Zwanger worden vanaf augustus 2016 met tabel

03-08-2016 20:13 3168 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje NOD Bijzonderheden
cheese-cake 28/31 1e ? Miskraam oktober '16
Zaphod 29/31 1e ?
AV1992 24/26 1e ?
Zeepaardje55 29 3e ? Miskraam maart '17
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Mermaid89 27 2e 19 mei 2017 :heart: Een meisje!
Herstblaadje89 27/29 1e 20 mei 2017 :heart: Een jongen!
HermioneJeanGranger 26/29 1e 1 juni 2017 :heart: Een jongen!
Hassebassie 29 1e 5 juni 2017 :heart: Een meisje!
Pandi 26/26 1e 11 juli 2017 :heart: Een verrassing!
Beetje-vreemd 38/23 3e 17 augustus 2017 :heart: Een jongen!
summer87 29/32 1e 20 september 2017 :heart: Een meisje!
sneeuwwitje86 30/32 1e 24 oktober 2017 :heart:
Mellala 26/31 1e 19 november 2017 :heart:
Floor789 24/26 1e :heart:
Bevallen :flirting:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 1e :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 1e :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 12:17
55.23% gewijzigd
@zaphod ik had toen geen klachten van t ontlokken. Ik voelde me wel wat beter in m'n vel zitten maar dat was ook het enige verschil.



Kraamvisite regelt zich vaak zelf wel. Mijn nicht kwam bijvoorbeeld met mijn oom/tante mee, veel mensen waarvan ik had gedacht dat ze zouden komen kwamen uiteindelijk niet maar stuurde een envelop met geld op voor de baby. (Grote familie met veel ooms en tantes)

Maar ook mensen die ik niet verwacht had nodigde zichzelf uit.

Wij hebben wel het meeste bezoek in de periode gepland dat mijn man vrij had en daarna echt maar 1 kraamvisite per week zodat we ook nog wat tijd als gezinnetje hadden.
Ik heb al de uitgebreide zorgverzekering ivm onze eerste. Maar als je nu begint is dr kans groot dat je in 2017 bevalt dus dan zou ik hem wel alvast aanpassen.



Oh en kraamvisite mag je ook altijd afbellen als jij of baby zich niet helemaal happy voelen. Ben je doodmoe dan zit je niet op visite te wachten en mag je het dus gewoon afbellen en verplaatsen. En wie daar lullig over doet snapt niet hoe het is om net een baby te hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik liever viste heb dan een feest. Of je moet het feest al ergens anders geven.. Maar lijkt mij erg onpersoonlijk.( nog nooit meegemaakt ) en ik kan me voorstellen dat er dan nog genoeg mensen zijn die nog een x willen langskomen.



Alleen 10 visites in een week zijn me wel teveel
Alle reacties Link kopieren
@beetjevreemd Nu op naar de nieuwe ronde! Ik duim in elk geval voor morgen, goed teken dat ze je zo snel willen spreken toch?



@ontpillen, ik merkte vooral veel meer alle maandelijkse veranderingen die bij mijn cyclus horen, dus gevoelige borsten op bepaalde dagen, de eisprong voelde ik opeens, etc. misschien dat ik ook wat meer merkte van humeursveranderingen, maar dat is iets wat ik de laatste jaren sowieso steeds meer voelde, dus weet niet of dat daar nog invloed op gehad heeft.



@zorgverzekering Moet ik ook nog regelen... Voorlopig moet ik dus redelijk veel zelf vergoeden, maar in elk geval kan ik voor de bevalling en kraamtijd het e.e.a. regelen.



@Tandarts Gisteren voor het eerst naar de verloskundige geweest en een van de dingen die ze me op het hart drukte was nu naar de tandarts te gaan om ervoor te zorgen dat er in elk geval niks aan de hand is. Ook -mocht ik veel bloedend tandvlees krijgen - moet ik vaker een bezoekje aan de mondhygienist brengen. De reden kan ik even niet reproduceren, heb zoveel info over me uitgestort gekregen



Tijdens dat bezoek aan de verloskundige heb ik heel veel info gekregen, het duizelt wel een beetje. Dat terwijl ik best wel wat huiswerk gedaan had. 8 september heb ik mijn eerste termijnecho, spannend! Verder moet ik een aantal aanvullende onderzoekjes uit laten voeren i.v.m. nierklachten in het verleden, dus dat ook gelijk in gang gezet. Partner en ik kiezen voor het uitvoeren van een NIPT-test boven een combinatietest, wel veel geld, maar we voelen ons daar beter bij. Die test kan pas over een paar weken uitgevoerd worden, dus nog even afwachten. Verder moet je al heel snel heel veel organiseren, voor 12 weken moet ik bijvoorbeeld al besloten hebben waar ik wil bevallen... Help, daar ben ik nog helemaal niet aan toe!



@kraamvisite/kraamfeest ik gok dat wij voor kraamvisite gaan. Het is hier altijd een open huis met mensen die aanschuiven, dus zou dat niet anders willen denk ik. Wel heeft partner er geen enkele moeite mee mensen teleur te stellen, mochten we het niet trekken (vind ik moeilijker), dus dat wordt zijn taak: op onze grenzen letten haha.
Alle reacties Link kopieren
@beetje vreemd. Vervelend dat je toch ongesteld bent geworden



@soep wat een verhaal. Jeetje dat je al zo snel moet kiezen waar je wilt bevallen.

Wel spannend zo nipt test maar wel fijn dat je dan wat meer zekerheid hebt.
Ontpillen: ik was 2 weken echt ontzettend prikkelbaar en chagrijnig. Vriend was blij dat die fase over was!!
Alle reacties Link kopieren
@floor, klopt, die zekerheid lijkt ons fijn. Ook in onze omgeving een aantal stellen die de NIPT uit hebben laten voeren én een aantal stellen die voor de combinatietest gingen en daar een hogere score hadden met alle onzekerheid die daarbij komt kijken. Als ik daar dan naar kijk, is de keuze snel gemaakt.



Vind het ook echt zo gek dat je al zo snel grote keuzes moet maken, maar komen we vast wel uit. Gewoon wat eerder dan ik gedacht had
Klinkt allemaal ingewikkeld zeg haha. En dan vind ik het zwanger worden al ingewikkeld hahaha
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heb je veel info gekregen zeg. Een hoop om over na te denken!
Alle reacties Link kopieren
hahaha wat Mellala zegt!
Alle reacties Link kopieren
@soep mijn vriend is nu een afspraak aant maken bij de tandarts voor mij hahaha ik ben daar zo bizar bang voor dat wil je niet weten dus hij moet mee. Ben denk ik al 3 jaar niet geweest. Maar voor die kleine doe ik alles natuurlijk. Wij willen in het ziekenhuis bevallen althans dat wil vriend lief en ik wil hem niet nog meer stress geven. Maar hoeveel kost een NIPT test? of kom je uit belgie? Want in belgie zijn er plaatsen waar het maar 350 euro kost he.



@beetje-vreemd wat vervelend!!! Nu door naar de volgende ronde



@Kraamfeest we zitten al op 160 mensen en daar heb ik echt geen zin in al die mensen op kraamvisite. Ik heb familie met een hele leuke locatie dus dat scheelt heel erg veel in de kosten. En verder gaat de kleine idd echt niet van hand tot hand. De kleine ligt eerst in de wieg en daarna in de draagzaak langs de mensen haha daar is over nagedacht. Maar wij zitten ook gewoon met tijd nood natuurlijk we gaan 4 maanden later al weg.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft de verloskundige het over de tandarts? Kleeft er een gevaar aan als je weinig gaat voor je kindje? Ik kan hem even niet volgen. Ik ben dus ook panisch en al 2 jaar niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
Er is een relatie aangetoond tussen slechte mondhygiene en vroeggeboorte. Waarschijnlijk daarom.



Hier zijn de vruchtbare dagen in aantocht. Ronde 1 dus. Spannend!! 11-9 NOD ongeveer.



Verder reageer ik niet veel, jullie schrijven meer dan ik aankan!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Zeepaardje! Succes deze week



Ik heb sinds vanmiddag beetje gek gevoel in mijn buik. Zit gelijk vanalles te bedenken wat het zou kunnen zijn terwijl ik normaal nooit ergens van opkijk als ik ergens last van heb. Zo stom!
Alle reacties Link kopieren
O leuk zeepaardje, dan lopen wij dus ongeveer gelijk! Druk weekje voor ons nu
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het echt heel gek ik wist gewoon dat het raak was... en dat hoor ik van veel van mijn vriendinnen ook. Je krijgt dan een bepaald gevoel wat niet uit te leggen is. En je voelt ook je lichaam veranderen dat is heel gek. Ik had de test eigenlijk niet nodig moet ik zeggen.
@zeepaardje en herfstblaadje, hier deze week ook de vruchtbare periode. Verwacht dit weekend of maandag mijn eisprong. Spannend weer.



Wij hebben bij de eerste de combinatietest gedaan, voor een volgende twijfel ik. Misschien dat ik vanuit mijn buitenlandse zorgverzekering de nipt vergoed krijg maar dat gaan we wel uitzoeken zodra ik zwanger ben.



@regelen, kraamzorg moet je voor 12 weken geregeld hebben geloof ik. Tenminste dat was zo toen wij onze eerste kregen. Ik kon in principe tot t laatste de plek van bevallen aanpassen. Je moet idd ook beslissen of je de combinatietest, nipt of niks wilt laten doen, beide testen moeten rond 11/12 weken gedaan worden.



@tandarts, ze zeggen dat elk kind je een tand 'kost'. Je hebt meer kans op gaatjes tijdens je zwangerschap. Ook is het zo dat via ontstoken tandvlees sneller bacteriën je lichaam binnendringen, het is een zwakke plek die in principe goed te behandelen is.
Alle reacties Link kopieren
@door ik woon in Nederland, volgens verloskundige is het ongeveer 750 Euro. Ik check nog even bij een vriendin, die heeft het ook gedaan en was dacht ik 600 kwijt.



Spannend, die vruchtbare periode, heb plezier!



Ik wist het ook gelijk dat het raak was, alleen durfde ik daar niet op te vertrouwen. Maar het was wel gelijk duidelijk voor me en die positieve test was vooral een bevestiging. Dat ik het toen toch niet gelijk echt durfde te geloven heeft meer te maken met dat de implicaties zo groot zijn
Alle reacties Link kopieren
Dagje weg geweest en gelijk weer een hoop te lezen. Ga een poging doen op zoveel mogelijk te reageren haha.



@ Beetje-vreemd, vervelend dat je ongesteld bent geworden, maar kan me ook voorstellen dat het wel definitief de twijfel weg haalt. Op naar de volgende ronde.



@ Zorgverzekering; goed tip! zeker iets waar ik me even goed in moet verdiepen, heb meer verzekeringen uit te zoeken, dus heb wat te doen tijdens mijn vakantie.



@Kraamvisite/kraamfeest; Hie heb ik echt totaal niet over nagedacht; maar denk dat ik liever voor visite ga.



@Soep; Jeetje wat een hoop informatie tijdens zo'n eerste gesprek en wat een grote keuzes die je nu al moet maken.



@ Tandarts; ik heb het bij mijn nichtje gezien, die zat in haar laatste trimester met vreselijke tandklachten, (3 wortelkanaalbehandelingen in een paar dagen tijd); Zeker dus iets om goed te laten controleren tijdens je zwangerschap.



Uitgaande van een normale cyclus zou ik nu mijn vruchtbare dagen hebben (geeft mijn kalender ook aan) alleen de ovulatietesten geven iets anders aan. Al een paar dagen alleen negatieve testen.. Merk dat het me erg onzeker maakt (test ik wel goed.. is er iets mis??) Maar goed, proberen niet alles aan die test te hangen. De komende dagen toch ons best doen en dan rond 7 a 8 sept. testen.

En wie weet slaat morgen de ovulatietest wel positief uit.



Vanavond maar even proberen mijn zinnen te verzetten... Mijn man en ik hebben een hele leuke dag in de dierentuin gehad, helaas alleen een minder leuke thuiskomst. We hebben 2 dwergpapengaaien als huisdier, helaas is vandaag een van de twee overleden (Was al een tijdje aan het rommelen met haar gezondheid, maar blijft schrikken)
Alle reacties Link kopieren
Pucker wat vervelend.



Ik ben niet aangenomen, heb werkelijk nog nooit zo n raar gesprek gehad.

Al het goede komt in drieeen, nou ik wil niet weten wat er nog gaat komen....
Alle reacties Link kopieren
Aah Pucker wat sneu voor je vogeltje. Niet leuk thuiskomen zo.

Jammer dat je niet bent aangenomen Beetje-vreemd, of ben je er wel blij om omdat het zo'n raar gesprek was?
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig puncker. Altijd moeilijk als er een dierbaar huisdier overlijd ..



Ik ben heel benieuwd naar je gesprek @beetje vreemd waarom was het zo raar?
@pucker, testen zijn niet heilig he wat een vervelende thuiskomst na zo'n leuke dag! Ik weet helaas hoe het is om een huisdier te verliezen, heel veel sterkte



@beetje-vreemd jammer dat het niks geworden is. Heb je wel weer ervaring opgedaan met vreemde gesprekken voeren
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel



En inderdaad mermaid, testen zijn zeker niet heilig, dus voorlopig houd ik 7/9 als NOD en deze dagen als vruchtbare dagen aan.



@Beetje-Vreemd, he wat vervelend van je sollicitatie.
Wat jammer beetjevreemd! Volgende keer beter Wat was er zo raar?



En sterkte pucker, blijft altijd heel naar zoiets



Ik kan het verder helaas niet helemaal volgen vandaag, sorry! Probeer op een aantal dingen te reageren.



@Tandarts: http://www.tandartsverzek ... tijdens-zwangerschap.html Hier wordt uitgelegd hoe het komt. Vond ik handig om te lezen. Ik denk dat ik naast aanvullend ook maar een tandartsverzekering neem.



@Kraamvisite/feest: ik zie van allebei de voor- en nadelen, maar denk dat ik toch voor kraamvisite ga. Vind ik iets persoonlijker en dat kun je ook een beetje in fases doen in plaats van iedereen in 1x. Daar zou ik denk ik juist stress van krijgen.



Daarnaast: ik heb vanochtend de huisarts gebeld om een afspraak te maken om m'n spiraaltje eruit te halen, kan donderdagochtend al terecht Nu kan ik me al de hele tijd niet concentreren, terwijl we gewoon condooms hebben besteld voor de tussentijd en er dus voorlopig nog niks gaat gebeuren Steeds weer een stapje dichterbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven