Uitgerekend21-31augustus2017

11-12-2016 11:58 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Het forum is nog erg vroeg gezien de meesten voor NOD zitten maar ik open hem toch alvast omdat het andere topic erg druk is!



Ben je uitgerekend tussen 21 en 31 augustus 2017 kom dan graag meeschrijven! Je mag zelf je gegevens toevoegen aan de tabel, of als dat niet lukt kunnen wij je wel helpen!





Naam

(Leeftijd)KindjeGeslachtUitgerekendAfsprakenBijzonderhedenTwix89

(27/28)Eerste ntb 17 augustus- klopt!Boontje19

(29/35)Tweedentb 18 augustus-Cupcake1988

(28/28)EersteMeisje!19 augustus01-04 20-weken echo klopt!kleinedingen

28/31Eerste ntb 19 augustus-Snowy89

(27/31)EersteJongen!26 augustus10-04 20-weken echo klopt!kipkerrie

(32/32)TweedeMeisje!29 augustus- klopt!Babette144

(38/37)Tweede ntb 31 augustus- klopt!DiHappy86

(30/32)Eerste ntb 31 augustus11-04 20-weken echo klopt!





De algemene gegevens van het account zijn:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
6.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje: ik vind 10 al voldoende! Persoonlijk vind ik het leuk om de verhalen te kunnen blijven volgen. We zitten geloof ik nu op 10 personen. Diegene die nu aansluiten is prima maar dan kunnen we straks de groep delen. In de groep van mei hebben we uiteindelijk gekozen om de maand door 3 te delen. Alleen jammer dat het andere topic tot de 14de is. Je zou eigenlijk dan 1 - 10, 11-20 en 21-31 moeten hebben, vandaar ook mijn opening haha :p. Moeten we straks kijken, ik denk dat er namelijk nog veel meiden gaan aansluiten omdat die deze week positief gaan testen.
Ik werk 40 uur en zit op een jaarcontract die eind september eindigt. Hopen dus dat zij het geen probleem gaan vinden, maar anders is het hun probleem.



Verder heb ik pijnlijke borsten, 's ochtends beetje misselijk en buikpijn. Dat van die broeken herken ik, merk nu al dat mijn riem niet meer strak kan, want dat irriteert. Gelukkig voel ik mij verder helemaal prima.



Vanochtend voor de zekerheid nog een clearblue met weken indicator gedaan en kreeg gewoon al een 3+. Echt bizar.



Ik hoop dat ik al jullie verhalen kan onthouden.

Iedereen in ieder geval gefeliciteerd en ik hoop dat we hier een mooi groepje kunnen opbouwen om de lusten en lasten mee te delen van het zwanger zijn. Spannende tijd in ieder geval!
Oja, ik snap die tabellen niet. Zou iemand mij daarin willen zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je toegevoegd bloempie alleen ik mis nog wat info.
Hallo allenmaal ik ben er zondag achter gekomen dat ik zwanger ben moest eigenlijk gister ongesteld worden en heb toen weer een test gedaan van clearbleu met weken indicator hij gaf 2-3 weken aan dus dat betekend dat ik ong 4 weken zwanger ben wanneer kan ik het best een afspraak maken bij de vk ? Nu al of nog een paar weken wachten ? Wat denken jullie ?? Mvg C
Dank je wel cupcake. Info die mist is dat het mijn eerste kindje wordt.



Ik heb net gebeld met een verloskundigepraktijk. Heb 4 januari de eerste echo . Kijken of het hartje dan klopt. Spannend!



Augustus: je kan nu al bellen voor een afspraak. Zodra je positief hebt getest mag je je al aanmelden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Augustus 2017, je kunt nu al een afspraak maken bij de verloskundige. De meeste van ons hebben geloof ik al de eerste echo gepland. Maar ik geloof 2-3 weken op de CB betekent 5-6 weken zwanger omdat je de twee weken die je 'cadeau' krijgt er nog bij op moet tellen, of vergis ik me dan?



Bloempie8 ik voeg het even toe! Spannend de eerste echo weer, voor ons ook even hartje kijken die 2 januari.
Zie dat de leeftijden ook nog moesten. Ik ben 28 vriend 29
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Mijn uitgerekende datum is voorlopig 15/8/2017, vinden jullie het ok als ik hier mee ga schrijven? Zo ja, dan zal ik mezelf even wat uitgebreider voorstellen! Vind alle "ervaringsverhalen" al heerlijk ok te lezen hihi!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Skopje, ja prima hoor. We moeten straks misschien de groep toch even gaan splitsen om het overzichtelijk te houden maar welkom!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat ik mee mag schrijven! Ik zal zo ook even proberen mijn gegevens in de tabel te zetten!



Ik zal me even voorstellen... ik geloof het nog niet helemaal dat ik toch echt zwanger ben, want het is bij ons namelijk al in de eerste ronde geluk!

Ik was al wel een jaar gestopt met de pil, omdat ik mij daar beter bij voelde.

Het afgelopen jaar ben ik heel erg onregelmatig ongesteld geweest. Variërend een cyclus van 36-66 dagen.. ik dacht dat het daardoor niet zo'n vaart zo lopen, maar toch!

Verder over mij privé leven..

Ik woon samen met mijn man in een koophuis. We zijn net verhuist van een appartement naar een eengezinswoning en we zijn afgelopen jaar ook getrouwd. Daarnaast hebben wij allebei een vaste baan. Man fulltime en ik 32 uur.

Het lijkt me leuk om jullie ervaringen te lezen en mijn ervaringen te delen!
Nog 1 erbij. Hebben net vanmorgen positief getest! Zo ik nu zie is 20 augustus de uitgerekende datum.

Lijkt me erg leuk om mee te schrijven met meiden die gelijk op gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geprobeerd om mijn gevens in de tabel te zetten, maar dit lukte me niet.. ben nog niet zo ervaren op het viva forum. Zou iemand mijn gegevens er in kunnen zetten?

Ik ben 22 jaar, mijn man 25.

Het is ons eerste kindje

Uitgerekende datum is ongeveer 22 Augustus.

Eerst afspraak bij de vk is op 5 januari en dan krijg ik als het goed is de week erop een echo!

Alvast bedankt!
Welkom Diene en gefeliciteerd.





Sleepingbeauty87 lang geleden, maar gefeliciteerd!! Wat geweldig dat jij nu ook zwanger bent. Leuk dat jij hier ook mee gaat schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Ik had bewust 10 plekjes in de tabel gemaakt om het enigszins overzichtelijk te houden. We hebben nog 8 uitgetelde dagen (24-08 t/m 31-08) waarop meiden kunnen binnenkomen. Dus de groep zal nog wel groeien. 10 is niet de max hoor maar hoe breder de uitgetelde periode hoe meer meiden natuurlijk.



Mijn voorstel is om deze week even af te wachten en dan eventueel volgende week de groep te splitsen in 21-31 en 14-20? Ik vind het in ieder geval net zoals sleepingbeauty zegt leuk om mee te schrijven met meiden die gelijk op gaan. Ik zal de nieuwste meiden even toevoegen
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het makkelijker om vanaf een bepaald aantal een nieuw topic aan te maken met bijv uitgerekend 16 - 31 augustus (2) voor de nieuwkomers. Vind dat we nu wel met een leuk groepje schrijven, zou jammer zijn als we straks na splitsen weer een aantal meiden niet meer kunnen volgen. Tenslotte gaan we allemaal wel redelijk tegelijk op toch..



Zag dat het in juli ook zo is gedaan. En dan de topic titel veranderen in 16 - 31 augustus. Dan zitten we allemaal weer goed :p



Welkom skopje, diene, bloempie en sleepingbeauty!
Alle reacties Link kopieren
Cupcake

Bij mijn eerste 2 kindjes ,die kort op elkaar zijn, hebben wij het ook op 6 weken gezegd.

Maar nu heb ik het daar wat moeilijk mee. Ik wil dat mijn kinderen het als eerste horen en sowieso van ons. Maar ik wil hen ook niet onnodig verdriet aan doen in het geval het toch niet ok zou zijn nu. Alleen ga ik het nooit tot de eerste controle op 8 weken kunnen volhouden vrees ik.

Mijn buik gaat al veel te zichtbaar zijn voor mijn omgeving.

Zo moeilijk :-/
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is een opsplitsing zeker ok van 15 tot 20 augustus

Ik hou ook meer van kleine groepjes. Anders kan ik niet volgen
Eva: dat is al vlot! Ik ben nog best angstig voor een de echo...

Maar het is ook onze eerste dus alles is nieuw!



Ik kan de tabel niet aanpassen ben 29 en manlief is 31 onze echo is 12 januari
Ik hem bij vlagen pijn achter het botje ofzo net of het in brand staat.....

Pijnlijke darmen en dan is het weer over....

Dan ben ik even flink beroerd van en dan is het weer weg....

Maakt me wel dat ik soms denk nu is het mis!
Alle reacties Link kopieren
Sleepingbeauty: de eerste keer hebben we het verteld bij 4+1 en nu hadden ze het geraden bij 3+5. Toen zat ik dus nog zelfs voor mijn nod haha. Als het mis gaat dan gaat het mis daar kun je vaak niets aan veranderen en dan kun je beter mensen om je heen hebben die je het meteen kunt vertellen zonder dat je eerst nog moet gaan uitleggen dat je zwanger bent/was. Mja iedereen op z'n eigen tempo en wat prettig voelt
Alle reacties Link kopieren
Spannend hè, Sleepnig beauty... maar het kan net zo goed de banden zijn doe je voelt.



Ik heb Delta Lloyd Start en heb vorige keer alles vergoed gekregen. Ik zal nog wel de polis voor het nieuwe jaar bekijken. Just in case...



Ik ben 37 en man 38 en ik mag 30 december al voor een echo Ik snap goed dat je een week je later gaat, Cupcake. Anders zit je een week in ongerustheid, mocht het hartje niet kloppen. Maar ongerust ben ik sowieso wel. Jij waarschijnlijk ook?



Qua werk, ik werk 24 uur en man 40 uur (maar dat zijn er meestal meer) en regelmatig in het buitenland. Wel druk, maar daar groei je in. T is wel handig als de logistiek goed loopt. Kind gaat 2 dagen naar de crèche en 1 dag naar oma. Bij de volgende worden dat misschien 3 dagen crèche, of misschien een dagje bij andere oma. Want als de oudste naar school gaat, lukt het niet qua brengen en halen.



Opsplitsen vind ik ook een goed idee als de groep te groot wordt.



Ik heb het eerste babyspul al gekocht... Ik kwam hem tweedehands tegen en hij is heel zeldzaam. Een Oscha baby cairis Okinami wipe out. Had ik al verteld dat ik fan ben van Oscha? Nou ja, in het ergste geval verkoop ik hem weer...
Alle reacties Link kopieren
O ja, Kerst wordt best een uitdaging om geheim te houden! Een maandje later zwanger worden was praktischer geweest... Eerste Kerstdag is met ouders en siblings, dan zou ik het prima vinden om te vertellen. Maar Tweede Kerstdag bij man's familie is met tig ooms, tantes, nichten, neven en achterneven. Dat vind ik te vroeg om te vertellen.

We zien wel...
Alle reacties Link kopieren
Daar moest ik even voor googlen Yelley! Een draagdoek dus. Hele mooie kleuren! Dragen lijkt mij ook erg interessant



Kerst is inderdaad een dingetje. Misschien dat wij het ook wel gaan vertellen met kerst. We hebben het er net even over gehad. Dan is het hele gezin samen. Mijn zus zie ik niet zo vaak omdat ze ver weg woont. Nog een weekje om te beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Thnx! Nu dan even een kort voorstelrondje vanuit mij dan!



Ik (30), partner (41) en mijn eerste kindje, zijn 4e! Oei als ik het zo typ klinkt dat meteen als erg veel haha! Maar ik zie het vooral als leuk! Zijn kids zijn nl 1x in de twee weken een weekend bij ons. dat gaat hartstikke goed en dan gaat ons eigen geluk ook n beetje meer kriebelen! Ik kan het eigenlijk nog niet echt geloven, maar dat komt omdat ik niet superveel kwaaltjes heb, ik eet alleen wat minder per keer, maar misselijkheid of pijnlijke borsten etc komt bij mij (nog) niet voor! Op 28 dec heb ik de eerste echo en op 4 jan de intake. Ik de verloskundige. Ik ben erg benieuwd!



Wat ik heel dubbel in mijn situatie vind is dat ik op dit moment al langere tijd met een burn out thuis zit.. vooruitzicht is nog niet dat ik binnen enkele weken weer aan de slag ven dus heel dubbel, hoe ga ik mijn collega's vertellen dat ik zwanger ben terwijl ik ziek thuis zit. Dat vreet best welaan me en ook omdat mijn werk dicht bij mijn woonomgeving is, dus zodra ik het privé aan vrienden vertel weten ook mijn collega's het.. poeh heftig,.. maar goed ik ben sowieso nu heel voorzichtig en hebben het nog aan niemand verteld omdat ik ook denk mijn lijf functioneert op dit moment niet helemaal zoals het hoort, dus wie weet kan dat ook invloed hebben op mijn prille zwangerschap.



Kindje is wel supersuper gewenst! Soms denk ik dit heeft gewoon zo moeten zijn en dit zorgt er misschien wel voor dat ik uit deze ellendige situatie kom maar ik blijf dit heel moeilijk vinden en weet soms niet goed wat te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven