Zwanger worden vanaf augustus 2016 met tabel

03-08-2016 20:13 3168 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje NOD Bijzonderheden
cheese-cake 28/31 1e ? Miskraam oktober '16
Zaphod 29/31 1e ?
AV1992 24/26 1e ?
Zeepaardje55 29 3e ? Miskraam maart '17
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Mermaid89 27 2e 19 mei 2017 :heart: Een meisje!
Herstblaadje89 27/29 1e 20 mei 2017 :heart: Een jongen!
HermioneJeanGranger 26/29 1e 1 juni 2017 :heart: Een jongen!
Hassebassie 29 1e 5 juni 2017 :heart: Een meisje!
Pandi 26/26 1e 11 juli 2017 :heart: Een verrassing!
Beetje-vreemd 38/23 3e 17 augustus 2017 :heart: Een jongen!
summer87 29/32 1e 20 september 2017 :heart: Een meisje!
sneeuwwitje86 30/32 1e 24 oktober 2017 :heart:
Mellala 26/31 1e 19 november 2017 :heart:
Floor789 24/26 1e :heart:
Bevallen :flirting:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 1e :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 1e :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 12:17
55.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@door wat knap dat je niks gekocht hebt. Volgens mij zal ik die hele winkel leeg willen kopen.

Ik vind trouwens de prenatal niet zo hele leuke winkel..
Ik vond de prenatal bij ons ook een beetje tegenvallen. Het was ook maar een kleine winkel. Maar het is nog de enige winkel met baby-spulletjes in het centrum. Ik hed dus al wel even rondje gelopen . Er is wel een grotere babywinkel maar die zit wat verder weg.
Ik heb ook een afschuwelijk hekel aan de tandarts, ben een tijd 3 jaar lang niet geweest. Onbewust want had niet in de gaten dar ik al zolang niet geweest was. Toen was de drempel heel groot. Had gelukkig maar 1 gaatje toen.

Tijdens de zwangerschap krijgen je tanden meer te verduren blijkbaar dus dan is regelmatige controle extra belangrijk.



@door wat knap dat je niks gekocht hebt. Was mij niet gelukt denk ik



@babywinkels, wij hebben geen grote babywinkels in de buurt. Allemaal 20 minuten rijden maar daar liggen ze allemaal in een straal van 2 km. Bij prenatal heb ik wel eens kleertjes gekocht, wel afhankelijk van de collectie. De ene keer hebben ze een leuke collectie de andere keer vind ik hem echt lelijk. Heb daar zelf toen wel wat positiekleding gekocht.

Bij babypark hebben we uiteindelijk het kamertje, kinderwagen, box en de maxi cosi gekocht. Alles in 1 keer. We hebben gekeken waar we het mooiste kamertje zagen. De kinderwagen en maxi cosi was bij alledrie de winkels toen even duur dus vandaar de keuze voor babypark. Bij babydump heb ik veel kleinere dingetjes zoals Hydrofielen etc gekocht, mooie prijs en houden zich goed. Ik vond babypark belachelijk duur in die kleine dingen. Prenatal zit tussen babydump en babypark qua prijs in.

Goed rondkijken naar de leukste aanbiedingen/prijzen loont zich wel, zeker op al die kleine dingetjes.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Wat een hoop geschreven weer!



Volgens mij mag ik autumn feliciteren! Wat leuk voor je zeg! Jammer dat je het nog niet met je vriend kan delen.

@Floor, wij lopen een beetje gelijk met het stoppen van de pil, ik was net wat eerder gestopt. Vorige week ook voor het eerst seks gehad zonder pil. Echt een raar idee dat het nu gewoon kan gebeuren.



Ik herken wel veel van wat jullie schrijven over of je lijf wel meewerkt en zo. Ben ook echt heel benieuwd hoe snel mijn cyclus op gang komt. Hopelijk heb ik hier'mazzel' mee. Mijn lijf geeft me al genoeg problemen dus hoop dat dit wel meezit. Ik werk in een ziekenhuis en zie soms ook nare dingen voorbij komen mbt zwangerschappen en zo. Ik probeer maar van het goede uit te gaan en die nare verhalen langs me heen te laten gaan.



Ik heb vandaag mijn eerste werkdag na de vakantie weer gehad. Viel toch wel even tegen, weer vanouds druk. Vanavond maar lekker even niks.
Alle reacties Link kopieren
En leuk die babywinkels! Heb me er nog totaal niet in verdiept. Ga ik pas aan beginnen als ik zwanger ben anders koop ik alles denk ik vind al die kleine kleertjes zo schattig.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeej Autumn! Gefeliciteerd wat super! Echt een knaltest dus zo voor je NOD aan.. Leuk ook om het nog even stiekem voor jezelf te houden



Hoe ging het soepmetballen?



En Pandi; nog steeds hetzelfde als ik dus.. Stom he dat wachten!



@babywinkels: ik ga me daar eerst nog maar niet in verdiepen haha. Je wordt er of heel hebberig van óf juist helemaal confused zooooveel keuze!
Alle reacties Link kopieren
@zaphod o spannend dat we bijna gelijk lopen.. Ben ook benieuwd hoe mijn lichaam reageert.



@babywinkels ja anders had ik mij er waarschijnlijk ook nog niet zo ik verdiept maar een hele goede vriendin van mij is nog niet zo lang geleden bevallen en dan moet je toch opzoek naar kadotjes . En met haar mee opzoek naar leuke spulletjes.



Zouden jullie ook willen weten wat het geslacht is of zouden jullie willen wachten tot je gaat bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst in de xenos en toen stond ik ook met een 9 maanden boek in m'n handen haha, gelukkig ook in kunnen houden. Lijkt me zo leuk als het staks echt mag!



Ik denk dat ik wel wil weten wat het wordt, hoef je ook niet 2 namen te verzinnen (1 lijkt me al moeilijk genoeg!) En ik denk dat ik daar ook te nieuwsgierig voor ben aangelegd)
Alle reacties Link kopieren
En autumn onwijs gefeliciteerd natuurlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de prenatal ook echt geen zak aan. Wij gaan gewoon alles in 1 keer bij babypark kopen ga niet 100 keer naar de winkel uiteindelijk zal het allemaal wel ongeveer op hetzelfde neer komen. Maar dan brengen ze alles in 1 keer heerlijk voor dat verschil ga ik niet moeilijk doen haha enorm verwend ik weet het. Maar ik ben gewoon echt liever lui dan moe hahahaha.



Ik moet ook echt naar de tandarts... Schandalig!!!
Alle reacties Link kopieren
@Floor, lijkt me vooral praktisch om van tevoren al te weten wat het wordt. Dus denk dat wij het wel willen weten wat het worden gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou het zelf ook erg graag willen weten.. Als je het niet weet zijn alle eerste pakjes wit en grijs.. En volgens mij wil je erg graag laten zien dat het of een jongen of een meisje is..
Alle reacties Link kopieren
@door hahaha ik moest wel even om je lachen. Ik hou van shoppen dus zou het niet erg vinden om 100x te moeten winkelen maar ik hou ook niet zo van alle prijzen altijd vergelijken.. Tenzij het grote dure dingen zijn..
Spannend beetjevreemd! Hoop dat het goed gaat, slaap lekker vannacht en we duimen voor je morgen!



Jeej, dat is weer achter de rug Mermaid, fijn! Dat met die tanden en zwangerschap, volgens mij komt het vooral door het maagzuur / overgeven wat je tanden aantast. Is misschien wel een goed idee om voor aankomend jaar een tandartsverzekering te nemen, nu ik erover nadenk. Moet ook een aanvullende zorgverzekering, toch? Voor kraamzorg enzo?

@tas: ik heb laatst een hele fijne tas gekocht op de markt, helemaal niet duur ook en echt mooi. En superhandig, helemaal niet groot maar alles past erin. Dus daar kun je misschien ook nog kijken?



Dat lijkt me echt heel spannend Floor en Zaphod! Ik heb nog steeds de dokter niet gebeld, blijf het maar uitstellen. Morgenochtend weer een poging Ik werk ook in een ziekenhuis, durf soms gewoon niet meer met al die verhalen.



Waa superleuk Door, dat lijkt me echt zo leuk om te doen. Wat knap dat je niks hebt gekocht, dat zou ik dus echt niet kunnen denk ik. Wat vond je vriend ervan? (sorry als het man is, ik vergeet steeds wie er wel / niet getrouwd is). Die van mij gaat hoogstwaarschijnlijk gestoord van me worden, ik denk dat ik elke week daarheen ga willen. Ik zit nu soms al op internet te kijken wat alles ongeveer kost cheesecake, krijg er spontaan keuzestress van. Er is zoveel! En wat is nu goede kwaliteit voor toch nog een mooie prijs.. lastig vind ik!



Ik wil graag weten wat het geslacht is, ben te nieuwsgierig haha.
Bij de meeste zorgverzekeringen kun je alleen op 1 januari de verzekering wijzigen. Met de kraamzorg sowieso wrl aan te bevelen, en zeker even goed kijken wat er allemaal vergoed wordt. Bij het cz kon je tussentijds je aanvullende verzekering aanpassen naar gezinnen op t moment dat je zwanger was, weet alleen niet of dat nu ook nog is.



Ik heb morgenvroeg ook meteen een afspraak bij de huisarts, kijken of ze het eens is met mijn idee van een bloedonderzoek laten doen. Assistente begreep niet veel van mijn verhaal.



Markt is idd ook een idee om eens te kijken voor een tas, dankje voor de tip!
Klopt, bij die van mij kan het alleen per 1 januari volgens mij. Maar omdat we het dit jaar willen gaan proberen zit de kans erin dat ik in 2017 ga bevallen (als alles lukt natuurlijk, daar hopen we op). Heel bizar trouwens om dit te typen. Anyway: per 1 januari wil ik het aan gaan passen, voor de zekerheid (of ik ben op dat moment ook echt zwanger, wie zal het zeggen). Ik vind het zo ingewikkeld allemaal, die zorgverzekeringen.



Fijn dat je naar de huisarts gaat, meestal zetten ze wel een algemeen bloedbeeld in bij zulke klachten. Al is het alleen maar om je gerust te stellen, heeft mijn vorige huisarts ook een keer gedaan toen ik niet lekker in m'n vel zat. Mocht zelf m'n formulier invullen wat ik wilde weten
Alle reacties Link kopieren
Nee het is mijn vriend. Hij vind dat helemaal leuk en hij toont echt interesse en hij wil ook echt alles weten enzo. We hebben vandaag weer veel keuzes gemaakt gelukkig zijn we daar heel makkelijk in samen. We hebben net definitief besloten dat we het willen weten en op de dag dat we 1 jaar en 9 maanden samen zijn ben ik 16 weken zwanger en dan willen we proberen om de afspraak te maken voor de geslachtsbepalingsecho. Heel spannend! We hebben ook besloten dat we voor een kraamfeest geen ipv kraamvisite natuurlijk wel voor onze naaste vrienden en familie maar verder heb ik daar echt geen zin in. Wil genieten van de kraamtijd en geen verplichte visite die amper ik nu al amper zie.



@verzekering dat kan idd pas vanaf 1 januari. Ik ga hem ook direct aanpassen haha.



@tas misschien via vente exclusive kennen jullie dat??
Alle reacties Link kopieren
En toen ben ik ongesteld geworden.....nu echt door voor de volgende ronde
Hmm balen beetje-vreemd. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Op naar de volgende ronde
He vervelend beetje-vreemd! Weet hoe je je voelt.



@door wat goed dat jullie nu al knopen doorhakken. Wij hebben bij de eerste gewoon kraamvisite gedaan, meeste mensen kwamen echt pas na 2/3 weken. En idd regelmatig visite. Heb toen heel hard geroepen, dit nooit meer. Maar nu was ik laatst op het kraamfeest van de dochter van mijn nicht en daar ging de baby echt van hand tot hand. Iedereen wilde haar even vasthouden. Misschien ben ik een overbezorgde en te beschermende moeder maar dat lijkt mij niet fijn voor zo'n ukje. Ik heb onze eerste ook niet aan al het kraambezoek gegeven om vast te houden. Is dus een afweging die je voor jezelf moet maken. Ik ben er dus voor een volgende nog niet over uit.
Alle reacties Link kopieren
Balen voor je Beetje-vreemd op naar volgende maand.



Hadden jullie klachten van het ontpillen? Ik merk tot nu toe eigenlijk geen verschil. Misschien dat het nog komt ( of hopelijk gewoon niet ). Toen ik met de pil begon had ik ook nergens last van dus misschien heb ik daarmee mazzel.
Alle reacties Link kopieren
@beetjevreemd jammer! Nieuwe ronde nieuwe kansen



@kraamfeest/kraamvisite: ja lastig. Het wordt mijn eerste dus nog geen ervaring. Ik weet dat een collega van mij inderdaad op het kaartje noteerde dat ze een kraamfeest zou geven, die er vervolgens nooit gekomen is. Ben-toen haar dochter een maand of 4 was- wel langsgekomen en dat vond ik eigenlijk net zo leuk ( dan kan zo'n kleintje ook al wat meer). Ik denk zelf dat ik geen kraamfeest zou geven want dat vind ik toch echt teveel gedoe, zoveel mensen tegelijk in huis, ben al bekaf na een verjaardag vaak.

Ik denk dat ik gewoon ga proberen om de kraamvisite een beetje te reguleren. Ook wat proberen te sturen bijvoorbeeld liever 3-4 personen tegelijk dan allemaal apart. Nouja, eerst maar eens zwanger worden



@zaphod: toen ik gestopt was met de pil 'voelde' ik niet zo veel, wel is er wat veranderd: ben een cupmaat geslonken en heb minder acne!
Alle reacties Link kopieren
@Cheese-cake, ik hoop niet dat mijn cupmaat gaat slinken, dan blijft er niks over



@Door, wat goed dat jullie al plannen aan het maken zijn! Ik heb nog niet nagedacht wat wij met kraamvisite gaan doen. Ik ben niet iemand die iedere dag visite wil (sowieso ben ik daar niet zo van ) maar ik ben ook niet van de feestjes haha. Goed iets om over na te denken!
Alle reacties Link kopieren
Wauw jullie laten me aan dingen denken waar ik nog helemaal niet over heb nagedacht! Moet dus ook maar even goed naar zorgverzekering gaan kijken... Wel lastig aangezien je de meeste zorgverzekeringen alleen voor 1 januari kunt veranderen, hoe doen jullie dat als je nog niet zwanger bent? Toch alvast omzetten?



En kraamvisite... ergens lijkt het me wel leuk dat je steeds wat visite hebt in de weken na je bevalling, anders zit je maar zo alleen thuis... Maar misschien kom ik daar op terug als ik zelf bevallen ben hoor, geen idee waar ik dan behoefte aan heb, haha.



@ Beetje-vreemd: balen joh! Was je erg teleurgesteld of viel het mee?



@ Ontpillen: heb er zelf geestelijk niks van gevoeld, was niet opeens vrolijker ofzo. Het grootste verschil - en de reden dat ik nooit meer terug wil aan de pil - is dat ik aan de pil regelmatig pijn had met seks en nu echt nooit meer! Dacht altijd dat het aan mezelf/mijn lichaam lag, maar het lag dus aan de pil. Vind het echt zo fijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven