Aanslagen? We halen onze schouders op

18-08-2017 10:16 1137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jawel mede forummers. Het doet ons niets meer. Kort na de aanslagen in Parijs ontplofte het forum bijna. Na Nice idem dito. Ook de aanslag in Berlijn deed mensen nog reageren.

Maar wat zien we nu. Londen, Manchester en nu Barcelona. Het blijft nagenoeg stil. Het kan ons geen zak meer schelen. Gewenning of zo.
We moeten er mee leren leven schreef ik in het Barcelona-topic. En zo is het ook. De nieuwe realiteit is dat we in grote mensenmassa's de kans lopen slachtoffer van een aanslag te worden. Niet dat die kans heel groot is overigens. Het het vakantieverkeer op weg naar zonniger bestemmingen komen meer mensen te overlijden. En toch stapt bijna iedereen zonder nadenken in de auto met op de achterbank veelal het nageslacht.

Maar goed. Inmiddels geloven we het wel, die aanslagen. En onze kinderen worden geboren in een Europa zoals dat nu is. Die zullen dus de huidige situatie, waar jullie je misschien wel flink aan ergeren, als referentiepunt hebben en pas klagen na nog meer veranderingen die jullie als misschien wel onbestaanbaar zou bestempelen. En zo gaat dat generatie op generatie.
Dus met andere woorden, opwinden heeft geen zin. De geschiedenis wordt toch wel geschreven.
Als je over 100 jaar een kijkje zou kunnen nemen weet je niet wat je ziet terwijl de mensen die dan leven niet beter weten.
Ik neem aan dat als die 7 terroristen straks hun straf hebben uitgezeten, het Nederlanderschap wordt afgepakt en dat ze worden uitgezet.

Kom je hier als vluchteling binnen om veilig te zijn, krijg je met voorrang een huis, uitkering, zorg , onderwijs en vervolgens wil je zoveel mogelijk Nederlanders uitmoorden. Het wordt tijd dat de veiligheid van de Nederlandse burgers eens voorop wordt gesteld. Erger dan stank voor dank kun je krijgen voor je gastvrijheid.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
28-09-2018 21:49
Ik neem aan dat als die 7 terroristen straks hun straf hebben uitgezeten, het Nederlanderschap wordt afgepakt en dat ze worden uitgezet.

Kom je hier als vluchteling binnen om veilig te zijn, krijg je met voorrang een huis, uitkering, zorg , onderwijs en vervolgens wil je zoveel mogelijk Nederlanders uitmoorden. Het wordt tijd dat de veiligheid van de Nederlandse burgers eens voorop wordt gesteld. Erger dan stank voor dank kun je krijgen voor je gastvrijheid.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
28-09-2018 22:55
Eens.
Nou dan weet je iig waar je op moet stemmen. Als je dat werkelijk vindt tenminste. Want een oplossing vanuit het zittende kabinet gaat er never nooit komen.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
29-09-2018 01:10
Nou dan weet je iig waar je op moet stemmen. Als je dat werkelijk vindt tenminste. Want een oplossing vanuit het zittende kabinet gaat er never nooit komen.


Iedereen die pretendeert een pasklare oplossing hiervoor te hebben is alleen maar bezig bange mensen zand in de ogen te strooien.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
28-09-2018 21:49
Ik neem aan dat als die 7 terroristen straks hun straf hebben uitgezeten, het Nederlanderschap wordt afgepakt en dat ze worden uitgezet.

Kom je hier als vluchteling binnen om veilig te zijn, krijg je met voorrang een huis, uitkering, zorg , onderwijs en vervolgens wil je zoveel mogelijk Nederlanders uitmoorden. Het wordt tijd dat de veiligheid van de Nederlandse burgers eens voorop wordt gesteld. Erger dan stank voor dank kun je krijgen voor je gastvrijheid.
Eens. Wat een achterlijkheid. Ik zie dit wel als het gevolg van massa immigratie uit Islamitische landen. We importeren hun problemen. Namelijk: intolerantie en geweld.
Zazamaenade schreef:
29-09-2018 10:23
Iedereen die pretendeert een pasklare oplossing hiervoor te hebben is alleen maar bezig bange mensen zand in de ogen te strooien.
Er is geen pasklare oplossing, maar er zou wel meer kunnen gebeuren. Nederlanderschap afnemen en uitzetten van terroristen en extremisten is daar een voorbeeld van. Ook zouden we net als Canada en Australie een ander beleid kunnen voeren m.b.t. de toelating van vluchtelingen en immigranten. Sowieso het vluchtelingenverdrag opzeggen en niet automatisch na 5 jaar het Nederlanderschap verstrekken, maar een aparte vluchtelingenstatus invoeren. Zo wordt het eenvoudiger om onaangepaste immigranten uit te wijzen als zij zich niet aan de Nederlandse wetten houden of als zij geen enkele moeite doen om hier te integreren of in hun eigen onderhoud te voorzien.

Een van de opgepakte terroristen is een Afghaan uit een gezin met 8 kinderen dat hier woont. Ik heb niet de illusie dat de rest van de familie allemaal brave, goedgeintegreerde mensen zijn.
Alle reacties Link kopieren
@pientje: inderdaad. Dat vluchtelingenverdrag moet echt worden opgezegd.

toevallig heb ik net in een ander topic een soort betoog geschreven over waarom ik dat vind.
Pientjexxxx schreef:
29-09-2018 10:51
Er is geen pasklare oplossing, maar er zou wel meer kunnen gebeuren. Nederlanderschap afnemen en uitzetten van terroristen en extremisten is daar een voorbeeld van. Ook zouden we net als Canada en Australie een ander beleid kunnen voeren m.b.t. de toelating van vluchtelingen en immigranten. Sowieso het vluchtelingenverdrag opzeggen en niet automatisch na 5 jaar het Nederlanderschap verstrekken, maar een aparte vluchtelingenstatus invoeren. Zo wordt het eenvoudiger om onaangepaste immigranten uit te wijzen als zij zich niet aan de Nederlandse wetten houden of als zij geen enkele moeite doen om hier te integreren of in hun eigen onderhoud te voorzien.

Een van de opgepakte terroristen is een Afghaan uit een gezin met 8 kinderen dat hier woont. Ik heb niet de illusie dat de rest van de familie allemaal brave, goedgeintegreerde mensen zijn.




Heb je op enige wijze onderzocht of deze aanname waar is?
shisha schreef:
29-09-2018 11:45
[/b]

Heb je op enige wijze onderzocht of deze aanname waar is?
Ik schrijf dat ik niet de illusie heb. Het is dus niet zo dat ik over feiten spreek, want ik werk niet bij de AIVD.

Het valt mij op dat de laatste tijd er regelmatig messentrekkende Afghanen in het nieuws zijn. We hebben veel te makkelijk iedereen hier maar toegelaten en daar plukken we nu de wrange vruchten van.
Alle reacties Link kopieren
Op Radio1, bij Argos, nu een interview met Jason W(alters), ex-lid van de Hofstadgroep, over radicalisering en de-radicalisering.
Met commentaar van Edwin Bakker, hoogleraar Terrorisme en Contraterrorisme aan de Universiteit Leiden.
https://www.nporadio1.nl/argos/onderwer ... on-walters
zazamaenade wijzigde dit bericht op 29-09-2018 15:30
42.92% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
29-09-2018 11:45
[/b]

Heb je op enige wijze onderzocht of deze aanname waar is?
Wie zal het zeggen? Soms weten familie en vrienden het en waarschuwen ze meermaals de autoriteiten:

25 mei, 2017 : Vijf keer zijn de autoriteiten gewaarschuwd voor zelfmoordterrorist Manchester http://www.welingelichtekringen.nl/same ... ester.html


Soms weten ze het wel en helpen zelfs mee om de spullen voor de bom te kopen.

24 mei 2017: Jongere broer en vader van terrorist Manchester opgepakt in Libië https://www.hln.be/nieuws/jongere-broer ... ~adaee4a3/ via @HLN_BE

En vaak word er gezwegen, of worden ouders op FB gefeliciteerd ná de aanslag. Zoals bij de Maastrichtse 19 jarige zelfmoordterrorist:

Sultan Berzel en de lokroep van de jihad https://biografieportaal.nl/recensie/su ... -de-jihad/ via @BPportaal

twee stukjes gequote:...De terrorist die zichzelf opblaast in een menigte van ongelovigen is geen zelfmoordenaar, maar een strijder. Hij behoort tot de moedjahedien. Indien hij onschuldige slachtoffers maakt, komen ook deze broeders en zusters direct in het Paradijs....................

.........Het boek roept de nodige verontwaardiging op over de signalen die er wèl waren. Hoe hebben ouders, schoolleiding en autoriteiten die kunnen negeren? Wat dat betreft wordt op alle fronten gezwegen.
LOEP ME MAAR aub.
En ook bij deze mannen met baarden krijg ik sterk de indruk dat ze niet Jan, Piet, Joris of Corneel heten.....

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2616890 ... in-gewaden

Waarom hebben we al deze gekken hier binnen gelaten? Het ergste is dat we als Nederlanders ze nog financieren ook.
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat de terroristen willen bereiken is veel aandacht in de media, en angst zaaien onder de mensen.
Je kan er nog 100 topics over schrijven, daarmee lossen we de fundamentele problemen in onze samenleving niet op.
Er moeten andere dingen veranderen, en dat ligt niet binnen onze macht, dat is aan de groten der aarde.
Het is Jan, Pier, Tjoris en Corneel.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
29-09-2018 11:45
[/b]

Heb je op enige wijze onderzocht of deze aanname waar is?
Die ene kan een zwart schaap in de familie zijn inderdaad. Toch lijkt met mij verstandig als de veiligheidsdiensten deze familie heel goed in de gaten houden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
28-09-2018 16:32
Nee hoor, wel dat angst je niets brengt, alleen maar kost.

Ik heb nog nooit angst gevoeld als een bende motors langs reed, wel een eng gevoel als zwarte spoken langs lopen, en toch is het OM druk bezig om motorbendes te verbieden. Zij mogen op terrasjes niet meer bediend worden als ze hun bodywarmer aan hebben,maar zonder bodywarmer zijn het dezelfde lui. Heeft het OM last van angst denk je?

https://nos.nl/l/m/2234238 OM wil ook verbod op motorclub Hells Angels
missie_m wijzigde dit bericht op 29-09-2018 14:45
4.23% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
29-09-2018 14:42
Ik heb nog nooit angst gevoeld als een bende motors langs reed, wel een eng gevoel als zwarte spoken langs lopen, en toch is het OM druk bezig om motorbendes te verbieden. Zij mogen op terrasjes niet meer bediend worden als ze hun bodywarmer aan hebben. Heeft het OM last van angst denk je?

https://nos.nl/l/m/2234238 OM wil ook verbod op motorclub Hells Angels
Gokje hoor, maar ik vermoed dat dat iets met de criminele activiteiten te maken heeft, zoals drugshandel/mensenhandel/geweld. Maar das misschien een hele gekke gedachte, misschien is de minister gewoon bang voor leren hesjes.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
28-09-2018 15:06
Het probleem is dat je niet de toekomst kunt voorspellen en een verdenking is nog geen bewijs.
Wil je dan dat ze iedereen maar gaan oppakken die een beetje verdacht is?
Hoe ver ga je daarmee?
Het gevaar van veel afschuw of angst is dat je dan misschien niet meer objectief kunt zijn en dus onnodig mensen oppakt en bestraft.
In de zaak “Arnhem” gaat het over mensen die daadwerkelijk een massamoord voorbereidden. Iets wat ook strafbaar is. Er zal wel voldoende wettig en overtuigend bewijs zijn om deze mensen te veroordelen. Justitie is begoorlijk zeker van zijn zaak. Ze kunnen tot 20 jaar krijgen en indien ze een dubbele nationaliteit hebben kan hun het Nederlanderschap worden ontnomen.
Verder vind ik dat familieleden of kenissen die wisten van hun plannen maar het onder de pet hielden ook vervolgd mogen worden. Juist om de foute figuren van de goedwillende zwijgende meerderheid te scheiden en een voorbeeld te stellen.

Stel je voor dat deze aanslag gelukt was. Behalve dat er veel onschuldige slachtoffers waren gevallen zou het voor de moslims in Nederland veel zwaarder worden. Een paar van die aanslagen zou het anti-islam gevoel, hoe onterecht ook, tot enorme proporties opvoeren dat het zelfs onleefbaar wordt voor moslims.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 14:44
Gokje hoor, maar ik vermoed dat dat iets met de criminele activiteiten te maken heeft, zoals drugshandel/mensenhandel/geweld. Maar das misschien een hele gekke gedachte, misschien is de minister gewoon bang voor leren hesjes.

Gelukkig zijn criminele praktijken niet toegestaan in ons land. De shariarechtbank vind ik ook heeeeeel crimineel en gewelddadig.


’Rotterdam doet zaken met sharia-advocaten’
Alle banden met advocatenkantoor El Hannouche moeten worden verbroken door de gemeente Rotterdam. Volgens Leefbaar Rotterdam wil dit kantoor een shariarechtbank terwijl het een partner is in de aanpak ’schadelijke traditionele praktijken’.
https://www.telegraaf.nl/e/2288275/
missie_m wijzigde dit bericht op 29-09-2018 14:54
0.06% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 14:40
Het is Jan, Pier, Tjoris en Corneel.
Maar ondertussen verbasterd tot Jan, Piet, Joris en Corneel. Lekker belangrijk ook.
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 29-09-2018 14:55
0.51% gewijzigd
missie_m schreef:
29-09-2018 14:53
Gelukkig zijn criminele praktijken niet toegestaan in ons land. De shariarechtbank vind ik ook heeeeeel crimineel en gewelddadig.


’Rotterdam doet zaken met sharia-advocaten’
Alle banden met advocatenkantoor El Hannouche moeten worden verbroken door de gemeente Rotterdam. Volgens Leefbaar Rotterdam wil dit kantoor een shariarechtbank terwijl het een partner is in de aanpak ’schadelijke traditionele praktijken’.
https://www.telegraaf.nl/e/2288275/
En je punt is?
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
29-09-2018 14:51
In de zaak “Arnhem” gaat het over mensen die daadwerkelijk een massamoord voorbereidden. Iets wat ook strafbaar is. Er zal wel voldoende wettig en overtuigend bewijs zijn om deze mensen te veroordelen. Justitie is begoorlijk zeker van zijn zaak. Ze kunnen tot 20 jaar krijgen en indien ze een dubbele nationaliteit hebben kan hun het Nederlanderschap worden ontnomen.
Verder vind ik dat familieleden of kenissen die wisten van hun plannen maar het onder de pet hielden ook vervolgd mogen worden. Juist om de foute figuren van de goedwillende zwijgende meerderheid te scheiden en een voorbeeld te stellen.

Stel je voor dat deze aanslag gelukt was. Behalve dat er veel onschuldige slachtoffers waren gevallen zou het voor de moslims in Nederland veel zwaarder worden. Een paar van die aanslagen zou het anti-islam gevoel, hoe onterecht ook, tot enorme proporties opvoeren dat het zelfs onleefbaar wordt voor moslims.

Eens.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
29-09-2018 14:53
Gelukkig zijn criminele praktijken niet toegestaan in ons land. De shariarechtbank vind ik ook heeeeeel crimineel en gewelddadig.


’Rotterdam doet zaken met sharia-advocaten’
Alle banden met advocatenkantoor El Hannouche moeten worden verbroken door de gemeente Rotterdam. Volgens Leefbaar Rotterdam wil dit kantoor een shariarechtbank terwijl het een partner is in de aanpak ’schadelijke traditionele praktijken’.
https://www.telegraaf.nl/e/2288275/
Kerkelijke rechtbanken, die eigenlijk een mediatorrol spelen, zijn volkomen legaal. Bisschoppelijke en Rabbinale rechtbanken bestaan al langer en doen soms ook dubieuze uitspraken.

Drugshandel is illegaal.

Dat laatste is ook een groot probleem, zeker als je kijkt naar de miljarden die er in Nederland in omgaan en het geweld dat er mee gepaard gaat. Naast terrorisme zou er ook eens komaf gemaakt moeten worden met de XTC labs en de illegale wietkweek.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 14:55
En je punt is?

Mis je een punt? Daar lig ik nou niet wakker van.

Ik heb liever een motorbende in ons land, op het terras of over straat, met of zonder bodywarmer, met of zonder joint, glimmende kaalkoppen met spijkers in hun wenkbrauwen, tattoes op wangen en armen, en bodywarmers over hun body, baardmannen die alleen ruzie met elkaar maken.

...dan een laffe IS-bende, Shariapraktijken, zwarte gewaden, aanslagen en haat tegen ongelovigen en anders gelovigen, en die onverdraagzaamheid tegen de westerse wereld.

Drugshandel is inderdaad illegaal en TOCH is de handel groot. Hoeveel 'rijkerds' snuiven een lijntje terwijl ze geen lid zijn van een motorbende? Als men die motorbendes opruimt zijn er zat andere heren met zwarte jasjes, witte overhemden en glimmende stropdassen in dikke zwarte auto's, die hun zaken regelen met centen en pistooltjes.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
29-09-2018 15:01
Kerkelijke rechtbanken, die eigenlijk een mediatorrol spelen, zijn volkomen legaal. Bisschoppelijke en Rabbinale rechtbanken bestaan al langer en doen soms ook dubieuze uitspraken.

Drugshandel is illegaal.

Dat laatste is ook een groot probleem, zeker als je kijkt naar de miljarden die er in Nederland in omgaan en het geweld dat er mee gepaard gaat. Naast terrorisme zou er ook eens komaf gemaakt moeten worden met de XTC labs en de illegale wietkweek.

Er heb er nog nooit eentje van binnen gezien. Is dat niet voor priesters, pastoors, bisschoppen, dominee, kapelaan en kardinaal ? Ik heb nog nooit een straf gekregen omdat ik te weinig op de collecteschaal heb gegooid.

Zoiets als een visvereniging ook vergaderd over hun huisregels en regelement en word vergaderd of iemand uit de club word gezet als hij buiten het seizoen zijn hengel heeft uitgegooid met een wormpje er aan? Of zoals bijvoorbeeld een opper-moderator samen met zijn hoofd-moderators vergaderd en besluit of iemand een ban krijgt van een week, een maand of voor eeuwig? Maar meer dan dat is het niet denk ik.
missie_m wijzigde dit bericht op 29-09-2018 15:27
6.81% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven