Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 22:02:

Ik ben benieuwd hoe alle asielknuffelaars in Nederland, zouden reageren als hun uitkering over een paar jaar gekort ging worden.

Dan zal het 'geknuffel' een stuk minder zijn, schat ik zo in.Die term asielknuffelaars wordt ik ook zo zat. Alsof er zoveel Nederlanders zijn die het heerlijk vinden dat al die mensen hier nu zijn. Ieder weldenkend mens zou willen dat het geen oorlog in Syrie was en dat al die mensen gewoon lekker in hun eigen land konden leven. Dat is helaas niet zo, met als gevolg dat ze nu hier zijn en hulp nodig hebben. Ik wil helemaal niemand knuffelen, maar Nederland moet minimaal basale hulp bieden aan die mensen. Wat is het alternatief dan volgens jou?

Ik ben benieuwd hoe alle asielknuffelaars in Nederland, zouden reageren als hun uitkering over een paar jaar gekort ging worden.

Dan zal het 'geknuffel' een stuk minder zijn, schat ik zo in.Je wil het zelfde gesprek als gisteren hebben? Nog even schepje boven op doen?

Dan zal het 'geknuffel' een stuk minder zijn, schat ik zo in.en waar hoop je dan op?
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 oktober 2015 @ 22:08:

[...]

goede postThnx , ik word altijd lichtelijk geïrriteerd door roeptoeters zonder inhoudelijke mening.
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 22:08:

[...]

Die term asielknuffelaars wordt ik ook zo zat. Alsof er zoveel Nederlanders zijn die het heerlijk vinden dat al die mensen hier nu zijn. Ieder weldenkend mens zou willen dat het geen oorlog in Syrie was en dat al die mensen gewoon lekker in hun eigen land konden leven. Dat is helaas niet zo, met als gevolg dat ze nu hier zijn en hulp nodig hebben. Ik wil helemaal niemand knuffelen, maar Nederland moet minimaal basale hulp bieden aan die mensen. Wat is het alternatief dan volgens jou?precies.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 21:49:

[...]

Wiskunde of rekenen was vast niet je favoriete vak op school.....

Nee, ik wou kapper worden

Zoek je weer ruzie?

Maar zonder gekheid, ik heb echt op school geleerd dat geld rondpompen in de economie geld oplevert. Daar heb ik toch gelijk in?
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 22:06:

[...]

Ten eerste vind ik het woord ; asielknuffelaars neerbuigend. En er zijn als ik het al lees in Nederland op verschillende plaatsen al mensen bezig die met bedden, wasmachines en helpen een asielzoekers centra te bouwen.

Je kan beter iemand helpen i.p.v. minachtend er over te doen. Door de crisis zijn meer mensen geld kwijt geraakt en diep in het loonzakje getroffen. Was je toen ook zo aan het ophitsen, of was je bezig met de VVD te knuffelen?

iemand die werkt kan nog wel een loonoffer brengen.

Maar iemand die een uitkering heeft niet,en als het zo doorgaat met de stroom vluchtelingen,zullen de belastingen omhoog moeten.

En als ik meer belasting moet gaan betalen,dan ook iedereen inleveren die een uitkering heeft.
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 22:13:

[...]

Zoek je weer ruzie?

Maar zonder gekheid, ik heb echt op school geleerd dat geld rondpompen in de economie geld oplevert. Daar heb ik toch gelijk in?Niet helemaal maar het komt in de buurt.
Nieuwsuur over bedreigingen aan het adres van homo's.
verba volant, scripta manent.
Ik reed vanmiddag comfortabel in mijn auto heen en weer naar de bibliotheek met mijn peuter in de auto. Het miezerde. Ik had de ruitenwissers aan op lage stand. Ik stopte voor het stoplicht. En zag een familie, vader, moeder en 3 jonge kinderen met 2 hele volle supermarkt tassen. Ze waren pas halverwege tussen de supermarkt en de noodopvang waar ze deze 72 uur mogen blijven. Moeder pakte nu weer de tassen over, maande haar 2 kinderen tot oversteken voor het groene licht. Vader tilde de jongste weer op en zo toog het gezelschap langzaam richting opvang.

Zo ziet hier de noodopvang eruit. Bij ons de gezinnen met kinderen voornamelijk. Zonder kinderwagen, vervoer, kleintjes die een heel eind moeten lopen. Ik ga morgen naar de noodopvang en ga vragen of ik naar de kringloopwinkel kan. En dan koop ik alle buggy's op die er staan en ga ze uitdelen aan de gezinnen. Dit gaat niet zo. Dit kan niet.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 22:14:

[...]

Maar iemand die een uitkering heeft niet,en als het zo doorgaat met de stroom vluchtelingen,zullen de belastingen omhoog moeten.

En als ik meer belasting moet gaan betalen,dan ook iedereen inleveren die een uitkering heeft.

want? Dan ga je het terughalen?

Ik begrijp het verband niet.
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 22:08:

[...]

Die term asielknuffelaars wordt ik ook zo zat. Alsof er zoveel Nederlanders zijn die het heerlijk vinden dat al die mensen hier nu zijn. Ieder weldenkend mens zou willen dat het geen oorlog in Syrie was en dat al die mensen gewoon lekker in hun eigen land konden leven. Dat is helaas niet zo, met als gevolg dat ze nu hier zijn en hulp nodig hebben. Ik wil helemaal niemand knuffelen, maar Nederland moet minimaal basale hulp bieden aan die mensen. Wat is het alternatief dan volgens jou?+100
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 22:13:

[...]

Zoek je weer ruzie?

Maar zonder gekheid, ik heb echt op school geleerd dat geld rondpompen in de economie geld oplevert. Daar heb ik toch gelijk in?

Tuurlijk word er geld rondgepompt,en er word veel aan geldschepping gedaan

Maar als de staat geld uitgeeft,komt nooit 100% terug in belastingeld.

Als het zo simpel was, hadden wij geen staatsschuld
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 22-10-2015 22:18
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2015 @ 22:15:

Nieuwsuur over bedreigingen van homo's.

Ja, ik kijk ook. 10 meldingen in de laatste 2 weken.

Erg.
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2015 @ 22:15:

Nieuwsuur over bedreigingen aan het adres van homo's.Weer zo'n selectief bericht. Waarom belicht je de andere kant niet?

[...]

En als ik meer belasting moet gaan betalen,dan ook iedereen inleveren die een uitkering heeft.Je hebt nog al humor blijkbaar. Dus Wilders stemmers met uitkering hoeven niet in te leveren?

[...]

Dat gebeurt al maar het is de toon die de muziek maakt. Of iemand die werkt nog een loonoffer kan brengen dat ligt er maar op welke loonschaal die zit. Het valt uiteindelijk te bezien hoe het verloopt, maar er zijn gelukkig nog mensen die een asielzoeker willen helpen (ook met terugkeer en dan in de goede zin) en zelfs de asielzoekers willen graag de handen uit de mouwen steken maar dat mag weer niet.

Het moraal is cijfernerd dat je blij mag zijn dat je in ons koude landje woont en niet in Syrië dan had je wel anders gemauwd.
quote:-RoseRed- schreef op 22 oktober 2015 @ 22:09:

[...]

Je wil het zelfde gesprek als gisteren hebben? Nog even schepje boven op doen?Gewoon nog eens over doen. Wellicht levert dat weer een ban op.
quote:Doreia schreef op 22 oktober 2015 @ 22:16:

Ik reed vanmiddag comfortabel in mijn auto heen en weer naar de bibliotheek met mijn peuter in de auto. Het miezerde. Ik had de ruitenwissers aan op lage stand. Ik stopte voor het stoplicht. En zag een familie, vader, moeder en 3 jonge kinderen met 2 hele volle supermarkt tassen. Ze waren pas halverwege tussen de supermarkt en de noodopvang waar ze deze 72 uur mogen blijven. Moeder pakte nu weer de tassen over, maande haar 2 kinderen tot oversteken voor het groene licht. Vader tilde de jongste weer op en zo toog het gezelschap langzaam richting opvang.

Zo ziet hier de noodopvang eruit. Bij ons de gezinnen met kinderen voornamelijk. Zonder kinderwagen, vervoer, kleintjes die een heel eind moeten lopen. Ik ga morgen naar de noodopvang en ga vragen of ik naar de kringloopwinkel kan. En dan koop ik alle buggy's op die er staan en ga ze uitdelen aan de gezinnen. Dit gaat niet zo. Dit kan niet.Tof.
quote:vruchtgebruik schreef op 22 oktober 2015 @ 22:16:

[...]

want? Dan ga je het terughalen?

Ik begrijp het verband niet.Terughalen? de BD komt het wel halen bij mij
Doreia, je bent een schat en een held!

Dikke pluim voor jou

( Lief doen "op de man" mag wel toch?)
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 20:54:

Ikbenanoniem formuleer ik dingen agressief? Echt sorry hoor maar dat is echt flauwekul.

Ik zie toch graag nog wat voorbeelden van wat jij agressief vindt. En hou dan meteen de reacties van bijvoorbeeld een Wageningen of eindeloos er tegen aan. Vergelijk die eens met elkaar. Ook apart dat iedereen die tot nu toe geband is iemand is die tegen de komst van deze vluchtelingen is. Dat zegt wel wat over de manier van discussiëren.Nee hoor, dat zegt niet over de manier van discussiëren. Het zegt alles over politieke correctheid.
quote:-RoseRed- schreef op 22 oktober 2015 @ 22:19:

[...]

Je hebt nog al humor blijkbaar. Dus Wilders stemmers met uitkering hoeven niet in te leveren?De BD maakt geen onderscheid.....
quote:malu3 schreef op 22 oktober 2015 @ 22:22:

[...]

Nee hoor, dat zegt niet over de manier van discussiëren. Het zegt alles over politieke correctheid.Ach wat mij betreft allemaal wolfen in schaapskleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven