2 minuten stilte

04-05-2012 20:06 499 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zojuist voor de tv en het viel mij op dat sommige mensen niet het respect hebben om even 2 minuten stil te zijn. Het gaat dan op mensen op straat die gewoon doorpraten.
quote:Kier_V schreef op 04 mei 2012 @ 20:16:

[...]

Het viel je gewoon op.Nou, ik vind, terwijl de herdenking nota bene nog bezig is (want de stilte duurt twee minuten maar de ceremonie langer) per se op een forum willen vermelden dat anderen geen respect tonen, toch wel lichtelijk klagerig. Dat ene mooie gedicht was op dat moment nota bene nog bezig. Prachtig was dat!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:dora-wee schreef op 04 mei 2012 @ 20:26:

Ik vind dat de betreffende organisaties deze herdenking voor eens en voor altijd bezoedeld hebben.Overdrijven is ook een vak.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:dora-wee schreef op 04 mei 2012 @ 20:20:

Ik ben expres niet stil geweest dit jaar.

Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Aftellen en dan precies om 20.00 uur gaan gillen ofzo? Zoals een klein kind die de kont tegen de krib gooit?

Prima dat iedereen herdenkt op zijn manier. Ik vind het alleen jammer dat het niet meer zo nationaal is, dat stil zijn. En iedereen herdenkt op zijn of haar manier is prima, maar het is nu éénmaal vandaag dodenherdenking. Ik ga overmorgen toch ook niet in mijn uppie koninginnedag vieren. in een oranje pak ofzo? En kerst vier ik ook op 25 en 26 december en niet op 2 januari. Vroeger, zo'n 20 jaar geleden toen ik nog klein was, kon je bij wijze een speld horen vallen buiten. Nu laten ouders hun kinderen buiten spelen die je luidkeels door de twee minuten stilte heen hoort schreeuwen. Maar hé, we moeten elkaar respecteren, dus ook dat zij niet stil hoeven te zijn...
quote:very__cherry schreef op 04 mei 2012 @ 20:28:

[...]

Dat ene mooie gedicht was op dat moment nota bene nog bezig. Prachtig was dat!Was inderdaad een mooi gedicht en ik vond haar stem ook mooi.
Ja hoor toffifee, precies. Zo heb ik het gedaan. Pffffff.....
quote:very__cherry schreef op 04 mei 2012 @ 20:28:

[...]

Nou, ik vind, terwijl de herdenking nota bene nog bezig is (want de stilte duurt twee minuten maar de ceremonie langer) per se op een forum willen vermelden dat anderen geen respect tonen, toch wel lichtelijk klagerig. Dat ene mooie gedicht was op dat moment nota bene nog bezig. Prachtig was dat!

Tsja, jij en ik zullen geen topic erover openen. Een ander dus wel.

Leven en laten leven.

Dat gedicht was zeker mooi en exact verwoord wat de stilte inhoudt voor nog zoveel mensen
Expres niet stil zijn? Dat vind ik een beetje kinderachtig.

Per ongeluk kan ik me wat bij voorstellen maar expres riekt naar dwars liggen. Nou, stoer, hoor!
Nu op Nl2: de vergeten holocaust
Ik vond het een mooi gedicht. Haar ook mooi ingevlochten (non feitje, maar viel mij op).
quote:dora-wee schreef op 04 mei 2012 @ 20:26:

Ik wil geen deel uitmaken van een herdenking die zo gemonopoliseerd wordt. Ik herdenk wel op m'n eigen tijd, op m'n eigen manier. En dan herdenk ik de mensen die ik wil herdenken. En ik sluit niet de mensen uit die blijkbaar uitgelsoten moeten worden om mij compleet onduidelijke redenen. Ik vind dat de betreffende organisaties deze herdenking voor eens en voor altijd bezoedeld hebben.

Ik neem aan dat je refereert aan de herdenking in Vorden, waar de rechter "voorwaarden" bij gezet heeft?

Ik vind dat niet zo vreemd. Ik vind het grotesk dat duitse militairen tegelijktertijd herdacht moeten worden met de andere gevallenen.

Ik vind het prima om ze te herdenken, maar inderdaad niet op dit moment.

Je herdenkt op 9-11 toch ook niet de extremisten die de twin-towers opgeblazen hebben tegelijkertijd met de slachtoffers? .
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:dora-wee schreef op 04 mei 2012 @ 20:30:

Ja hoor toffifee, precies. Zo heb ik het gedaan. Pffffff.....

Dat jij bewust iets anders hebt gedaan of niet stil wilde zijn geeft toch wel aan dat je ermee bezig bent.

Das ook mooi, vind ik persoonlijk

(maar vraag me af of je het zo bedoed heb)
quote:toffifee schreef op 04 mei 2012 @ 20:29:

[...]

Prima dat iedereen herdenkt op zijn manier. Ik vind het alleen jammer dat het niet meer zo nationaal is, dat stil zijn. En iedereen herdenkt op zijn of haar manier is prima, maar het is nu éénmaal vandaag dodenherdenking. Ik ga overmorgen toch ook niet in mijn uppie koninginnedag vieren. in een oranje pak ofzo? En kerst vier ik ook op 25 en 26 december en niet op 2 januari. Vroeger, zo'n 20 jaar geleden toen ik nog klein was, kon je bij wijze een speld horen vallen buiten. Nu laten ouders hun kinderen buiten spelen die je luidkeels door de twee minuten stilte heen hoort schreeuwen. Maar hé, we moeten elkaar respecteren, dus ook dat zij niet stil hoeven te zijn...Eens!!
Ik had gewoon mijn tv aan op een zender die niets met de herdenking doet en er was dus gewoon geluid hier in huis.

Denk niet dat ik daar mensen mee heb lastig gevallen.
quote:toffifee schreef op 04 mei 2012 @ 20:31:

Ik vond het een mooi gedicht. Haar ook mooi ingevlochten (non feitje, maar viel mij op).Mij viel dat ook op en ik dacht hetzelfde. ;)
Ik kijk altijd naar de herdenking op de Waalsdorpervlakte. De verslaggever vertelde dat het de herdenking van het volk werd genoemd. Juist door de eenvoud raakt het me. De klok, de houten kruizen.
quote:jojanneke66 schreef op 04 mei 2012 @ 20:31:

[...]

Je herdenkt op 9-11 toch ook niet de extremisten die de twin-towers opgeblazen hebben tegelijkertijd met de slachtoffers? .Inderdaad. Waar hebben we het over! Ik was sowieso met stomheid geslagen. Welke idioot verzint dit nu.
quote:jojanneke66 schreef op 04 mei 2012 @ 20:31:

[...]

Ik neem aan dat je refereert aan de herdenking in Vorden, waar de rechter "voorwaarden" bij gezet heeft?

Ik vind dat niet zo vreemd. Ik vind het grotesk dat duitse militairen tegelijktertijd herdacht moeten worden met de andere gevallenen.

Je herdenkt op 9-11 toch ook niet de extremisten die de twin-towers opgeblazen hebben tegelijkertijd met de slachtoffers? .Hier is al een ander topic over
quote:toffifee schreef op 04 mei 2012 @ 20:33:

[...]

Inderdaad. Waar hebben we het over! Ik was sowieso met stomheid geslagen. Welke idioot verzint dit nu.Mijn mening? De idioten die zich er niets, maar dan ook absoluut niets kunnen bij voorstellen kunnen voorstellen wat voor impact dit kan hebben op de betrokkenen en de nabestaanden van de betrokkenen.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik ben door omstandigheden zo veel met de dood bezig geweest deze week dat ik het niet op kon brengen om naar de herdenking te gaan. Ik heb wel twee minuten de tv aan gehad en gekeken. Stil was ik toch al wel, want ik was toch alleen thuis. Maar ik sta er eigenlijk elk jaar wel even bij stil, ook als ik in het buitenland ben.

Dat je de hele herdenking zou boycotten vanwege één of twee organisaties vind ik echt kansloos kinderachtig. Verder eens met tofifee, dat je op je eigen tijd herdenkt prima, maar hou dan wel even twee minuten je mond (of die van je kinderen ) voor de rest.
Ik doe nooit iets met de herdenking en bevrijdingsdag daar heb ik ook niets mee.

Maar ik heb in het algemeen niets met herdenkingsdagen die ieder jaar weer terugkeren. Het voelt dan als een verplichting en dan is voor mij de echtheid er vanaf.

Herdenken en bij dingen stilstaan doe ik graag op mijn eigen manier wanneer ik daarvoor kies.
quote:Kier_V schreef op 04 mei 2012 @ 20:30:

[...]

Tsja, jij en ik zullen geen topic erover openen. Een ander dus wel.

Leven en laten leven.

O, eens hoor.

Ik lichtte slechts toe waarom ik het klagerig vond, omdat dat niet duidelijk was voor TO.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Kier-V! Ha! Je hebt gelijk. Ik denk dat ik er zeker bewust mee bezig ben. En ik bedoelde het wel degelijk zo. Maar zo klakkeloos overnemen want anderen voorschrijven wat je moet zeggen, denken en voelen? Ik weet niet hoor. Iemand hierboven betichtte mij bijna van het feit dat door houdingen als de mijne oorlogen gevoerd worden. Hallo hee! Als we 1 ding geleerd hebben door WO II is dat we zelf moeten blijven denken en niet met de massa mee moeten lopen. Dat probeer ik zeer bewust te doen. En dus denk ik ook aan 18jarige jongens uit DL, die geen keuze hadden. 1 jaar ouder dan mijn oudste zoon. En het feit dat ik ze herdenk op 4 mei wordt niet geaccepteerd. En dat vind ik erg. En dus herdenk ik op m'n eigen manier.
quote:limelight schreef op 04 mei 2012 @ 20:17:

[...]

Is het je nooit opgevallen dat de verlichting 2 minuten aan gaat.Dat viel mij dus ook vandaag pas op! Had deze keer de tv niet aan, keek naar buiten en zag inderdaad het licht aan gaan en weer uit.
quote:dora-wee schreef op 04 mei 2012 @ 20:41:

Kier-V! Ha! Je hebt gelijk. Ik denk dat ik er zeker bewust mee bezig ben. En ik bedoelde het wel degelijk zo. Maar zo klakkeloos overnemen want anderen voorschrijven wat je moet zeggen, denken en voelen? Ik weet niet hoor. Iemand hierboven betichtte mij bijna van het feit dat door houdingen als de mijne oorlogen gevoerd worden. Hallo hee! Als we 1 ding geleerd hebben door WO II is dat we zelf moeten blijven denken en niet met de massa mee moeten lopen. Dat probeer ik zeer bewust te doen. En dus denk ik ook aan 18jarige jongens uit DL, die geen keuze hadden. 1 jaar ouder dan mijn oudste zoon. En het feit dat ik ze herdenk op 4 mei wordt niet geaccepteerd. En dat vind ik erg. En dus herdenk ik op m'n eigen manier.Ik denk dat je het over mijn reactie hebt en dan heb je dus niet goed gelezen. Ik heb het over de onverdraagzaamheid van de organisaties, niet over jou...
Iedereen hier in huis is stil. Ik heb macmini weer uitgelegd waarom dat is, en dat maakte dit jaar meer indruk dan vorig jaar. En ook weer bij mij omdat ik het weer heb verteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven