Zwanger vanaf juni/juli 2014 deel 2

17-08-2015 14:14 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De zwangeren onder ons! :yes:
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Bevallen! :love:
Naam
(leeftijd)
Kindje Geboortedatum
krullie1984
(32/33)
Tweede
Derde
:heart: 16-03-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 19-09-2017 bevallen van een zoon!
nieuwsbrief
(26)
Eerste :heart: 18-03-2015 bevallen van een zoon!
Miss-flower
(29/31)
Eerste
Tweede
:heart: 11-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 22-01-2017 bevallen van een dochter!
madelief08
(26/30)
Eerste
Tweede
:heart: 22-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 13-10-2017 bevallen van een zoon!
niekje-elastiekje
(27/29)
Eerste
Tweede
:heart: 09-06-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 06-01-2017 bevallen van een dochter!
Wendelala
(26/28)
Eerste
Tweede
:heart: 08-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 11-01-2018 bevallen van een dochter!
Ri88
(28/32)
Eerste
Tweede
:heart: 24-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter!
Lentefruit
(33/38)
Eerste
Tweede
:heart: 24-09-2015 bevallen van een zoon!
:heart: ??-08-2017 bevallen van een dochter!
abbeytje
(29/27)
Tweede & derde :heart: 06-10-2015 bevallen van een zoon en een dochter!
teapot
(26/26)
Eerste :heart: 11-10-2015 bevallen van een zoon!
Lauraroar
(32/32)
Eerste
Tweede
:heart: 28-03-2016 bevallen van een zoon!
:heart: 27-12-2017 bevallen van een dochter!
joy
(26/32)
Eerste :heart: 11-05-2016 bevallen van een zoon!
zus1987
(29/30)
Eerste :heart: 20-01-2017 bevallen van een zoon!
anoniem_198678 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 14:57
62.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat t gesprek goed gegaan is! Ga voor je duimen dat je alleen het laatste nodig hebt! Alvast een hele fijne vakantie! @missflower, heb nu idd ook nutriton. Maar is de laatste dagen vrij huilerig. Kan ook de overstap zijn natuurlijk van de prematuren voeding naar gewone voeding. Siem krijgt nog steeds 6 flesjes van 135 maar gister leek t of dat niet voldoende meer was dus opgehoogd naar 145 en 5 flesjes maar dat is m helemaal niet goed bevallen. Afgelopen nacht heel de nacht bij ons geslapen. Wisten echt even niet wat we ermee moesten :( hij poept overigens wel gewoon goed, zeker 3 x per dag. De ene keer wat klei achtig andere x weer wat dunner.. Hoop dat het vannacht weer wat beter gaat!
Ik duim voor je zus! Ik vind nu wel dat wij een keer aan de beurt zijn 😁



Hier kort berichtje vanaf vakantiebestemming: heb uitputtende reis van 24 uur (zou eigenlijk 12 uur zijn) achter de rug met tropische stormen en vastzitten op vliegvelden waar de stroom uitviel door blikseminslag. Maar we zijn er.



Merk wel dat ik nog steeds zooo onzeker ben. Loop steeds kwaaltjes te checken. Mijn borsten doen al twee dagen geen pijn meer: paniek! Misselijkheid is wel terug, oke check! Enzovoort. Is om gek van te worden. Maar goed, volgende week woensdag weer een echo en hopelijk zie ik dan weer een goed bewegend frummeltje
Alle reacties Link kopieren
Probeer lekker van je vakantie te genieten! Des te sneller is het woensdag! Het is idd nu jullie beurt! Die kwaaltjes zullen komen en gaan, maar ik blijf natuurlijk duimen dat je volgende week woensdag weer een super echo mag zien!
Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad zus! Heb je een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog vandaag? En zo ja, voor wanneer? Hoe voel je je verder onder de beslissing om hulp te gaan zoeken?

Alvast een fijne vakantie gewenst! Hopelijk inderdaad alleen de test nodig :-)



Laura, ook voor jou een fijne vakantie gewenst. Hopelijk kan je je onzekerheid wat van je af zetten en gaan genieten!



Wendelala, hoe is het nu met Siem? Vervelend hè, van die huilmomenten of huildagen. Je kan je dan soms zo machteloos voelen!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag doet ie het vrij goed! Alleen wat een rotzooi zeg die jbpm. Ben aan t twijfelen om toch zonder te gaan geven, zo krijgt ie z'n fles ook nooit helemaal leeg. Weet echt niet wat het slimste is. Hij is echt zo huilerig nadat ik dat ben gaan gebruiken! Pff echt machteloos idd! En tja wat is het beste..
Gelukkig dat het vandaag weer beter gaat! Kunnen jullie ook weer even opladen en vooral fijn om jullie mannetje niet meer zo verdrietig te zien.

Lastig hoor met die jbpm, beetje kiezen tussen 2 kwaden....? Wat zegt jullie gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik ga afwisselen, helft van de voedingen met en helft zonder. Overdag had ik t idee dat hij geen last had van het spugen maar snachts als t z'n neusje uitkwam wel, dus zoiezo voor die gaat slapen met. Echt heel lastig hoor maarja we moeten het zelf een beetje uitvogelen natuurlijk! En hoe gaat het met jullie mannetje?
Dat klinkt dan inderdaad alsof een mix het proberen waard is! Ik hoop dat jullie zo een oplossing kunnen vinden!



Hier alles goed. Lars is al weer een maand, gaat snel! Een tevreden mannetje waar we echt van aan het genieten zijn! Hij eet goed en daar zit zelfs echt al een ritme in, fijn!! Enige is het slapen.. Hij valt niet uit zichzelf in slaap in zn bedje maar alleen bij papa of mama op schoot. Heel gezellig uiteraard, alleen 's nachts wel jammer als dat in slaap komen soms 1,5u duurt... Dat is wel pittig. Heb afgelopen dagen geprobeerd om hem wakker weg te leggen in zijn bedje, waarna hij na een tijdje compleet in huilen uitbarst. Veel troosten en dan valt hij uiteindelijk na een flinke tijd wel in slaap. Maar merk dat dit niet de manier is, vind hem nog zo klein en heb er veel moeite mee wanneer hij zo huilt. Maarja, die nachten zijn ook niet fijn zo. Echt nog een zoektocht dus naar hoe we dit vorm kunnen gaan geven. Hopelijk vinden we dit komende tijd, en anders komt dat vast over een tijdje vanzelf hoop ik.....? Of iemand nog een gouden tip..? :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh ri ik leef met je mee!

Milo sliep met 4 maanden pas door. Daarvoor echt elke 3 uur wakker en honger. Nu slaapt hij door maar wordt hij wel af en toe nog wakker voor een speentje. Maar dat is een kwestie van erin ploppen :-)

Hij slaapt ook pas sinds hij een maand of 3 is zelf makkelijker in, maar het blijft altijd een kwestie van minimaal 2x speentje er terug in voor hij in slaap valt. Nou zijn vriend en ik absoluut niet van het laten huilen (wel laten jengelen) maar overstuur laten huilen past niet bij ons. Ik liet hem meestal bij ons in slaap vallen en dan legde ik hem wel meteen over (ging hier redelijk goed)



Mijn gouden tip is dus: geef het nog even de tijd. Het wordt echt beter! Echt de eerste dag dat Milo doorsliep was de eerste dag dat ik weer gewerkt had (en hij dus bij de oppas was geweest). Heel moe en realiseerde zich blijkbaar ineens dat hij s nachts niet meer hoefde te eten.
Alle reacties Link kopieren
Oh en dan heb ik nog een kwestie.

Ik ben zooooooo moe. Echt heel erg moe. Ik ben nu een maand aan het werk 4 dagen pw. Milo slaapt beter door, af en toe wat speen-ploppen maar hij wil geen aandacht meer s nachts.

Alleen ik kan gewoon niet meer. Ik ben moe, kapot. Helemaal op.

M'n vriend zegt dat ik het nog even de tijd moet geven, wennen aan werken/kolven/baby/opvang baby. Ik wil eigenlijk alleen maar huilen. En slapen



Kreeg vandaag een mail van mijn baas, onaardig en kortaf (ik zie / spreek de beste man maar 1x per maand en sinds mijn terugkomst heeft hij niet 1x gevraagd hoe het gaat, maar dat terzijde) ik wilde gewoon bijna huilen. Ik heb de telefoon gepakt en hem even vriendelijk verteld hoe ik over zijn houding dacht, maar vanbinnen ging ik gewoon stuk.



Ok blegh ik zit er even doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben wel heeeel verliefd op mini Milo hoor
Thanks voor het delen van jouw ervaring hier in nieuwsbrief!



Wat enorm balen dat je zo moe bent en er even doorheen zit. Is ook niet gek! Je moet weer wennen aan het werken en opnieuw een ritme leren vinden. En het kolven is ook behoor intensief natuurlijk.. Dan helpt zo'n mail van je baas totáál niet! Is het voor jezelf niet een idee als Milo een keer een nachtje uit logeren gaat en jij echt even een keer bij kunt slapen? Wellicht kan je dan weer even opladen en er weer tegenaan! Sterkte in ieder geval



Wendelala, heb je trouwens wel eens gehoord van therapeutisch voeden? Dat werd mij door de 'flesvoedingslijn' aanbevolen voor Lars. Hij had namelijk erg snel zijn flesje op en was daarna niet moe. Het bootst borstvoeding na waardoor ze echt moeten werken voor de melk en de melk minder snel binnen krijgen/naar binnen loopt.

Je zorgt dat je met je kindje klaar zit om te voeden en houdt dan de fles gewoon rechtop. Dan knijp je in de speen en draai je de fles op de kop. Dan laat je de speen los. Je hoort de melk in de speen lopen en zo zorg je dat de fles vacuüm trekt. De fles op de kop blijven houden (zorgen dat er geen lucht meer in de speen komt) en dan beginnen met voeden. Misschien dat dat nog wat kan helpen bij Siem?
Alle reacties Link kopieren
Dank je ri! Ja hij gaat 19 sept uit logeren. Het is gewoon alles een beetje bij elkaar. Vriend is nu3 weken op zakenreis en ik heb 3 kinderen (ook de 2 van vriend) en ook nog m'n werk enzo. Het is gewoon even pittig.

Vriend doet normaal de papfles van 23u (ik kolf dan voor het laatst om 22.30), dan kan ik alvast slapen maar nu moet ik echt alles alleen doen. Krijg gewoon geen rust op t moment haha
Heftige weken zo nieuwsbrief! Zet 'm op en wel aan jezelf blijven denken!! X
Alle reacties Link kopieren
@Laura: Ik snap dat je onzeker bent, is ook killing die eerste weken. Maar komt goed, heus, dat moet!



@Wendelala: waarom ben je de jbpm gaan gebruiken ook alweer? Jip had ook enorm reflux, voeding kwam eruit, stikgeluidjes enzo, echt heel zielig.

Maar heb nooit jbpm gebruikt, gezien ze daar snel last van de darmpjes van kunnen krijgen. Hij hoefde dan ook niet te huilen bij het spugen ofzo, dus dat

scheelt ook.



@Ri: wat heerlijk dat Lars het zo goed doet! Hier sliep Jip in het begin ook alleen maar in mijn armen in, ook 's nachts. Maar aan toe gegeven.

Probeer het 's nachts zo prikkelarm te maken heb ik als tip voor je. Geen tot héél minimaal licht. Niet tegen hem praten, niet aankijken (daarmee 'activeer' je hem zeg maar).

Gewoon als hij wakker wordt voor de voeding zsm een flesje (je geeft fles toch?) erin, lekker onder de deken houden, tegen jou aan, beetje wiebelen en sussen. Na de fles meteen de

tut erin als hij nog strak in jouw armen ligt. Lekker doorwiebelen en sussen. Zo zou ik het doen en zo was Jip ook elke keer in no time vertrokken.

Laten huilen kan ik hier ook niet hoor, vind ik zo zielig, ze zijn nog zo klein. Ik heb met Jip gewoon heel erg toegegeven aan wat hij wil en dan elke keer weer iets proberen. Slaapt Lars

in een wiegje of in een ledikant? Want vaak is een ledikant vrij groot voor ze en vinden ze dat spannend. Bij Jip heb ik in het begin de ledikant optisch verkleind, door hydrofiel doeken

over de zijspijlen te hangen. Dat hij dus niet door de spijlen het kamertje in kan kijken. Verder heb ik het kamertje prikkelarm, geen mobiel ofzo boven zijn bedje,

geen knuffels of speeltjes erin, dat leidt alleen maar af om te gaan slapen.



@nieuwsbrief: heftig meid dat je zo moe bent! Ook pittig zo werken en 3 kids, ppfff! Ik ben ook heel veel moe, de borstvoeding kost ook bergen energie he, vergeet dat niet!

Probeer gewoon je rust te pakken wanneer je even kán, een half uurtje tussendoor tukken doet hier al wonderen (ik weet niet hoe oud de kids van je vriend zijn, maar hier doe ik 's middags wel eens

als Jip op bed ligt, dan geef ik de oudste even de tablet en ga ik even een half uurtje powernappen op de bank :D )



Hier nu begonnen met de hapjes. Wortels en broccoli is het tot nu toe en het gaat erin als zoete koek! Kleine vreetbeer was er aan toe, hij is ook al ruim 5 maanden, dus dan kon het wel vond ik. Ze worden wel ineens mega groot dan zeg, ppfff!
Wow, 5 maanden al weer! Dan gaat het wel heel hard zeg! Wat fijn dat hij zo smult van de hapjes die je geeft. Lekkere kliederboel zeker? :-)



Wat een lieve en uitgebreide reactie! Thanks! Wij geven er ook maar gewoon lekker aan toe nu dat hij bij ons in slaap wil vallen. Er is eigenlijk ook geen fijner gevoel dan wanneer hij helemaal onderuitgezakt tegen je aan ligt te slapen. We genieten er maar van zolang als het duurt!

Hij slaapt lekker bij ons op de kamer in een wiegje, gelijk naast mij. Zo kan ik hem 's nachts makkelijk even een speentje geven of over zn buikje aaien wanneer hij wat onrustig is. En ik geef de fles inderdaad. Verder doen we al bijna alle tips die je noemt haha. Verschoonde jij Jip 's nachts verder niet? Want merk dat hij daar wel wakkerder van wordt maar hebben we tot nu toe steeds wel gedaan bij iedere voeding.



Wel benieuwd vanaf wanneer Jip zelf in slaap kon vallen? En ging dat zo spontaan ineens of hebben jullie dit aangestuurd (en hoe)?
Alle reacties Link kopieren
Wij verschoonden Jip na een maand ofzo 's nachts inderdaad niet meer. Dan deed ik wel 1 maatje grotere luier aan voor de nacht. Maar daar werd hij indd erg wakker van.

Jip sliep ergens tussen de 1,5-2 maanden makkelijker zelf in. We zijn het overdag gewoon blijven oefenen. Gewoon proberen, half uurtje (ik bleef er dan wel bij, maar dan zat ik met mn rug naar hem toe, indien nodig kon ik dan even aaien over zn bolleke of tutje geven, maar het liefst deed ik niks). Werd het dan niks, dan lekker in mn armen en dan al slapend weg leggen. Gewoon zonder druk proberen, probeer zelf vooral niet gefrustreerd te raken en ga het niet oefenen op een dag dat je niet lekker in je vel zit of als je erg moe bent.

En verder indd ervan genieten, over een tijd willen ze alles zien op schoot en vallen ze helaas niet meer in je armen in slaap!
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde, na een maand ongeveer niet meer verschoond s nachts. Behalve bij poepbroek. En de nacht echt als nacht behandelen. Niet spelen, niet meer dan de nodige aandacht geven eten, kusje en weer in bed
Bedankt voor de snelle reacties! Dan gaan we het verschonen 's nachts maar schrappen denk ik! Behalve bij een poepluier inderdaad, maar die heeft hij toch bijna altijd overdag. We zullen zien hoe het dan gaat en anders over een tijdje maar weer wat gaan proberen om hem te helpen bij het in slaap komen.
Alle reacties Link kopieren
Die tip ga ik ook eens proberen! Na de fles van 4/5 uur wil Siem niet meer in z'n eigen bedje slapen! @krullie Siem gebruikt de jbpm inderdaad voor het spugen en drinkt ook heel gulzig z'n flesje leeg! Dus op advies van de kinderarts! Maar het poepen gaat wel goed! Poept wel 2x per dag nu terwijl daarvoor hij pas poepte om de 1,5/2 dagen. 5 maanden alweer pohhh dat gaat snel joh 😍 Siem is nu 7 weken en drinkt nog 6 flesjes van 135 cc. ( 5 overdag 1 in de nacht) op hoeveel zitten de andere ongeveer?
Amper op vakamtieadres aangekomen en we konden gelijk de tampons tevoorschijn halen.
Alle reacties Link kopieren
Oh arme zus!
Alle reacties Link kopieren
@zus, het zou zo'n mooi begin van de vakantie geweest zijn... Wanneer hebben jullie een afspraak?



@laura, ik kan me de onzekerheid in het begin nog goed herinneren en dan had ik nog niet eens een voorgeschiedenis. Ik hoop dat jullie wel een beetje van de vakantie kunnen genieten.



@wendelala, lastig he om de middenweg te vinden. Onze dochter drinkt nu 5 flessen van 150 ml (borstvoeding) met daarin steeds een half schepje biologisch johannesbroodpitmeel. Hoeveel geven jullie? Afwisselen lijkt bij ons niet te werken. Als we een fles zonder geven krijgt ze direct weer last.



@ri, de eerste weken sliep onze dochter overdag niet of nauwelijks. Ik heb haar nooit laten huilen, maar steeds bij me genomen en als ze rustig was weer in bed gelegd. Uiteindelijk is het vanzelf beter gegaan en vanaf ongeveer 10 weken slaapt ze eigenlijk heel goed. Voor ons heeft het geholpen om het maar gewoon te accepteren en haar te volgen. Ze gaat nu rond 20 uur slapen en komt dan meestal ergens tussen 3 en 6. Dan drinkt ze haar fles en gaat ze direct weer verder slapen tot 8 of 9 uur. Overigens verschonen wij haar ook niet s nachts tenzij ze echt een hele volle luier heeft. Daarnaast merkten wij dat ze weer sneller insliep als ze goed warm bleef tijdens het voeden en we zijn daarom al snel over gegaan op slaapzakjes.



@nieuwsbrief, wat vervelend dat je er zo doorheen zit! Die vermoeidheid is wel heel herkenbaar. We slapen best goed maar eind van de dag ben ik helemaal op. Ik val regelmatig om 20 uur in slaap en heb dan ook geen energie meer om te kolven.
Ach nee zus, wat ontzettend shit!! Hopelijk kunnen jullie toch nog genieten van de vakantie, ondanks deze stomme start!
Alle reacties Link kopieren
Echt vervelend zus 😔 miss flower, hier toch gewoon bij iedere voeding want ik gaf een fles zonder en het was meteen feest. Heb gewoon die nutriton en moet dan 1 tot 2 schepjes per 100 ml dus gebruik 2 schepjes op 135 ml. Ookal een x geprobeerd om maar 1 schepje toe te voegen maar ook toen spuugde Siem gelijk alles weer eruit.1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven