Algemeen "zwarte" pietentopic

24-10-2016 18:52 1497 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het "zwarte" pieten onderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Het "zwarte" pietenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er bij RTL eigenlijk uitgezonden dan aan pieten?
quote:Baudolino schreef op 25 oktober 2016 @ 09:44:

Wat wordt er bij RTL eigenlijk uitgezonden dan aan pieten?De club van Sinterklaas dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 25 oktober 2016 @ 09:46:

[...]



De club van Sinterklaas dacht ik.Ah ok, dacht al, makkelijk lullen
quote:viva1966 schreef op 25 oktober 2016 @ 09:15:

[...]





Doe normaal. Alleen volwassenen klagen over dat zwarte piet minder zwart moet worden. Waarschijnlijk omdat ze niet tegen veranderingen kunnen. Ik heb nog nooit een kind gezien of gehoord dat een probleem heeft met een witte/rode/gele/grijze piet. Zolang er snoep en cadeautjes komen is het goed.

Precies. Dit soort dingen hoor je vooral van mensen die zelf geen Sint-gelovers meer thuis hebben. Ik heb er nu nog eentje en had er tot op vorig jaar twee. Ik kan je zeggen dat het ze helemaal niets uitmaakt. De stroopwafelpieten van twee jaar geleden vielen zelfs bijzonder goed in de smaak en over de zwarte Sint van dat jaar waren ze ook enthousiast. Toen ze nog bij de kleuters zaten, kleedde de conciërge zich elk jaar voor de klas om als Piet. Meteen na de transformatie waren alle kleuters ervan overtuigd dat hij Piet was. Kinderen van die leeftijd hebben een heel andere belevingswereld (magisch denken) dan wij.



Je kunt allerlei argumenten aanvoeren om pro Zwarte Piet te zijn, maar voor de doelgroep (kleine kinderen) maakt de kleur van Piet niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen maakt het wel uit. Mijn kinderen zouden iemand echt wel herkennen met alleen roetvlekken en ze zijn echt niet hoogbegaafd of zo maar gemiddeld. Maar hier geen probleem want naar rtl wordt nu niet meer gekeken in ons dorp zijn er nog gewone ZWARTE pieten en de school heeft ook al toegezegd dat er alleen zwarte pieten komen. Dus wij vieren het dit jaar weer op de traditionele manier.
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 25 oktober 2016 @ 10:41:

Kinderen maakt het wel uit. Mijn kinderen zouden iemand echt wel herkennen met alleen roetvlekken en ze zijn echt niet hoogbegaafd of zo maar gemiddeld. Maar hier geen probleem want naar rtl wordt nu niet meer gekeken in ons dorp zijn er nog gewone ZWARTE pieten en de school heeft ook al toegezegd dat er alleen zwarte pieten komen. Dus wij vieren het dit jaar weer op de traditionele manier.

Toegezegd? Hier is het helemaal geen onderwerp van gesprek op school. Dat moest er nog eens bij komen zeg.



Verder heeft het bij kinderen van die leeftijd niets te maken met intelligentie maar met belevingswereld. Google eens op 'magisch denken', alle voorbeelden hebben zo ongeveer betrekking op Sint en Piet.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, en hier (in de Randstad) verschenen vorig jaar een paarse en een groene Piet op school. Mijn dochter (toen 6) merkte dat heus wel op, en stelde er ook vragen over. Maar kwam vervolgens zelf tot een bevredigend antwoord en dat was dat. Geen teer kinderzieltje gekwetst hoor.



En kunnen we dit jaar weer gewoon zorgeloos Sinterklaas vieren alsjeblieft? Het maakt mijn geen donder uit hoe de Pieten eruitzien, maar ik wil wel graag een intocht zonder (de dreiging van) rellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:second13 schreef op 24 oktober 2016 @ 21:39:

Ik ben uitstekend bij mijn hoofd hartelijk dank voor t informeren



Ik vergelijk geen heksen vervolging met sinterklaas maar ik ondermijn het argument van Halbe "dat zwarte Piet onderdeel is van onze cultuur". Dat zegt namelijk niets over de houdbaarheid. Alsof je je eigen cultuur niet af en toe onder de loep zou moeten nemen. Alsof het feit dat als iets bij je cultuur hoort het automatisch goed is en onveranderbaar.



Er is van alles onderdeel van onze cultuur geweest dat goddank verdwenen is onder invloed van mensen met inzicht dat het anders zou moeten. En al die veranderingen zijn iedere keer opnieuw voorafgegaan door botsingen tussen voor en tegenstanders. Dus Zwarte Piet volgt in de voetsporen van vele tot de cultuur behorende gewoontes waar we nu van af zijn en daar horen lichte en zware onderdelen bij.



goed dat je dat zegt. Dan geldt jouw argument ook voor mensen met een 'zwarte' cultuur. Het lijkt er sterk op dat het slachtoffergevoel erg aanwezig is in die cultuur en het wordt tijd dat ook dat eens onder de loep wordt genomen dan.

Bovendien, dit is van oorsprong een 'wit' land met 'witte' gebruiken. Wie is een ander dan om die gebruiken te willen ondermijnen?



Ik houd niet van draken. Maar als ik naar China emigreer, dan zal ik die dansende Nieuwjaarsdraken moeten accepteren want dat is nou eenmaal hun cultuur. Het is dan ongepast voor mij om te zeggen dat ik me gekwetst voel omdat in een grijs ver verleden mijn voorouder is vermoord door een draak. Bij wijze van spreken dan.

Dat was toen en dit is nu. Je kunt een hedendaagse samenleving niet verantwoordelijk houden voor het persoonlijke leed wat ooit is aangedaan. Die schuld is allang afgekocht.



In feite gaat het helemaal niet om Zwarte Piet. Het gaat gewoon om meten wie de grootste lul heeft. Het gaat er gewoon om wie als eerste de Nederlandse samenleving kapot kan maken, om wille van het verleden.
quote:CaptainJaneway schreef op 25 oktober 2016 @ 10:55:

[...]



In feite gaat het helemaal niet om Zwarte Piet. Het gaat gewoon om meten wie de grootste lul heeft. Het gaat er gewoon om wie als eerste de Nederlandse samenleving kapot kan maken, om wille van het verleden.Welnee, dit hoort bij het emancipatieproces van het zwarte deel van onze bevolking. Vergelijkbaar met hoe vrouwen, katholieken en homo's zich in een nog niet zo ver verleden hebben geëmancipeerd. Dat heeft niet per se te maken met het willen kapotmaken van een samenleving. De vrouwenemancipatie hebben we ook overleefd als samenleving.
[quote]CaptainJaneway schreef op 25 oktober 2016 @ 10:55:

[...]



quote:Bovendien, dit is van oorsprong een 'wit' land met 'witte' gebruiken. Wie is een ander dan om die gebruiken te willen ondermijnen? Bovendien was de mens van oorsprong zwart en die ander is gewoon in het hier en nu een Nederlander.quote:Ik houd niet van draken. Maar als ik naar China emigreer, dan zal ik die dansende Nieuwjaarsdraken moeten accepteren want dat is nou eenmaal hun cultuur. Het is dan ongepast voor mij om te zeggen dat ik me gekwetst voel omdat in een grijs ver verleden mijn voorouder is vermoord door een draak. Bij wijze van spreken dan.Ze zullen je heel serieus aanhoren en daarna word je behandeld.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het ook is? Ik gun het types als Quincy en Sylvana en andere klagers gewoonweg niet.

Als Zwarte Piet geruisloos en langzamerhand was veranderd omdat bij wijze van de marktprijs van zwarte schmink enorm stijgt, had ik er geen probleem mee gehad. Maar er is nu een groep die zich voordoet als zogenaamd geweten van de natie en pretendeert op te komen voor alle donkere Nederlanders (wat gewoonweg niet zo is) en door heel hard te roepen dat het racisme is (en oh ja by the way, de hele Nederlandse samenleving is racistisch) denken ze dat ze een punt hebben. Ook als je in alle eerlijkheid zegt dat je er werkelijk waar geen racisme in kan zien en het nooit zo gezien hebt, dan ben je gewoon een stomme blanke en moet je je bek houden want weten die er nou van? Daarnaast staan aan de zijkant van dit hele verhaal groepjes zich miskend voelende Marokkanen en Turken te juichen. Niet omdat ze een probleem hebben met de figuur Zwarte Piet, welnee. Het zal ze echt werkelijk een rotzorg zijn hoe donkere mensen zich voelen. Maar het is zo lekker om de blanke Nederlanders ergens op te kunnen pakken. En door die sfeer gaan mensen zich steeds extremer gedragen, verbaal maar ook non-verbaal.

En dat is het probleem, het gaat allang niet meer alleen over Zwarte Piet. Het gaat ondertussen om zij en wij. Blank tegen niet-blank. En dat gaat niet meer goedkomen op deze manier.

En die kloof, die is veroorzaakt door deze discussie. Ik was kleurenblind, verbond geen conclusie aan een bepaalde kleur. Nu wel. Hij of zij zal mij wel een racist vinden of mij white supremacy verwijten. Dan zoek ik wel iemand van mijn eigen kleur, dan heb ik daar in ieder geval geen gezever mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me overigens afvraag nu zo met die roetvegen... Hoe kan iemand met een donkere huidskleur dan nog Piet spelen? Roetvegen zie je bij donkere mensen immers niet of in ieder geval minder goed. Ervan uitgaande dat er ook mensen met een donkere huidskleur zijn die van het Sinterklaas feest houden en er graag actief aan meedoen.



Anyway, erg jammer dat ook RTL in de politiek correcte kramp schiet. Wat ik misschien nog wel erger vind zijn de mensen uit de politiek die de beslissing van RTL zo bewonderen. Dan vraag ik mij echt af voor wie je daar zit in Den Haag. In ieder geval niet voor de democratische meerderheid.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 25 oktober 2016 @ 10:55:

[...]

In feite gaat het helemaal niet om Zwarte Piet. Het gaat gewoon om meten wie de grootste lul heeft. Het gaat er gewoon om wie als eerste de Nederlandse samenleving kapot kan maken, om wille van het verleden.Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 oktober 2016 @ 11:13:

Weet je wat het ook is? Ik gun het types als Quincy en Sylvana en andere klagers gewoonweg niet.

Als Zwarte Piet geruisloos en langzamerhand was veranderd omdat bij wijze van de marktprijs van zwarte schmink enorm stijgt, had ik er geen probleem mee gehad. Maar er is nu een groep die zich voordoet als zogenaamd geweten van de natie en pretendeert op te komen voor alle donkere Nederlanders (wat gewoonweg niet zo is) en door heel hard te roepen dat het racisme is (en oh ja by the way, de hele Nederlandse samenleving is racistisch) denken ze dat ze een punt hebben. Ook als je in alle eerlijkheid zegt dat je er werkelijk waar geen racisme in kan zien en het nooit zo gezien hebt, dan ben je gewoon een stomme blanke en moet je je bek houden want weten die er nou van? Daarnaast staan aan de zijkant van dit hele verhaal groepjes zich miskend voelende Marokkanen en Turken te juichen. Niet omdat ze een probleem hebben met de figuur Zwarte Piet, welnee. Het zal ze echt werkelijk een rotzorg zijn hoe donkere mensen zich voelen. Maar het is zo lekker om de blanke Nederlanders ergens op te kunnen pakken. En door die sfeer gaan mensen zich steeds extremer gedragen, verbaal maar ook non-verbaal.

En dat is het probleem, het gaat allang niet meer alleen over Zwarte Piet. Het gaat ondertussen om zij en wij. Blank tegen niet-blank. En dat gaat niet meer goedkomen op deze manier.

En die kloof, die is veroorzaakt door deze discussie. Ik was kleurenblind, verbond geen conclusie aan een bepaalde kleur. Nu wel. Hij of zij zal mij wel een racist vinden of mij white supremacy verwijten. Dan zoek ik wel iemand van mijn eigen kleur, dan heb ik daar in ieder geval geen gezever mee.



+++++++



Helemaal mee eens. En maar afvragen hoe het komt dat we zo polariseren in Nederland. Gek hé?
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Quincy Gario gun ik het ook niet. Wat een vreselijke man is dat

Maar tegelijkertijd gun ik het de schreeuwers in het pro-kamp net zo min dat alles blijft zoals het is.



Dat hele slavernijverhaal is voor mij niet zo relevant. Het lijkt mij persoonlijk niet zo handig om daar je hele wereldbeeld aan op te hangen. Niet omdat het niet belangrijk is of geen invloed heeft gehad, wel omdat je je in mijn visie beter op het heden en de toekomst kunt richten. Maar dat onze samenleving verandert vanwege de veranderende bevolkingssamenstelling en dat de autochtone Nederlander daar wat van merkt, tja, dat lijkt me logisch. Ik vind het nogal kinderachtig om dan als blanke autochtoon vooral maar vast te houden aan het Sintverhaal van de afgelopen 40 jaar. Want daar gaat om. Mijn ouders zijn begin 70 en reken maar dat zij een HEEL andere Sint en Piet kregen voorgeschoteld dan wij in de jaren 70/80/90.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 25 oktober 2016 @ 11:39:

Quincy Gario gun ik het ook niet. Wat een vreselijke man is dat

Maar tegelijkertijd gun ik het de schreeuwers in het pro-kamp net zo min dat alles blijft zoals het is.



Dat hele slavernijverhaal is voor mij niet zo relevant. Het lijkt mij persoonlijk niet zo handig om daar je hele wereldbeeld aan op te hangen. Niet omdat het niet belangrijk is of geen invloed heeft gehad, wel omdat je je in mijn visie beter op het heden en de toekomst kunt richten. Maar dat onze samenleving verandert vanwege de veranderende bevolkingssamenstelling en dat de autochtone Nederlander daar wat van merkt, tja, dat lijkt me logisch. Ik vind het nogal kinderachtig om dan als blanke autochtoon vooral maar vast te houden aan het Sintverhaal van de afgelopen 40 jaar. Want daar gaat om. Mijn ouders zijn begin 70 en reken maar dat zij een HEEL andere Sint en Piet kregen voorgeschoteld dan wij in de jaren 70/80/90.

Daar zijn we het ook over eens. En Zwarte Piet is inderdaad al veranderd. Maar de hele bombarie eromheen over het slavernijverleden en white supremacy is gewoon achterlijk. Die hele discussie is achterlijk. En aan beide kanten zitten schreeuwers. Ik heb me tot nu toe wel gemengd in de discussie en dat altijd op een nette manier gedaan, maar de enige keer dat ik dat op Facebook heb gedaan werd ik behoorlijk uitgescholden door Quincy-aanhangers. Dan neig je ook sneller naar schreeuwen hoor.

En dat de blanke autochtoon vasthoudt aan het Sint-verhaal zoals zij dat kennen is ook omdat ze niet meer toe willen geven aan de Quincy's in de samenleving. Het is tot hier en niet verder, het is een principe-discussie geworden.

Dat de bevolkingssamenstelling verandert, ik denk oprecht dat de kleur daarbij niet uitmaakt. Wat wél uitmaakt, zijn de gevolgen. Zaken die doodnormaal waren worden ter discussie gesteld, er moet rekening gehouden worden met (énorm) lange tenen, de samenleving krijgt te maken met randverschijnselen van bepaalde culturen, die niet wenselijk zijn, maar waar ook niks tegen gedaan wordt. En dan wordt óók Zwarte Piet ter discussie gesteld vanwege een totaal idiote en oneerlijke claim over racisme? Tja, dan is het gewoon klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 24 oktober 2016 @ 20:26:

[afbeelding]Hier ook
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 oktober 2016 @ 11:13:

Weet je wat het ook is? Ik gun het types als Quincy en Sylvana en andere klagers gewoonweg niet.

Als Zwarte Piet geruisloos en langzamerhand was veranderd omdat bij wijze van de marktprijs van zwarte schmink enorm stijgt, had ik er geen probleem mee gehad. Maar er is nu een groep die zich voordoet als zogenaamd geweten van de natie en pretendeert op te komen voor alle donkere Nederlanders (wat gewoonweg niet zo is) en door heel hard te roepen dat het racisme is (en oh ja by the way, de hele Nederlandse samenleving is racistisch) denken ze dat ze een punt hebben. Ook als je in alle eerlijkheid zegt dat je er werkelijk waar geen racisme in kan zien en het nooit zo gezien hebt, dan ben je gewoon een stomme blanke en moet je je bek houden want weten die er nou van? Daarnaast staan aan de zijkant van dit hele verhaal groepjes zich miskend voelende Marokkanen en Turken te juichen. Niet omdat ze een probleem hebben met de figuur Zwarte Piet, welnee. Het zal ze echt werkelijk een rotzorg zijn hoe donkere mensen zich voelen. Maar het is zo lekker om de blanke Nederlanders ergens op te kunnen pakken. En door die sfeer gaan mensen zich steeds extremer gedragen, verbaal maar ook non-verbaal. En terecht!

En dat is het probleem, het gaat allang niet meer alleen over Zwarte Piet. Het gaat ondertussen om zij en wij. Blank tegen niet-blank. En dat gaat niet meer goedkomen op deze manier.

En die kloof, die is veroorzaakt door deze discussie. Ik was kleurenblind, verbond geen conclusie aan een bepaalde kleur. Nu wel. Hij of zij zal mij wel een racist vinden of mij white supremacy verwijten. Dan zoek ik wel iemand van mijn eigen kleur, dan heb ik daar in ieder geval geen gezever mee.



Precies, gisteravond weer zo'n zeurjuffrouw bij Pauw, haar donkere kind werd altijd (!) uitgescholden voor Zwarte Piet, en ze was nu zooooo blij !!!

Ze had voor haar gevoel genoegdoening.



Welnu Halbe Zijlstra was het er niet mee eens, en bleef herhalen,

"" het Sinterklaasfeest wordt vermoord""



En terecht.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:nessemeisje schreef op 25 oktober 2016 @ 11:13:

Weet je wat het ook is? Ik gun het types als Quincy en Sylvana en andere klagers gewoonweg niet.

Als Zwarte Piet geruisloos en langzamerhand was veranderd omdat bij wijze van de marktprijs van zwarte schmink enorm stijgt, had ik er geen probleem mee gehad. Maar er is nu een groep die zich voordoet als zogenaamd geweten van de natie en pretendeert op te komen voor alle donkere Nederlanders (wat gewoonweg niet zo is) en door heel hard te roepen dat het racisme is (en oh ja by the way, de hele Nederlandse samenleving is racistisch) denken ze dat ze een punt hebben. Ook als je in alle eerlijkheid zegt dat je er werkelijk waar geen racisme in kan zien en het nooit zo gezien hebt, dan ben je gewoon een stomme blanke en moet je je bek houden want weten die er nou van? Daarnaast staan aan de zijkant van dit hele verhaal groepjes zich miskend voelende Marokkanen en Turken te juichen. Niet omdat ze een probleem hebben met de figuur Zwarte Piet, welnee. Het zal ze echt werkelijk een rotzorg zijn hoe donkere mensen zich voelen. Maar het is zo lekker om de blanke Nederlanders ergens op te kunnen pakken. En door die sfeer gaan mensen zich steeds extremer gedragen, verbaal maar ook non-verbaal.

En dat is het probleem, het gaat allang niet meer alleen over Zwarte Piet. Het gaat ondertussen om zij en wij. Blank tegen niet-blank. En dat gaat niet meer goedkomen op deze manier.

En die kloof, die is veroorzaakt door deze discussie. Ik was kleurenblind, verbond geen conclusie aan een bepaalde kleur. Nu wel. Hij of zij zal mij wel een racist vinden of mij white supremacy verwijten. Dan zoek ik wel iemand van mijn eigen kleur, dan heb ik daar in ieder geval geen gezever mee.



A-men!



Echt, slotje op het topic en dit in de OP plaatsen (bij wijze van spreken). Je verwoordt precies de gedachten van velen, knap gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Nessemeisje, Johan Derksen heeft gisteren wel gehakt van Juffrouw Simons gemaakt, bij Voetbal Inside
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En, zolang mijn kind gelooft in de Sint en zijn knechten, zal ik de benoeming 'Zwarte Piet' blijven gebruiken, en mijn partner ook, en ook onze familie. Gewoon, omdat het zo hoort, omdat we het zo gewend zijn. Omdat het in mijn Sinterklaas-hart 'Zwarte Piet' is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 oktober 2016 @ 11:13:

Weet je wat het ook is? Ik gun het types als Quincy en Sylvana en andere klagers gewoonweg niet.

Als Zwarte Piet geruisloos en langzamerhand was veranderd omdat bij wijze van de marktprijs van zwarte schmink enorm stijgt, had ik er geen probleem mee gehad. Maar er is nu een groep die zich voordoet als zogenaamd geweten van de natie en pretendeert op te komen voor alle donkere Nederlanders (wat gewoonweg niet zo is) en door heel hard te roepen dat het racisme is (en oh ja by the way, de hele Nederlandse samenleving is racistisch) denken ze dat ze een punt hebben. Ook als je in alle eerlijkheid zegt dat je er werkelijk waar geen racisme in kan zien en het nooit zo gezien hebt, dan ben je gewoon een stomme blanke en moet je je bek houden want weten die er nou van? Daarnaast staan aan de zijkant van dit hele verhaal groepjes zich miskend voelende Marokkanen en Turken te juichen. Niet omdat ze een probleem hebben met de figuur Zwarte Piet, welnee. Het zal ze echt werkelijk een rotzorg zijn hoe donkere mensen zich voelen. Maar het is zo lekker om de blanke Nederlanders ergens op te kunnen pakken. En door die sfeer gaan mensen zich steeds extremer gedragen, verbaal maar ook non-verbaal.

En dat is het probleem, het gaat allang niet meer alleen over Zwarte Piet. Het gaat ondertussen om zij en wij. Blank tegen niet-blank. En dat gaat niet meer goedkomen op deze manier.

En die kloof, die is veroorzaakt door deze discussie. Ik was kleurenblind, verbond geen conclusie aan een bepaalde kleur. Nu wel. Hij of zij zal mij wel een racist vinden of mij white supremacy verwijten. Dan zoek ik wel iemand van mijn eigen kleur, dan heb ik daar in ieder geval geen gezever mee.Een reactie uit mijn hart gegrepen, uitstekend verwoord, Nessemeisje!
Ik zeg gewoon Sint en Piet. 'Zwarte Piet' gebruik ik eigenlijk nooit. Wel in de Sinterklaasliedjes, die we hier gewoon blijven zingen. Er is niemand die dat verbiedt. Er wordt überhaupt niets verboden, het staat eenieder vrij om te doen wat hij wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 25 oktober 2016 @ 12:42:

Nessemeisje, Johan Derksen heeft gisteren wel gehakt van Juffrouw Simons gemaakt, bij Voetbal Inside

Ja ik las het. Wedden dat er een heel ding wordt gemaakt van het "zo trots als een aapje" en dat dát als een "zie je wel-moment wordt aangemerkt het een racist is. Terwijl hij gewoon twee spreekwoorden door elkaar haalt. Trots als een pauw en apetrots. Koren op de molen voor beroepsslachtoffers. En reden voor mij om de hele racismekaart niet meer serieus te nemen.

Overal wordt een ding van gemaakt. Als ik geen fan ben van Serena Williams, zal ik vast wel een racist zijn. Terwijl ik haar manier van tennissen gewoon totaal onaantrekkelijk vind.
Alle reacties Link kopieren
Nessemeisje ik ben het eens met alles wat je zegt.



Ik merk dat bij mij het begrip voor het vermeende slachtofferschap van sommige gekleurde medemensen tot het nulpunt is gedaald.

Ik ben er KLAAR mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven