Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:malu3 schreef op 13 oktober 2015 @ 07:28:

[...]

Uit dit artikel blijkt dat mensen aanvullende bijstand kunnen krijgen als ze met een AOW-gat te maken krijgen mits ze niet teveel spaargeld hebben. Eventueel bezit van onroerend goed in bijvoorbeeld Turkije en Marokko telt niet mee omdat de Nederlandse overheid daar geen zicht op heeft.

http://www.ad.nl/ad/nl/55 ... at-moet-makkelijker.dhtml

Maar we hebben het nu over mensen uit een oorlogsgebied dus die hebben niks meer.

Je kunt een bejaarde, maakt niet uit hoe oud, hier niet onder bijstandsniveau laten leven toch? Aow is geen vetpot.
Het is jammer te constateren dat er onnodig sarcastische termen als 'Frau Merkel' en 'meneer Samson' gebruikt moeten worden. Het komt de discussie niet ten goede.
Het meest bizarre vind ik dat de asielzoekers hier al weken van opvangplek naar opvangplek worden gesleept en nog steeds nergens zijn gescreend.

Oh ja die Albanees die op de vlucht was vanwege bloedwraak omdat hij iemand had vermoord, is toch maar opgepakt trouwens.
quote:vruchtgebruik schreef op 13 oktober 2015 @ 09:57:

[...]

Maar we hebben het nu over mensen uit een oorlogsgebied dus die hebben niks meer.

Je kunt een bejaarde, maakt niet uit hoe oud, hier niet onder bijstandsniveau laten leven toch? Aow is geen vetpot.

Daar hebben zij hun kinderen voor, toch?

Meer sociale hulp en mantelzorg: daar pleit jij toch voor?
quote:Superhuisvrouw schreef op 13 oktober 2015 @ 09:40:

En nu komen ze niet in Purmerend maar ja uiteindelijk moeten er elders weer plaatsen komen. We zijn een klootjesvolk die de kruiwagens met geld naar Brussel mogen brengen. En we staan vrolijk te klappen als er weer een buslading aankomt.Het juichen en klappen is de meesten wel vergaan als ik zo om mij heen kijk...
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelin ... cist.dhtml
quote:bungaa schreef op 13 oktober 2015 @ 10:07:

[...]

Daar hebben zij hun kinderen voor, toch?

Meer sociale hulp en mantelzorg: daar pleit jij toch voor?

???

Lekker discussiëren zo. Heb ik het ooit ergens over mantelzorg gehad? Waar slaat deze opmerking op zeg.
quote:jo-elise schreef op 13 oktober 2015 @ 09:10:

Ach jeetje, nu hebben ze het erg koud. De tenten zijn er natuurlijk niet op berekend om daar in te blijven als het erg koud wordt. Eerst met een grote mond gillen: Iedereen is welkom en als puntje bij paaltje komt, doet Frau Merkel niet zo heel veel om deze mensen echt te helpen.

Deze mensen die het nu zo koud hebben ,zijn diverse warmere landen gepasseerd. Gaan ze toch daar weer heen?

Frau dokter Merkel is een suffe roeptoeter en totaal ongeschikt voor haar functie.

Ze beschuldigen Wilders van iets roepen zonder een oplossing te hebben nu dat doet Merkel ook.

Leuk joh grenzen open, iedereen meer dan welkom en dan uiteindelijk niets geregeld hebben.

Selecteren doe je bij de voordeur en niet in je huiskamer.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 13 oktober 2015 @ 11:20:

[...]

Frau dokter Merkel is een suffe roeptoeter en totaal ongeschikt voor haar functie.

Ze beschuldigen Wilders van iets roepen zonder een oplossing te hebben nu dat doet Merkel ook.

Leuk joh grenzen open, iedereen meer dan welkom en dan uiteindelijk niets geregeld hebben.

Selecteren doe je bij de voordeur en niet in je huiskamer.Is waar wat je zegt Gijs. Nu is het in eens een heel ander verhaal, want het komt niet uit de koker van Wilders en dan is zowat alles geoorloofd lijkt het wel.
quote:Rik78 schreef op 13 oktober 2015 @ 10:00:

Het is jammer te constateren dat er onnodig sarcastische termen als 'Frau Merkel' en 'meneer Samson' gebruikt moeten worden. Het komt de discussie niet ten goede.
Ondertussen in Duitsland is de opvang niet meer humaan te noemen.

Ook in Duitsland gaan de asielzoekers eisen stellen mondjesmaat

http://www.elsevier.nl/Bu ... 162W/?masterpageid=158493
quote:rosemetijs schreef op 13 oktober 2015 @ 09:45:

[...]

Dagelijks moeten er weer nieuwe opvangplaatsen bij komen en het einde is nog lang niet in zicht.Wassenaar, Bentveld, Bloemendaal, plaats genoeg. Nu is er sprake van een onevenredige verdeling.
verba volant, scripta manent.
quote:bungaa schreef op 13 oktober 2015 @ 11:28:

http://www.elsevier.nl/Bu ... 162W/?masterpageid=158493

Het wordt echt steeds enger en dramatischer. Wat heeft die Frau toch in hemelsnaam lopen bleren.

Duitsland kan het ook niet meer aan. De problemen stapelen zich op en het einde is nog lang niet in zicht. Fijn hoor al die open grenzen. Het heeft ons tot nu toe alleen maar ellende , veel meer criminaliteit, en een onoverzichtelijke berg schulden bezorgd.

Schulden die dit land de afgelopen paar jaar aardig terug heeft weten te dringen, door de bevolking hier gigantische bezuinigingen door de strot te duwen, wat nu, met dit volk wat ongevraagd binnen komt,

dat alles weer in ere hersteld wordt. Hij is fijn.
quote:bungaa schreef op 13 oktober 2015 @ 11:28:

http://www.elsevier.nl/Bu ... 162W/?masterpageid=158493Een groep van twintig ongeregistreerde asielzoekers is het wachten zat. De asielzoekers klagen het Berlijnse Staatsbureau voor Volksgezondheid en Sociale Zaken aan en eisen onmiddellijke uitbetaling van uitkeringen.

Vluchtelingenorganisatie Moabit Hilft, die de twintig asielzoekers bijstaat, noemt de situatie op haar website 'een catastrofe'. 'Elke dag komen er meer wanhopige mensen, die met honderden in de rij moeten staan.' Volgens de organisatie geldt in de wachtrij het recht van de sterkste en worden mensen dagelijks 'vertrapt en verwond'. De politie moet regelmatig ingrijpen.

quote:jo-elise schreef op 13 oktober 2015 @ 11:26:

[...]

En jij verwacht dat mensen jou zien als een volwaardige gesprekspartner? Wat een niveau.
quote:jo-elise schreef op 13 oktober 2015 @ 11:53:

[...]

Het wordt echt steeds enger en dramatischer. Wat heeft die Frau toch in hemelsnaam lopen bleren.

Duitsland kan het ook niet meer aan. De problemen stapelen zich op en het einde is nog lang niet in zicht. Fijn hoor al die open grenzen. Het heeft ons tot nu toe alleen maar ellende , veel meer criminaliteit, en een onoverzichtelijke berg schulden bezorgd.

Schulden die dit land de afgelopen paar jaar aardig terug heeft weten te dringen, door de bevolking hier gigantische bezuinigingen door de strot te duwen, wat nu, met dit volk wat ongevraagd binnen komt,

dat alles weer in ere hersteld wordt. Hij is fijn.

Het is natuurlijk lariekoek dat er meer criminaliteit is dan voor het Schengen verdrag. Volgens het CBS daalt criminaliteit alleen maar.

Verder kun je het oplopen van de staatsschuld natuurlijk niet opleggen aan asielzoekers of buitenlanders.

Ik ben het volledig met je eens dat de huidige situatie met zoveel asielzoekers een urgent probleem is. We zullen er voor moeten waken dat de bezorgdheid niet gaat omslaan in vreemdelingenhaat, xenofobie en racisme.
En ze gaan maar door van het COA die komen naturlijk om van het werk om maar plekken te krijgen vakantieparken en airbnb 's die ook gebruikt gaan worden om ze onder te brengen.. En in Spakenburg waren 15 vrijwilligers nodig in een mum van tijd hadden ze er 250 .
quote:Rik78 schreef op 13 oktober 2015 @ 13:10:

[...]

Het is natuurlijk lariekoek dat er meer criminaliteit is dan voor het Schengen verdrag. Volgens het CBS daalt criminaliteit alleen maar.

Verder kun je het oplopen van de staatsschuld natuurlijk niet opleggen aan asielzoekers of buitenlanders.

Ik ben het volledig met je eens dat de huidige situatie met zoveel asielzoekers een urgent probleem is. We zullen er voor moeten waken dat de bezorgdheid niet gaat omslaan in vreemdelingenhaat, xenofobie en racisme.Dat laatste is mijn grote angst inderdaad.
quote:Superhuisvrouw schreef op 13 oktober 2015 @ 13:16:

En ze gaan maar door van het COA die komen naturlijk om van het werk om maar plekken te krijgen vakantieparken en airbnb 's die ook gebruikt gaan worden om ze onder te brengen.. En in Spakenburg waren 15 vrijwilligers nodig in een mum van tijd hadden ze er 250 .250. Dat is een goed teken. Wij Nederlanders zijn zo rot nog niet, integendeel, er zit veel hart onder de bevolking.
De criminaliteit is er wel en dat zal alleen maar toenemen . Is je kop in het zand steken omdat niet in te willen zien .
quote:vruchtgebruik schreef op 13 oktober 2015 @ 13:27:

[...]

Dat laatste is mijn grote angst inderdaad.Ik denk dat die angst onnodig is. De dingen worden toch gewoon gedaan zoals ze nu gedaan worden en over een tijdje is het niet eens meer in het nieuws en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag en hoor je er niemand meer over. Die vluchtelingen blijven toch en het roeptoeteren wordt zelfs voor de grootste schreeuwers onder ons, ook een keertje vermoeiend, zeker als blijkt dat het toch allemaal nutteloos is.
http://www.gelderlander.n ... den-heumensoord-1.5331903

NIJMEGEN - 100 asielzoekers in tentenkamp Heumensoord bij Nijmegen zijn dinsdag in opstand gekomen. Zij vinden de omstandigheden waarin zij worden opgevangen te slecht en eisen verbetering.

Migranten zijn bezig met een charme offensief

Ik werk in de regio en wat er al aan draagvlak was is weg.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou Gijs er zijn vast nog wel wat mensen die een hart hebben die daar even wat warme kleding,dekens en winterjassen kunnen regelen en daar aanbieden.
quote:Cateautje schreef op 13 oktober 2015 @ 13:31:

[...]

Ik denk dat die angst onnodig is. De dingen worden toch gewoon gedaan zoals ze nu gedaan worden en over een tijdje is het niet eens meer in het nieuws en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag en hoor je er niemand meer over. Die vluchtelingen blijven toch en het roeptoeteren wordt zelfs voor de grootste schreeuwers onder ons, ook een keertje vermoeiend, zeker als blijkt dat het toch allemaal nutteloos is.Het zijn onze kinderen en kindskinderen die met de gebakken peren komen te zitten in de vorm van een grote staatsschuld die te zijner tijd afbetaald moet worden. Denk je dat ze je dankbaar zullen zijn?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 13 oktober 2015 @ 13:49:

[...]

Het zijn onze kinderen en kindskinderen die met de gebakken peren komen te zitten in de vorm van een grote staatsschuld die te zijner tijd afbetaald moet worden. Denk je dat ze je dankbaar zullen zijn?Mij dankbaar? Verklaar jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven