Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 21:39:

[...]

Uitgeven van geld levert ook weer belastinggeld op,maar het komt niet 100% retour.

En verschillende potjes,is heel leuk bedacht maar is natuurlijk flauwekul.

Of er nu potjes zijn,de staatsschuld omhoog gaat,of de belasting gaat omhoog, uiteindelijk zijn het de centen van de hardwerkende Nederlanders.Joh dat is zo opgelost,er komen hier in Nederland dagelijks miljonairs bij dus daar valt vast wel iets extra te halen als de politiek maar wil
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 21:42:

[...]

Hallooooooooooo, leuk dat je weer meedoet
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2015 @ 21:40:

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... digers-via-Facebook.dhtml

Vluchtelingen jagen op oorlogsmisdadigers via FB.Ja, er was een reportage over op tv vanavond. Goed dat hij daarmee bezig is en dat de IND die info ook gebruikt zodat het in ieder geval nut heeft. Zo zien meerderen meer dan één.
quote:Ikbenanoniem schreef op 22 oktober 2015 @ 21:37:

[...]

Juist. Ik zie je. Ik lees je. En ik weet hoe serieus ik je moet nemen.Correctie: je ziet voornamelijk wat je wil zien. En verder is het eenrichtingsverkeer. Ik praat tegen een muur.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 21:39:

[...]

Uitgeven van geld levert ook weer belastinggeld op,maar het komt niet 100% retour.

En verschillende potjes,is heel leuk bedacht maar is natuurlijk flauwekul.

Of er nu potjes zijn,de staatsschuld omhoog gaat,of de belasting gaat omhoog, uiteindelijk zijn het de centen van de hardwerkende Nederlanders.De bergrede van Willem Aantjes is nog steeds niet verouderd zo blijkt. Ook de VVD leuze Hadden, Hebben en Houwen dus ook niet. Het is maar hoe je het bekijkt van de belastingcentjes van de hardwerkende Nederlander daar zijn ook projecten die nada opleveren of verbrast. Maar als het op vluchtelingen komt is het gesundenes volksempfinden weer rap aanwezig.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 21:31:

[...]

Als iemand persoonlijk wordt ben jij het wel. En jij bent nog altijd begonnen met haatbaarden. Jij was daar verwantwoordelijk voor. Maar als het aan ikbenanoniem ligt zijn dat gewoon feiten en heeft het niets met agressie te maken

Je maakt jezelf nu echt belachelijk dadeldruifje.

Ik had geen enkele rol in die discussie omtrent de lelijke gezichtsbedekking dus dat je mij erbij haalt is een groot zwaktebod. Verder reageer ik niet meer op je.
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2015 @ 21:40:

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... digers-via-Facebook.dhtml

Vluchtelingen jagen op oorlogsmisdadigers via FB.zo'n foto bewijst niet veel. Ze komen uit een oorlogsland dus ja zeer waarschijnlijk hebben ze wapens in handen gehad en gevochten. Maar omdat het zo complex is kan je niet zondermeer zeggen wie fout/ goed is. Iemand die gedwongen moest vechten voor Assad of IS, is dat een oorlogsmisdadiger of ook een slachtoffer? Goed onderzoek door VN is nodig en laten we niet op basis van Facebook mensen bestempelen tot oorlogsmisdadiger.
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 21:25:

[...]

En wat zit je haar leuk

Het geld komt uit de schatkist. Die gevuld word door ons allemaal. En zolang we ( iedereen, ook vluchtelingen ) allemaal geld uit blijven geven, blijft er ook geld in die schatkist komen. Die aat heus niet leeg. Word hooguit anders verdeeld. Maar niemand gaat hier honger lijden door de komst van de vluchtelingen.Wiskunde of rekenen was vast niet je favoriete vak op school.....
quote:Ikbenanoniem schreef op 22 oktober 2015 @ 21:46:

[...]

Je maakt jezelf nu echt belachelijk dadeldruifje.

Ik had geen enkele rol in die discussie omtrent de lelijke gezichtsbedekking dus dat je mij erbij haalt is een groot zwaktebod. Verder reageer ik niet meer op je.Gelukkig dat ik van jou hetzelfde vind. Oke mooi succes nog met beledigen van mensen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 oktober 2015 @ 21:46:

[...]

zo'n foto bewijst niet veel. Ze komen uit een oorlogsland dus ja zeer waarschijnlijk hebben ze wapens in handen gehad en gevochten. Maar omdat het zo complex is kan je niet zondermeer zeggen wie fout/ goed is. Iemand die gedwongen moest vechten voor Assad of IS, is dat een oorlogsmisdadiger of ook een slachtoffer? Goed onderzoek door VN is nodig en laten we niet op basis van Facebook mensen bestempelen tot oorlogsmisdadiger.Ze worden ook aangewezen door slachtoffers hè en dan worden die foto's pas geplaatst. Ook die man wil niet over één nacht ijs. Hij wil eerst zeker weten dat het de juiste persoon is door informatie uit meerdere bronnen en ook de IND, die daar dan iets mee doet, die onderzoekt het allemaal nog eens na.

[...]

zo'n foto bewijst niet veel. Ze komen uit een oorlogsland dus ja zeer waarschijnlijk hebben ze wapens in handen gehad en gevochten. Maar omdat het zo complex is kan je niet zondermeer zeggen wie fout/ goed is. Iemand die gedwongen moest vechten voor Assad of IS, is dat een oorlogsmisdadiger of ook een slachtoffer? Goed onderzoek door VN is nodig en laten we niet op basis van Facebook mensen bestempelen tot oorlogsmisdadiger.Er zullen echt wel vluchtelingen zijn die oorlogsmisdadigers herkennen, hoeft niet altijd een gezicht te zijn, soms heeft iemand een bepaalde houding, een zichtbaar litteken of tatoeage, een ring o.i.d. die herkenbaar is.
verba volant, scripta manent.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 21:49:

[...]

Ze worden ook aangewezen door slachtoffers hè en dan worden die foto's pas geplaatst. Ook die man wil niet over één nacht ijs. Hij wil eerst zeker weten dat het de juiste persoon is door informatie uit meerdere bronnen en ook de IND, die daar dan iets mee doet, die onderzoekt het allemaal nog eens na.dat lijkt me logisch
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 21:49:

[...]

Wiskunde of rekenen was vast niet je favoriete vak op school..... Dat vond president Bush ook, ik bedoel maar.

[...]

zo'n foto bewijst niet veel. Ze komen uit een oorlogsland dus ja zeer waarschijnlijk hebben ze wapens in handen gehad en gevochten. Maar omdat het zo complex is kan je niet zondermeer zeggen wie fout/ goed is. Iemand die gedwongen moest vechten voor Assad of IS, is dat een oorlogsmisdadiger of ook een slachtoffer? Goed onderzoek door VN is nodig en laten we niet op basis van Facebook mensen bestempelen tot oorlogsmisdadiger.De IND doet aanvullend onderzoek als er verdenkingen zijn van oorlogsmisdaden bij een asielzoeker.

[...]

zo'n foto bewijst niet veel. Ze komen uit een oorlogsland dus ja zeer waarschijnlijk hebben ze wapens in handen gehad en gevochten. Maar omdat het zo complex is kan je niet zondermeer zeggen wie fout/ goed is. Iemand die gedwongen moest vechten voor Assad of IS, is dat een oorlogsmisdadiger of ook een slachtoffer? Goed onderzoek door VN is nodig en laten we niet op basis van Facebook mensen bestempelen tot oorlogsmisdadiger.Tja. Zo gaat dat nou eenmaal. Lang niet alle Duitsers die in de oorlog vochten, waren het ermee eens. Maar ze moesten. Omdat ze anders zelf het haasje werden, en hun familie. Op het laatst van de oorlog zelfs jongens van 16 en 17 jaar oud. Niettemin hadden we daar in Nederland tot in de jaren '60 een negatieve mening over. Want zo gaat dat nou eenmaal. Waren al die Duitsers echt fout en verschrikkelijk? Ik denk het niet. Velen moesten ook maar meelopen of konden anders zelfs voor het vuurpeloton komen te staan. Desondanks worden velen van hen nu nog als "oorlogsmisdadigers" gezien. Want hoe dan ook, ze hebben wel die wandaden begaan. Het heeft decennia geduurd voor er zelfs maar een zweem van nuance in die gedachtegang kon ontstaan. En nu verwacht jij dat we even in een paar maanden tijd kunnen bepalen wie goed en fout is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 21:45:

[...]

De bergrede van Willem Aantjes is nog steeds niet verouderd zo blijkt. Ook de VVD leuze Hadden, Hebben en Houwen dus ook niet. Het is maar hoe je het bekijkt van de belastingcentjes van de hardwerkende Nederlander daar zijn ook projecten die nada opleveren of verbrast. Maar als het op vluchtelingen komt is het gesundenes volksempfinden weer rap aanwezig.Natuurlijk zijn er projecten die mislukken,maar dat heeft niks te maken met de miljarden die asielzoekers kosten.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 22-10-2015 21:54
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 21:42:

[...]

Je zegt tegen mij dat ik verantwoordelijk ben voor het gefit? Dat is volgens jou niet persoonlijk. Maar als ik tegen jou zeg, je loopt achter en dat dat lastig discussiëren is, wat gewoon een feit is, vind je dat ik met die uitspraak wel heel persoonlijk wordt.

"DADELDUIFJE SCHREEF OP 22 OKTOBER 2015 @ 19:45:

[...]

Wageningen 1985 had direct het hele verhaal neer moeten zetten. Zoals zij/hij later deed.

Ik roep niet de hele tijd zomaar wat. Maar in deze geef ik je gelijk.

Iets met kop in het zand steken.

Probeer eerst beter te lezen voordat je gaat roepen. Zal bij jou veel irritatie schelen. En hier in het topic veel onnodig gefit op elkaar.

Dit bericht was voor jou bedoelt inderdaad, probeerde ergens nog nuance aan te brengen. Begrip te tonen dat je het verkeerd had gelezen. Kop in het zand was iets eerder omdat je vond dat ik mijn kop in het zand stak.

DADELDUIFJE SCHREEF OP 22 OKTOBER 2015 @ 21:13:

[...]

Eigen verantwoordelijkheid ik ben niet verantwoordelijk voor het gefit op elkaar. Ik ben volkomen rustig. En je loopt achter. Dat is verwarrend.

Please....jij bent niet verantwoordelijk?

En sorry hoor , ik las terug vanaf het punt dat ik gestopt was vanavond.

Laten we proberen het niet persoonlijk te maken zeg.

Gewoon ontopic, ben je het er niet mee eens, dan mag je dat uitleggen, nergens voor nodig om dan zo persoonlijk te worden.

Ook dit was weer een reactie op jou inderdaad, waar ik je nog steeds probeer te overtuigen om gewoon weer ontopic te gaan.

Je veroorzaakte echt wel irritatie

Maar nu ben ik er klaar mee, dit is allemaal erg offtopic en heeft geen enkele zin.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 21:53:

[...]

Natuurlijk zijn er projecten die mislukken,maar dat heeft niks te maken met de miljarden die asielzoekers kosten.Dat ligt er helemaal aan hoe je het bekijkt de crisis is ook begonnen door een groot tekort in het huishoudboekje en dat het allemaal kon.
Bungaa wring je niet in allerlei bochten zeg. Die eerste quote is zoals het is. Waarom moeite doen.

En de ander is altijd verantwoordelijk voor zijn gedrag. Hoe jij je gedraagt kan ik niets aan doen.

Daaaaag
Ik ben benieuwd hoe alle asielknuffelaars in Nederland, zouden reageren als hun uitkering over een paar jaar gekort ging worden.

Dan zal het 'geknuffel' een stuk minder zijn, schat ik zo in.
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 21:57:

[...]

Dat ligt er helemaal aan hoe je het bekijkt de crisis is ook begonnen door een groot tekort in het huishoudboekje en dat het allemaal kon.De regering is er toch nog helemaal niet uit hoe en wat de opvang precies gaat worden. Meer of minder sober, permanent of tijdelijk. Dat zijn allemaal politieke keuzes die mede bepalen hoeveel het gaat kosten. Uiteindelijk zal het hoe dan ook geld kosten, maar het is een noodsituatie die aangepakt moet worden. Geen vluchtelingen helpen is niet echt een optie meer lijkt me. Als er een aardbeving is kun je ook moeilijk zeggen dat je die helemaal niet wilde en dat je dus niets gaat betalen aan hulp of herstel. DE overheid moet gewoon dealen met de problemen die er zijn en dat kost helaas geld ja. Gelukkig heeft Nederland nog aardig wat geld. Er zijn landen die ook te maken hebben met vluchtelingen en waar veel minder geld is.
[quote]Superhuisvrouw schreef op 22 oktober 2015 @ 20:18:

[...]

Schelden en dreigen is nooit goed, maar die vrouw zit in de politiek staat nr 7 op de lijst En heeft een niet zo'n hollandse naam en komt daar even zeggen ik doe mijn plicht. Dat geeft ook een hele nare bijsmaak. En vanavond is het weer zielig doen bij Pauw[/quote

deze is echt te leuk.

onbetaalbaar.

De reden waarom ik een foto op mijn cv zet is omdat men nav mijn naam, helemaal in combi met mijn stem, een blond groot vrouwmens verwacht en dat ehhhh ben ik bepaald niet.

En die naam heb ik toch echt van mijn niet hier geboren en erg donker uitgevallen familie gekregen.

Maargoed, ik mag dus met goed fatsoen bij deze mijn mening geven, tanden poetsen is daarna niet meer nodig mensen X-D!
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 22:02:

Ik ben benieuwd hoe alle asielknuffelaars in Nederland, zouden reageren als hun uitkering over een paar jaar gekort ging worden.

Dan zal het 'geknuffel' een stuk minder zijn, schat ik zo in.

Ten eerste vind ik het woord ; asielknuffelaars neerbuigend. En er zijn als ik het al lees in Nederland op verschillende plaatsen al mensen bezig die met bedden, wasmachines en helpen een asielzoekers centra te bouwen.

Je kan beter iemand helpen i.p.v. minachtend er over te doen. Door de crisis zijn meer mensen geld kwijt geraakt en diep in het loonzakje getroffen. Was je toen ook zo aan het ophitsen, of was je bezig met de VVD te knuffelen?
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 22:04:

[...]

De regering is er toch nog helemaal niet uit hoe en wat de opvang precies gaat worden. Meer of minder sober, permanent of tijdelijk. Dat zijn allemaal politieke keuzes die mede bepalen hoeveel het gaat kosten. Uiteindelijk zal het hoe dan ook geld kosten, maar het is een noodsituatie die aangepakt moet worden. Geen vluchtelingen helpen is niet echt een optie meer lijkt me. Als er een aardbeving is kun je ook moeilijk zeggen dat je die helemaal niet wilde en dat je dus niets gaat betalen aan hulp of herstel. DE overheid moet gewoon dealen met de problemen die er zijn en dat kost helaas geld ja. Gelukkig heeft Nederland nog aardig wat geld. Er zijn landen die ook te maken hebben met vluchtelingen en waar veel minder geld is.

Eens.

Kijk maar naar Slovenië en Kroatië.
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 22:06:

[...]

Ten eerste vind ik het woord ; asielknuffelaars neerbuigend. En er zijn als ik het al lees in Nederland op verschillende plaatsen al mensen bezig die met bedden, wasmachines en helpen een asielzoekers centra te bouwen.

Je kan beter iemand helpen i.p.v. minachtend er over te doen. Door de crisis zijn meer mensen geld kwijt geraakt en diep in het loonzakje getroffen. Was je toen ook zo aan het ophitsen, of was je bezig met de VVD te knuffelen?goede post

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven