2doc: verstoten vaders

23-03-2020 21:16 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
kijkt iemand?
Wat een heftige situaties. hoe kunnen ouders / moeders zo zijn?
een vader die zijn dochter (3) niet in bad durft te doen bang dat moeder de beschuldiging van seksueel misbruik nog verder opblaast.
gehersenspoelde kinderen
:cry:

https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... aders.html
apatura wijzigde dit bericht op 23-03-2020 21:26
15.77% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Lollypop04 schreef:
24-03-2020 22:34
Dat zal zeker ook gebeuren. Maar de schuld van de 1 maakt het leed van de ander toch niet minder?
Nee. Maar daarom vind ik de ‘vrouwen zin onberekenbaar’ nog wel echt een bizarre uitspraak. Het gaat vaker andersom mis.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
24-03-2020 22:43
Nee. Maar daarom vind ik de ‘vrouwen zin onberekenbaar’ nog wel echt een bizarre uitspraak. Het gaat vaker andersom mis.
Welke kant op het vaker mis gaat weet ik niet, ken de cijfers niet. Maar ik denk wel dat vaders vaak kritischer bekeken worden. Schadelijk gedrag van vrouwen wordt vaker bezien vanuit kwetsbaarheid en daar wordt anders op gereageerd. Maar is net zo schadelijk voor kinderen. Maakt niet uit of je man of vrouw bent, na een scheiding ben je beiden even verantwoordelijk voor een goed contact met de kinderen maar ook voor het niet beschadigen van het contact van de andere ouder met de kinderen.
Ik zie maar weinig zorgende en betrokken vaders die daarna opeens verstoten worden. Zijn toch vaak een beetje lakse types die niet getrouwd waren en geen gezag hebben.
Het gebeurt hoor, dat ontken ik echt niet. En vaker bij vaders vaker dan bij moeders. En dat zou niet moeten en moet zoveel mogelijk bestreden en aangepakt worden.

Maar moeders draaien ook veel en veel vaker alleen op voor de opvoeding omdat de vader zich volledig onttrekt. Dat zie je andersom ook nauwelijks.
Jankie Jankie.

Vroeger was het andersom gingen ouders uit elkaar gingen de kinderen met vader mee want vrouwen werden als onbekwaam gezien om kinderen op te voeden.

Deal er ook maar mee nu het andersom is.

Vaders die zich daadwerkelijk 100% inzetten voor hun koters zijn trouwens schaars.
Hebben ze eindelijk een keer hun koter wordt het bij oma gedumpt zodat ze zelf de hort opkunnen.
Moreina schreef:
25-03-2020 01:47
Jankie Jankie.

Vroeger was het andersom gingen ouders uit elkaar gingen de kinderen met vader mee want vrouwen werden als onbekwaam gezien om kinderen op te voeden.

Deal er ook maar mee nu het andersom is.

Vaders die zich daadwerkelijk 100% inzetten voor hun koters zijn trouwens schaars.
Hebben ze eindelijk een keer hun koter wordt het bij oma gedumpt zodat ze zelf de hort opkunnen.

Wow, wat ben jij een zure zeg. Als je met jou relatieproblemen krijgt kan je zo in de documentaire schat ik zo in.
RocketScienceFiction schreef:
25-03-2020 02:16
Wow, wat ben jij een zure zeg. Als je met jou relatieproblemen krijgt kan je zo in de documentaire schat ik zo in.
Tissue nodig? ;-)
Herfstblaadje19 schreef:
24-03-2020 21:28
Heb hem net teruggekeken, wat ontzettend verdrietig zeg.
Ja, schrijnend.
duistercontinent schreef:
24-03-2020 11:47
Ik heb ook gekeken ondanks dat ik wist dat het ook voor mij emotioneel zou worden. Ik heb de vechtscheiding overleefd en ik weet als kind zijnde wat het deed.

Mijn vader was iets waar je niet over sprak. Ik kreeg gelijk een nieuwe vader en dat was mijn vader. Ook al was ik een kleuter ik vond het vreselijk maar wist al instinctief dat als ik nee zou zeggen, mijn moeder verdrietig werd. En mama moest vrolijk zijn.

De woede aanval toen ik een keer t-shirts kreeg van mijn vader, mijn moeder krijste dat hij mooi weer speelde en dat zij de opvoeding had. De weinige keren dat ik mijn vader zag was het altijd oorlog waaraan mijn stiefvader vrolijk mee deed. Ook werd er gezegd dat hij alles voor mij betaalde en mijn vader niet.

Dit zijn kleine voorbeelden maar ik weet nog hoe klem gezet ik mij voelde en nooit veilig. Dat zal die kinderen in die documentaire ook overkomen, wat de reden ook mag zijn geweest voor de scheiding: doe het een kind nooit aan. Het verliest alles.
Wat heftig en verdrietig voor je. Is het contact met je vader ooit hersteld?
duistercontinent schreef:
24-03-2020 11:47
Ik heb ook gekeken ondanks dat ik wist dat het ook voor mij emotioneel zou worden. Ik heb de vechtscheiding overleefd en ik weet als kind zijnde wat het deed.

Mijn vader was iets waar je niet over sprak. Ik kreeg gelijk een nieuwe vader en dat was mijn vader. Ook al was ik een kleuter ik vond het vreselijk maar wist al instinctief dat als ik nee zou zeggen, mijn moeder verdrietig werd. En mama moest vrolijk zijn.

De woede aanval toen ik een keer t-shirts kreeg van mijn vader, mijn moeder krijste dat hij mooi weer speelde en dat zij de opvoeding had. De weinige keren dat ik mijn vader zag was het altijd oorlog waaraan mijn stiefvader vrolijk mee deed. Ook werd er gezegd dat hij alles voor mij betaalde en mijn vader niet.

Dit zijn kleine voorbeelden maar ik weet nog hoe klem gezet ik mij voelde en nooit veilig. Dat zal die kinderen in die documentaire ook overkomen, wat de reden ook mag zijn geweest voor de scheiding: doe het een kind nooit aan. Het verliest alles.
O wat heftig voor jou :hug:. Helaas gebeuren dit soort dingen, zoals jij hebt meegemaakt, ook heel vaak. Kinderen staan machteloos en dragen dit hun hele leven mee.
Heb je wel contact met je vader nu je volwassen bent?
@Billy en Nepalese.

Ik ben nu in de 50 en mijn vader is er niet meer. Hij was terminaal maar hij vocht er tegen en onze relatie bleef moeizaam. Deels omdat mijn vader een vrijbuiter was en iemand die zijn eigen regels had. Deels omdat mijn moeder en nog wat mensen tussen ons hadden gezeten. De laatste keer dat ik hem aan de mobiel kreeg was hij boos, boos op het feit dat hij ging sterven. Daarna is hij gestorven en hij wilde niet dat iemand afscheid van hem nam, behalve zijn partner.

Mijn moeder zie ik niet meer dat is de prijs als je een narciste hebt als ouder, ik moest voor mezelf kiezen. Helaas met dit soort scheidingen is het familie leven nooit gelukkig en betalen de kinderen daar een hoge prijs voor.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
24-03-2020 17:55
De wet maakt daar geen verschil in hoor. Ook moeders mogen kinderen niet weghouden. Dat gebeurt heus weleens, maar niet op heel grote schaal, net als dat kinderen weleens naar het buitenland ontvoerd worden maar niet op heel grote schaal.

Regelmatig is het kind voor de vader gewoon een middel om toch controle over de moeder te houden. Doen ze zelfs niets met het kind, dumpen het bij opa en oma, hebben de hele relatie meer op het voetbalveld gestaan dan voor kun kind gezorgd en gezag hebben ze ook al niet geregeld. Dan gaat de relatie uit en opeens moeten die kinderen er 50% van de tijd zijn om de alimentatiekosten te drukken.

Die gevallen zijn er ook.

De wet maakt daar misschien geen verschil in; de wetshandhaving zeker wel. Bij de vader staat de politie onmiddellijk op de stoep, vaders kunnen zich melden bij de stichting dwaze vaders. of mogen hopen dat er een documentaire over ze wordt gemaakt.

En ja, er zullen ongetwijfeld mannen zijn die door het kind controle wil houden over de moeder. Andersom gebeurt dat echter net zo vaak.
julius schreef:
25-03-2020 15:44
De wet maakt daar misschien geen verschil in; de wetshandhaving zeker wel. Bij de vader staat de politie onmiddellijk op de stoep, vaders kunnen zich melden bij de stichting dwaze vaders. of mogen hopen dat er een documentaire over ze wordt gemaakt.

En ja, er zullen ongetwijfeld mannen zijn die door het kind controle wil houden over de moeder. Andersom gebeurt dat echter net zo vaak.
No way dat de politie op de stoep staat als het kind bij een vader met gezag is. Echt onzin.
duistercontinent schreef:
25-03-2020 15:44
@Billy en Nepalese.

Ik ben nu in de 50 en mijn vader is er niet meer. Hij was terminaal maar hij vocht er tegen en onze relatie bleef moeizaam. Deels omdat mijn vader een vrijbuiter was en iemand die zijn eigen regels had. Deels omdat mijn moeder en nog wat mensen tussen ons hadden gezeten. De laatste keer dat ik hem aan de mobiel kreeg was hij boos, boos op het feit dat hij ging sterven. Daarna is hij gestorven en hij wilde niet dat iemand afscheid van hem nam, behalve zijn partner.

Mijn moeder zie ik niet meer dat is de prijs als je een narciste hebt als ouder, ik moest voor mezelf kiezen. Helaas met dit soort scheidingen is het familie leven nooit gelukkig en betalen de kinderen daar een hoge prijs voor.
Ik vind dit echt heel erg voor je. ❤
Ik dacht dit: ik zou de andere kant van die verhalen ook wel willen weten.
Alle reacties Link kopieren
teuneke schreef:
25-03-2020 18:38
Ik dacht dit: ik zou de andere kant van die verhalen ook wel willen weten.
Die is over het algemeen verrassend anders en zelfs invoelbaar dan je denkt op basis van een eenzijdig verhaal.

In zo’n docu vind ik dat echt een gemiste kans. Breng maar eens in beeld hoe beide kanten hun eigen verhaal hebben waar je je goed in kan vinden en hoe vreselijk moeilijk het dan ook is om daar een zinnig oordeel over te hebben of een goede oplossing voor te verzinnen. Er wordt jeugdzorg verweten dat ze niet aan waarheidsvinding doen, maar welke waarheid wil je dat ze nemen dan? De hare of de zijne? Beide geloven heilig in hun eigen waarheid en komen met ‘bewijzen’ en getuigen dat de ander liegt. En beide zijn er van overtuigd zijn dat ze in het beste belang van de kinderen handelen. het is niet zwart-wit.

Door maar één kant te belichten zet je met je docu alleen maar kwaad bloed en doe je mee aan de stigmatisering, in plaats van dat je in beeld brengt wat er nu echt aan de hand is.
Mermedina schreef:
24-03-2020 17:46
Wat te denken van kinderverstoting door vaders die niet meer omkijken naar hun kinderen. Gebeurt ook heel veel en dan roepen dat moeder ze bij hem weghoudt.
Klopt. Dit mag ook echt wel gezegd worden want ik vind dat vaders in dit soort situaties veels te snel als slachtoffer worden gezien.

Bijzondere documentatie.
Th∅rdis schreef:
24-03-2020 23:02
Ik zie maar weinig zorgende en betrokken vaders die daarna opeens verstoten worden. Zijn toch vaak een beetje lakse types die niet getrouwd waren en geen gezag hebben.

Het gebeurt hoor, dat ontken ik echt niet. En vaker bij vaders vaker dan bij moeders. En dat zou niet moeten en moet zoveel mogelijk bestreden en aangepakt worden.

Maar moeders draaien ook veel en veel vaker alleen op voor de opvoeding omdat de vader zich volledig onttrekt. Dat zie je andersom ook nauwelijks.
Dit. Belangrijke nuances.
RvdK, Jeugdbescherming, Rechtspraak verdienen heel goed aan ouderverstoting en doen er aan mee. Voor geld.
Chinue schreef:
28-03-2020 09:37
RvdK, Jeugdbescherming, Rechtspraak verdienen heel goed aan ouderverstoting en doen er aan mee. Voor geld.
Ja dat doen ze. Enorme winstgevende organisaties zijn dat. Als je goed wilt verdienen moet je dáár gaan werken :rofl:
Th∅rdis schreef:
28-03-2020 10:43
Ja dat doen ze. Enorme winstgevende organisaties zijn dat. Als je goed wilt verdienen moet je dáár gaan werken :rofl:
Hoe dan ook hebben medewerkers daar een prima salaris. Daar hoef je niet sarcastisch over te doen.
Sophiever schreef:
29-03-2020 06:16
Hoe dan ook hebben medewerkers daar een prima salaris. Daar hoef je niet sarcastisch over te doen.
Het hele rechtbankgebeuren heb ik het niet over maar jeugdbescherming en jeugdzorg verdient maar matig in verhouding tot de enorme verantwoordelijkheid die je krijgt en her feit dat je het nóóit goed kunt doen. Je plaatst of kinderen uit huis voor geld of je laat ze doodslaan door hun ouders zonder in te grijpen maar je doet het volgens de mensen zonder verstand van zaken nóóit goed.
Th∅rdis schreef:
29-03-2020 09:17
maar jeugdbescherming en jeugdzorg verdient maar matig in verhouding tot de enorme verantwoordelijkheid die je krijgt en her feit dat je het nóóit goed kunt doen
Matig? Zeer zeker niet, ze verdienen echt prima. En als je het accent legt op je kunt het niet goed doen dan leg je het accent al verkeerd. Ze zitten op de functie omdat ze het verschil kunnen maken in iemands leven. Maar buiten kerf staat wel dat er heel veel fout gaat in die branche en dat dat ook meteen hele nare gevolgen heeft, ze zitten zeker in een functie waarbij ze hun koppie op scherp moeten hebben en ze zouden meer nog veranderingen door moeten voeren. Ik heb het dan wel over andere dingen dan waar jij het voorbeeld over geeft. Maar daarmee dwalen we nu wel af van de kern van het topic.
Ik geloof niet zo in de expertise van jeugdzorg in dit soort situaties.

Heb ook deze nog even bekeken: https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/o ... ten-vaders

Blijkbaar oordeelde jeugdzorg ook nog dat zijn deelname in een documentaire niet in het belang was van het kind, omdat dat later wraakgevoelens zou veroorzaken naar de moeder toe. Wat een ongelooflijk een wrange en absurde situatie, waarin je als verstoten ouder volledig buitenspel wordt gezet en monddood wordt gemaakt.
Th∅rdis schreef:
24-03-2020 23:02
Ik zie maar weinig zorgende en betrokken vaders die daarna opeens verstoten worden. Zijn toch vaak een beetje lakse types die niet getrouwd waren en geen gezag hebben.
Het gebeurt hoor, dat ontken ik echt niet. En vaker bij vaders vaker dan bij moeders. En dat zou niet moeten en moet zoveel mogelijk bestreden en aangepakt worden.

Maar moeders draaien ook veel en veel vaker alleen op voor de opvoeding omdat de vader zich volledig onttrekt. Dat zie je andersom ook nauwelijks.

Eens
Alle reacties Link kopieren
Als juf zie ik dagelijks (over deze kinderen maak ik me nu heel grote zorgen) de ellende die volwassenen hun kinderen meegeven.
Scheiding is al moeilijk genoeg te verwerken, maar wat vaders en moeders hun kinderen aandoen is schandalig!
En wat ik nog erger vind is dat deze volwassenen hun kinderen bewust inzetten om hun frustratie te botvieren.
Ja, het zit me hoog. Kinderen die gedragsproblemen ontwikkelen, niet meer kunnen leren, veel huilen of helemaal dichtklappen. Deze ouders mogen van mij per direct uit de ouderlijke macht gezet worden.
juffiejuf wijzigde dit bericht op 29-03-2020 11:21
Reden: Teveel "schandalig"
1.08% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven