Uitgerekend21-31augustus2017

11-12-2016 11:58 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Het forum is nog erg vroeg gezien de meesten voor NOD zitten maar ik open hem toch alvast omdat het andere topic erg druk is!



Ben je uitgerekend tussen 21 en 31 augustus 2017 kom dan graag meeschrijven! Je mag zelf je gegevens toevoegen aan de tabel, of als dat niet lukt kunnen wij je wel helpen!





Naam

(Leeftijd)KindjeGeslachtUitgerekendAfsprakenBijzonderhedenTwix89

(27/28)Eerste ntb 17 augustus- klopt!Boontje19

(29/35)Tweedentb 18 augustus-Cupcake1988

(28/28)EersteMeisje!19 augustus01-04 20-weken echo klopt!kleinedingen

28/31Eerste ntb 19 augustus-Snowy89

(27/31)EersteJongen!26 augustus10-04 20-weken echo klopt!kipkerrie

(32/32)TweedeMeisje!29 augustus- klopt!Babette144

(38/37)Tweede ntb 31 augustus- klopt!DiHappy86

(30/32)Eerste ntb 31 augustus11-04 20-weken echo klopt!





De algemene gegevens van het account zijn:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
6.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kerst is hier idd ook wel een dingetje, maar ik denkdat ik het gooi op de antidepressiva die ik slikte (slechts 3wk omdat ik toen wist dat ik zwAnger was) maar familie weet niet dat ik gestopt ben en geef gewoon aan dat alcohol met medicatie geen goed idee is.. haha misbruik maken van de situatie mag soms wel hè... speel liever op safe op dit moment.



Ps kan iemand mijn gegevens in de tabel zetten? Ik ben daar geloof ik niet zon held in... dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het toevoegen!

Wat leuk om jullie berichtjes te lezen. Ik vind persoonlijk een wat kleiner clubje ook beter. Dat volgt wat makkelijker!



Hier nog weinig last van 'kwaaltjes' op wat krampjes en een opgeblazen gevoel na. Ik heb nu al dat mn broek niet echt lekker meer zit. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Diene, ik heb dat ook! Het rommelt aardig daar beneden en heb ook continu een opgeblazen gevoel. En mijn borsten, oei, vooral savonds staan ze op ontploffen. Zo voelt het.



Oooh skopje wat leuk, hoe oud zijn de kinderen van je partner? Ik snap dat het inderdaad wel spannend is nu je ziek thuis zit. Wel fijn dat je nog niet veel last van kwaaltjes hebt!
Alle reacties Link kopieren
De kids van mijn partner zijn 11 en de tweeling is 8,5. Zelf hoop ik ook een beetje op een tweeling, raag me niet waarom maar dat heb ik altijd al gehad.... maar dat gaan we zien ja idd wel blij dat ik. U nog niet te veel last heb van kwaaltjes..



Geluksboompje vind je het niet spannend om nu al te gaan vertellen? Ik ben nog zo bang dat het mis gaat of dat er helemaal niets echt aan het groeien is zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk! Zij zijn oud genoeg om het allemaal te snappen dus straks. Een tweeling lijkt me pittig, maar wel leuk!



Ja ik twijfel ook een beetje nog hoor. Maar omdat het ruim 1,5 jaar geduurd heeft en dat best emotioneel was af en toe zou ik het ook wel graag willen delen. Ze weten echt van niks, een grote verrassing dus. Maar ik ben ook best onzeker hoor, het kan natuurlijk nog mis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Leuk om alle verhalen hier te volgen.



Hier beginnen de kwaaltjes nu ook meer op te komen. Moet meteen eten in de ochtend anders wordt de misselijkheid steeds erger. Mijn broeken zitten ook niet zo lekker meer aan het eind van de dag. Heb vooral van die hoge broeken in m'n kast liggen dus misschien nog even een meer stretchy broek kopen. Ook m'n borsten zijn enorm gevoelig. Maar ik geniet van alles wat erbij komt kijken ;)



Over werk: ik werk momenteel 32 uur en mijn vriend 3 dagen. Hij wil misschien iets meer gaan werken en voor mij zou het ook mogelijk zijn om 28 uur te gaan werken dus hier gaan we nog even mee puzzelen .

Ik ben me ook aan het orienteren op de zorgverzekering. Nu heb ik alleen basis maar ga denk ik toch een goede aanvullende verzekering afsluiten. Hebben jullie nog tips? Independer geeft Delta Loyd aan volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Skopje: ooh veel herkenning! Ik heb in 2010 een burn-out gehad maar enkele klachten daarvan zijn nooit weggeweest. Nu had ik dus in oktober een miskraam gehad maar een week daarna op het werk kreeg ik te horen dat ze een andere baan voor me gaan zoeken. Mijn wereld stortte in, ik was zo emotioneel! Ik werk helaas wel nog en ben deze week begonnen aan in intensief traject van 16 weken. Bij mij komt alles tegelijk nu: mijn zwangerschap, mijn eigen traject, zoeken naar een nieuwe baan, op zoek gaan naar een loopbaanadviseur en dan ook nog elke keer met flinke tegenzin gaan werken wat me ontzettend veel energie kost. Het kindje is een bewust keuze maar ik had nooit kunnen voorzien wat er met mijn werk ging gebeuren. Ik sta op het punt om me ziek te melden, gewoon omdat het me allemaal te veel is. Ik kan toch niet al die paden tegelijk bewandelen met de beperkte energie die ik nu heb. Ik ga het deze keer niet zo vroeg vertellen op het werk, de vorige keer kreeg ik daar ook geen begrip voor. Ik had het toen aan 2 collega's verteld omdat ik een hele lage bloeddruk heb en dus kan flauwvallen.



Yelley: wauw die heb ik ook even moeten opzoeken haha, leuk zo een mooie draagdoek! Ik ga ook een draagdoek kopen maar dan geen doek maar meer zo een rugtas systeem.. Ken het merk niet maar mijn zus heeft zoiets en de kleine vind het heerlijk om daar in te zitten.



Diene: ik draag al zwangerschapsbroeken. Schijt eraan haha als je die een keer hebt geprobeerd wil je niet anders meer . Zitten echt veel lekkerder dan zo een knoop of strakke broek die de hele tijd irriteert. Mijn buik blaast op gedurende de dag dus ik heb het ook echt wel nodig. Ik heb er een van prenatal en een van hm. Die van prenatal zit mooier bij de gulp en die van hm is de buikband wat strakker wat ik dan weer fijner vind alleen de gulp zit heel laag dus je moet er een langer topje overheen anders zie je die buikband tevoorschijn komen.



Kleine dingen: voor mij was ook delta lloyd de goedkoopste alleen ik zag dat VGZ een paar euro duurder was maar meer dekking had in het zwangerschapspakket. Ik denk dus dat ik voor VGZ ga. Ik vind cz gezinnen erg duur. Ik zit nu bij cz direct en kan straks overstappen tijdens het jaar op gezinnen dus ik heb nog een alternatief.



Gaan jullie de combinatietest uitvoeren? Wij gaan hem dit keer wel doen. Onze vorige miskraam is waarschijnlijk gekomen door een verkeerde aanleg in chromosomen. We willen nu toch graag alle risico's uitsluiten.



Gaan jullie ook naar de negenmaandenbeurs? Wij wel!!



Hier ook nog niet veel klachten hoor. Ben wat meer futloos, last van krampjes en mijn onderrug en heel af en toe een beetje misselijk maar niet tot spugen toe gelukkig. Ohja de duizeligheid begint ook weer heel erg op te spelen.. Hopelijk gaat het deze keer goed, fingers crossed! Spulletjes kopen gaan we pas later doen. In maart of april zijn weer de mamamazzeldagen geloof ik, dan ga ik wat koopjes scoren haha :D
Wauw. Wat een verhalen weer. Ik ga ze later even rustig allemaal bij lezen. Zit nu op het werk, dus heb niet heel veel tijd. Wilde alleen even kijken of jullie iets herkennen.



Ik heb echt behoorlijk last van buikpijn. Beetje zeurende pijn met af en toe steken rechts en links. Op internet zie ik dat het pijn van een groeiende baarmoeder kan zijn, maar heb het natuurlijk nog nooit meegemaakt dus weer ook niet wat normaal is.



Nu ik eenmaal weet dat ik zwanger ben voel je ineens ook hele andere dingen lijkt het. Maja ben benieuwd dus of jullie ook buikpijn hebben?
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje ja de kids van mijn partner gaan het helemaal snappen, ben ook erg benieuwd naar wat zij ervan vinden!

Maar inderdaad als je al zo lang bezig bent dan snap ik dat de behoefte groter is om te delen, ook omdat mocht mis gaan, je wel wat extra steun kunt gebruiken... Wat een dilemma's al in die prille zwangerschap he!



Kleine dingenJa vind het ook echt leuk om iedereen te volgen, dan begint het nog veel meer te leven en te kriebelen van wat er in je buik gebeurt zeg maar..! Broeken aan het eind vd dag niet meer lekker zitten jaaa daar heb ik ook last van alleen ik had het nog even niet aan mn zwangerschap gerelateerd haha! Puzzelen met hoe je het met werk, dat is inderdaad even opties naast elkaar gaan zetten. Ik werk op dit moment 36 uur (of ja op dit moment dus op papier), en ik had voor mezelf al bedacht om wat minder te gaan werken, om een betere balans te krijgen. Nouja, nu is die keuze helemaal makkelijk gemaakt! Mijn partner heeft een eigen zaak en werkt fulltime, in het weekend dat we de kids hebben pikt hij ze om 2 uur op van school en heeft dan ook weekend. Kan goed zijn dat hij de vrijdag standaard of 1x per 2 weken helemaal vrij neemt, maar dat is omdat hij graag wat meer betrokken wil zijn bij de opvoeding. Dus ja dat wordt ook nog even opties bekijken, maar hij is wat dat betreft redelijk flexibel en dat maakt het wel makkelijker.



Die zorgverzekering, ja wat dat betreft zijn we in de beste periode zwanger geworden ik ga denk ik voor IZA, ik werk voor de overheid, dus krijg daar mooie kortingen en een prima pakket. Ook als ik extra aanvullend verzeker krijg ik nog een extra tegemoetkoming van mijn werkgever, dus dat is mooi meegenomen. Ik heb voor mezelf ook bedacht om me daar dan ook niet druk om te maken en niet verder te gaan vergelijken (iets wat ik normaal echt maar blijf doen... aiii die perfectionist in me)



Cupcake Ohhhh ja inderdaad heel herkenbaar!! En ik hoor het vaker dat bepaalde klachten nooit helemaal weggaan... Vind ik zo heftig om te horen. Wat vervelend dat je je draai nu niet kunt vinden op je werk. Intensief traject is dat met betrekking tot je werkzaamheden of is dat voor jezelf om te zorgen dat die klachten weggaan? Loopbaanadviseur, is dat omdat je niet weet wat je wilt met je werk of meer om te kijken wat je mogelijkheden zijn? Kindje inderdaad een bewuste keuze, en ik denk ook wel eens het heeft gewoon zo moeten zijn, probeer het zo veel mogelijk op zn beloop te laten en kijk maar eens waar het heen gaat. En als je je zelf niet goed voelt of emotioneel niet in staat bent om te werken, meld je gewoon eens een dag ziek, kijken hoe het gaat. Dat heb ik zelf nooit gedaan (gewoon een keer n dagje ziek zijn, niet eens vanwege zwangerschap) omdat ik te trots was en achteraf denk ik oooh mijn god dat had me zoveel meer lucht kunnen geven!!

Ik denk dat ik ook weinig begrip ga krijgen op het werk, maar ja dat zal ik dus leren te moeten gaan verdragen. Vraag me niet hoe, maar dat gaat me lukken. Ook omdat ik mijn werk wel kan schieten nu, ik heb 5 jaar lang gedacht dat ik een leuke baan had met hele leuke collega's en alles prima ging. Nu kom ik er achter dat ik een baan heb die totaal niet bij me past, dat ik helemaal niet tegen dat politieke geneuzel kan (oneerlijk gedoe) en een aantal collega's misbruik hebben gemaakt van me. Nouja en dan begin ik volgend jaar weer net zo "vrolijk" mee reintegreren haha. Zodra ik enigszins weer aan de gang ben, ga ik starten met een loopbaantraject om uit te vogelen wat nu eigenlijk wel bij mij past. En dat vooruitzicht vind ik prima. Ook mijn werkgever heeft hier al mee ingestemd (voordat ik uitviel hebben we het hier namelijk al over gehad), dus wat dat betreft vind ik het ok. En we gaan het wel zien (zeg ik nu heel stoer....) Maar ik snap je emotionele rollercoaster waar je nu in zit, want die maak ik net zo goed mee.



Haha en nu al zwangerschapsbroeken, das voor mij toch nog effe doorbikkelen met wat ik heb, dan maar de broeken van toen ik nog net een paar kilootjes zwaarder was nog even aan hihi. Maar ik denk dat dat straks wel een verademing gaat worden.



Combinatietest heb ik me nog totaal niet in verdiept, moet ik eerst eens even gaan doen voor ik daar iets van kan vinden. Wordt vervolgd.



En cupcake, die duizeligheid die je aangeeft, die heb ik idd ook! Grappig hoe voor mij bepaalde klachten lijken/leken los te staan van mijn zwangerschap nu toch blijken te passen. IK had al een best lage bloeddruk (waarschijnlijk door wat er nu met me gebeurt), maar heb het gevoel dat het er niet beter op wordt. Nouja 4 januari eea maar eens bespreken en nogmaals bekijken.



Bedankt voor het toevoegen aan de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Bloempie: ja hoor dat is echt groeipijn/bandenpijn. Als je voorover bukt heb je daar ook last van meestal. Ik heb het de hele dag door een soort menstruatiekramp gevoel. Best irritant mja het is voor de baby .



Skopje: ik heb me aangemeld voor het intensief traject als gevolg van mijn baan. Ik ben hier in maart begonnen en heb voor mijn weten en gevoel altijd uitstekend gefunctioneerd. Totdat ik de week na de miskraam opeens een functioneringsgesprek kreeg en men mij vertelde dat ze eigenlijk vinden dat 'ik niet bij de organisatie pas'. Er is toen door mijn LG besloten dat ze een werk-naar-werk traject gaan starten maar daarin moet ik alles eigenlijk zelf regelen. Ik heb 3 namen doorgekregen van loopbaanadviseurs die ik kan benaderen mja je raadt het al, daar staat mijn hoofd nu echt niet naar! Het gaat steeds meer bergafwaarts. Vorige week kreeg ik een brief onder ogen dat ze de opleiding en functie die in ambieerde aan mijn collega geven (die overigens niet de juiste vooropleiding heeft voor deze functie). Zo snel gaat dat dus. Hup pats je past niet en we gaan gewoon door en zetten er wel iemand anders neer. Voelt echt als een aflopende zaak dus ik vind het ontzettend lastig om mijn energie erin te steken. Het enige dat mij motiveerd is mijzelf en de passie die ik voor mijn vak heb. Het werk is dus de trigger maar ik hoop er zelf natuurlijk beter van te worden. Ik wil dit niet nog een keer meemaken natuurlijk. Ik vind het echt heel naar dat ze zo met mij omgaan op het werk. Toen ik daar startte hadden ze mij promotie beloof, salarisverhoging etc. Daar is niets van waar gekomen. Er is nooit eerder aanleiding geweest of gezegd dat ik het werk niet goed doe, dat sloeg dus in als een bom! Mja nu proberen alle ballen hoog te houden maar vooral te zorgen dat deze zwangerschap zo goed mogelijk verloopt.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Cupcake dat is heftig. Vooral omdat je nooit iets te horen hebt gekregen over je functioneren en ineens worden alle zeilen bijgezet om je naar een andere baan te krijgen. Pff bah! En al helemaal killing dat de baan die je zo graag wilde, zomaar aan je collega wordt gegeven (waarbij jij dus ook nog je vraagtekens hebt...) ai ai. Misschien wel helemaal niet zo verkeerd om afscheid te nemen van deze werkgever als je zo wordt behandeld, maar ja daar ben je nu helemaal niet zo mee bezig. Wat ik wel heel fijn vind om te horen is dat je in ieder geval wel weet dat je baan bij je past, dan maar bij een andere werkgever waar je wel gewaardeerd wordt! (ja ja ik weet het is heel makkelijk praten). Je hebt iig geen twijfels over wat je graag wilt doen. Je wordt echt een beetje aan de kant gezet (tenminste als ik het zo lees) en dat is echt ondankbaar. Ook beloftes maken die ze niet nakomen doet toch wel iets met je. Ik snap dat je hier nu helemaal niet mee bezig wilt zijn, maar idd gewoon proberen je ding te doen wat je moet doen of waarvan je zelf denkt dat je beter wordt. En vooral.... lekker genieten van je zwangerschap en je iig op dat stukje toekomst focussen!



Wat jammer trouwens dat je zo'n traject helemaal alleen moet doen. Kan zo'n loopbaanadviseur je ook geen kansen bieden voor te toekomst? Die baas van je kun je nu wel schieten en misschien, als je een goede adviseur vindt, kan die je vertrouwen winnen en samen met je kijken hoe je een fijnere toekomst tegemoet kan gaan? Of zie ik het dan te rooskleurig in en werkt dat in de praktijk zo niet..? Dan ben je iig even een beetje uit de ellendige situatie nu?
Alle reacties Link kopieren
Skopje: ik heb echt geen idee hoe dat in zn werk gaat met een loopbaanadviseur. Ik weet namelijk heel goed wat ik wil, ik moet nu alleen de juiste werkgever vinden. De baan die ik hiervoor had vond ik super leuk, vanuit mijn vorige werk ben ik overgegaan naar mijn huidige baan. Omdat ze me graag wilden hebben! Ik heb niet hoeven te solliciteren en ze hebben me veel doorgroeimogelijkheden geboden, mja nu dus niets van waar. Maar je hebt het wel goed gelezen inderdaad, ik heb nog altijd passie. Nu wel wat verminderde energie. Ik probeer te genieten maar er speelt zoveel dat ik dat lastig vind. Ik vind het ook een drempel om die adviseurs te benaderen want ik ken ze niet en heb geen idee wat ze doen . Misschien toch maar eerst eens die mensen googlen :P
Alle reacties Link kopieren
Cupcake misschien inderdaad gewoon de sprong wagen. Één telefoontje en je bent misschien zelf al weer een beetje gerustgesteld als blijkt dat ze je prima kunnen helpen :-) Die mensen zijn er niets voor niets en zijn als het goed is professionals die weten hoe dat zoiets werkt. Je hoeft nog niet meteen een beslissing te nemen, maar weten wat je mogelijkheden zijn kan ook al een hoop onrust weghalen. En vooral met de zwangerschap er nog bij.

En je weet, vanuit je vorige ervaringen, dat je goed bent in je job, anders hebben ze je niet eerder gevraagd om voor je huidige werkgever te komen werken! Heeft je huidige werkgever je een termijn gegeven waarbinnen je bepaalde acties "moet" ondernemen? Want ja tijdens een zwangerschap solliciteren kan wel wat lastiger zijn, maar niet onmogelijk!
Alle reacties Link kopieren
Nee nog geen termijn aan gegeven. Ik krijg wel alle ruimte en tijd mja of dat 1 maand of 1 jaar is dat weet ik niet. Veel vraagtekens nu. Ik ga die adviseurs eens benaderen/opzoeken. Kijken wat die kunnen doen. Maar mijn zwangerschap blijft nu even voorhang houden en ik denk dat dat mijn goed recht is mja nu weet nog niemand er van natuurlijk behalve de psycholoog (er zit namelijk ook fysiotherapie in mijn traject).
Alle reacties Link kopieren
fijn om te lezen dat sommige kwaaltjes bij de meeste wel voorkomen.

zoals buikkrampen/steken.

ook ben ik gewoon heel onzeker of het allemaal wel goed blijft gaan. elke keer dat ik naar het toilet ga kijk ik of er geen bloed bij zit.. maar dit herkennen jullie misschien wel.



ik zit er ook over na te denken om over te stappen naar delta loyd, maar ik vraag me af of het heel veel zin heeft. ik ben van plan om thuis te bevallen en ik heb nu echt een hele lage premie van 95 euro...



combinatietest ga ik denk ik ook doen! maar ik ga eerst even het gesprek met de vk afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Diene: als je een aanvullende verzekering hebt wordt de combinatietest vergoed en de nipt ook mocht die nodig zijn. En je kunt niet voorzien dat je straks misschien toch in het ziekenhuis wilt bevallen. Ook de eigen bijdrage van de kraamzorg wordt vergoed maar denk ook aan fysiotherapie, borstkolf, therapie voor je kleintje straks (ken genoeg ouders die met een pasgeborene naar de osteopathie gaan) er zit zoveel vergoeding in. Ik betaal nu ook niet veel maar als ik alles zelf betaal ben ik veel duurder uit dan de aanvullende verzekering.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_267729 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 00:25
Reden: Prive
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_267729 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 00:26
Reden: Prive
99.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De combinatietest gaan wij ook doen. Ik had hier vandaag een heel klein beetje bruinverlies, dat had ik een dag voor mijn nod ook. Zijn er meer dames die dat hebben? Heel weinig hoor dus het valt vast mee. Hier met vlagen ook onzeker, maar soms ook het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Echt op en af haha, hormonen... De laatste dagen ook erg last van winderigheid.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk navyblue. Heeft ikea leuke dingen momenteel? Ik ben er al een hele tijd niet geweest..
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje: ik heb geen positieve ervaring met bloedverlies. Ik heb van week 6 ongeveer tot week 9 bruine afscheiding gehad en uiteindelijk was het hartje gestopt. VK zei wel dat de oorzaak meer ligt in de aanleg van chromosomen dan in het bruinverlies mja je bent er nooit gerust op, ook al is het maar eenmalig een beetje. Voor mijn gevoel zal het altijd verband houden met elkaar. Maar ik heb me daar nooit echt zo een zorgen om gemaakt dat bruinverlies.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake, dank voor de tip ik ga ook even kijken naar VGZ en de vergoedingen vergelijken. Ook vergoeding voor o.a. borstkolf, therapie of lactatiekundige lijken me handig.

Over de combinatietest moeten we het nog even uitgebreider hebben samen maar ik denk wel dat we dat allebei graag willen.



Navyblue, Ik was net even met een collega in de ikea en kon het ook bijna niet laten om even snel een blik te werpen bij de kinderafdeling. Heb me ingehouden haha. Maar volgens mij hebben ze best wat leuke spulletjes
Alle reacties Link kopieren
Ja ikea heeft altijd wel leuke dingen alleen een Commode vind ik daar nou niet bepaald handig! De kledingkast hebben ze wel echt leuke varianten van! Ons kamertje is heel klein dus het wordt een bedje met een kast of Commode. Een van de twee gaat dan op een andere kamer of we moeten al met kleinere meubeltjes gaan werken. Ipv een kast denk ik ook eraan om een tak of stang op te hangen of een laddertje en dat als kledingrek te gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Hihi dat wordt hier ook nog even passen en meten ja want ons kamertje is ook heel klein. Misschien doe ik inderdaad geen kledingkast maar commode met lades en nog een kast in onze slaapkamer. Of iets in de badkamer. Daar hebben we ook nog best veel ruimte en omdat we in een appartement wonen is dat allemaal in de buurt ;) iets om kleding aan te hangen is ook een leuk idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven