Zwanger worden na hersteloperatie sterilisatie man

31-05-2010 15:05 3226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Er zijn al zo veel topics over zwanger worden, maar er zijn maar weinig topics over zwanger proberen te worden na een herstel operatie van een sterilisatie bij de man.



Wie heeft hier ook ervaring mee of is nu ook aan het proberen om zwanger te raken na een hersteloperatie?



Ik ben 36 jaar en mijn vriend (eigenlijk aanstaande, want we gaan in juli trouwen ) is 39. Hij heeft zich drie jaar geleden laten steriliseren. Hij heeft al twee kinderen.



Ik zelf heb nog geen kinderen en wil vanaf kinds af aan al moeder worden. Na er uitgebreid over gepraat te hebben, heeft mijn vriend besloten om de sterilisatie ongedaan te laten maken. Begin april heeft de operatie plaatsgevonden. Vorige week hebben we de uitslag van de kwaliteit van het sperma ontvangen en dit is goed! 27 miljoen zaadcellen per ml, flinke activiteit en genoeg vloeistof. Vanaf zijn kant staat een natuurlijke zwangerschap niets in de weg.



De eerste "klus"ronde hebben we al achter de rug en niet zwanger. Ik had ook niet anders verwacht. Maar nu wordt het spannend. Eind deze week heb ik mijn vruchtbare periode. Dus op naar ronde 2!



Ik hoor graag ook jullie verhalen en zou het leuk vinden om een actief forum op te starten voor dames die momenteel in hetzelfde schuitje zitten. Kunnen we onze ervaringen uitwisselen en elkaar steunen.



Groeten,

Lady
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady001 schreef op 09 juli 2010 @ 14:03:

Sommige verzekeraars vergoeden het! Dus controleer je polis. Als het nog niet het geval is.... in december kun je weer overstappen. De kosten van een hersteloperatie bedragen minimaal 2500,-.







Dit bedoel ik niet persoonlijk naar de gebruikers, want als je het vergoed kan krijgen ben je gek als daar geen gebruik van maakt.



Maar wat vind ik het erg dat het soms vergoed wordt zeg! Ik heb nog nooit gedacht bij medische ingrepen dat ik daar aan mee moet betalen. Of het nu om dikke mensen, rokers of sportongevallen gaat is mij om het even en hartstikke goed dat er medische hulp is voor iedereen.



Maar meebetalen aan een herstel-sterilisatie vind ik van de zotten. En het aantal jaar geleden dat de sterilisatie heeft plaatsgevonden verbaasd mij. Een gemiddelde van vijf jaar!!!!



Als de betreffende man nu had doorgeneukt met condoom of de vrouw aan de pil (of 1 van de andere legio voorbehoedsmiddelen die niet semi-definitief zijn), was er nu niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
@sneez... ik weet van beide niets..sorry

Staan jullie op een wachtlijst?
Alle reacties Link kopieren
Torremolinos: Bedankt voor je bericht, dat geeft hiero hoop!



Sneez; wij hebben inderdaad doetichem via internet gevonden en hun pr is goed. Als je kijkt naar hoe vaak hun de vas-vasos uitvoeren is dat heel vaak! Ons idee is ook oefening baart kunst. Bij mijn vriend zag het er slecht uit. de zaadleiders waren bij de sterilisatie behoorlijk vernield en konden niet aan elkaar gezet worden. Taubert heeft de zaadleider op de bijbal gezet en er is weer doorstroming. Ondanks dat het moeilijk was en hij ons maar weinig kans gaf is het toch de operatie geslaagd.



Jippertje: Wij hebben niet meebetaald aan de operatie, we hebben deze volledig zelf betaald! 3000 euro!



Roosje: ik reageer straks nog ff... moet nu ff weg...
Alle reacties Link kopieren
@Roosje: Het schijn dat Doetinchem niet/nauwelijks een wachtlijst heeft, dus dat is niet echt een issue. We zijn hier al heel lang mee bezig, maar door andere omstandigheden is het er nog niet van gekomen om stappen te ondernemen.



@Vlindertje: top dat Taub zo'n crea constructie kon maken! Heel veel succes, ik hoop dat het allemaal naar wens gaat verder.



@Jippertje: Die discussie over wel of niet tercht vergoeden komt iedere keer voorbij dat er een topic over dit onderwerp is. Wat je zegt; als je er gebruik van kunt maken, is dat mooi. Zo niet, dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer:

Inderdaad doetichem heeft (bijna) geen wachtlijst.

Je krijgt eerst een gesprek met een arts. Dan eerst het geld overmaken voordat je definitief een afspraak voor de operatie mag maken. Dat is dan vaak binnen een paar weken.

Bij andere ziekehuizen heb ik geinformeerd en daar varieren de wachtlijsten van 3 tot 9 maanden.



Jippertje: Dat het jou verbaasd dat mannen zich binnen 5 jaar weer laten herstellen, verbaasd mij weer. Soms in je leven gebeuren er dingen die je leven compleet op de kop zetten. Tegenwoordig kan je op deze manier terug draaien.

Mensen die scheiden beloven elkaar toch ook trouw als ze trouwen, dat kan je toch ook ongedaan laten maken en dat kost ook een hoop geld.



Sneez: Heb jij of je vriend/man al kinderen?

Ben benieuwd naar je situatie! En je kan altijd naar het/een ziekenhuis bellen voor info, geld, wachtlijsten..

(ik heb ook 4 verschillende ziekenhuizen gebeld)



Roosje: heb je al uitslag van het onderzoek?

Spannend hoor!

Afgelopen weekend heb ik weer heerlijk kunnen praten met vriendlief.. een kindje is voor hem absoluut welkom, hij zou heel blij zijn als ik zwanger mag raken. Hij is echt aan het veranderen, heerlijk. En omdat we zo goed erover praten komen we steeds dichter bij elkaar.

Helaas gaat hij volgende week voor een paar dagen naar het buitenland, elke keer als ik mijn vruchtbare dagen heb is er wel wat dat we geen sex hebben.. daar baal ik van, maar kan er niets aan doen... Geduldig zijn.
Alle reacties Link kopieren
@ sneez: ik wens jullie veel succes. Ook weer een spannende tijd. Als je meer info wilt, dan hoor ik het wel!



@vlindertje: super dat jullie steeds dichter bij elkaar komen en zo´n fijne gesprekken kunnen voeren. Dat is toch de basis he! Echt toppie voor je!

Morgen krijgen wij de uitslag... pff heel spannend.



En idd wat je zegt.. geduld is een schone zaak!
Alle reacties Link kopieren
Roosje... spannende dag!!! Ik ben voor jou aan het duimen!!!
Alle reacties Link kopieren
Lief Vlindertje!!!

Vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat de uitslag nog niet bekend was. Pffffffffffffffffffff, ik zakte door de grond. Ben je zo zenuwachtig en dan krijg je zo´n bericht!

Morgen bellen ze terug, maar het kan ook zijn dat ze vrijdag pas de uitslag krijgen.

Dat ze het duidelijk communiceren voordat je de test doet!

Frustrerend! Dus weer wachten.....
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier???

Het is zo rustig!



Wij hebben donderdag de uitslag van het onderzoek gekregen en het was gelukkig veel beter dan de vorige keer.

Het is nog steeds niet super, maar wel goed genoeg voor IUI.

Komende week hebben we weer een afspraak bij de fert.arts.

Spannend..
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Mijn man was voor dat we zelf begonnen aan kinderen 7 jaar gesteriliseerd. Hij heeft het toen ongedaan laten maken.Nadat we het weer mochten doen,was ik met 1 maand zwanger. Na de geboorte van mijn dochter werd ik niet meer zwanger. Na een jaar een test laten doen,geen enkele spermacel te bekennen. Toen werd verteld dat had ingevroren moeten worden toen! Toen naar Belgie om sperma uit de ballen rechtstreeks te halen. En ook ingevroren. Na terugplaatsing zwanger. Ik heb dus heel veel geluk gehad. Dit is even kort gezegd hoe het is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Silki,



Wat fijn voor jullie dat het 2 keer gelukt is!

Bij ons hebben ze het helemaal niet gehad over het invriezen van spermacellen. De operatie heeft plaatsgevonden in april en komende week hebben wij een afspraak bij de fert.arts voor IUI.

Bij mijn partner heeft de sterilisatie ruim 7 jaar geleden plaats gevonden.

Waar in België zijn jullie geweest? Wordt dit dan ook vergoed door de verzekering?



Groetjes Roosje
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roosje,



Bij ons helaas ook niet,als dat wel was gedaan,dan was de 2e operatie helemaal niet nodig geweest.



Mijn man was ook ruim 7 jr. gesteriliseerd.



Wij zijn in het UZ gent geweest,deze werkte ook samen met ons ziekenhuis in NL. De terugplaatsing is ook daar geweest.



Ja bijna alles werd vergoed door de verzekering,alleen hadden we een eigen bijdrage en in Belgie moet je voor het terugplaatsen contant betalen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik pas zo laat reageer!

Oh wat heb je ff in spanning gezeten Roosje! Maar gelukkig was de uitslag wel goed.

Spannend zeg IUI!



Silki, bedankt dat je ff reageert, dit soort berichten hebben wij hier wel ff nodig. Dat geeft veel hoop!



Hier ventlief weg voor zn werk naar het buitenland.. en net tijdens mijn vruchtbare dagen... het schiet nog niet echt op!
Alle reacties Link kopieren
Vlndertje 81:



Graag gedaan. Ik moet wel zeggen. Ik had er altijd vertrouwen en goede hoop in dat het goed zou komen. Dus blijven hopen!

Succes allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Roosje... hoe gaat het??? ben benieuwd!!! Wat zei de fert. arts?



Silki: Op 1 of andere manier voel ik ook dat het wel goed komt en maak ik me nog geen zorgen.

Hoe gaat het nu met je man? is het weer dicht gegroeid? of kan je nu nog een keertje zwanger raken?



Hier zit ik een klein beetje te balen... zit in mijn vruchtbare dagen en mn vriend zit voor zn werk in het buitenland, slechte timing..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vlindertje,



Kan me voorstellen dat je baalt... verlies je een kans. Maar wie weet hebben jullie wel heel weinig kansen nodig!

Nou we zijn vorige week bij de fert.arts geweest. De uitslag was deze keer beter en volgens haar zouden we het nog 3 maanden een kans moeten geven om spontaan zwanger te raken.

Ze vertelde dit op een mooie manier; we zouden dan 3 extra kansen hebben.

We waren een beetje overrompeld, omdat we er vanuit gingen dat we alles voor de iui zouden bespreken. Ook waren er bij mij nog steeds geen onderzoeken gedaan. Ze zei dat ik een regelmatige cyclus had en dat het daardoor goed zat. Maar ja je kunt wel een regelmatige cyclus hebben, maar als je bv vijandig baarmoederslijmvlies hebt, dan schiet het ook niet op!

Later thuis gingen we toch twijfelen, dus zijn we vandaag weer terug gegaan. We hebben dit alles voor gelegd.

Ze wilde het bespeken met een collega. Wel heb ik al bloed geprikt en moet ik volgende week terug voor een echo. Als het akkoord bevonden wordt, dan gaan ze vervolgens verder met onderzoeken. o.a. een samenlevingstest e.d.

Ik vind het vreemd dat ze een beetje reageren op een manier dat het onze keuze is.

Hun boeit het natuurlijk niet dat als je straks 80 bent en in een verzorgingstehuis zit en dan geen bezoek van kinderen krijgt!!! Je moet dus echt op je strepen staan en goed voorbereid zo´n gesprek in gaan.

Nou een heel verhaal weer...

Hopelijk kunnen we allemaal snel aanschuiven ben de topic ´ik ben zwanger´!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Roosje,

Wat goed dat het er beter uit zag.

Maar raar dat ze je eerst naar huis sturen om het nog 3 maanden te proberen. Net of zit je daar voor niets, je hebt het heus al geprobeerd toch? Andres zit je daar niet.

Wat goed dat je op je strepen hebt gestaan en terug bent gegaan.

Volgende week een echo, spannend. Ja, hoe kom je erachter of je vijandig baarmoeder slijmvlies hebt? (ik zag het voorbij komen in Greys anatomie, maar had er nog nooit van gehoord).

Tja, voor die artsen ben je patient nummer zoveel, en het heeft op jou als patient/client zoveel impact voor de rest van je leven!



Mijn vriend komt zondag avond thuis, dan is hij 14 dagen weggeweest. Ik heb hem echt gemist! Nu voor ons maar op naar de volgende ronde!



Oh wat is een samenlevingstest als ik vragen mag (ik ben nog zo'n beginner )

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vlindertje,



Zo 14 dagen! Dan kan ik me wel voorstellen dat je hem gemist hebt. Gaat hij wel vaker zo lang weg voor z´n werk?



Vijandig baarmoederslijmvlies kunnen ze volgens mij testen bij een samenlevingstest. Een samenlevingstest is een test waarbij ze een uitstrijkje en dergelijke maken nadat je niet zo lang van te voren geslachtsgemeenschap hebt gehad.



Zijn de kindjes van jouw partner ook geregeld bij jullie? Hoe ervaar je dit? Was ik even benieuwd naar. De kindjes van mijn partner zijn er om het weekend en in de schoolvakanties voor de helft. Soms vind ik dit best wel eens confronterend.



Veel plezier zondag!

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Roosje,

Wat een herkenbaarheid!!

In het begin waren zijn 2 meiden om het weekend bij ons. Maar ze zijn nu 16 en (bijna) 19 jaar oud. Dus hebben hun eigen leven en werk in het weekend. De jongste komt om de 2 weken en de oudste komt om de 4 a 5 weken met vriend!

Eerst vond ik het echt een aanwinst de 2 meiden. Wel heel erg wennen hoor. Ik was 27 en was geen kinderen / pubers gewend.

Toen mijn eigen kinderwens begon te kriebelen kreeg ik soms toch moeite met de meiden. Dan keek ik erna, en zie die mooie vader - dochter band. En dan had ik iets van dat wil ik ook, een kind samen. Gelukkig kan ik hier met mijn vriend over praten en heeft hij alle begrip, dat geeft mij weer rust.

Je gevoel uitspreken (hoe moeilijk sons ook) dat lucht zo op!

Op een gegeven moment keek ik er zelfs tegenop dat de kinderen kwamen. Ik had er helemaal geen zin in om er mee geconfronteerd te worden dat hij wel kinderen heeft en ik niet.



Mijn vriend heb ik zondag van schiphol gehaald! Ben weer helemaal happy. Gelukkig gebeurd het zelden dat hij zolang weg is voor zn werk.



Hoe gaat het met jullie? Heb je al uitslag van je bloed onderzoek? En je echo deze week ook, spannend zeg!

Succes ermee, wie weet kunnen we dit jaar nog doorschuiven naar de zwanger zijn topic!



Liefs Vlinder
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vlindertje,



Ongelooflijk..het lijkt wel of ik het zelf geschreven heb.

Bij mij voelt / voelde het precies zo. En ook ben ik hierover heel open naar mijn partner toe. We kunnen er gelukkig erg goed over praten.

Wel ´leuk´ dat we echt in hetzelfde schuitje zitten!

Ik heb momenteel best moeite met de komst van de kinderen. Vooral in het begin van het weekend vind ik het lastig. Natuurlijk probeer ik dit niet te laten merken. Ik merk dat ik dan graag dingen plan met vriendinnen of zo.

Het is gewoon confronterend.



Fijn dat je weer helemaal happy bent! Gelukkig dat het niet zo vaak voorkomt dat hij naar het buitenland gaat. Nu op naar de volgende kans! Ja het zou zeker mooi zijn als we dit jaar nog doorschuiven naar het topic Ik ben zwanger!



De uitslag van het bloedonderzoek was goed. Ma en vandaag heb ik een echo gehad. Vrijdag moeten we terug voor de derde echo en dan doen ze tevens de samenlevingstest. Wrs doen ze volgende maand weer al deze onderzoeken. Blijkbaar volgen ze 2 mnd de cyclus van de vrouw. Hopelijk is dat niet meer nodig! Lekker positief blijven zeg maar! De echo viel wel mee.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Lief Roosje,

Heerlijk is die herkenbaarheid!

Hoe oud zijn de kids van je man/vriend?

Aangezien mijn vriend momenteel heel veel werkt, komen de meiden komend weekend niet. Eerlijk gezegd vind ik dat heel lekker. Hij wil ook graag weer eens een weekend samen zijn.

Heb je soms ook van die dagen dat je elke minuut aan zwanger worden denkt?

Hier kan ik het op dit moment iets los laten, wordt ik een stuk rustiger van.



Net weer ongie geworden, maar had niet anders verwacht omdat rond mijn ei mn vriend weg was. Op naar een nieuwe ronde. Wie weet is het in 2010 nog raak!



Hoe was je 3e echo? en wanneer krijg je uitslag van de samenlevingstest?

In december weer opnieuwe dezlfde onderzoeken?

Weten jou vrienden en familie dat jullie ermee bezig zijn?



Onze ouders en de kinderen weten van niks, en er zijn 2 vriendinnen van mij die het wel weten. Hoef ik ook niet elke maand uit te leggen dat ik niet zwanger ben. Veel mensen verwachten dat het zwanger zomaar makkelijk in 1x gaat.



Liefs!!!
Alle reacties Link kopieren
Is het de bedoeling dat je op het niveau van een kleuter gaat schrijven als je op de kinderpijler schrijft??

Ongi, kindjes, hubbie, klussen,vlos, beeb. Wat is er mis met het ongesteld, kinderen, man/vriend, neuken/sex, verloskundige of baby te noemen?
Alle reacties Link kopieren
Feeks,

Laat toch iedereen in zijn waarde en dingen noemen zoals zij/hij dingen wil noemen.

Ik geloof niet dat jou opmerkingen iets aan deze topic toevoegen.

Groeten Vlinder
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje81 schreef op 30 november 2010 @ 10:17:

Feeks,

Laat toch iedereen in zijn waarde en dingen noemen zoals zij/hij dingen wil noemen.

Ik geloof niet dat jou opmerkingen iets aan deze topic toevoegen.

Groeten Vlinder



Het nodigt niet bepaald uit tot meeschrijven als het op kleuterniveau is geschreven: Ik heb gisteren met mn hubby geklust voor een beeb, vandaag ongi geworden, nou kan ik de afspraak met de vlos afbellen.



Ik ga ervan uit dat de mensen die hier schrijven volwassen zijn en een gesprek ook op volwassen wijze kunnen voeren
Alle reacties Link kopieren
Feeks:

Als jou mening is dat wij hier op kleuter niveau schrijven dan moet je toch echt op zoek gaan naar een topic waar men wel op jou niveau schrijft.

Omdat je hier 1x ongie leest hoef je er niet gelijk allemaal termen bij te gooien die in dit topic niet worden gebruikt.



En wat ik al zei, laat toch iedereen in zijn waarde over hoe die dingen wil benoemen. Als jij een ander niet in zijn of haar waarde kan laten zegt toch echt iets over jou eigen niveau.

Dat dit jou al frustratie geeft (te lezen aan de manier waarop jij schrijft) is dat erg jammer.

Meer aandacht wil ik hier niet aan besteden.



Roosje: Hoe gaat het??????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven