Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:gewiekst schreef op 13 oktober 2015 @ 13:59:

[...]

Wat zou jou dat kunnen schelen als het jouw tijd nog wel zal duren en je al voorzien bent van een sociale huurwoning?Tot de dag dat die sociale huurwoning niet passend meer voor je geacht wordt omdat je er alleen in woont. Dan mag je plaats maken en kamerbewoner worden.
quote:hollebollegijs schreef op 13 oktober 2015 @ 14:39:

Als ze uit Syrië komen. Dat is het grote probleem, de IND is druk doende uit te zoeken wie het zijn en waar ze vandaan komen.

Met dit soort flauwekul moeten ze dus heel gauw ophouden. Geen papieren = geen asiel. Next!

Zo houd je de doorstroming er ook meteen lekker in.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:rosemetijs schreef op 13 oktober 2015 @ 14:31:

Dit vind ik dan wel weer te walgelijk voor woorden:

http://nos.nl/artikel/2062844-duits-om- ... ie.htmlDat een groot deel van de Duitse bevolking klaar is met Merkel en haar uitnodiging om massaal naar Europa te verhuizen snap ik, maar dit vind ik echt niet kunnen.
quote:malu3 schreef op 13 oktober 2015 @ 15:38:

Tot de dag dat die sociale huurwoning niet passend meer voor je geacht wordt omdat je er alleen in woont. Dan mag je plaats maken en kamerbewoner worden.Dergelijke acties sluit ik zeker niet uit voor de toekomst, zeker niet na de "bek dicht, en inschikken"-actie van meneer Dijkhoff. Als het gaat om het belang van asielzoekers, zijn onze politici tot alles in staat.
quote:hollebollegijs schreef op 13 oktober 2015 @ 14:39:

[...]

Als ze uit Syrië komen.

Dat is het grote probleem, de IND is druk doende uit te zoeken wie het zijn en waar ze vandaan komen.

.

Al te absurd voor woorden dat zulke grote groepen mensen zomaar Europa binnen zijn gekomen zonder papieren (tja,paspoort kwijt het zal wel), en daarvoor in de plaats geen enkele andere behoorlijke vorm van registratie is toegepast.

Als je naar de VS gaat, met paspoort, visum en wel, moet je standaard 10 vingerafdrukken afgeven en er wordt een foto gemaakt bij de douane. Dat geldt voor iédereen die geen Amerikaans paspoort heeft. Wat er ook gebeurt, je vingerafdrukken en je foto staan in een database. Dit alles geldt zo sinds 9/11. En gelijk hebben ze.

Maar hier mag je met een goed verhaal zo door de poort. Ik vind het werkelijk ongelooflijk en ongehoord.
quote:gewiekst schreef op 13 oktober 2015 @ 15:42:

[...]

Met dit soort flauwekul moeten ze dus heel gauw ophouden. Geen papieren = geen asiel. Next!

Zo houd je de doorstroming er ook meteen lekker in.

Albanezen en Kosovaren ook linea recta retour sturen..

En de ontheemdenstatus die Buma heeft voorgesteld invoeren.
quote:gewiekst schreef op 13 oktober 2015 @ 13:59:

[...]

Wat zou jou dat kunnen schelen als het jouw tijd nog wel zal duren en je al voorzien bent van een sociale huurwoning?Huh. Ik zit in een koophuis hoor.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
http://www.telegraaf.nl/b ... genis_wordt_opvang__.html

Alles voor de vluchtelingen. Ongelooflijk allemaal. Ben heel benieuwd wat er met het personeel gaat gebeuren. Ik snap werkelijk niets meer van de besluiten die genomen worden.

Dit gebouw is nog niet eens zo heel lang geleden omgebouwd voor gedetineerden, en die zitten er ook. het zit vol. Sinds 2012 is het weer in gebruik na verbouwing etc.

Over kapitaalvernietiging gesproken.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 13 oktober 2015 @ 15:50:

[...]

Al te absurd voor woorden dat zulke grote groepen mensen zomaar Europa binnen zijn gekomen zonder papieren (tja,paspoort kwijt het zal wel), en daarvoor in de plaats geen enkele andere behoorlijke vorm van registratie is toegepast.

Als je naar de VS gaat, met paspoort, visum en wel, moet je standaard 10 vingerafdrukken afgeven en er wordt een foto gemaakt bij de douane. Dat geldt voor iédereen die geen Amerikaans paspoort heeft. Wat er ook gebeurt, je vingerafdrukken en je foto staan in een database. Dit alles geldt zo sinds 9/11. En gelijk hebben ze.

Maar hier mag je met een goed verhaal zo door de poort. Ik vind het werkelijk ongelooflijk en ongehoord.Het slaat ook nergens op. Want het zouden (als je de verhalen moet geloven) allemaal goed en hoog opgeleide mensen zijn. En die zouden er dan niet aan denken om een paspoort, een andere vorm van legitimatie of andere papieren in hun tas te steken? Maar'wél om hun iPhone in te pakken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als er werkelijk maar 4 kranen zijn voor zoveel mensen in Nijmegen, kan ik me voorstellen dat ze daar niet blij van worden.

Toch denk ik dat het verstandig was geweest als iemand deze mensen duidelijk had gemaakt dat demonstreren niet in hun belang is. Dit is weer koren op de molen van de tegenstanders en ook daar kan ik begrip voor opbrengen.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Nederland de verwachtingen die geschept zijn door mensenhandelaren, waar moet gaan maken. Dat gaat ons simpelweg niet lukken. Iets meer begrip van de asielzoekers voor het feit dat het niet makkelijk is om te dealen met deze aantallen, zou toch fijn zijn.

De roep om warme kleding begrijp ik ook niet helemaal. Volgens mij is er massaal kleding ingezameld de laatste weken in Nederland.

Misschien schort er hier en daar wat aan de organisatie m.b.t. het uitdelen van spullen maar ik weet zeker als er concrete oproepen zijn voor bepaalde spullen, de Nederlanders weer hun uiterste best zullen doen dat zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.
quote:mienietjefietje schreef op 13 oktober 2015 @ 16:09:

Huh. Ik zit in een koophuis hoor.Ik bedoelde het niet persoonlijk. Ik bedoelde in het algemeen dat voorstanders van ongelimiteerde instroom zelf vaak de schaapjes prima op het droge hebben en geenszins de concurrentie met deze mensen aan hoeven te gaan. Zowel niet in de rij voor een sociale huurwoning als voor een baan of iets dergelijks.
quote:jo-elise schreef op 13 oktober 2015 @ 16:10:

Alles voor de vluchtelingen. Ongelooflijk allemaal. Ben heel benieuwd wat er met het personeel gaat gebeuren. Ik snap werkelijk niets meer van de besluiten die genomen worden.

Dit gebouw is nog niet eens zo heel lang geleden omgebouwd voor gedetineerden, en die zitten er ook. het zit vol. Sinds 2012 is het weer in gebruik na verbouwing etc.

Over kapitaalvernietiging gesproken. Het is toch niet te geloven..
quote:pejeka schreef op 13 oktober 2015 @ 16:10:

[...]

Het slaat ook nergens op. Want het zouden (als je de verhalen moet geloven) allemaal goed en hoog opgeleide mensen zijn. En die zouden er dan niet aan denken om een paspoort, een andere vorm van legitimatie of andere papieren in hun tas te steken? Maar'wél om hun iPhone in te pakken?

Paspoort onderweg verloren maar de telefoon dan weer niet..

Dus geen papieren dan terug naar Turkije/Libanon en uitgesloten voor de asielprocedure..
quote:jo-elise schreef op 13 oktober 2015 @ 16:10:

Over kapitaalvernietiging gesproken. Het voornemen veroorzaakt grote onrust bij personeel en gevangenen.

Kijk eens aan. Weer een klusje voor meneer Dijkhoff. "Bek dicht, en inschikken jongens!"
quote:gewiekst schreef op 13 oktober 2015 @ 16:19:

[...]

Ik bedoelde het niet persoonlijk. Ik bedoelde in het algemeen dat voorstanders van ongelimiteerde instroom zelf vaak de schaapjes prima op het droge hebben en geenszins de concurrentie met deze mensen aan hoeven te gaan. Zowel niet in de rij voor een sociale huurwoning als voor een baan of iets dergelijks.Dat is nou precies waarom ik mij zo erger aan mensen die vinden dat de opvang onbeperkt moet zijn. Die staan welkomstliedjes te zingen maar denken er niet bij na dat deze massa-immigratie ten koste van heel veel andere mensen gerealiseerd wordt. Zelf een meer dan goed leven hebben en dan beslissen dat iedereen die niet voor massa-immigratie is racistisch, xenofoob en islamofoob is.
quote:LaMujer schreef op 13 oktober 2015 @ 16:15:

Als er werkelijk maar 4 kranen zijn voor zoveel mensen in Nijmegen, kan ik me voorstellen dat ze daar niet blij van worden.

Welnee.

Linkje

Ik zie daar al zes kranen. De bewoners hoeven echt niet met zijn duizenden met slechts zes kranen te doen.
quote:gewiekst schreef op 13 oktober 2015 @ 16:24:

[...]

Het voornemen veroorzaakt grote onrust bij personeel en gevangenen.

Kijk eens aan. Weer een klusje voor meneer Dijkhoff. "Bek dicht, en inschikken jongens!"Op zich kunnen we die gevangenen wel inwisselen voor wat Syriers....
quote:bungaa schreef op 13 oktober 2015 @ 14:03:

Wat een dramaqueens... Eten niet goed, koud...te weinig kranen.

Ik geloof er geen snars van dat het zo belabberd is geregeld daar.

Nou ja ze gaan uit protest dus maar in de buitenlucht slapen. Das best apart.

, en hongerstaking.

Eisen, Eisen, Eisen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:malu3 schreef op 13 oktober 2015 @ 16:29:

[...]

Dat is nou precies waarom ik mij zo erger aan mensen die vinden dat de opvang onbeperkt moet zijn. Die staan welkomstliedjes te zingen maar denken er niet bij na dat deze massa-immigratie ten koste van heel veel andere mensen gerealiseerd wordt. Zelf een meer dan goed leven hebben en dan beslissen dat iedereen die niet voor massa-immigratie is racistisch, xenofoob en islamofoob is.

Ach Malu. niks van aantrekken.

Ik ben zo langzamerhand trots op die naam!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:pejeka schreef op 13 oktober 2015 @ 16:10:

[...]

Het slaat ook nergens op. Want het zouden (als je de verhalen moet geloven) allemaal goed en hoog opgeleide mensen zijn. En die zouden er dan niet aan denken om een paspoort, een andere vorm van legitimatie of andere papieren in hun tas te steken? Maar'wél om hun iPhone in te pakken?

Djies, Pejeka, je plaat blijft hangen en speelt een riedeltje af wat je zelf verzint.

Kom even met wat nieuws zeg!
quote:mienietjefietje schreef op 13 oktober 2015 @ 08:31:

[...]

Het lijkt erop dat Samson een grote graafmachine heeft gevonden om zijn eigen graf te graven, groot genoeg voor dit hele kabinet. Wildrs komt wel een bloemetje brengen.
quote:gewiekst schreef op 13 oktober 2015 @ 16:24:

[...]

Het voornemen veroorzaakt grote onrust bij personeel en gevangenen.

Kijk eens aan. Weer een klusje voor meneer Dijkhoff. "Bek dicht, en inschikken jongens!"Heeft ie niet gezegd, en zeker niet zo. Verdraaien mag niet he?
quote:malu3 schreef op 13 oktober 2015 @ 16:29:

[...]

Dat is nou precies waarom ik mij zo erger aan mensen die vinden dat de opvang onbeperkt moet zijn. Die staan welkomstliedjes te zingen maar denken er niet bij na dat deze massa-immigratie ten koste van heel veel andere mensen gerealiseerd wordt. Zelf een meer dan goed leven hebben en dan beslissen dat iedereen die niet voor massa-immigratie is racistisch, xenofoob en islamofoob is.Bullshit. Of iemand racistisch, xenofoob en islamofoob is kun je gewoon horen als je met hem spreekt of lezen in wat hij schrijft.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Even de website van de Gelderlander, uit de reacties:

"Ik werk als vrijwilliger op Kamp Heumensoord en moet zeggen dat de vluchtelingen hier wel een punt hebben. Zo mogen de vluchtelingen niet in keuken komen om te controleren of er daadwerkelijk geen varkensvlees wordt gebruikt en is er grote twijfel of het toetje wel Halal is. Het zou de gemeente ook sieren om eens wat kleding beschikbaar te stellen nu de kou eraan komt en eindelijk eens iets gaat doen aan de verveling van de vluchtelingen. De vluchtelingen moeten het doen met vijf TVs per paviljoen. Er staan een paar spelcomputers voor de kinderen maar daar heb je het dan ook mee gehad.(...) "

Dusss:

Ze hebben het koudVertrouwen de koks niet, want mogen niet in de keuken komenTe weinig tv'sTeweinig spelcomputers

Tja, ik krijg er toch een ergerlijk gevoel bij..
Ik zet wel eens te denken aan Wilders, maar half Nederland springt zowat uit zijn vel, volgens mij ligt Wilders intussen 's avonds in bed lekker vakantiefoto's op zijn Ipad te kijken van Aruba

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven