Aanslagen? We halen onze schouders op

18-08-2017 10:16 1137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jawel mede forummers. Het doet ons niets meer. Kort na de aanslagen in Parijs ontplofte het forum bijna. Na Nice idem dito. Ook de aanslag in Berlijn deed mensen nog reageren.

Maar wat zien we nu. Londen, Manchester en nu Barcelona. Het blijft nagenoeg stil. Het kan ons geen zak meer schelen. Gewenning of zo.
We moeten er mee leren leven schreef ik in het Barcelona-topic. En zo is het ook. De nieuwe realiteit is dat we in grote mensenmassa's de kans lopen slachtoffer van een aanslag te worden. Niet dat die kans heel groot is overigens. Het het vakantieverkeer op weg naar zonniger bestemmingen komen meer mensen te overlijden. En toch stapt bijna iedereen zonder nadenken in de auto met op de achterbank veelal het nageslacht.

Maar goed. Inmiddels geloven we het wel, die aanslagen. En onze kinderen worden geboren in een Europa zoals dat nu is. Die zullen dus de huidige situatie, waar jullie je misschien wel flink aan ergeren, als referentiepunt hebben en pas klagen na nog meer veranderingen die jullie als misschien wel onbestaanbaar zou bestempelen. En zo gaat dat generatie op generatie.
Dus met andere woorden, opwinden heeft geen zin. De geschiedenis wordt toch wel geschreven.
Als je over 100 jaar een kijkje zou kunnen nemen weet je niet wat je ziet terwijl de mensen die dan leven niet beter weten.
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me ook af. Een ongelooflijk dom stom ongeluk is waarschijnlijk niet zo boeiend , dus daarom plakken we er maar een aanslag sticker op ofzo
Alle reacties Link kopieren
laten we hopen dat het niet 1 grote aanslag wordt, gezien de situatie in Iran en Irak.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
05-01-2020 14:48
Dat vraag ik me ook af. Een ongelooflijk dom stom ongeluk is waarschijnlijk niet zo boeiend , dus daarom plakken we er maar een aanslag sticker op ofzo

Ik wist niet wat er gebeurd was toen ik het eerste bericht las en hier plaatste. Er stond niets vermeld van oorzaak of drank.
Maar dat jij het een 'dom ongeluk dat niet boeiend genoeg is' noemt vind ik wel ongepast.


Vandaag:
Drama Zuid-Tirol: 'Ik zag de mensen over straat vliegen' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBYEXFC?ocid=st
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Bewogen, gepusht en Uitlokking?

Hoofdverdachte in Weert opgepakte terreurgroep: ‘Het was uitlokking’ https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020020 ... uitlokking
...........................
„Mijn cliënt is bewogen en gepusht om te doen waar hij nu van wordt verdacht”, stelde Hardi’s advocaat Serge Weening. Justitie vindt de verklaring van N. ‘volstrekt ongeloofwaardig’. „Er is geen snipper van een aanwijzing die wijst op uitlokking”, aldus officier van justitie Ferry van Veghel.

Hardi N. uit Arnhem werd in september 2018 samen met vijf anderen opgepakt op verdenking van het voorbereiden van een grote aanslag in Nederland. De groep, waarvan de leden elkaar leerden kennen in Arnhem en omgeving, zou met kalasjnikovs, bomgordels en een autobom hebben willen toeslaan op een evenement in Nederland.
.......................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
In een Thaise winkelcentrum, in de stad Korat, heeft een militair vandaag een bloedbad aangericht. :'(

RTL-Nieuws
Dodental bloedbad Thailand loopt op tot 20, schutter voortvluchtig.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De dader is dertig jaar en reed op het volk in en gaf nog eens extra gas. De dag daarvoor zou hij tegen de overbuurvrouw gezegd hebben dat hij vandaag in de krant zou komen. Opzet dus. :'(

Meerdere gewonden doordat automobilist op Duitse carnavalsparade inrijdt http://a.msn.com/01/nl-nl/BB10kqBN?ocid=st

Meerdere personen in de Duitse stad Volkmarsen zijn maandag gewond geraakt doordat een automobilist op een carnavalsparade is ingereden, meldt de Duitse politie. De bestuurder is opgepakt.

....................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Goh, Missie, je vergeet de aanslag in Hanau. Welke reden heeft dat?
nounou
missie_m schreef:
24-02-2020 18:50
De dader is dertig jaar en reed op het volk in en gaf nog eens extra gas. De dag daarvoor zou hij tegen de overbuurvrouw gezegd hebben dat hij vandaag in de krant zou komen. Opzet dus. :'(

Meerdere gewonden doordat automobilist op Duitse carnavalsparade inrijdt http://a.msn.com/01/nl-nl/BB10kqBN?ocid=st

Meerdere personen in de Duitse stad Volkmarsen zijn maandag gewond geraakt doordat een automobilist op een carnavalsparade is ingereden, meldt de Duitse politie. De bestuurder is opgepakt.

....................
Gruwelijk, die arme mensen. Wat ben je voor mens als je zoiets uithaalt
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu opeens weer wat updates. Vreemd dat onze vaste upater niet de aanslagen noemde door die neonazi verwarde man op shisha lounges.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
24-02-2020 19:57
Ik lees nu opeens weer wat updates. Vreemd dat onze vaste upater niet de aanslagen noemde door die neonazi verwarde man op shisha lounges.
Vrijwel alle aanslagen van dit soort en kaliber hebben te maken met het feit dat mensen zich niet gelukkig voelen met en in de huidige maatschappij én het gevoel hebben niet gehoord te worden daarin door de overheid. Dat dat ontaardt in dergelijke gruwelijke voorvallen, is triest. Maar nóg triester is dat die overheden geen enkele verantwoordelijkheid nemen en nog steeds het idee hebben dat het gaat om individuele gevallen van onvrede, en nog steeds geen idee hebben dat ze die onvrede bij die mensen zélf in de hand hebben gehad door hun onrestrictieve immigratiebeleid en te weinig oog en oor voor de autochtone bevolking die daar vaak de wrange vruchten van moest plukken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-02-2020 20:51
Vrijwel alle aanslagen van dit soort en kaliber hebben te maken met het feit dat mensen zich niet gelukkig voelen met en in de huidige maatschappij én het gevoel hebben niet gehoord te worden daarin door de overheid. Dat dat ontaardt in dergelijke gruwelijke voorvallen, is triest. Maar nóg triester is dat die overheden geen enkele verantwoordelijkheid nemen en nog steeds het idee hebben dat het gaat om individuele gevallen van onvrede, en nog steeds geen idee hebben dat ze die onvrede bij die mensen zélf in de hand hebben gehad door hun onrestrictieve immigratiebeleid en te weinig oog en oor voor de autochtone bevolking die daar vaak de wrange vruchten van moest plukken.
Bla bla bla bla. Dat je dat nog goed praat ook. *koekoek*
...
pejeka schreef:
24-02-2020 20:51
Vrijwel alle aanslagen van dit soort en kaliber hebben te maken met het feit dat mensen zich niet gelukkig voelen met en in de huidige maatschappij én het gevoel hebben niet gehoord te worden daarin door de overheid. Dat dat ontaardt in dergelijke gruwelijke voorvallen, is triest. Maar nóg triester is dat die overheden geen enkele verantwoordelijkheid nemen en nog steeds het idee hebben dat het gaat om individuele gevallen van onvrede, en nog steeds geen idee hebben dat ze die onvrede bij die mensen zélf in de hand hebben gehad door hun onrestrictieve immigratiebeleid en te weinig oog en oor voor de autochtone bevolking die daar vaak de wrange vruchten van moest plukken.
Dit soort voorvallen zijn inderdaad heel erg triest, wat een schok voor die mensen en die kindertjes.
Het zal voor die mensen een levenslang trauma opleveren.
Dat de overheid wegkijkt is inderdaad schandalig, onvrede zal er bij veel mensen heersen. Maar om tot zo’n daad over te gaan moet er toch ook iets mis zijn in je bovenkamer.
Ondertussen gaat de massa immigratie gewoon door, waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Of zal het ver van hun bed zijn?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-02-2020 20:51
Vrijwel alle aanslagen van dit soort en kaliber hebben te maken met het feit dat mensen zich niet gelukkig voelen met en in de huidige maatschappij én het gevoel hebben niet gehoord te worden daarin door de overheid. Dat dat ontaardt in dergelijke gruwelijke voorvallen, is triest. Maar nóg triester is dat die overheden geen enkele verantwoordelijkheid nemen en nog steeds het idee hebben dat het gaat om individuele gevallen van onvrede, en nog steeds geen idee hebben dat ze die onvrede bij die mensen zélf in de hand hebben gehad door hun onrestrictieve immigratiebeleid en te weinig oog en oor voor de autochtone bevolking die daar vaak de wrange vruchten van moest plukken.

Heb je de links ook bekeken die Missie hier vooral plaatst?
Je verhaal slaat in dit topic nogal als een tang op een varken. Het lijkt wel een automatisch riedeltje wat je het en der afsteekt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-02-2020 19:17
Goh, Missie, je vergeet de aanslag in Hanau. Welke reden heeft dat?

Die is me d'r langs geglipt. Zou jij um willen plaatsen aub?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
24-02-2020 19:54
Gruwelijk, die arme mensen. Wat ben je voor mens als je zoiets uithaalt

Inderdaad gruwelijk. Ik zag een oudere man op tv er emotioneel over vertellen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
24-02-2020 19:57
Ik lees nu opeens weer wat updates. Vreemd dat onze vaste upater niet de aanslagen noemde door die neonazi verwarde man op shisha lounges.

Vreemd dat jij die aanslag dan niet plaatste als je het bericht hebt gezien. Als je hier kan 'klagen' omdat een aanslag niet genoemd is, kun je die aanslag toch zeker ook zelf noemen, Toch?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
24-02-2020 21:11
Bla bla bla bla. Dat je dat nog goed praat ook. *koekoek*

Pejeka praat het niet goed.
Pjk noemt het gruwelijke aanvallen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
24-02-2020 23:12
Pejeka praat het niet goed.
Pjk noemt het gruwelijke aanvallen.
" vrijwel alle.... hebben ermee te maken dat mensen zich niet gelukkig voelen"

Nah sorry maar als ik me niet gelukkig voel, pleeg ik geen aanslag.
...
Alle reacties Link kopieren
Weer heel veel mensen en kinderen die een trauma hebben opgelopen. Vaders die hun kinderen gewond op de,grond zagen liggen. Ik hoop dat het goed komt met de getroffen slachtoffers.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
24-02-2020 23:13
" vrijwel alle.... hebben ermee te maken dat mensen zich niet gelukkig voelen"

Nah sorry maar als ik me niet gelukkig voel, pleeg ik geen aanslag.

.........Ik denk dat een rechtsextremist diep van binnen niet gelukkig is, ik durf het zelfs ziek te noemen, want een gelukkige of gezonde geest doet dat niet denk ik. Ik denk dat iemand die een vliegtuig laat crashen niet gelukkig is maar depressief. Ik denk dat iemand een mes kan trekken omdat hij of zij in de war is en vast niet gelukkig. Zonder dat goed te praten. Ze zijn een gevaar voor zich zelf en voor anderen en horen achter slot en grendel.

Er zijn ook mensen die aanslagen plegen om zoveel mogelijk slachtoffers te maken.....niet omdat ze zelf niet gelukkig zijn, maar omdat ze vinden dat mensen 'ongelovig' zijn. Die daders leggen de schuld niet bij zich zelf, maar bij de slachtoffers. Ze zijn gevaarlijk en horen achter slot en grendel.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
24-02-2020 23:01
Die is me d'r langs geglipt. Zou jij um willen plaatsen aub?

Nee; ik merkte het op omdat ik zag dat er iets gepost was op dit topic. Vond het vreemd dat juist deze aanslagen, gepleegd uit vreemdelingenhaat, die bovendien zoveel aandacht hebben gekregen, hier niet stonden.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-02-2020 23:38
Nee; ik merkte het op omdat ik zag dat er iets gepost was op dit topic. Vond het vreemd dat juist deze aanslagen, gepleegd uit vreemdelingenhaat, die bovendien zoveel aandacht hebben gekregen, hier niet stonden.

Ik plaats hier alle aanslagen die ik tegen kom. De ene keer krijg ik op mijn donder want er waren wel 6 doden maar het bleek geen aanslag te zijn, achteraf bleek dat het door drugs en alcohol was gekomen. En na het plaatsen van die terreurzaak in Weert werd er een spotprent geplaatst over 'belastingaanslag'.
En toen ik de aanslag van die militair in het Thaise winkelcentrum noemde heb ik je niet gehoord.
En nu ik er een gemist heb is het ook weer niet goed. want huilie huilie deze ging over vreemdelingenhaat alsof die erger is dan alle andere aanslagen.
missie_m wijzigde dit bericht op 25-02-2020 00:19
15.10% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
25-02-2020 00:10
Ik plaats hier alle aanslagen die ik tegen kom. De ene keer krijg ik op mijn donder omdat het geen terreuraanslag was maar kwam het door drugs en alcohol. En toen ik de aanslag van die militair in het Thaise winkelcentrum noemde werd er een spotprent geplaatst over 'belastingaanslag'.
En nu ik er een gemist heb is het ook weer niet goed. want huilie huilie deze ging over vreemdelingenhaat alsof die erger is dan alle andere aanslagen.

Ja, je laat je gezicht weer zien. Goed hoor. Kan maar duidelijk zijn.
Ik geloof niet dat je de aanslagen in Hanau 'gemist' had.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-02-2020 00:16
Ja, je laat je gezicht weer zien. Goed hoor. Kan maar duidelijk zijn.
Ik geloof niet dat je de aanslagen in Hanau 'gemist' had.

Jij hebt hem overduidelijk niet gemist, en dan tóch niet geplaatst.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven