Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Eindeloos schreef op 12 oktober 2015 @ 14:10:

[...]

Ik denk dat je er meer van maakt dan het is.

Enfin, Gijs kan gelukkig héél goed voor zichzelf praten.

Ik laat het hierbij.

Fijne dag nog!Inderdaad! Ik vroeg me ook al af waar je je mee bemoeide.
Vanmorgen weer in het BBC nieuws: "Versobering" in Jordanë.

In recent months, the United Nations says it has seen a worrying rise in returnees.

There are some 600,000 registered Syrian refugees in Jordan, mostly living in urban areas. Four years into a bloody civil war, they are dispossessed and increasingly desperate.

Those who want to leave Jordan for Syria must register for the bus at a departure area at the Zaatari refugee camp. Many first get counselling from the UN refugee agency, the UNHCR. "The first thing we tell them is that there's no safe place in Syria from a UNHCR perspective," says Omar, one of the protection officers. "The second is that you can't return back to Jordan at all. It's a one-way ticket."

Increasingly, Syrian refugees in Jordan are in dire financial straits. The UN says 86% now live below the Jordanian poverty line of 68 Jordanian dinars ($96; £63) a month.

The government does not allow most to work legally and no longer provides free medical care.

At the beginning of last month, 229,000 living outside refugee camps had their aid from the UN's World Food Programme (WFP) totally cut due to a lack of international donations.

Wordt het eigenlijk sowieso geen tijd voor een nationale actie via giro 555? Dat zou ook veel goed kunnen doen voor het draagvlak voor opvang hier in Nederland.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 12 oktober 2015 @ 14:22:

Vanmorgen weer in het BBC nieuws: "Versobering" in Jordanë.

In recent months, the United Nations says it has seen a worrying rise in returnees.

There are some 600,000 registered Syrian refugees in Jordan, mostly living in urban areas. Four years into a bloody civil war, they are dispossessed and increasingly desperate.

Those who want to leave Jordan for Syria must register for the bus at a departure area at the Zaatari refugee camp. Many first get counselling from the UN refugee agency, the UNHCR. "The first thing we tell them is that there's no safe place in Syria from a UNHCR perspective," says Omar, one of the protection officers. "The second is that you can't return back to Jordan at all. It's a one-way ticket."

Increasingly, Syrian refugees in Jordan are in dire financial straits. The UN says 86% now live below the Jordanian poverty line of 68 Jordanian dinars ($96; £63) a month.

The government does not allow most to work legally and no longer provides free medical care.

At the beginning of last month, 229,000 living outside refugee camps had their aid from the UN's World Food Programme (WFP) totally cut due to a lack of international donations.

Wordt het eigenlijk sowieso geen tijd voor een nationale actie via giro 555? Dat zou ook veel goed kunnen doen voor het draagvlak voor opvang hier in Nederland.Tja, op zo'n manier is het wel dat we 100.000den kunnen verwachten. Dit is toch geen leven voor die mensen, daar moet inderdaad iets aan gedaan. Giro 555 vindt het blijkbaar niet belangrijk genoeg.
quote:gewiekst schreef op 12 oktober 2015 @ 13:44:

[...]

Welke kwalificaties heb je nodig om een goede politicus te kunnen zijn?

Volgens mij is betrouwbaarheid daar in ieder geval niet één van...

Een politicus is iemand die zegt: doe wat ik zeg, niet wat ik zelf doe....zie Femke Halsema, die haar mond vol had over de multiculte samenleving en wat een aanwinst dat is voor ons allen en ondertussen haalt ze haar kinderen van de zwarte school af en stopt ze op een blanke school.

Bron Ebru

Poppen aan het dansen. Femke Halsema, ooit gerespecteerd hogepriesteres van de multiculturele samenleving en tegenwoordig broekpak in een old boys network van lucratieve baantjesjagers, is woedend op columniste Ebru Umar. Mevrouw Umar schreef zondag in haar wekelijkse GeenStijl-column dat goedvolk Femke haar kinderen van een zwarte school had gehaald en naar een witte had gedaan. Vanuit de Transvaalbuurt (lol) te Amsterdam-Oost stegen zondagavond meteen bommenwerpers op om Ebru in Bos & Lommer te carpetbommen met boze SMS-jes. "Hoe diep Ebru gezonken was." "Je bent een waardeloze columnist, want je checkt je feiten niet." "Trut" "!@#$%^&!" (ETCETERA) Wij kregen daarop zondagavond een enigszins verontruste Ebru in de redactiemail. "Guys. Ik zeg toch niks geks? Femke heeft toch haar koters van een zwarte school gehaald?" Waarop wij onze lieve Oebroe gerust stelden met bovenstaand filmpje (uit dit topic) waarin Femke H. ZELLLUF uit de hoofddoeken doet hoe ze met haar schitterende idealen headfirst tegen de Muur van de Multiculti Samenleving knalde. Enfin, leest u het allemaal zelf. Opgetekend door mevrouw Umar voor METRO. Boterham met worst, iemand? Wit of bruin?

http://www.geenstijl.nl/m ... ke_hahahahahahalsema.html
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ik lees of kijk geen geen stijl, maar ik geef Femke groot gelijk dat ze haar kinderen van die school heeft gered. Het is me nogal wat dat je kinderen naar de hel worden verwezen omdat ze varkensvlees eten. Een te grote nachtmerrie voor kinderen. Dat zou ik ook niet hebben toegestaan.
quote:Cateautje schreef op 12 oktober 2015 @ 14:18:

[...]

Inderdaad! Ik vroeg me ook al af waar je je mee bemoeide. Openbaar forum Cato
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:sateofmayo schreef op 12 oktober 2015 @ 09:17:

Sommigen hier vinden het normaal dat mannen uit Syrië hun land of opvangkamp verlaten, terwijl vrouwen en kinderen achterblijven.

Syrische vrouwen vinden het niet normaal:

http://www.dailymail.co.u ... -wrong-leave-country.htmlIk vind het ook niet normaal. Stuur al die alleenstaande mannen maar terug naar de regio en selecteer degenen die het zwakste zijn - alleenstaande vrouwen met kinderen - en laat ze op een veilige manier naar Europa komen. Zij zijn degenen die onze hulp het meest nodig hebben.
VVD en PvdA eens over asiel: soberder voorzieningen

Ondanks de hoogoplopende retoriek blijven VVD en PvdA compromissen sluiten om de asielcrisis het hoofd te bieden. In een coalitieoverleg op het ministerie van Sociale Zaken zijn de rijen weer gesloten.

Door: Frank Hendrickx 12 oktober 2015, 15:06

Ook de woorden zijn daar aangepast: premier Mark Rutte, PvdA-leider Diederik Samsom en VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra zeiden maandag allemaal dat Nederland een 'sober en rechtvaardig' asielbeleid krijgt. Sober is het woord van de VVD, de partij die afgelopen weekend nog pleitte voor een ontmoedigingsbeleid. Rechtvaardig is de term die bij de belangrijkste doelstelling van de PvdA past.

De meeste maatregelen die het kabinet bekend maakte, waren al uitgelekt. Er komen duizenden prefab en containerwoningen om de doorstroming uit de azc's te bevorderen. Nu zitten meer dan 13.000 erkende vluchtelingen vast in die azc's, omdat er geen woningen beschikbaar zijn. Door die 'opstopping in de asielketen' moeten talloze nieuwkomers in de (crisis)noodopvang worden geplaatst.

Vluchtelingen krijgen niet langer voorrang bij het verdelen van sociale woningen. De urgentiestatus vervalt, al heeft de PvdA daarbij wel een voorbehoud gemaakt. Er moeten wel voldoende containerwoningen worden gebouwd. Anders komen de vluchtelingen nog moeilijker weg uit de azc's.

Bijstand voor vluchtelingen 'in natura'

Een andere verandering is dat de bijstand voortaan 'in natura' wordt betaald aan vluchtelingen. De huur en zorgpremies worden meteen ingehouden. Vluchtelingen hebben dan ook geen recht meer op huur- en zorgtoeslagen. Volgens de premier komt dat neer op een 'versobering', al is onduidelijk hoe groot de besparingen zijn. In het zorgpakket wordt niet gesneden. Dat had Zijlstra dit weekend nog geopperd.

Aanstaande woensdag is er een debat over de vluchtelingencrisis. VVD en PvdA proberen dan weer samen op te trekken. Achter de schermen zouden de verhoudingen nog steeds goed zijn, al worden de politieke verschillen publiekelijk breed uitgemeten.
quote:malu3 schreef op 12 oktober 2015 @ 15:08:

[...]

Ik vind het ook niet normaal. Stuur al die alleenstaande mannen maar terug naar de regio en selecteer degenen die het zwakste zijn - alleenstaande vrouwen met kinderen - en laat ze op een veilige manier naar Europa komen. Zij zijn degenen die onze hulp het meest nodig hebben.Vrouwen en kinderen, mèt een luchtbrug!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Cateautje schreef op 12 oktober 2015 @ 15:17:

VVD en PvdA eens over asiel: soberder voorzieningen

Ondanks de hoogoplopende retoriek blijven VVD en PvdA compromissen sluiten om de asielcrisis het hoofd te bieden. In een coalitieoverleg op het ministerie van Sociale Zaken zijn de rijen weer gesloten.

Door: Frank Hendrickx 12 oktober 2015, 15:06

Ook de woorden zijn daar aangepast: premier Mark Rutte, PvdA-leider Diederik Samsom en VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra zeiden maandag allemaal dat Nederland een 'sober en rechtvaardig' asielbeleid krijgt. Sober is het woord van de VVD, de partij die afgelopen weekend nog pleitte voor een ontmoedigingsbeleid. Rechtvaardig is de term die bij de belangrijkste doelstelling van de PvdA past.

De meeste maatregelen die het kabinet bekend maakte, waren al uitgelekt. Er komen duizenden prefab en containerwoningen om de doorstroming uit de azc's te bevorderen. Nu zitten meer dan 13.000 erkende vluchtelingen vast in die azc's, omdat er geen woningen beschikbaar zijn. Door die 'opstopping in de asielketen' moeten talloze nieuwkomers in de (crisis)noodopvang worden geplaatst.

Vluchtelingen krijgen niet langer voorrang bij het verdelen van sociale woningen. De urgentiestatus vervalt, al heeft de PvdA daarbij wel een voorbehoud gemaakt. Er moeten wel voldoende containerwoningen worden gebouwd. Anders komen de vluchtelingen nog moeilijker weg uit de azc's.

Bijstand voor vluchtelingen 'in natura'

Een andere verandering is dat de bijstand voortaan 'in natura' wordt betaald aan vluchtelingen. De huur en zorgpremies worden meteen ingehouden. Vluchtelingen hebben dan ook geen recht meer op huur- en zorgtoeslagen. Volgens de premier komt dat neer op een 'versobering', al is onduidelijk hoe groot de besparingen zijn. In het zorgpakket wordt niet gesneden. Dat had Zijlstra dit weekend nog geopperd.

Aanstaande woensdag is er een debat over de vluchtelingencrisis. VVD en PvdA proberen dan weer samen op te trekken. Achter de schermen zouden de verhoudingen nog steeds goed zijn, al worden de politieke verschillen publiekelijk breed uitgemeten.Het is dus weer dweilen met de kraan open. Zo willen ze de druk van de azc's afhalen, dus het kan weer volstromen met nieuwe kandidaten en zo blijft de instroom lekker doorgaan. En dan nog kost de waanzin ons miljarden terwijl de samenleving (althans een groot gedeelte daar van ) het niet meer wil.
quote:Cateautje schreef op 12 oktober 2015 @ 14:56:

Ik lees of kijk geen geen stijl, maar ik geef Femke groot gelijk dat ze haar kinderen van die school heeft gered. Het is me nogal wat dat je kinderen naar de hel worden verwezen omdat ze varkensvlees eten. Een te grote nachtmerrie voor kinderen. Dat zou ik ook niet hebben toegestaan.Ies coeltoer!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Cateautje schreef op 12 oktober 2015 @ 14:56:

Ik lees of kijk geen geen stijl, maar ik geef Femke groot gelijk dat ze haar kinderen van die school heeft gered. Het is me nogal wat dat je kinderen naar de hel worden verwezen omdat ze varkensvlees eten. Een te grote nachtmerrie voor kinderen. Dat zou ik ook niet hebben toegestaan.

Femke die niet wist hoe snel ze haar kinderen van een zwarte school af moest halen, had daarvoor de motie Halsema ingediend. Inhoud van deze motie was dat het in woord en daad uitdragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van regeringsbeleid is. Mede-ondertekenaars waren: Job Cohen (PvdA), Alexander Pechtold (D66) en Emile Roemer (SP). De motie werd nagenoeg kamerbreed aangenomen Alleen de PVV en SGP stemden tegen.

Het was ff een reality check voor Femke dat haar kinderen naar de hel werden verwezen omdat ze varkensvlees eten. Ben benieuwd of Femke, Job, Alexander en Emile en de voorstemmers deze motie nog steeds een goed idee vinden.
quote:malu3 schreef op 12 oktober 2015 @ 15:29:

[...]

Femke die niet wist hoe snel ze haar kinderen van een zwarte school af moest halen, had daarvoor de motie Halsema ingediend. Inhoud van deze motie was dat het in woord en daad uitdragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van regeringsbeleid is. Mede-ondertekenaars waren: Job Cohen (PvdA), Alexander Pechtold (D66) en Emile Roemer (SP). De motie werd nagenoeg kamerbreed aangenomen Alleen de PVV en SGP stemden tegen.

Het was ff een reality check voor Femke dat haar kinderen naar de hel werden verwezen omdat ze varkensvlees eten. Ben benieuwd of Femke, Job, Alexander en Emile en de voorstemmers deze motie nog steeds een goed idee vinden.
De laatste zin is: laten we deze mensen het voordeel van de twijfel geven. Dat is precies wat niet kan. Het aantal economische vluchtelingen is veel te groot. Natuurlijk is het ook sneu dat ook deze mensen twee weken met een onderbroek moeten doen, maar ze hadden ook gewoon kunnen blijven waar ze waren en waar hun andere 6 onderbroeken nog in de la lagen.

Dat iemand geen schone onderbroek heeft, maakt hem natuurlijk nog niet tot een echte oorlogsvluchteling. Een Albanees kan er ook maar eentje bij zich hebben. Ik vind het weer echt geitenwollensokkengeneuzel. De feiten zijn er nu eenmaal: De meerderheid van de mensen die binnenkomen zijn geen echte vluchteling die voor asiel in aanmerking komen en we kunnen niet onbeperkt iedereen hier opvangen. Laat iedereen die iets anders beweert dan eens met concrete oplossingen komen. Ik lees alleen maar dat we "rijk" genoeg zijn en dat de wereld van iedereen is. Lekker makkelijk allemaal. Gewoon alles op zijn beloop laten en de toekomstige generaties met de puinhoop laten zitten.
quote:malu3 schreef op 12 oktober 2015 @ 15:29:

[...]

Het was ff een reality check voor Femke dat haar kinderen naar de hel werden verwezen omdat ze varkensvlees eten. Ben benieuwd of Femke, Job, Alexander en Emile en de voorstemmers deze motie nog steeds een goed idee vinden.Als haar man papadag had, mochten er ook geen klasgenootjes bij haar dochter komen spelen. Dat was ook een reden.
quote:mienietjefietje schreef op 12 oktober 2015 @ 14:43:

[...]

Een politicus is iemand die zegt: doe wat ik zeg, niet wat ik zelf doe....zie Femke Halsema, die haar mond vol had over de multiculte samenleving en wat een aanwinst dat is voor ons allen en ondertussen haalt ze haar kinderen van de zwarte school af en stopt ze op een blanke school.

Bron Ebru

Poppen aan het dansen. Femke Halsema, ooit gerespecteerd hogepriesteres van de multiculturele samenleving en tegenwoordig broekpak in een old boys network van lucratieve baantjesjagers, is woedend op columniste Ebru Umar. Mevrouw Umar schreef zondag in haar wekelijkse GeenStijl-column dat goedvolk Femke haar kinderen van een zwarte school had gehaald en naar een witte had gedaan. Vanuit de Transvaalbuurt (lol) te Amsterdam-Oost stegen zondagavond meteen bommenwerpers op om Ebru in Bos & Lommer te carpetbommen met boze SMS-jes. "Hoe diep Ebru gezonken was." "Je bent een waardeloze columnist, want je checkt je feiten niet." "Trut" "!@#$%^&!" (ETCETERA) Wij kregen daarop zondagavond een enigszins verontruste Ebru in de redactiemail. "Guys. Ik zeg toch niks geks? Femke heeft toch haar koters van een zwarte school gehaald?" Waarop wij onze lieve Oebroe gerust stelden met bovenstaand filmpje (uit dit topic) waarin Femke H. ZELLLUF uit de hoofddoeken doet hoe ze met haar schitterende idealen headfirst tegen de Muur van de Multiculti Samenleving knalde. Enfin, leest u het allemaal zelf. Opgetekend door mevrouw Umar voor METRO. Boterham met worst, iemand? Wit of bruin?

http://www.geenstijl.nl/m ... ke_hahahahahahalsema.html

Serieus.

Mevrouw umar rakelt in 2014 een interview uit 2009 op. Over de kinderen van een politicus een zeikpuntje halen. ZE had van mij geen mailtje meer gekregen, je blijft van mensen hun kinderen af. Die wonen daar in die buurt en hebben last van dit soort geroddel. Lees even hoe het echt zit.

http://sargasso.nl/femke-halsema-en-de-zwarte-school/

En nee, ik ben geen fan. Maar dit vind ik echt onterecht.
quote:malu3 schreef op 12 oktober 2015 @ 15:08:

[...]

Ik vind het ook niet normaal. Stuur al die alleenstaande mannen maar terug naar de regio en selecteer degenen die het zwakste zijn - alleenstaande vrouwen met kinderen - en laat ze op een veilige manier naar Europa komen. Zij zijn degenen die onze hulp het meest nodig hebben.Precies. De meest sterke en brutale komen hierheen en dat zijn juist degenen die zich toch wel redden. De zwaksten blijven achter.
Ik begin onderhand jullie vermogen om overal iets negatiefs uit te halen te bewonderen. Het moet toch echt niet meevallen om zo in het leven te staan.
quote:vruchtgebruik schreef op 12 oktober 2015 @ 15:42:

[...]

Serieus.

Mevrouw umar rakelt in 2014 een interview uit 2009 op. Over de kinderen van een politicus een zeikpuntje halen. ZE had van mij geen mailtje meer gekregen, je blijft van mensen hun kinderen af. Die wonen daar in die buurt en hebben last van dit soort geroddel. Lees even hoe het echt zit.

http://sargasso.nl/femke-halsema-en-de-zwarte-school/

En nee, ik ben geen fan. Maar dit vind ik echt onterecht.Femke Halsema heeft wel eens in een interview de werkelijke redenen uiteengezet. In jouw link staan die toevallig niet, maar ze heeft ze wel degelijk genoemd. Het had dus ook met die papadag te maken. Ze had ook geen enkel contact met de andere moeders op het schoolplein en meer van dat soort dingen.
quote:Pientjexxxx schreef op 12 oktober 2015 @ 15:41:

De laatste zin is: laten we deze mensen het voordeel van de twijfel geven. Dat is precies wat niet kan. Het aantal economische vluchtelingen is veel te groot. Natuurlijk is het ook sneu dat ook deze mensen twee weken met een onderbroek moeten doen, maar ze hadden ook gewoon kunnen blijven waar ze waren en waar hun andere 6 onderbroeken nog in de la lagen.

Dat iemand geen schone onderbroek heeft, maakt hem natuurlijk nog niet tot een echte oorlogsvluchteling. Een Albanees kan er ook maar eentje bij zich hebben. Ik vind het weer echt geitenwollensokkengeneuzel. De feiten zijn er nu eenmaal: De meerderheid van de mensen die binnenkomen zijn geen echte vluchteling die voor asiel in aanmerking komen en we kunnen niet onbeperkt iedereen hier opvangen. Laat iedereen die iets anders beweert dan eens met concrete oplossingen komen. Ik lees alleen maar dat we "rijk" genoeg zijn en dat de wereld van iedereen is. Lekker makkelijk allemaal. Gewoon alles op zijn beloop laten en de toekomstige generaties met de puinhoop laten zitten.Dan lees je heel erg selectief.
quote:meivogel schreef op 12 oktober 2015 @ 15:46:

Ik begin onderhand jullie vermogen om overal iets negatiefs uit te halen te bewonderen. Het moet toch echt niet meevallen om zo in het leven te staan.
quote:meivogel schreef op 12 oktober 2015 @ 15:46:

Ik begin onderhand jullie vermogen om overal iets negatiefs uit te halen te bewonderen. Het moet toch echt niet meevallen om zo in het leven te staan.Er is niets positiefs aan een enorme toestroom van asielzoekers die we niet aankomen. Een verhaal over onderbroeken van de Zeeman kan daar weinig aan veranderen.
Ik vraag mij ook af, hoe die bijstand '' in natura'' er uit gaat zien.

Moet ik dan aan een groot warenhuis denken, waar voor deze mensen alles gratis is??

Of moeten ze afwachten wat hen wordt toegereikt?

Wat een concrete plannen allemaal.
quote:quiaquia schreef op 12 oktober 2015 @ 15:47:

[...]

Dan lees je heel erg selectief.Noem dan eens een oplossing om de niet te stoppen toevloed van vluchtelingen hier op te vangen en te onderhouden. Houd daarbij in je achterhoofd dat er nog miljoenen staan te trappelen om hierheen te komen. Alleen al 2.000.000 in Turkije en dan heb ik het nog niet over al die mensen in Jemen, Irak, Afghanistan, zelfs Bangladesh en Pakistan. Dan heb je er nog miljoenen in Afrika die de oversteek gaan maken. Ik ben erg benieuwd naar de oplossingen van de voorstanders van onbeperkte opvang.
quote:Pientjexxxx schreef op 12 oktober 2015 @ 15:41:

Dat iemand geen schone onderbroek heeft, maakt hem natuurlijk nog niet tot een echte oorlogsvluchteling. Een Albanees kan er ook maar eentje bij zich hebben. Ik vind het weer echt geitenwollensokkengeneuzel. De feiten zijn er nu eenmaal: De meerderheid van de mensen die binnenkomen zijn geen echte vluchteling die voor asiel in aanmerking komen en we kunnen niet onbeperkt iedereen hier opvangen. Laat iedereen die iets anders beweert dan eens met concrete oplossingen komen. Ik lees alleen maar dat we "rijk" genoeg zijn en dat de wereld van iedereen is. Lekker makkelijk allemaal. Gewoon alles op zijn beloop laten en de toekomstige generaties met de puinhoop laten zitten.

Juist Pien, ahhhh we leven nu. Na ons de zondvloed.

Is ook een manier van '' in het leven staan '' natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven