Zwanger vanaf juni/juli 2014 deel 2

17-08-2015 14:14 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De zwangeren onder ons! :yes:
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Bevallen! :love:
Naam
(leeftijd)
Kindje Geboortedatum
krullie1984
(32/33)
Tweede
Derde
:heart: 16-03-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 19-09-2017 bevallen van een zoon!
nieuwsbrief
(26)
Eerste :heart: 18-03-2015 bevallen van een zoon!
Miss-flower
(29/31)
Eerste
Tweede
:heart: 11-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 22-01-2017 bevallen van een dochter!
madelief08
(26/30)
Eerste
Tweede
:heart: 22-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 13-10-2017 bevallen van een zoon!
niekje-elastiekje
(27/29)
Eerste
Tweede
:heart: 09-06-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 06-01-2017 bevallen van een dochter!
Wendelala
(26/28)
Eerste
Tweede
:heart: 08-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 11-01-2018 bevallen van een dochter!
Ri88
(28/32)
Eerste
Tweede
:heart: 24-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter!
Lentefruit
(33/38)
Eerste
Tweede
:heart: 24-09-2015 bevallen van een zoon!
:heart: ??-08-2017 bevallen van een dochter!
abbeytje
(29/27)
Tweede & derde :heart: 06-10-2015 bevallen van een zoon en een dochter!
teapot
(26/26)
Eerste :heart: 11-10-2015 bevallen van een zoon!
Lauraroar
(32/32)
Eerste
Tweede
:heart: 28-03-2016 bevallen van een zoon!
:heart: 27-12-2017 bevallen van een dochter!
joy
(26/32)
Eerste :heart: 11-05-2016 bevallen van een zoon!
zus1987
(29/30)
Eerste :heart: 20-01-2017 bevallen van een zoon!
anoniem_198678 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 14:57
62.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@madelief, ik zag er ook ontzettend tegenop, kon wel janken! Nu eenmaal bezig gaat het goed je komt zo weer in het ritme. Ik vind het wegbrengen naar de opvang nog wel steeds lastig hoor!



@abbey ja hij is sowieso veel weg, wel met periodes. Dus niet continue als vrachtwagenchauffeur oid maar hij bezoekt beurzen etc overal in Europa en China etc. Net even anders nu is hij veel weg, maar november december is hij meer thuis bijv.
Alle reacties Link kopieren
Ja madelief, het lijkt me ook zoooo pittig meid. Toen ik weer ging werken bij mij zoontje was hij op die dag thuis met zn papa, ik denk dat dat het wel minder moeilijk maakte! Waarschijnlijk wen je idd wel snel. Maar je leven is nu gewoon zo anders, je hebt nu een klein wezentje in je leven waar je gewoon het liefst bij bent en de rest is net iets minder belangrijk dan daarvoor

Ik hoop echt dat je dit weekend heerlijk kunt genieten en dat t maandag toch mee blijkt te vallen!!



Poe nieuwsbrief, lijkt mij wel pittig hoor. Ik zou m zo missen elke keer!! Knap van je! En zorg jij dan altijd ook voor zijn kids of is hun moeder ook nog in beeld?
Alle reacties Link kopieren
@abbey, wat fijn dat de kleintjes nog steeds veilig in je buik zitten! Het begint nu echt op te schieten. Hoe was het op controle?



@lentefruit, leuk om van je te horen! Dat van die voedingen klinkt nu misschien ingewikkeld maar je rolt er vanzelf in.



@laura, gecondoleerd. Wat fijn dat alle controles goed zijn! Ik denk dat je er niet onderuit komt om het binnenkort te vertellen. Anders hoort ze het misschien van iemand anders en op een gegeven moment ga je het ook zien. Dat zou behoorlijk lullig zijn.



@nieuwsbrief, fijn dat het weer beter gaat! Lijkt me best pittig als je partner zoveel weg is.



@madelief, spannend om weer te gaan werken! Wie gaat er oppassen?
Alle reacties Link kopieren
De gyn denkt dat het voor mijn lichaam allemaal wat te zwaar is en wil dus met de 37 weken uiterlijk inleiden. Ik hoop heel erg dat ze vlak daarvoor uit zichzelf komen, want inleiden lijkt me niks. Missflower, jij was toch ingeleid?

Ze zei ook wel 5x iets over dat ze mn buik zo groot vond.

Verder gaf ik aan dat t meisje wat minder bewoog, dus kreeg ik ctg. Na een 1,5 kwam een arts en die zei. Het is goed, maar je moet meteen bellen als je haar weinig voelt of als t steeds zo blijft. Dus voor ons gevoel was ze toch niet 100% tevreden.

De pessarium gaat er met 34.1 uit en ook dat is weer spannend omdat er dan toch wel een kans is dat het dan begint.

Pfff t is gewoon een zwangerschap vol onzekerheid en angst en dat blijft t blijkbaar tot t einde met zo'n tweeling.



Missflower nog n vraagje aan jou. Jij werd toch ook op t einde weer misselijker. Vanaf hoeveel weken had jij dat en hoe erg werd dat? Ook weer met overgeven? Ik ben ook weer flink misselijk met periodes :(
@abbeytje: mijn schoonzus heeft ook een tweeling, en die was laatste weken ook zo misselijk dat tweeling met 36 wkn is gehaald
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt voor de reactie laura, is fijn om ervaringen te horen (ook al zijn ze niet altijd even leuk)!
tweeling heeft twee nachtjes op afdeling neonatologie gelegen en mocht erna naar huis. maar zij kon ook tegen einde bijna niks meer binnenhouden.



voordeel: het zijn wel hele makkelijke kindjes, ook omdat ze de aandacht van elkaar opzoeken
Alle reacties Link kopieren
@abbey, waarom lijkt inleiden je niks?

Ik ben inderdaad ingeleid bij 39 weken. Ik moest s morgens vroeg komen en had toen 1 cm ontsluiting. Ze hebben toen een tabletje (misoprostol) op de baarmoedermond geplaatst. Daarna heb ik gewoon rond gelopen en behalve wat harde buiken merkte ik weinig effect. Na 4 uur hebben ze opnieuw beoordeeld en toen had ik 2-3 cm. Ze hebben toen mijn vliezen gebroken en ik kreeg een infuus met weeenopwekkers (oxytocine). Rond 13 uur kreeg ik weeën wat al snel over ging in een weeënstorm. Om 15.30 had ik volledige ontsluiting en een uur later is onze dochter geboren zonder complicaties. Al met al dus een heftige snelle bevalling. Overigens komt dit in de familie voor, zowel bij spontane bevallingen als na inleiding. Ik heb zelf de inleiding niet als vervelend ervaren. Voordeel vond ik dat je weet waar je aan toe bent, dat je begeleid kan worden door je eigen gynaecoloog en dat er overdag een volledige bezetting is waardoor je sneller pijnbestrijding of een keizersnede kan krijgen indien nodig.

De laatste 1.5 maand had ik inderdaad weer meer last van misselijkheid en heb ik ook weer gebraakt maar dit was niet dagelijks en lang niet zo erg als in de eerste maanden.

Ik kan me voorstellen dat die onzekerheid erg vervelend is!
Ik hoorde gisteravond dat ex-collega met 8 maanden is bevallen, kindje was twee weken daarvoor overleden. Ben echt heel erg van slag. Ik vind het zo erg voor ze, en ik ben bang dat zwanger-zijn ook na 28 weken niet meer zorgeloos gaat zijn... 😔
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig Laura. Dat soort berichten zijn zo confronterend. Een kennis van ons was een week na mij uitgerekend en hun kindje is bij 36 weken overleden. Daar zijn gewoon geen woorden voor. Zeker als je zelf zwanger bent...
Het is zeker confronterend... Het heeft nu paar dagen kunnen indalen en nu gaat het wel weer.



Heb wel echt heftig project op werk nu. Maak lange dagen en krijg daardoor te weinig slaap, waardoor ik extra last van kwaaltjes heb. Zometeen maar eens vroeg naar bed
Alle reacties Link kopieren
He missflower, in onze fam duren de bevallingen juist lang en dat was ook bij mijn vorige bevalling zo. Toen ik in t ZH lag had ik een kamergenote die 4 dagen deed over haar inleiding. Pas de 4e dag werd ze van onze kamer naar de verloskamer gebracht omdat er eindelijk weeen kwamen. Zooo slepend, zij werd er ook helemaal depri van. Ik ga de volgende keer ook vragen hoe ze mij gaan inleiden. Pfff die verdomde misselijkheid, bij mijn zoontje kwam t op t eind niet terug, maar nu heb ik dan ook veel meer hcg en minder ruimte voor mn maag.



Jeetje Laura wat een bericht. Dat is heftig zeg!! Fijn dat je het weer een beetje hebt kunnen loslaten. Goede nacht gehad vannacht, beetje bijgeslapen?
Alle reacties Link kopieren
Guess what?



[img][IMG]http://i1370.photobucket.com/albums/ag2 ... nbk5pv.jpg[/IMG][/img]



quote:_joy_ schreef op 08 september 2015 @ 08:16:

Guess what?



[img][IMG]http://i1370.photobucket.com/albums/ag2 ... nbk5pv.jpg[/IMG][/img]







Jaaaaaaaaaa! Gefeliciteerd!!!

Wat super voor je meid! Vanmorgen getest..?
Alle reacties Link kopieren
Oooooo joy!!!! Wat een fantastisch nieuws! Wat heerlijk, ik ben enorm blij voor jullie! Heb er gewoon kippenvel van! :):)
Alle reacties Link kopieren
whhaaaa Joy wat een knaltest!!! Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren


Gefeliciteerd Joy! Wat een fantastisch nieuws!



@laura, misschien ook wel fijn wat afleiding.



@abbey, dat lijkt me inderdaad slopend als het zolang duurt. Hoe lang duurde je eerste bevalling? Ik vond die weeënstorm wel heel heftig en niet bepaald een aanrader maar het was in ieder geval zo voorbij en ik heb er geen trauma aan over gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Missflower, mijn vorige bevalling begon om half 7 sochtends en mijn zoontje werd om 23u geboren. Ik had vanaf 13u weeënstorm. Kon niets meer doen dan liggen en in mn eigen wereld zijn om de constante weeën op te vangen. De hartslag v ons zoontje daalde steeds te veel dus overgedragen aan het ZH. De ontsluiting ging heel langzaam. Toen ik eindelijk mocht persen duurde dat ook nog bijna 2,5 uur en kreeg ik meerdere flinke knippen. En het naarste kwam toen pas, ons zoontje deed niets en er werd alarm geslagen, 10 mensen in de kamer binnen enkele seconde. Gelukkig hadden ze hem snel op gang. Hij begon met n apgar v 3. Hoop dus dat t nu anders gaat :| en ben bang dat een inleiding alles nog meer zou vertragen. Ondanks deze ervaring ben ik nu niet angstiger om te bevallen. Maar hoop dat de natuur 1 dag eerder dan de inleiding zelf heeft bedacht dat t tijd is voor mij en de babys om te bevallen
Alle reacties Link kopieren
Joy!!' GEFELICITEERD!!!!! Wat een leuk nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik ben echt helemaal in shock. Inderdaad vanmorgen voor de zekerheid even getest, omdat ik vandaag een telefonische afspraak had met de gyn voor de uitslag van het bloedonderzoek. Zag 'm dus echt niet aankomen, maar inderdaad een knaltest!



Heel weird, ik heb deze cyclus 2 keer positieve ovulatietesten gehad. Eén keer rond 11 augustus (een heel licht streepje, maar was mijn eerste test deze ronde dus wellicht te laat begonnen met testen), en vervolgens op 28 augustus een hele duidelijke. Ik was dus van die laatste uitgegaan, wat zou betekenen dat mijn NOD komende vrijdag zou zijn. Maar gezien die knaltest van vanmorgen vermoed ik (en de gyn ook) dat ik toch vanuit moet gaan dat die eerste ovutest raak is geweest. Dan zou ik vandaag dus precies 6 weken zijn. Ik heb trouwens al weken super pijnlijke borsten, maar dat had ik voor het gemak maar even genegeerd



De gyn was heel lief en ik mag zelf bepalen of ik in het ziekenhuis onder controle wil blijven of bij de verloskundige. Voorlopig wil ik alleen zsm weten of alles er goed uitziet, dus ik mag volgende week vrijdag al komen voor een echo! Super fijn!



O, wat is dit bizar zeg! Nooit gedacht dat je hoop en blijdschap en angst ineen kan voelen...
Gefeliciteerd Joy!
Overigens had ik ook drie dagen voor NOD een knaltest hoor. Ook al was dat pas 11 dagen na ovulatie op dat moment 😁 - en ik deed het niet eens met ochtendurine. Misschien CB met indicator kopen?
Alle reacties Link kopieren
Wooooowww gefeliciteerd Joy!! Wat een knaltest!!! Super fijn! Hoop dat je je goed voelt? Echt super super blij voor jullie!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
@Laura, dat kan dus ook, inderdaad. Daarom ben ik ook blij met de echo volgende week. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben...



@Wendelala: ik voel me prima! Alleen zoals ik zei pijnlijke borsten en af en toe een krampje. En verder heb ik de hele dag honger, ondanks dat ik telkens kleine dingetjes eet. Maar het zal vast nog wel erger worden, dus ik geniet er maar van zolang het duurt



Thnx voor de felicitaties allemaal! Het voelt ontzettend onwerkelijk...
Wow, gefeliciteerd Joy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven