Aanslagen? We halen onze schouders op

18-08-2017 10:16 1137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jawel mede forummers. Het doet ons niets meer. Kort na de aanslagen in Parijs ontplofte het forum bijna. Na Nice idem dito. Ook de aanslag in Berlijn deed mensen nog reageren.

Maar wat zien we nu. Londen, Manchester en nu Barcelona. Het blijft nagenoeg stil. Het kan ons geen zak meer schelen. Gewenning of zo.
We moeten er mee leren leven schreef ik in het Barcelona-topic. En zo is het ook. De nieuwe realiteit is dat we in grote mensenmassa's de kans lopen slachtoffer van een aanslag te worden. Niet dat die kans heel groot is overigens. Het het vakantieverkeer op weg naar zonniger bestemmingen komen meer mensen te overlijden. En toch stapt bijna iedereen zonder nadenken in de auto met op de achterbank veelal het nageslacht.

Maar goed. Inmiddels geloven we het wel, die aanslagen. En onze kinderen worden geboren in een Europa zoals dat nu is. Die zullen dus de huidige situatie, waar jullie je misschien wel flink aan ergeren, als referentiepunt hebben en pas klagen na nog meer veranderingen die jullie als misschien wel onbestaanbaar zou bestempelen. En zo gaat dat generatie op generatie.
Dus met andere woorden, opwinden heeft geen zin. De geschiedenis wordt toch wel geschreven.
Als je over 100 jaar een kijkje zou kunnen nemen weet je niet wat je ziet terwijl de mensen die dan leven niet beter weten.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
29-09-2018 15:13
Mis je een punt? Daar lig ik nou niet wakker van.


...dan een laffe IS-bende, Shariapraktijken, zwarte gewaden, aanslagen en haat tegen ongelovigen en anders gelovigen, en die onverdraagzaamheid tegen de westerse wereld.




Afbeelding

Maaaaaaaaaaaaaaaar volgens Groen Links geen bedreiging :facepalm:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
29-09-2018 15:23
Er heb er nog nooit eentje van binnen gezien. Is dat niet voor priesters, pastoors, bisschoppen, dominee, kapelaan en kardinaal ? Ik heb nog nooit een straf gekregen omdat ik te weinig op de collecteschaal heb gegooid.

Zoals een visvereniging ook vergaderd over hun huisregels en regelement en word iemand uit de club gezet als hij buiten het seizoen zijn hengel heeft uitgegooid met een wormpje er aan? Of zoals bijvoorbeeld een opper-moderator samen met zijn hoofd-moderators vergaderd en besluit of iemand een ban krijgt van een week, een maand of voor eeuwig? Maar meer dan dat is het niet.
Net als shariarechtbanken houden ze zich vooral bezig met familiezaken en civiele conflicten tussen twee partijen. Het zijn mediators met een religieus etiketje.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
29-09-2018 15:28
Net als shariarechtbanken houden ze zich vooral bezig met familiezaken en civiele conflicten tussen twee partijen. Het zijn mediators met een religieus etiketje.

Dat klopt, het is een veredelde geschillencommissie.
Het zou ze sieren als ze de naam veranderde in geschillen-commissie islam zaken o.i.d. om verwarring te voorkomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
missie_m schreef:
29-09-2018 15:13
Mis je een punt? Daar lig ik nou niet wakker van.

Ik heb liever een motorbende in ons land, op het terras of over straat, met of zonder bodywarmer, met of zonder joint, glimmende kaalkoppen met spijkers in hun wenkbrauwen, tattoes op wangen en armen, en bodywarmers over hun body, baardmannen die alleen ruzie met elkaar maken.

...dan een laffe IS-bende, Shariapraktijken, zwarte gewaden, aanslagen en haat tegen ongelovigen en anders gelovigen, en die onverdraagzaamheid tegen de westerse wereld.

Drugshandel is inderdaad illegaal en TOCH is de handel groot. Hoeveel 'rijkerds' snuiven een lijntje terwijl ze geen lid zijn van een motorbende? Als men die motorbendes opruimt zijn er zat andere heren met zwarte jasjes, witte overhemden en glimmende stropdassen in dikke zwarte auto's, die hun zaken regelen met centen en pistooltjes.
O, is dat je punt.
Je hebt geen enkel idee wat mijn standpunt hierin is, want die heb ik hier nooit beschreven, maar laat je vooral niet weerhouden.

Blijf ik gewoon lekker mijn nuchtere zelf over dat er wel een aanslag zal komen, maar dat die er zonder hysterie ook wel komt.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 14:55
En je punt is?
:arrow:

missie_m schreef:
29-09-2018 15:13
Mis je een punt? Daar lig ik nou niet wakker van.

........................
:arrow:

Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 16:19
O, is dat je punt.
Je hebt geen enkel idee wat mijn standpunt hierin is, want die heb ik hier nooit beschreven,
maar laat je vooral niet weerhouden.

Blijf ik gewoon lekker mijn nuchtere zelf over dat er wel een aanslag zal komen, maar dat die er zonder hysterie ook wel komt.

Had ik daar naar gevraagd dan?
Iedereen weet nu toch wel dat je nuchter bent en niet wakker ligt van aanslagen in Nederland.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
28-09-2018 10:22
Ja, of kanker.
Of een buurman die eens iemand wilde vermoorden.
Of een rein.
Of een boom in de storm.
Of een hartstilstand.
Of een hersenbloeding.

Kan allemaal.

Maar wat is een rein ?
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
29-09-2018 19:21
Maar wat is een rein ?
Trein. Of onrein. Wat je maar wil.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
29-09-2018 15:28
Net als shariarechtbanken houden ze zich vooral bezig met familiezaken en civiele conflicten tussen twee partijen. Het zijn mediators met een religieus etiketje.

Familiezaken met een religieus etiketje? Je vergelijkt de shariarechtbanken met kerkelijke rechtbanken?? Heeft de katholieke rechtbank dan ook enge straffen zoals bv de doodstraf voor een afvallige? Nog nooit van gehoord.

Ik denk dat de kerkelijke rechtbanken er zijn voor al die kerkleiders, kloosterlingen en kerkassistenten (of what ever) misschien zelfs voor advies aan het kerkbestuur, maar dan houd het ook op denk ik.. Ik heb nog nooit gehoord dat de pastoor in opdracht van een kerkrechter naar een gezin stapt om te zeggen dat ze straf krijgen omdat ze eerst gingen samenwonen en na vijf jaar samenwonen pas gingen trouwen. Nog NOOIT van gehoord..
LOEP ME MAAR aub.
oudebaas schreef:
29-09-2018 15:28
Net als shariarechtbanken houden ze zich vooral bezig met familiezaken en civiele conflicten tussen twee partijen. Het zijn mediators met een religieus etiketje.
Hoe kom je erbij?
Linkje graag.
https://www.aartsbisdom.nl/home/organis ... rechtbank/

Het burgelijk huwelijk moet dan al wel ontbonden zijn. Tegenwoordig is het ontbinden van een kerkelijk huwelijk helemaal niet meer zo’n probleem. Zo’n rechtbank is dus iets uit vroeger tijden. Een heel verschil dus met de islam waar de shariarechtbank in het Westen juist in opmars is. Een ander heel groot verschil is dat de rechten van een vrouw voor de shariarechtbank een heel stuk minder zijn dan die van de man.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
30-09-2018 00:53
Familiezaken met een religieus etiketje? Je vergelijkt de shariarechtbanken met kerkelijke rechtbanken?? Heeft de katholieke rechtbank dan ook enge straffen zoals bv de doodstraf voor een afvallige? Nog nooit van gehoord.

Ik denk dat de kerkelijke rechtbanken er zijn voor al die kerkleiders, kloosterlingen en kerkassistenten (of what ever) misschien zelfs voor advies aan het kerkbestuur, maar dan houd het ook op denk ik.. Ik heb nog nooit gehoord dat de pastoor in opdracht van een kerkrechter naar een gezin stapt om te zeggen dat ze straf krijgen omdat ze eerst gingen samenwonen en na vijf jaar samenwonen pas gingen trouwen. Nog NOOIT van gehoord..
Zowel kerkelijke als shariarechtbanken houden zich in Nederland louter met civiele bemiddeling bezig. Strafrecht is het monopolie van de overheid. En ja, ook katholieke leken kunnen gebruik maken van de diensten van een kerkelijke rechtbank en dat gebeurt ook daadwerkelijk.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
30-09-2018 10:06
Zowel kerkelijke als shariarechtbanken houden zich in Nederland louter met civiele bemiddeling bezig. Strafrecht is het monopolie van de overheid. En ja, ook katholieke leken kunnen gebruik maken van de diensten van een kerkelijke rechtbank en dat gebeurt ook daadwerkelijk.
Probleem met die shariarechtbanken is dat vrouwen er meestal aan het kortste eind trekken.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
30-09-2018 10:14
Probleem met die shariarechtbanken is dat vrouwen er meestal aan het kortste eind trekken.
Dat klopt. Maar die vrouwen onderwerpen zich vrijwillig aan de uitspaak. Het staat ze ook vrij om naar een gewone rechter te stappen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
30-09-2018 10:59
Dat klopt. Maar die vrouwen onderwerpen zich vrijwillig aan de uitspaak. Het staat ze ook vrij om naar een gewone rechter te stappen.

Of je dat simpel 'vrijwillig' kunt noemen vraag ik me af.
Wanneer je als vrouw in een orthodox-gelovige gemeenschap verkeert, door je opvoeding of door je huwelijk, zullen de consequenties daarvan niet altijd zo als vrijwillig aanvoelen, eerder als onvermijdelijk. Het is geen zwemclubje waar je zomaar opstapt.
Maar goed, met aanslagen heeft dit niet direct iets te maken, natuurlijk.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
30-09-2018 11:48
Of je dat simpel 'vrijwillig' kunt noemen vraag ik me af.
Wanneer je als vrouw in een orthodox-gelovige gemeenschap verkeert, door je opvoeding of door je huwelijk, zullen de consequenties daarvan niet altijd zo als vrijwillig aanvoelen, eerder als onvermijdelijk. Het is geen zwemclubje waar je zomaar opstapt.
Het is nog steeds vrijwillig. Ook als je orthodox gelovig bent. Je ziet zelfs veel niet gelovige vrouwen vrijwillig in een relatiegevangenis blijven zitten. De relatiepijler en sexpijler staan er vol mee. Als iemand niet vrij wil zijn kun je hem of haar ook niet dwingen om vrij te zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
30-09-2018 10:59
Dat klopt. Maar die vrouwen onderwerpen zich vrijwillig aan de uitspaak. Het staat ze ook vrij om naar een gewone rechter te stappen.
Het ontbinden van een islamitsch huwelijk is nog wel een dingetje. Vrouwen worden binnen een islamitische gemeenschap vaak onder druk gezet. Je ontworstelen aan die druk heeft vaak tot gevolg dat je uitgestoten wordt, ook door je familie. Soms zijn de gevolgen zelfs nog erger en moeten vrouwen het met hun leven bekopen.
Alle reacties Link kopieren
Nu bij Buitenhof, NPO1, interview met Edwin Bakker, hoogleraar Terrorisme en Contraterrorisme en deradicaliseringsexpert Amy-Jane Gielen.
https://www.npostart.nl/buitenhof/30-09 ... ON_1283490 ( de eerste 15 minuten)
nounou
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
30-09-2018 11:51
Het is nog steeds vrijwillig. Ook als je orthodox gelovig bent. Je ziet zelfs veel niet gelovige vrouwen vrijwillig in een relatiegevangenis blijven zitten. De relatiepijler en sexpijler staan er vol mee. Als iemand niet vrij wil zijn kun je hem of haar ook niet dwingen om vrij te zijn.

Over de vrije wil zijn interessante discussies te voeren :)
Het vergt best iets van een mens om los te komen uit patronen.
In orthodox-gelovige milieus heeft het uitoefenen van je vrije wil (als die al bestaat, de vrije wil) en andere keuzes maken een flinke prijs. Uitsluiting, uitstoting. Niet iedereen durft op haar of zijn eigen gevoel van wat 'juist' is af te gaan en er de consequenties van te aanvaarden. Daarom zijn mensen die dat wél hebben gedaan zo belangrijk als voorbeeld (en zijn ze zo bedreigend voor de achterblijvende orthodoxen).

Jason Walters zegt hij daar ook nog wat zinnige dingen over, in het interview uit de link hierboven, hoe dat gaat in radicaliserende kringen, wanneer het een vriendengroep is. En in de gevangenis, dat er bedreigingen kwamen toen hij zelf ging studeren en deradicaliseren.
nounou
oudebaas schreef:
30-09-2018 10:59
Dat klopt. Maar die vrouwen onderwerpen zich vrijwillig aan de uitspaak. Het staat ze ook vrij om naar een gewone rechter te stappen.

Niet als je een islamitisch huwelijk hebt.
Alle reacties Link kopieren
Arrestaties In Duitsland in onderzoek naar rechtse terreurorganisatie Chemnitz :
De zes mannen zouden samen met de al eerder opgepakte Christian K. de rechtse terreurorganisatie 'Revolution Chemnitz' hebben opgericht. Ze horen bij de hooligan-, skinhead- en neonazi-scene in Chemnitz. Ze zouden van plan zijn geweest aanslagen op migranten en 'politiek andersdenkenden' te plegen en hebben geprobeerd aan halfautomatische wapens te komen.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/2 ... e-chemnitz

Heel akelig en verontrustend, die ontwikkelingen in het oosten van Duitsland.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
01-10-2018 12:06
Arrestaties In Duitsland in onderzoek naar rechtse terreurorganisatie Chemnitz :
De zes mannen zouden samen met de al eerder opgepakte Christian K. de rechtse terreurorganisatie 'Revolution Chemnitz' hebben opgericht. Ze horen bij de hooligan-, skinhead- en neonazi-scene in Chemnitz. Ze zouden van plan zijn geweest aanslagen op migranten en 'politiek andersdenkenden' te plegen en hebben geprobeerd aan halfautomatische wapens te komen.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/2 ... e-chemnitz

Heel akelig en verontrustend, die ontwikkelingen in het oosten van Duitsland.

In Duitsland is er erg veel onrust en onvrede ontstaan.

Sechs mutmaßliche Rechtsterroristen festgenommen - Artikel auf ZEIT ONLINE
https://www.zeit.de/gesellschaft/zeitge ... are.link.x
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
29-09-2018 14:37
En ook bij deze mannen met baarden krijg ik sterk de indruk dat ze niet Jan, Piet, Joris of Corneel heten.....

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2616890 ... in-gewaden

Waarom hebben we al deze gekken hier binnen gelaten? Het ergste is dat we als Nederlanders ze nog financieren ook.

En die onrust zal in Nederland ook toenemen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
In Duitsland is er erg veel onrust en onvrede ontstaan.
missie_m schreef:
01-10-2018 13:34
En die onrust zal in Nederland ook toenemen.
(ik heb het even net zo geplakt zoals het er suggestief staat in de vorige posts)

Ik mag toch hopen dat ik me vergis als ik hier enige goedkeuring of instemming in lees :wtf:
Dit zijn neonazis en andere rechtsextremisten. Ze veroorzaken naast direct leed door geweld en dreiging vooral angst en verdeeldheid.
Hopelijk zitten de veiligheidsdiensten in Nederland er bovenop.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 01-10-2018 13:51
18.10% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
01-10-2018 13:45
(ik heb het even net zo geplakt zoals het er suggestief staat in de vorige posts)

Ik mag toch hopen dat ik me vergis als ik hier enige goedkeuring of instemming in hoor :wtf:
Dit zijn neonazis en andere rechtsextremisten, die veroorzaken naast direct leed door geweld en dreiging vooral angst en verdeeldheid.
Hopelijk zitten de veiligheidsdiensten in Nederland er bovenop.

:facepalm: Je weet altijd wel een negatieve zwaai aan mijn woorden te geven.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
01-10-2018 13:50
:facepalm: Je weet altijd wel een negatieve zwaai aan mijn woorden te geven.

En wat bedoel je er dan wel mee ? Je zet zelf deze twee zinnen, die duidelijk een verband leggen, onder elkaar.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven