Zwanger worden vanaf augustus 2016 met tabel

03-08-2016 20:13 3168 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje NOD Bijzonderheden
cheese-cake 28/31 1e ? Miskraam oktober '16
Zaphod 29/31 1e ?
AV1992 24/26 1e ?
Zeepaardje55 29 3e ? Miskraam maart '17
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Mermaid89 27 2e 19 mei 2017 :heart: Een meisje!
Herstblaadje89 27/29 1e 20 mei 2017 :heart: Een jongen!
HermioneJeanGranger 26/29 1e 1 juni 2017 :heart: Een jongen!
Hassebassie 29 1e 5 juni 2017 :heart: Een meisje!
Pandi 26/26 1e 11 juli 2017 :heart: Een verrassing!
Beetje-vreemd 38/23 3e 17 augustus 2017 :heart: Een jongen!
summer87 29/32 1e 20 september 2017 :heart: Een meisje!
sneeuwwitje86 30/32 1e 24 oktober 2017 :heart:
Mellala 26/31 1e 19 november 2017 :heart:
Floor789 24/26 1e :heart:
Bevallen :flirting:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 1e :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 1e :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 12:17
55.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels geloof ik er echt heilig in dat als het zo is je het weet maar het ook echt weet en niet meer twijfelt ik heb dat al mijn zwangerschappen gehad.



@AV Wat is dat schrikken zeg arme schat wou dat ik wat voor je kon doen. Ik kan met 100 clichés komen maar laten we eerlijk zijn dit is gewoon eng kut en klote! Heel veel sterkte
Ja, dat lees ik inderdaad overal Door. En ik voel het niet dus het zal deze maand wel niet raak zijn
Spannend Hassiebassie en Mellala!



Fijn dat jullie zo meeleven ik ga ervan uit dat hij er nog in zit. De gynaecoloog gaat een echo maken om dat te checken en haalt hem er dan hopelijk direct uit. Als dat niet lukt krijg ik een kijkoperatie, maar daar ga ik nog maar even niet vanuit. Ben wel blij dat ik er nu vast achter kom en niet pas over 3 jaar (heb hem nu pas 2 jaar). M'n vriend is wel blij dat hij de condooms nog even in de kast kan laten, haha. Ik vind het vooral vervelend om nu te moeten wachten terwijl ik me helemaal had voorbereid op deze 'volgende stap'. Maar dit gevoel is natuurlijk niks bij iedere keer wachten op een positieve test die soms maanden (of zelfs jaren) op zich laat wachten, terwijl je er zelf helemaal klaar voor bent..
Alle reacties Link kopieren
Wat rot AV! Hopelijk kan de gyn hem vinden!

@Hassebassie en mellala, spannend nog voor jullie!



Ik heb vanmiddag van die ovulatietesten gehaald om te zien of daar mijn buikpijn vandaan komt. Net getest maar niks op te zien. Rare gevoel in mijn buik is inmiddels wel bijna weg dus dat is wel fijn.
Net stiekem een Testje gedaan. Negatief. Had eigenlijk ook niet anders verwacht. Nog steeds donkere afscheiding. Klein beetje drukkend gevoel in m'n buik. Dus met enkele dagen vast ongesteld. Jammurrrr
Alle reacties Link kopieren
@mellala hahaha lieve schat toch dat heeft toch helemaal geen zin als het voor je nod is en je doet het ook nog is niet in de ochtend. Ik wil echt niet vervelend doen en ik begrijp hoe je je voelt echt waar maar als je nu al zo gefocust bent dan duurt het misschien alleen maar langer door de stress. Probeer het een beetje los te laten en ik weet het is makkelijk praat maar ik had dat vorig jaar ook toen lukte het ook niet meer na de miskraam. Deze keer veel relaxer en gelijk de eerste keer raak.



Ik had me zondag ziek gemeld en ik moest eigenlijk pas morgen weer te werken. Krijg ik een mail van m'n baas dat hij me gewoon ziek meld tot einde contract begin januari. Ik had echt zo iets van WTF maar goed mijn schoonmoeder zei ook hij kan nu niet helemaal meer op je bouwen je kan heel veel niet meer doen en hij is hier voor verzekerd. Daarna ga ik de uitkering in omdat ik dan niet meer hoef te solliciteren omdat het maar voor 3 maanden is. Daarna zwangerschapsverlof en daarna naar het buitenland dus ik heb nu 1,5 jaar vakantie. Is dat wat...
Alle reacties Link kopieren
@Mellala, hopelijk zet je ongesteldheid nu door! Zo is het ook niet fijn voor je

@Door dat is gek zeg dat je baas je helemaal ziekmeld! Kan dat zomaar? Wel raar idee lijkt me dat je nu 1,5 jaar vrij bent (maar ook heeel fijn haha).
Alle reacties Link kopieren
@Ja dat mag en kan zo maar ik kan me beter melden natuurlijk maar hij zit daar duidelijk niet op te wachten dus dat ook niet echt heel goed voor de werksfeer. Krijg me volledige salaris en verder is het niet zo dat ze niet tevreden waren ofzo dus opzich is dat wel heel fijn dat het daar niks mee te maken heeft. Puur met de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik er maar gewoon lekker van genieten! Zeker als je doorbetaald wordt
Alle reacties Link kopieren
Ah Jammer Mellala! Ik wacht even tot zaterdag met nog een keer testen. Mn lichaam zegt de afgelopen weken vanalles tegen me, ik heb nu ook weer bedacht dat mn borsten gegroeid zijn haha.. Maar ben bang dat ik mezelf voor de gek houdt.



@ Door, wat een gek idee ineens! Ik dacht eigenlijk dat een bedrijfsarts je moet beoordelen en dat je nooit zomaar zolang ziekgemeld kunt worden.. Maar geniet ervan!
Nou ja, al 2 keer een heel verhaal getypt en als ik bijna klaar ben hangt de website vast



Ga t nu in stukjes doen.



@av wat vervelend dat je spiraaltje niet te vinden was. Een gynaecoloog kan een echo maken en hem eruit halen. Gynaecologen doen dat veel vaker dan een huisarts. Komt dus wel goed!



@door wat vreemd dat je werkgever dat zo beslist. Had je je ziek gemeld ivm je zwangerschap? Of doe je werk dat niet mag tijdens een zwangerschap? Je werkgever krijgt van t UWV geld om jouw loon door te betalen en kan zelf een langdurige vervanger regelen wat hem dus niks extra's kost. Ach ja, positief bekijken en nu genieten van je rust!
Ziekte door zwangerschap moet idd ook door bedrijfsarts bekeken worden.
@herfstblaadje, je laatste avond als ongetrouwde vrouw! geniet van jullie mooie dag morgen! Heel veel plezier
@mellala en Hassebassie, spannend die laatste dagen voor de NOD. Even afwachten is het enige dat je kunt.

Ik ben persoonlijk geen fan van voor je NOD testen omdat veel zwangerschappen nog voor je NOD mis gaan waardoor, als je niet test voor je NOD, denk je dat je gewoon ongesteld bent geworden waardoor je geen teleurstelling hebt gehad.
Vandaag de uitslag van het bloedonderzoek gehad. Alle waardes waren perfect. Dat houdt me dus niet tegen om zwanger te worden. Fijn om te horen.
Alle reacties Link kopieren
@mermaid dat is erg fijn. We gaan ervoor!
Alle reacties Link kopieren
@av super vervelend. Gelukkig kan je snel terecht.



@door dat lijkt me heel vreemd om nu niet meer te hoeven werken.

Aan de ene kant lekker aan de andere kant kan je je wel eens flink gaan vervelen als iedereen om je heen aan het werk is..
@ AV1992 heel veel strekte de komende paar dagen. Wat fijn dat je al zo snel naar de gynaecoloog kon gaan. Nu maar hopen op goed nieuws.



@Door, Dat moet wel gek zijn, zo'n lange vakantie. Je hebt wel alle tijd om je voor te bereiden op alles. Er staan best grote veranderingen op de planning voor jou.



@herfstblaadje een hele mooie dag morgen. Over regen hoef je niet in te zitten .



@mermaid wat een goede uitslag. Echt goed nieuws. Heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Toch even van een andere kant belichten, want bij mij liep het wat anders:



Ik wist echt niet dat ik een positieve test zou krijgen. Ik dacht dat ik pijnlijke borsten had vanwege het stoppen met de pil en dat ik extreem moe was door mijn drukke planning. Dus je lichaam kan je wel in de war brengen.



Nu wel heel duidelijk. Meer afscheiding, heeeeele zere borsten (had gewoon zin om er ijs tegenaan te houden vanmiddag, maar denk dat mensen dat toch wel raar vinden haha), af en toe een gek gevoel in mijn baarmoeder, soms wat krampen die op menstruatiekrampen lijken, bij vlagen misselijk en heel erg moe. Maar ja...had ik geen positieve test dan had het net zo goed ontpillen en menstruatie kunnen zijn! Dus het zegt niet alles....



Ik kan me wel voorstellen als je je lichaam kent (doordat je niet al heel lang aan de pil bent )en helemaal als je al een zwanger bent geweest, dat je het gevoel direct herkent.



Overigens net al de eerste vraag gehad of ik niet toevallig zwanger ben omdat ik er zo moe uit zag, haha! Maar kon me er onder uit kletsen. Alleen zo lastig met eten en drinken. Ik drink altijd wel een wijntje mee, dus ik heb nu al allemaal smoesjes moeten bedenken (heb met een groepje gegeten vanavond). En de koffie... maar ik heb me er doorheen geslagen. Ik vrees echter dat ik het niet heel lang voor me kan houden. Wanneer zouden jullie het vertellen aan je omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje hele fijne en mooie dag vandaag!!



Ik kreeg bij de eerste & tweede pas symptomen / klachten na ruim 6 weken. En dat waren; goede reuk, en gevoelige borsten. Moe pas na 8 weken. Dus tussen eisprong en die 6 weken wist ik zonder test niks! Zeker omdat ik bij de eerste bloedverlies had van week 4 t/m week 11 dus echt niet iedereen voelt of weet het!
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje geniet vandaag!



Wij gaan het vertellen zodra er een kloppend hartje gezien is (hopelijk 8 september bij de eerste echo). Is dan ook vlak voor de 70e verjaardag van mijn schoonvader met groot feest, dus dan zal het wel snel gaan. Mijn moeder vertellen we het morgen al, omdat zij op vakantie gaat en ik niet wilde dat zij het als laatste zou horen. Met haar zou ik het waarschijnlijk ook delen als het mis gaat, dus dat is prima zo.



Ik had inderdaad ook gelijk klachten, was gelijk helder voor me, maar heb ook een paar vriendinnen die het echt niet herkenden. Elke zwangerschap is anders, dus dat zal ook gelden voor de start van de zwangerschap. Wel denk ik dat het je minder snel ontgaat als je bewust bezig bent met zwanger worden, de meiden die het niet herkenden waren daar echt niet mee bezig.
Een hele fijne dag vandaag herfstblaadje!!



Door, wat een gek idee zeg, opeens zo lang vakantie. Geniet er maar van!



Zo autumn, dat lijkt me zo moeilijk! Ik heb al grote moeite met verrassingen voor me houden, en dan zie je nog niet eens iets aan mijn lichaam. Knap dat je je niet voorbij gepraat hebt!



Ik zou ook sowieso daarop willen wachten soep. Vrienden van ons vertelden laatst dat ze opnieuw ouders zullen worden, net na de positieve test. Zoiets gaat als een lopend vuurtje (niet via ons, maar via het andere stel aan wie ze het verteld hadden, klein dorp), het lijkt me niet fijn om het ook met iedereen te moeten delen als het niet goed is. Maar dat mag iedereen natuurlijk zelf weten, ik vond het wel heel speciaal dat wij het nu al mochten weten.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje onwijs veel plezier! Geniet bewust van elk moment, want voor je het weet is het al voorbij en zit je in de taxi naar huis!



Mermaid wat een goed nieuws! Fijn zeg!!



Av, heel veel sterkte, toch wel heel vervelend dat je nog 1,5 week moet wachten totdat je duidelijkheid hebt. Maar je kunt altijd tegen ons kletsen hoor



Autumn, bij mij zouden ze het ook meteen merken haha! Ik zou het denk ik bij de allereerste echo alleen aan onze ouders vertellen, bij de volgende (met 12 wk?) aan de rest. Als het me lukt ;)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!! Ik ben wat passief geweest.. Sorry daarvoor.. Aan de ene kant gewoon heel druk met m'n gezinnetje, werk en leuke dingen. Aan de andere kant merk ik ook dat ik mezelf een beetje probeer tegen te houden, niet allll teveel met zwanger worden bezig te zijn. Nog geen eisprong of menstruatie te bekennen, dus het kan nog heel lang duren. En als ik dit forum bij hou, hoe leuk ook, dan is het wel echt aan de orde van de dag. Dus ik hou wat afstand wellicht tot m'n cyclus op gang is, hopelijk begrijpen jullie dat. Kom misschien wel af en toe even aanwaaien



Nog even kort :



Autumn gefeliciteerd!!!!!!! Dat er idd nog maar heel veel heel snel mogen volgen!



Soep : ik vind het wat gek dat je al moet kiezen waar je wil bevallen. Wat is daar de reden van? Wellicht wil je vk dat weten of is er een medische reden voor? Maar in principe hoef je niet vtv te kiezen hoor, kan je nog tot tijdens je bevalling bepalen. Er moet natuurlijk wel plek zijn in ziekenhuis als je daar naar toe wil, maar dat geldt ook als je vtv voor dat ziekenhuis kiest. Je kan nl niet reserveren oid.
Alle reacties Link kopieren
Hele fijne dag vandaag herfstblaadje! Wat een super mooie dag om te trouwen!



AV succes, ik duim dat het gewoon wat lastoger te vinden is en verder geen probleem oplevert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven