Abortuswet Amerika

15-05-2019 12:29 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verbaas me erover dat er nog geen topic over is. In deze tijd nog een anti abortuswet in het moderne westen, zelfs na verkrachting. En de arts die je wel zou helpen kan 10 jaar krijgen...
die ik wilde bestaat al...
Gisteren zag ik Fahrenheit 11/9 en ik ben echt geschokt door wat er allemaal voorbij kwam. Niet in de laatste plaats de conclusie dat ondanks dat de meerderheid van de Amerikanen is voor abortus, voor het homohuwelijk en tegen wapenbezit, toch een minderheid met tegengestelde standpunten bepaalt.

Gelukkig hebben wij geen opperrechters die door de politiek voor het leven worden benoemd en die boven de wet staan, en gelukkig hebben wij allemaal een even zware stem, en gelukkig hebben wij meer dan twee partijen om uit te kiezen, en gelukkig wordt er hier wel veel waarde gehecht aan de trias politica. En toch, ik werd er boos van. En het allerergste vind ik dat zowel de Democraten als de Republikeinen hun macht zodanig misbruiken dat het nóg verder gaat dan pure minachting voor de bevolking.
havermout1 schreef:
23-05-2019 00:11
Blijkbaar ben je hier of pro Abortus, feministisch en een gutmensch of een anti-abortus religekkie die vrouwen wil onderdrukken en tegen elke vorm van anticonceptie is...

Voor vrouwenrechten, voor anticonceptie en tegen abortus zijn kan blijkbaar niet 🤷🏼‍♀️.
Als je alleen tegen abortus bij jezelf bent, prima natuurlijk. Maar voor vrouwenrechten zijn en tegen abortus, klopt natuurlijk niet. Want dan ontneem je andere vrouwen het recht op abortus.
Zazamaenade schreef:
24-05-2019 16:33
In Nederland gaan we veel te omzichtig om met mensen die om orthodox-christelijke redenen ergens bezwaar tegen hebben. De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar het lastig vallen van vrouwen als ze een abortuskliniek willen bezoeken heeft daar naar mijn mening niets mee te maken.
Het is ook vanwege orthodox-christelijke bezwaren (de zondagsrust) dat we niet, zoals de meeste andere landen, zondag naar de stembus gaan voor de Europese verkiezingen.
Denk dat als ze zondag als stemdag zouden invoeren er nóg minder mensen zouden op komen dagen. Zondag is bij uitstek de dag om er op uit te gaan en dus niet in je stemdistrict te verblijven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
31-05-2019 12:54
Denk dat als ze zondag als stemdag zouden invoeren er nóg minder mensen zouden op komen dagen. Zondag is bij uitstek de dag om er op uit te gaan en dus niet in je stemdistrict te verblijven.

Dat denk ik niet, hoor. Je kunt stemmen van 7.30 tot 21.00. Als je werkt op een verkiezingsdag hoef je toch ook niet in je stemdistrict te verblijven. Een stempas is ook zó aangevraagd.
In nogal wat landen is de opkomst meer gestegen dan in Nederland, al kan dat allerlei oorzaken hebben.

Nieuw dieptepunt: in Louisiana heeft een Democratisch gouverneur de nieuwe abortuswet getekend.
“I call on the overwhelming bipartisan majority of legislators who voted for it to join me in continuing to build a better Louisiana that cares for the least among us and provides more opportunity for everyone,” Gov. John Bel Edwards said in a statement after it was passed. He did not hold a public signing ceremony for the bill, and his office declined to comment on it further.
https://www.washingtonpost.com/nation/2 ... 09170e68c9
nounou
Alle reacties Link kopieren
havermout1 schreef:
22-05-2019 16:52
Behalve in het geval van verkrachting of incest, wat minder dan een half procent van alle abortussen betreft, was je er zelf bij toen je die “ongewenste embryo” a.k.a. een baby maakte. Als je volwassen genoeg bent om (onbeschermde) seks te hebben, dan ben je ook volwassen genoeg om met de consequenties daarvan om te gaan.
(En ja, geen enkele anticonceptie is 100%, maar zorgvuldig gebruik en combinaties (bijv pil en condoom) verlagen het risico enorm. En je kunt bij elke drogist plan b kopen.)
Van mensen voor straf kinderen laten krijgen, krijg je over het algemeen geen gelukkige kinderen. Uiteindelijk straf je dan eigenlijk de kinderen voor wiens recht je meent op te komen.

havermout1 schreef:
22-05-2019 18:24
Een baby =/= kanker.
een embryo of foetus =/= baby
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik volgde deze discussie en moest eraan denken bij dit bericht:
https://www.nu.nl/overig/5957315/vrouw- ... hoten.html

Wat erg! wat ik begrijp, is dat door stand your ground, je altijd neergeschoten kan worden (als de ander zich aangevallen voelt), en dat dan jouw schuld is, en als je zwanger bent, jij dan schuldig bent aan moord...
ik vind het... vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Amerika is qua beschaving tegenwoordig vergelijkbaar met een gemiddeld afrikaans land. Volop vrouwenhaat daar. Maar ja, ze kozen dan ook voor Trump he. Dat zegt al iets.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
28-06-2019 18:06
Amerika is qua beschaving tegenwoordig vergelijkbaar met een gemiddeld afrikaans land. Volop vrouwenhaat daar. Maar ja, ze kozen dan ook voor Trump he. Dat zegt al iets.
Trump krijgt inmiddels overal de schuld van.
Die abortuswetten zijn per staat ingevoerd en ik kan niet bedenken wat Trump aan anti vrouwen wetten heeft ingevoerd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
karliin schreef:
28-06-2019 14:19
Ik volgde deze discussie en moest eraan denken bij dit bericht:
https://www.nu.nl/overig/5957315/vrouw- ... hoten.html

Wat erg! wat ik begrijp, is dat door stand your ground, je altijd neergeschoten kan worden (als de ander zich aangevallen voelt), en dat dan jouw schuld is, en als je zwanger bent, jij dan schuldig bent aan moord...
ik vind het... vreemd.

Het is verschrikkelijk. Als zwangere vrouw ben je in Alabama blijkbaar vooral een baar-buis, geen mens met eigen rechten en waardigheid.

Wat betreft Trump en abortus, lees dit dan maar even: https://www.theguardian.com/us-news/201 ... reme-court
Trump had schijnbaar vóór zijn verkiezingscampagne voor Amerikaanse Republikeinse begrippen redelijk liberale ideeën over abortus, maar hij had de stemmen van die Evangelicals die aan de conservatieve kant van het spectrum zitten hard nodig.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
28-06-2019 22:18
Het is verschrikkelijk. Als zwangere vrouw ben je in Alabama blijkbaar vooral een baar-buis, geen mens met eigen rechten en waardigheid.

Wat betreft Trump en abortus, lees dit dan maar even: https://www.theguardian.com/us-news/201 ... reme-court
Trump had schijnbaar vóór zijn verkiezingscampagne voor Amerikaanse Republikeinse begrippen redelijk liberale ideeën over abortus, maar hij had de stemmen van die Evangelicals die aan de conservatieve kant van het spectrum zitten hard nodig.
Trump maakt geen wetten in de staten.
Ik verbaas me er ook over maar blijkbaar zijn er staten zo religieus dat ze prehistorische wetten invoeren.
Ze krijgen toch een meerderheid :-?

Iemand die dit kan duiden?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
28-06-2019 18:06
Amerika is qua beschaving tegenwoordig vergelijkbaar met een gemiddeld afrikaans land. Volop vrouwenhaat daar. Maar ja, ze kozen dan ook voor Trump he. Dat zegt al iets.

En als het zo doorgaat een tweede termijn.
De Democraten hebben geen kandidaat die aanspreekt en hun campagne is voornamelijk negatief op Trump gericht terwijl Trump mooi weer speelt met een prima economie en geen hele gekke dingen doet de laatste maanden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
28-06-2019 20:42
Trump krijgt inmiddels overal de schuld van.
Die abortuswetten zijn per staat ingevoerd en ik kan niet bedenken wat Trump aan anti vrouwen wetten heeft ingevoerd.
Trump veracht vrouwen. Dat blijkt overduidelijk uit hoe hij over ze praat. En ik kan er niet over uit dat ze zo iemand daar tot president hebben gekozen. Maar hij heeft de sfeer gecreeerd voor die anti abortuswetten.

Wat maakt het uit wat voor fratsen Trump uithaalt? Ze hebben hem toch ook al de vorige keer gekozen, ná domme fratsen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
29-06-2019 20:39
Trump veracht vrouwen. Dat blijkt overduidelijk uit hoe hij over ze praat. En ik kan er niet over uit dat ze zo iemand daar tot president hebben gekozen. Maar hij heeft de sfeer gecreeerd voor die anti abortuswetten.

Wat maakt het uit wat voor fratsen Trump uithaalt? Ze hebben hem toch ook al de vorige keer gekozen, ná domme fratsen.
Ik zie het anders.
De sfeer was al aan het veranderen en bij die veranderen en daar hebben ze een president bij gekozen.

Onder Obama werd de Senaat en het Huis van Afgevaardigden republikeins.

De VS is een grootmacht in verval en dat doet pijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het zal Trump aan z'n reet roesten of vrouwen abortus laten doen. Als hij kiezers zou winnen door publiekelijk abortus en anticonceptie te promoten dan zou hij dat op zeker doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven