetje lastig wat doen we met de babykamer. Laminaat vloer laten we sowieso liggen ik wil eigenlijk gewoon alles leuk maken : -) mijn man mag eerst gaan opruimen haha kamer is volgebouwd
Zo leuk mijn beste vriendin is ook net zwanger hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven