Zwanger worden na hersteloperatie sterilisatie man

31-05-2010 15:05 3226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Er zijn al zo veel topics over zwanger worden, maar er zijn maar weinig topics over zwanger proberen te worden na een herstel operatie van een sterilisatie bij de man.



Wie heeft hier ook ervaring mee of is nu ook aan het proberen om zwanger te raken na een hersteloperatie?



Ik ben 36 jaar en mijn vriend (eigenlijk aanstaande, want we gaan in juli trouwen ) is 39. Hij heeft zich drie jaar geleden laten steriliseren. Hij heeft al twee kinderen.



Ik zelf heb nog geen kinderen en wil vanaf kinds af aan al moeder worden. Na er uitgebreid over gepraat te hebben, heeft mijn vriend besloten om de sterilisatie ongedaan te laten maken. Begin april heeft de operatie plaatsgevonden. Vorige week hebben we de uitslag van de kwaliteit van het sperma ontvangen en dit is goed! 27 miljoen zaadcellen per ml, flinke activiteit en genoeg vloeistof. Vanaf zijn kant staat een natuurlijke zwangerschap niets in de weg.



De eerste "klus"ronde hebben we al achter de rug en niet zwanger. Ik had ook niet anders verwacht. Maar nu wordt het spannend. Eind deze week heb ik mijn vruchtbare periode. Dus op naar ronde 2!



Ik hoor graag ook jullie verhalen en zou het leuk vinden om een actief forum op te starten voor dames die momenteel in hetzelfde schuitje zitten. Kunnen we onze ervaringen uitwisselen en elkaar steunen.



Groeten,

Lady
Alle reacties Link kopieren
@ zoetewittewijn: Ben je weer opgeknapt?



@ vlindertje: Ik heb gisteren al getest, omdat ik de spanning niet meer aan kon. De test was negatief. Vandaag heb ik een beetje last van bruine afscheiding (klinkt vies he?!) en dat is een teken dat ik ongesteld ga worden. Dus het wordt niets deze maand. Dan moet ik volgende week vrijdag of de week erna op maandag naar het zhuis voor de eerste follikelmeting v.d. cyclus. Spannend!

Hoe is het met jou? En hoe denkt je partner er nu over? Is hij er ook meer mee bezig?

Ik herken het dat je er zo veel over denkt. Momenteel val ik er ook steeds mee in slaap.



Liefs Roosje
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,

Roosje: balen van de negatieve test.. Buirne afscheiding, is het doorgezet???

Had ik deze afgelopen cyclus ook, een dag lang een beetje bruin. Had ik nog nooit eerder gehad if het is me nooit eerdre opgevallen.

folikelmeting, is dat inwendig? of kunnen ze buiten vanaf met een echo apparaat de follikel meten? (sorry, ben een leek daarin)...



Hiero gaat het best goed. Door de zonnestralen barst ik van de energie, heerlijk!

Alhoewel vriend zn oma is overleden dus vanavond condoleren en morgen begravenis. Maar ze was bijna 91 en dement. Dus een mooie leeftijd.



Mn vriend vind het steeds leuker en krijgt er ook steeds meer zin in en vind dat ik er meer over moet gaan praten.

Mara ik was het baby-praat ff behoorlijk zat. In de kerstvakantie met vriendinnen afgesproken die in 2010 een baby hebben gekregen. van 10 uur 's ochtends tot 3 uur 's middags alleen babypraat, en gezeur over niet kunnen slapen enzo...

Ik was het echt even behoorlijk zat. Hallo, ik heb ook nog een leven denk ik dan. Mn contract liep per 31 december af, is wel weer verlengd maar er wordt niet eens naar gevraagd!!!

Over 14 dagen heb ik mn ei weer, dus ff rust in de tent (heb wat een langere cyclus dan 28 dagen, meestal tussen de 32 en 35) Laatste keer zelfs 37 dagen...pfff



Zoetewittewijn:

Hoe gaat het met jou?? en met jou vriend??



Liefs Vlindertje
Alle reacties Link kopieren
Hey vlindertje,



Gecondoleerd met het omaatje van je vriend.

Fijn dat je zoveel energie hebt.

Kon ik dat maar zeggen! De ongesteldheid heeft doorgezet helaas. Daarnaast heb ik het erg druk op m'n werk.

Ook heb ik op het moment veel moeite met de kids. Alles bij elkaar is gewoon even te veel.

Volgende week maandag de fm meting. Dat doen ze door een inwendige echo. Dat heb ik de laatste maanden al diverse keren gehad, dus daar raak je bijna aan gewend. Klinkt raar, maar je weet gewoon wat je te wachten staan. Natuurlijk is het geen pretje. Die zelfde week zal dan de IUI zijn. Spannend.



Kan me voorstellen dat je baalt van die babypraat. Om mij heen zijn er ook veel zwanger of al bevallen. Het lijkt bijna alsof ik de enige ben die er niet over mee kan praten. Gelukkig zijn er ook nog mensen die dat begrijpen en er juist op een fijne manier over praten.

Wel kei fijn dat jouw partner het steeds leuker vindt. Eigenlijk had ik dat stiekum wel gedacht... Als ik kijk hoe graag mijn partner nu een kindje wil!

Geniet daarvan!



Groetjes, Roosje
Alle reacties Link kopieren
Hallo Roosje,

Hoe gaat het met jou??

Hoe was de fm meting? was er al een ei te zien?

Spannend hoor misschien deze week al IUI!



Ik deed maandag avond een ovulatie test (verwacht mn ei pas aankomend weekend) en wat denk je.. is die positief..

Net mn vriend 2 dagen van huis.. dus heel lief gevraagd of die thuis kon komen en dat is gelukt! Dus gister een knusse avond gehad. Hopelijk is het raak.

Ik ben zo blij dat hij was thuis gekomen! Dan blijkt wel weer dat hij er ook echt alles voor over heef tvoor nog een kleine!



Hiero ook erg druk op het werk, mn collega heeft per 1 januari een andere functie, dus moet ik haar werk (27 uren) er maar ff bij doen.. pfff

Half februari komt er een nieuwe, dus nog ff volhouden.



Ben je alweer een beetje positiever? Hier mag je lekker je hart luchten.

Ik begrijp je heel goed. Soms denk ik ook wel eens, ik stap uit de relatie. Geen kinderen ban een 'ander' in huis. NIet je verantwoordelijk hoeven te voelen voor zijn kinderen.

En zonder complicaties, samen met een nieuwe patner aan een nieuwe relatie beginnen.

Een partner die geen kinderen heeft, die alles rondom zwangerschap nog nooit heeft meegemaakt. Als er dan een baby geboren wordt dat je allebeide overdonders bent omdat je het allebeide voor de eerste keer mag mee maken...



Maar ja, deze partner is zo ontzettend leuk en lief.

Ik heb hiervoor een relatie van 6 jaar gehad, waarin ik de laatste jaren niet gelukkig was. En nu ben ik wel gelukkig, dan neem je zoveel voor lief!!



Lekker genieten en dromen van ons eogen baby, hopelijk mogen jij en ik in 2011 een baby krijgen....



Liefs
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



ik ben al een paar weken mee aan het lezen op dit forum.. :$



mijn vriend heeft afgelopen dinsdag zijn sterilisatie ongedaan laten maken na 12 jaar. onze kansen liggen ongeveer tussen de 70 a 75 % dat de operatie geslaagd is. hij is 40 en heeft al 3 kids. ik zelf ben 25 en we zijn allebei toe aan een kindje van onszelf..



nu is het 2e probleem dat ik PCOS heb.. en 5 jr eerder al een moskraam heb gehad.. wij moeten ook over 3 maanden een potje inleveren en hoop zo dat er wat levend zaad wordt gevonden ! maar ja... dan komt mijn probleempje er nog bij.



ik weet ook niet eens of het allemaal mogelijk is, maar we blijven hopen..



groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
@Vlindertje:



Hallo meid,

Morgen de IUI. Spannend!

We zijn deze week iedere dag in het ziekenhuis geweest voor een fm meting. Ach ja, is voor een goed doel.

Ja ik ben al weer wat positiever. Ik heb met mijn partner een aantal leuke dingen ondernomen en dat geeft weer wat moed. Je voelt je dan weer even beter.

Hij heeft tevens vandaag een sol.gesprek, dus dat is ook weer fijn voor hem.

En bijna weekend natuurlijk!

Hey wat fijn dat deze cyclus niet zo lang duurt! Oh spannend... misschien zijn we dadelijk wel bijna tegelijk zwanger! Ja uitgaande van het positiefste! haha

Mag ik vragen waar je woont? Ik vind het erg leuk om hier zo nu en dan eens te babbelen met jou!



@Wender:

Welkom hier!

Pff wat spannend allemaal zeg.

Mag ik vragen wat PCOS is? Ik ben een leek...

Dat wachten is het ergste steeds. Die onzekerheid, teleurstellingen etc. Ik geef je een tip... Informeer je goed over alles en ga steeds goed voorbereid een gesprek in met een arts. Laat je niet zomaar weg sturen!!

Succes!



Liefs Roosje
Alle reacties Link kopieren
@ Roosje



PCOS is een syndroom waardoor mn eitjes verkleven en ik daardoor verminderd kans heb op een zwangerschap via de normale weg. het is erg lastig, gelukkig is er ook veel op internet over te vinden.

dus dat komt er ook nog bij. het scheelt dat ik nog erg jong ben maar we hebben nog een lange weg te gaan.



het ergste vond ik wel dat de artsen ons hoop gaven... tijdens de hersteloperatie vonden ze levend zaad en vroegen aan mijn vriend of dat ingevroren mocht worden. wij helemaal blij! maar wat bleek... ze hadden een fout gemaakt, er was helemaal niks gevonden... dus nu over drie maanden afwachten wat onze eerste resultaten zijn.



liefs wendy
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al eens op een ander soortgelijk topic gereageerd, hier volgens mij nog niet echt. Ben een meelezer. Mijn vriend en ik zijn voorzichtig naar de toekomst aan het kijken, een toekomst met het hele huisje-boompje-beestje en ook kindje! Hij is een jaar of 6 geleden gesterilliseerd (lastig woord om te typen zeg!). We hebben aan de ene kant iets van: zo snel mogelijk dat knoopje eruit laten halen, des te groter is de kans. Maar we zouden pas over een jaar willen beginnen aan kinderen. Lastig lastig.. Voorlopig dus nog even er mee wachten, maar de positieve verhalen en de ervaringen hier lezen doen me goed!
Alle reacties Link kopieren
Meiden Goedemiddag,

Ik was ff afwezig, druk druk druk met werk en weekend uitje van het werk van mn vriend!



Roosje, De IUI heb je inmiddels gehad!!! Ik had dezelfde dag mn ei.

Ventje en ik hebben ons best weer ff gedaan. Maar mn ei was veel vroeger dan normaal! Normaal tussen dag 20 en 24 en nu op dag 16. Dus gelukkig hebben we deze keer niet gemist.

Dat zou wel heel toevallig zijn als het nu raak is voor ons beiden!

Blij te lezen dat je weer wat positiever bent.

Hoe voel jij je? Bijzonderheden?

En tuurlijk mag je vragen waar ik woon. Ik woon in een heel klein dorp vlakbij Heerenveen (Friesland). En jij???



Wender: welkom!!

Hoop houden hoor! Bij ons gaven ze ook weinig hoop, 5 tot 15 %. Omdat de ballen hard waren en de sterilisatie een puinhoop was. De zaadleiders op de bijbal gezet in plaats van aan elkaar.

Maar na een test (3 maanden later) blijkt dat er wel doorstroom is!! YEAH.. alleen weten we de kwaliteit niet...

PCOS, hoe kom je erachter als je dat hebt?

Heb je dan een onregelmatige cyclus???



sweetcandy: misschien heb je al eens eerder hier gereageerd. Want er zijn maar weinig topics met dit onderwerp naar mijn idee.

En je bent niet 1, 2, 3 zwanger hoor (tenminste de meesten niet)! Dus herstellen zou ik zeggen, hahaha!

Ik weet niet hoe oud jij en je vriend zijn, maar je kan vaak wel al een informatief gesprek krijgen met een arts. Dan weet je misschien nog meer!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin 20, hij begin 40. Het is niet zo dat wij nog jaren willen wachten, dat vind hij gevoelsmatig geen goed idee om een 'oude papa' te worden. Heel stiekem hoop ik dat we eind dit jaar een hersteloperatie kunnen doen en 'aan de slag kunnen'
Alle reacties Link kopieren
@ Vlinder:



Ja hoop houden doen we zeker.. aangezien het al 12 jaar geleden is.. We zullen zien, We hebben iig a.s donderdag een telefonisch consult met de desbetreffende chirurg om te vragen hoe de operatie is gegaan en wat onze kansen zijn.

Wat betreft de PCOS zijn dit de meeste kenmerken:



-onregelmatige cyclus ( bij mij kunnen er weleens 3 maanden overheen gaan )

-haaruitval

-stemmingswisselingen

-miskramen

-overbeharing

-overgewicht ( 40% van de vrouwen)



Ik heb 'gelukkig'alleen last van onregelmatige cyclus en stemmingswisselingen..maar geloof me das echt ontzettend vervelend. ze kunnen er achter komen dmv een echo, die laat een soort kralenketting zien vn eitjes. dat is HET kenmerk van PCOS.

Op internet kan je er ook veel over vinden.



@ Sweetcandy



Ik ben zelf 25 en mijn partner 40. leeftijd zegt niks. hij heeft 3 kids , 2ling van 12 en een zoon van 21. er zit dus maar 4 jaar tussen ons. maar het gaat hartstikke goed en we hebben van niemand scheve gezichten. en nu willen we idd een kindje van onszelf. mijn partner vindt het absoluut niet erg of raar dat hij al 40 is gelukkig..



x wendy
Alle reacties Link kopieren
Grappig, allemaal hebben wij een 'oudere' vriend.

Met al kinderen. (anders zat je natuurlijk niet op dit topic).



Ik ben nu 29 (19 februari 30) en vriend is 45.

De kids, 2 meiden zijn 16 en 19.



@wender. bij mijn vriend was het 16 jaar terug dat hij is gesteriliseerd. (na de geboorte van zn jongste).

Jij en je 'stiefzoon' schelen echt maar weinig! Goed om te lezen dat het goed gaat. Want niet iedereen in deze wereld heeft begrip voor zo'n relatie.

En het wordt altijd (naar mijn idee) onderschat hoe het is om met stiefkinderen te leven. Helemaal niet als je zelf zo jong bent.

Ik was 26 toen ik mn vriend en zn meiden erbij kreeg. Gelukkig gaat het heel erg goed. Maar je moet sterk in je schoenen staan!

Mag ik vragen waar jullie de operatie hebben laten uitvoeren?

Hebben jullie ook naar de verzekering gekeken? er zijn verzekeraars die de operatie vergoeden. (wij hebben het zelf betaald ca. 3000 euro).

Wat zal je in spanning zitten tot donderdag! Donderdag zal ik voor jullie duimen.



@sweetcandy: Mijn vriend wil ook niet dooroefenen tot zijn 50e. Dan vind hij zichzelf te oud worden.

Hopen dat jullie aan het eind van het jaar aan de slag kunnen.
Alle reacties Link kopieren
@vlinder



Ja, idd het wordt altijd onderschat door anderen als je stiefkinderen hebt. Maar ik zou niet anders willen. Ik geef ze ook soms op hun 'donder' als het nodig is en ze accepteren dat gewoon. Dus dat is ook erg fijn. Vooral omdat ik zo jong ben.



Wij hebben de hersteloperatie laten uitvoeren bij het UMC Radboud te Nijmegen. Wij hebben ons van te voren laten verzekeren bij Delta Lloyd omdat de menzis het niet vergoedde. Delta lloyd vergoedt alles!



Dankje wel Vlinder! ( wat is je echte naam trouwens? ;) )



Groetjes Wendy
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat er bij iedereen wel sprake is van een aardig leeftijdsverschil. Voel ik me niet zo alleen in deze ;) Vanmiddag zei hij heel serieus: ja, met jou zou ik heel graag nog een kindje willen .... *smelt* Ik blijf meelezen hier en af en toe posten. Hoewel bij mij de hersteloperatie (of nouja, de operatie bij hem) nog wel enige tijd zal duren.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Mijn partner is 41 en ik 33. Hij heeft 2 kids uit n vorige relatie.

Leuk idd dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten.

@ Wender: idd hoop blijven houden! Succes iig!

@ Sweetcandy: wat positief van je partner! Dat gevoel wordt alleen maar sterker!

@ Vlindertje:

Toevallig dat het dezelfde dag is!

De IUI viel reuze mee! Vrijdag moet ik bloed laten prikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad. En dan wachten tot volgende week zaterdag. Dat vind ik het meest vervelend!

Ik heb wel sinds zaterdag steekjes/ krampjes onder in mijn buik. Ook zijn mijn tepels erg gevoelig. Maar ja je kunt je lichaam niet vertrouwen, dus ik ga er maar niet van uit. Uit zelfbescherming!

Ik kom trouwens uit de buurt van Roermond (limburg).

Dus wel een eind van elkaar!



Liefs Roosje
Alle reacties Link kopieren
Wendy, mijn echte naam is Anke... Dus lijkt niet eens op Vlinder...

Morgen mag je bellen!!! Spannend hoor!!!



sweetcandy: Wat lief van je vriend dat te zeggen...

Mijn vriend zei dat eerst ook, toen puntje bij paaltje kwam ging hij terug krabbelen... wat hebben we veel gepraat en gehuild... maar niet achterom kijken vooruit!!



Roosje: ik snap het niet helemaal..

Ik dacht wij samen dezelfde dag een ei sprong hadden vorige week.

De IUI is toch als er een ei sprong is??? of heb ik het mis?

Vorige maand volede ik ook van alles in mijn lijf.. en nu bijna niets.. toch wachten tot je kan testen, best wet lastig he!

Tjong wat woon jij ver weg!! Ik weet waar Roermond ligt, een tant van mij woont in Herten.. Daar ben ik wel eens geweest.



Afgelopen maandag ben ik voor het eerst naar de sportschool gegaan.. intake gesprek gehad, iets verhoogde bloeddruk en iets overgewicht en te hoog vet percentage (tja, daarvoor ga ik naar de sportschool omdat weg te werken).

u werd ik tijdens het sprten misselijk, het werd me zwart voor de ogen, duizelig en ik hoorde bijna niets meer... Hoe vaag is dat?????

Rustig kwartiertje gezeten en een AA gedronken en toen was ik er wel weer....

Ik loop elke dag met mn hond, ik heb altijd fanatiek paardgereden.. 3 jaar terug deed ik een uur body pump en body combat achter elkaar.. en nu bijna flauw gevallen voor het eerst van mijn leven..... Ben wel geschrokken.. morgenavond maar wat rustiger aan!
Alle reacties Link kopieren
@vlindertje: jee meid wat schrikken mbt het sporten!

Had je niet te weinig gegeten of gedronken die dag?

Haha ik woon in dezelfde plaats als jouw tante. Laat wat weten als je eens in de buurt bent!

Ik had uiteindelijk wrs zaterdag mijn eisprong en alvorens mijn iui. Jij ook zaterdag? Over 10 dgn testen,spannend!!!!

Ik hoop het zo, ook voor jou. Toitoi met wachten.



Liefs roosje
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roosje:

Wat grappig dat ik jou woonplaatst weet te vinden!

6 jaar terug, de laatste vakantie met mn ex hebben we een week in het huis van de vriend van mijn tante in Herten gezeten.

Met uitzicht op water..

Als ik daar een keer in de buurt ben laat ik het weten, maar dat gebeurt zelden.

Ik heb vorige maandag een positieve ovulatietest gehad en dus de dinsdag (18 januari) mijn ei sprong.

wachten wachten wachten... niet teveel hier kijken en mijn aandacht maar ff anders op vestigen..
Alle reacties Link kopieren
Even een update :



Zit in een ontzettend baalmomentje..

We zouden gisteren gebeld worden door het ziekenhuis... maar dat is dus niet gebeurd ! Vandaag opgebeld en wat blijkt ? Is het niet doorgegeven dus nu worden we pas maandag gebeld.. ! :S Zo balen...



xx
Alle reacties Link kopieren
Even een update :



Zit in een ontzettend baalmomentje..

We zouden gisteren gebeld worden door het ziekenhuis... maar dat is dus niet gebeurd ! Vandaag opgebeld en wat blijkt ? Is het niet doorgegeven dus nu worden we pas maandag gebeld.. ! :S Zo balen...



xx
Alle reacties Link kopieren
@ wender: wat ontzettend balen zeg!

ben benieuwd wat ze zeggen.

@ zoetewiitewijn.. Hoe is het met jou?

@ vlindertje: dinsdag kun je testen he? Spannend! Hoe voel je je?

Ik voel me raar. Heb sinds de iui krampjes etc. nu ook gevoelige tepels en erg moe.

Moet nog wachten tot zaterdag, pfffff.

Liefs roosje
Alle reacties Link kopieren
Wender: het was even balen... maar het is maandag.. een spannende dag... ben benieuwd wat de uitslag is.



Roosje: Je voelt je raar en krampjes.. goed teken!!

Spannend hoor! Tja ik weet niet zeker of ik morgen ga testen..

Vandaag is cyclus dag 29, precies dag 14 na ei sprong...

Ik ben soms een beetje duizelig en afgelopen weekend een paar keer een opvlieger of zo iets gehad..

In eens krijg ik een warm, knal rood hoofd en na een paar minuten verdwijnt dat.

Maar mijn cyclus was de vorge maand 37 dagen! (toen was mn ei sprong later dan deze maand).

Ik wou dat ik het zwanger worden even los kon laten.... en niet steeds zo in spanning zit... voel ik wel of niet wat....
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve meiden!



Weer even een berichtje van mijn kant (even snel onder werktijd )

Heb weer even alles bijgelezen hoor, haha!



Met ons gaat het goed, we zitten momenteel een beetje met spanning, ik had dit weekend ongesteld moeten worden, maar tot nu toe nog niks te zien/merken.. Kan me niet voorstellen dat we zoveel geluk hebben, maargoed we wachten af!!



Hoe gaat het met jullie allemaal ??



Liefs

Zoetewittewijn
Alle reacties Link kopieren
@ zoetewittewijn: heb je al een testje gedaan?



@vlindertje: eerst een dikke knuf! Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Het is idd heel lastig om het los

Te laten. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.

Maar ga je geen test doen?



Liefs roosje
Alle reacties Link kopieren
@ Roosje: we hebben afgelopen vrijdag een test gedaan (kruidvat, 2 voor ¤5) en die was negatief.. maarja wellicht te vroeg getest *hoop*

We hebben vannacht afgesproken dat als ik donderdag nog steeds niet ongesteld ben dat we een tweede test gaan doen.. spannend!

Hoe gaat het met jou? Voel je je al wat beter of nog steeds last van krampjes?



Liefs

Zoetewittewijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven