2 minuten stilte

04-05-2012 20:06 499 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zojuist voor de tv en het viel mij op dat sommige mensen niet het respect hebben om even 2 minuten stil te zijn. Het gaat dan op mensen op straat die gewoon doorpraten.
quote:shahla schreef op 06 mei 2012 @ 13:38:

[...]

Ja, want waar moest hij nu dan op bezoek!

Nee ook gewoon.

Maar sorry fout voorbeeld. En ik kan niet in zijn hoofd kijken en dus je kan ook gelijk hebben dat het voor hem inderdaad alleen vervelend was omdat hij dan niet meer op bezoek kon gaan.
quote:_flower_ schreef op 06 mei 2012 @ 13:39:

[...]

Ik had verwacht dat de restaurants en dergelijke gesloten zouden zijn.En een ziekenhuis dan?
quote:_flower_ schreef op 06 mei 2012 @ 13:35:

[...]

Ik hoef geen stoet.

Bij mijn oma was ook geen stoet. We gingen wel met de auto. Maar reden niet allemaal direct achter elkaar.

Jij kan geen stoet willen, het is wel een gangbaar gebeuren.

Ik heb er nu vijf keer in meegereden.

Als je in een stoet zit en je hebt verdriet, dan vind je het echt wel storend als één of andere weggebruiker daar gewoon tussen komt rijden, hoor.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:geheimtaal schreef op 06 mei 2012 @ 13:30:

[...]

Ik wil niet arrogant overkomen, maar wacht maar tot jij een van jouw geliefden verliest.Ik ben al eens iemand verloren die mij heel erg dierbaar was. Mijn oma.
quote:geheimtaal schreef op 06 mei 2012 @ 13:40:

[...]

En een ziekenhuis dan?

Ik verwacht dat die gewoon open zijn.

En uiteraard verwacht ik dat ze ook om 20.00 uur beschikbaar zijn voor noodsituaties. Maar ik neem ook aan dat dit zo is.
quote:_flower_ schreef op 06 mei 2012 @ 13:39:

[...]

Ik had verwacht dat de restaurants en dergelijke gesloten zouden zijn.Ergens zijn ze dat ook. Heel even. Tussen 20.00 - 20.02 uur maar verder zou het onlogisch zijn de hele avond dicht te zijn. Het is tenslotte de vooravond van Bevrijdingsdag.
quote:shahla schreef op 06 mei 2012 @ 13:41:

[...]

Jij kan geen stoet willen, het is wel een gangbaar gebeuren.

Ik heb er nu vijf keer in meegereden.

Als je in een stoet zit en je hebt verdriet, dan vind je het echt wel storend als één of andere weggebruiker daar gewoon tussen komt rijden, hoor.

Dat begrijp ik dat het heel erg vervelend is dat er iemand dan tussen je stoet komt. Ik zou het zelf dus ook absoluut niet doen.

Maar voor mijzelf heeft zo'n stoet geen waarde en ik zou dan ook geen stoet willen.
quote:_flower_ schreef op 06 mei 2012 @ 13:40:

[...]

Nee ook gewoon.

Maar sorry fout voorbeeld. En ik kan niet in zijn hoofd kijken en dus je kan ook gelijk hebben dat het voor hem inderdaad alleen vervelend was omdat hij dan niet meer op bezoek kon gaan.Tja, als iemand zulke dingen uitkraamt nadat iemand net overleden is, ga ik er gewoon vanuit dat die persoon alleen aan zichzelf denkt.
quote:shahla schreef op 06 mei 2012 @ 13:46:

[...]

Tja, als iemand zulke dingen uitkraamt nadat iemand net overleden is, ga ik er gewoon vanuit dat die persoon alleen aan zichzelf denkt.Dat kan. Ik ga daar niet direct vanuit.
quote:_flower_ schreef op 06 mei 2012 @ 13:44:

[...]

Dat begrijp ik dat het heel erg vervelend is dat er iemand dan tussen je stoet komt. Ik zou het zelf dus ook absoluut niet doen.

Maar voor mijzelf heeft zo'n stoet geen waarde en ik zou dan ook geen stoet willen.

Maar daar gaat het dus juist al de hele tijd om. Dat mensen géén rekening houden met die stoet en dat dit sociaal onwenselijk en/of onacceptabel is. Het is niet voor niks dat in de wet staat dat je verplicht bent die stoet voor te laten gaan. Als mensen dan toch schijt hebben en er gewoon lekker tussen voegen, vind ik dat op zijn zachtst gezegd irritant.

Het gaat er 0,0 om dat jij geen stoet wil.

Ergens bepaal jij dat ook niet tenzij jij de begrafenis regelt en opdracht zou geven dat er absoluut geen stoet mag komen.

Maar dan vermoed ik dat ze je toch even gek aankijken bij het begrafeniscentrum of crematorium.
Maar flower, wat wilde je nou aangeven met jouw voorbeeld? Dat jij zijn reactie begrijpt? Dat dat jouw referentiekader is? Nogmaals, ik snap je voorbeeld niet
quote:_flower_ schreef op 06 mei 2012 @ 13:49:

[...]

Dat kan. Ik ga daar niet direct vanuit.Ik kan er persoonlijk weinig anders van maken dat het ongepast overkomt.
quote:_flower_ schreef op 06 mei 2012 @ 13:41:

[...]

Ik ben al eens iemand verloren die mij heel erg dierbaar was. Mijn oma.En jij had het niet erg gevonden als iemand zei dat 'het onzin was om daar respect voor te tonen, want dingen die je doet omdat dat nou eenmaal zo hoort hou ik niet van'.
quote:VotesforLeo schreef op 06 mei 2012 @ 13:50:

Maar flower, wat wilde je nou aangeven met jouw voorbeeld? Dat jij zijn reactie begrijpt? Dat dat jouw referentiekader is? Nogmaals, ik snap je voorbeeld niet

Nee verkeerd voorbeeld, sorry.

Probeer een beter voorbeeld te bedenken maar lukt niet helemaal.
De Nationale Dodenherdenking "kuddegedrag" noemen; walgelijk en schokkend! Dan doe je misschien niet mee met de kudde, maar een koe ben je wel.

Drie jaar geleden reed ik op de A2. Om kwart voor acht ben ik bij een benzinepomp gestopt, waar nog maar nauwelijks ruimte was. Om iets voor achten was het terrein van de benzinepomp afgeladen vol, auto's stonden bumper aan bumper en portier aan portier. Tanken was niet meer mogelijk. Raampjes waren opengedraaid en de Taptoe klonk uit de meeste autoradio's. Andere radio's waren uit. Klokslag acht uur was het stil. Helemaal stil. Ouderen, jongeren, mannen, vrouwen, kinderen, toeristen... een grote, willekeurige mengelmoes van mensen die daar, onderweg van A naar B, met elkaar zwegen. Heel indrukwekkend. Op de A2 reden nog wel wat auto's, maar dat waren er slechts enkelen. En eigenlijk vond ik dat ze iets misten. Ze misten dat enorme saamhorigheidsgevoel, dat respect, en die dankbaarheid die als een deken over die benzinepomp heen hing.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:geheimtaal schreef op 06 mei 2012 @ 13:51:

[...]

En jij had het niet erg gevonden als iemand zei dat 'het onzin was om daar respect voor te tonen, want dingen die je doet omdat dat nou eenmaal zo hoort hou ik niet van'.

O, wacht ik heb niet gezegt dat het onzin is om ergens respect voor te tonen.

Maar als iemand had gezegd dat het onzin was om daar zo'n hele begrafenis voor te organiseren en saai broodjes te gaan eten na afloop had ik dat niet erg gevonden inderdaad.
quote:mimsey schreef op 06 mei 2012 @ 13:57:

De Nationale Dodenherdenking "kuddegedrag" noemen; walgelijk en schokkend! Dan doe je misschien niet mee met de kudde, maar een koe ben je wel.

Drie jaar geleden reed ik op de A2. Om kwart voor acht ben ik bij een benzinepomp gestopt, waar nog maar nauwelijks ruimte was. Om iets voor achten was het terrein van de benzinepomp afgeladen vol, auto's stonden bumper aan bumper en portier aan portier. Tanken was niet meer mogelijk. Raampjes waren opengedraaid en de Taptoe klonk uit de meeste autoradio's. Andere radio's waren uit. Klokslag acht uur was het stil. Helemaal stil. Ouderen, jongeren, mannen, vrouwen, kinderen, toeristen... een grote, willekeurige mengelmoes van mensen die daar, onderweg van A naar B, met elkaar zwegen. Heel indrukwekkend. Op de A2 reden nog wel wat auto's, maar dat waren er slechts enkelen. En eigenlijk vond ik dat ze iets misten. Ze misten dat enorme saamhorigheidsgevoel, dat respect, en die dankbaarheid die als een deken over die benzinepomp heen hing.Mooi en respect!
quote:_flower_ schreef op 06 mei 2012 @ 13:58:

[...]

Maar als iemand had gezegd dat het onzin was om daar zo'n hele begrafenis voor te organiseren en saai broodjes te gaan eten na afloop had ik dat niet erg gevonden inderdaad.Jij zei toch dat je niet stil wilt zijn omdat je niet mee wilt doen aan iets omdat dat zo hoort? Dat mensen alleen maar stil zijn omdat dat zo hoort en jij dat niet wilt?
quote:shahla schreef op 06 mei 2012 @ 13:50:

[...]

Maar daar gaat het dus juist al de hele tijd om. Dat mensen géén rekening houden met die stoet en dat dit sociaal onwenselijk en/of onacceptabel is. Het is niet voor niks dat in de wet staat dat je verplicht bent die stoet voor te laten gaan. Als mensen dan toch schijt hebben en er gewoon lekker tussen voegen, vind ik dat op zijn zachtst gezegd irritant.

Het gaat er 0,0 om dat jij geen stoet wil.

Ergens bepaal jij dat ook niet tenzij jij de begrafenis regelt en opdracht zou geven dat er absoluut geen stoet mag komen.

Maar dan vermoed ik dat ze je toch even gek aankijken bij het begrafeniscentrum of crematorium.En ik ben het helemaal met je eens dat dat niet normaal is dat je zomaar door zo'n stoet heen gaat rijden.

[...]

Maar als iemand had gezegd dat het onzin was om daar zo'n hele begrafenis voor te organiseren en saai broodjes te gaan eten na afloop had ik dat niet erg gevonden inderdaad.

En voor de rest vind ik het wel heel 'bijzonder' dat jou dat niet raakt als iemand een begrafenis van een van jouw geliefden onzin zou noemen.

Maar als jij dat zegt geloof ik je.

[...]

Maar als iemand had gezegd dat het onzin was om daar zo'n hele begrafenis voor te organiseren en saai broodjes te gaan eten na afloop had ik dat niet erg gevonden inderdaad.Huh? Voor je oma niet? En je kan het toch invullen zoals jijzelf wilt zonder saaie broodjes
quote:geheimtaal schreef op 06 mei 2012 @ 13:59:

[...]

Jij zei toch dat je niet stil wilt zijn omdat je niet mee wilt doen aan iets omdat dat zo hoort? Dat mensen alleen maar stil zijn omdat dat zo hoort en jij dat niet wilt?

Klopt. Ik wil niet mee doen omdat het nou eenmaal zo hoort. Ik doe het graag op mijn eigen manier.

En ik krijg het gevoel dat veel mensen het enkel en alleen doen omdat het zo hoort ja.

Maar van mij mogen ze dat helemaal zelf bepalen of ze dat wel of niet doen. (zou mooi worden als ik dat allemaal kon bepalen, ze hebben van mij geen toestemming nodig)
quote:VotesforLeo schreef op 06 mei 2012 @ 14:00:

[...]

Huh? Voor je oma niet? En je kan het toch invullen zoals jijzelf wilt zonder saaie broodjes

Ik heb de begrafenis van mijn oma niet zelf geregeld. Dat hebben de kinderen van mijn oma gedaan.

Ik heb gewoon veel over mijn oma gepraat toen. Heb mijn verjaardag dat jaar ook niet gevierd omdat ik het jammer vond dat zij er dan niet kon zijn.
Heb je het topic wel gelezen? Waarin iedereen uitlegt dat het niets te maken heeft met hoe het hoort maar met respect?
quote:VotesforLeo schreef op 06 mei 2012 @ 14:04:

Heb je het topic wel gelezen? Waarin iedereen uitlegt dat het niets te maken heeft met hoe het hoort maar met respect?

Nogmaals ik vind het prima dat mensen graag stil willen zijn op dat tijdstip.

Zelf snap ik het niet en blijf gewoon thuis, dan stoor ik niemand, en doe het op mijn eigen manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven