Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Dat heb je er van als je niet inhoudelijk kunt reageren.
quote:jo-elise schreef op 21 oktober 2015 @ 11:22:

[...]

Ben het er zeker niet mee eens. Hoeveel jaar is het al niet dat Wilders dit land waarschuwde voor een tsunami aan asielzoekers. Hij werd weggelachen , voor achterlijk versleten, weggehoond etc. met die vreselijk Pechtold voorop. En nu? Nu de rapen gaar zijn , heeft deze man nog het lef om de bal bij Wilders neer te leggen? Wat een gostpe, die hele brief. Heb weer even gelachen om zoveel kortzichtigheid.Ook vluchtelingenwerk, samen met allerlei andere deskundigen waarschuwen hier al jaren voor. Blindheid en ontkenning kan de regering zeker verweten worden, maar Wilders was niet de enige die dit aan zag komen.
quote:Crimson schreef op 21 oktober 2015 @ 11:28:

[...]

Je hebt ook rekening te houden met je buurlanden. Wat Hongarije nu doet veroorzaakt problemen in andere EU landen en dat is niet hoe het binnen de EU zou moeten werken. Idealiter komt er een oplossing die de vluchtelingenstroom stopt, maar de mensen die nu in Nederland zijn moeten ergens slapen en het oproepen van Wilders tot verzet van burgers helpt hierbij niet.

Verzetten de burgers zich dan? Alleen in Benoordenhout toch waar Rutte woont? iK heb pas 1mevrouw gezien die zich verzette en die werd prompt over haar voet gereden.

Het hele gedoe loopt vanzelf gigantisch uit de klauwen, daar is geeneens verzet voor nodig, dat doet het kabinet gewoon op zijn eigen houtje.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:24:

Dat heb je er van als je niet inhoudelijk kunt reageren.Zo is het meid je hebt volkomen gelijk,fijne dag..
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 11:42:

Hore kan je het eens zijn met het idee dat hier 100 duizenden mensen naar toe komen. Is dat niet wat overdreven?Honderduizenden in Europa (Duitsland alleen al nadert de miljoen rap) en inmiddels dus circa 10.000 per maand in Nederland, met wellicht een iets lager gemiddelde per maand.
quote:rosemetijs schreef op 21 oktober 2015 @ 12:33:

[...]

Zo is het meid je hebt volkomen gelijk,fijne dag..Hoezo, ga je weg of probeer je mij nu toegang tot dit topic te ontzeggen.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:02:

[...]

Hij heeft wel invloed op de publieke opinie en doet er alles aan om die opinie zo negatief mogelijk te laten zijn, met als gevolg dat je van die schreeuwavonden krijgt waar zijn polarisatie volop in de strijd wordt gegooid. Ik ben trots op de mensen die de verantwoordelijkheid dragen dat ze daar niet in trappen.Dit. Wat Wilders doet is niet de onvrede van "het volk" onder woorden brengen, wat hij doet is de onvrede aanwakkeren. Dat is geen oplossing van het probleem, dat maakt het probleem alleen maar groter.
quote:Ikbenanoniem schreef op 21 oktober 2015 @ 12:34:

[...]

Honderduizenden in Europa (Duitsland alleen al nadert de miljoen rap) en inmiddels dus circa 10.000 per maand in Nederland, met wellicht een iets lager gemiddelde per maand.Ik hou me alleen bezig met Nederland.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:24:

Dat heb je er van als je niet inhoudelijk kunt reageren.Jij hebt het geluk dat de overheid nog voor je kan zorgen nu je dat zelf niet kan. Ik zou het fijn vinden als dat vangnet er straks voor mijn kinderen en kleinkinderen ook nog is. Dan kun je nu wel heel royaal voor Sinterklaas spelen, maar uiteindelijk is dat net zo goed een egoïstisch standpunt, omdat je totaal niet stilstaat bij de gevolgen op lange(re) termijn.
quote:mienietjefietje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:32:

[...]

iK heb pas 1mevrouw gezien die zich verzette en die werd prompt over haar voet gereden.

Niet liegen he Haar voet is prima in orde.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:35:

[...]

Ik hou me alleen bezig met Nederland.Lekker kortzichtig, want als ze in het ene land niet krijgen wat ze willen, reizen ze dus gewoon door naar het volgende en dat kan zomaar Nederland zijn.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:34:

[...]

Hoezo, ga je weg of probeer je mij nu toegang tot dit topic te ontzeggen.

n

Negeerknop is er ook niet voor niets....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Pientjexxxx schreef op 21 oktober 2015 @ 12:36:

[...]

Lekker kortzichtig, want als ze in het ene land niet krijgen wat ze willen, reizen ze dus gewoon door naar het volgende en dat kan zomaar Nederland zijn.Jij zou dat niet doen?
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:14:

[...]

Dit is ook polariseren wat je doet, je zet twee groepen tegenover elkaar.

Die vluchtelingen worden niet binnengehaald, ze komen zelf en zijn niet te stoppen. Ik zag net op het journaal dat een grote groep vluchtelingen een ijskoude rivier is overgestoken om een land binnen te komen. Ze zijn eenvoudigweg niet te stoppen en als ze naar Nederland komen dan zijn wij zo fatsoenlijk om ze op te vangen en ik vind dat een morele plicht. Je kan die mensen niet aan hun lot overlaten.

Ik weet niet wie je met fatsoensrakkers bedoeld, maar de oppositie doet er goed aan niemand voor de voeten te lopen en de mensen die de verantwoordelijkheid hebben, hun werk te laten doen.

Natuurlijk zijn ze wel te stoppen. Kijk naar Hongarije.

Maar dan moet Europa daar wel moeite voor gaan doen. En dat doen ze niet.
quote:Pientjexxxx schreef op 21 oktober 2015 @ 12:36:

[...]

Jij hebt het geluk dat de overheid nog voor je kan zorgen nu je dat zelf niet kan. Ik zou het fijn vinden als dat vangnet er straks voor mijn kinderen en kleinkinderen ook nog is. Dan kun je nu wel heel royaal voor Sinterklaas spelen, maar uiteindelijk is dat net zo goed een egoïstisch standpunt, omdat je totaal niet stilstaat bij de gevolgen op lange(re) termijn.

Ik heb geen geluk gehad. Ik heb gewerkt voor wat ik nu krijg.

Ik speel niet voor Sinterklaas.

Dat vangnet wordt door rechts afgebroken, dus ik zou zeggen, stem eens anders.
quote:Ikbenanoniem schreef op 21 oktober 2015 @ 12:38:

[...]

Natuurlijk zijn ze wel te stoppen. Kijk naar Hongarije.

Maar dan moet Europa daar wel moeite voor gaan doen. En dat doen ze niet.Okay, een hek om heel Europa. En dan?
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:38:

[...]

Dat vangnet wordt door rechts afgebroken, dus ik zou zeggen, stem eens anders.Stem juist rechts als je niet wilt dat Nederland voor Sinterklaas speelt!
quote:bungaa schreef op 21 oktober 2015 @ 10:26:

[...]

Ja ik vind de verdeelheid ook geen goed teken hoor. Maar het is in mijn ogen niet Geert Wilders zijn schuld. Kom op, je kan hem toch deze ellende niet in de schoenen schuiven?

En zoveel heeft de heer Wilders nou niet te vertellen in dit land. Ja hij mag veel vertellen, maar niks wordt serieus genomen. Men wil vooral niet met hém samenwerken. Vergeet dat niet.Het vluchtelingenprobleem kun je Wilders uiteraard niet in de schoenen schuiven, net zo min als wie dan ook. Dat probleem was er sowieso, het enige wat je de regering kunt verwijten is, dat ze niet tijdig voorzorgsmaatregelen hebben genomen. Wat je Wilders kunt verwijten is, dat hij garen spint bij de crisis en deze misbruikt om zijn punt te maken. Wat regering en oppositie in mijn ogen bij een grote crisis als deze zouden moeten doen, is hun verschillen opzij zetten en de handen ineen slaan om tot een oplossing te komen. Dat zou getuigen van goed leiderschap, van beide kanten.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:34:

[...]

Hoezo, ga je weg of probeer je mij nu toegang tot dit topic te ontzeggen.

En maar blijven zuigen.!

Leuk geprobeerd maar helaas..

Nee cateau je post hier maar tot je een ons weegt.!
quote:Wageningen1985 schreef op 21 oktober 2015 @ 12:40:

[...]

Stem juist rechts als je niet wilt dat Nederland voor Sinterklaas speelt!De tijd zal het leren. Wordt dan niet boos als ik dan zeg dat het mijn probleem niet is.
quote:rosemetijs schreef op 21 oktober 2015 @ 11:49:

[...]

En vergeet de VVD niet hè die de opvang in het keurige Benoordenhout al maanden tegenhoudt want oeh daar woont Rutte zelf en nog een zooitje toppolitici..

Nee dat moeten we niet willen,opvang moet tussen het gepeupel maar NIMBY..Dit vind ik ook belachelijk inderdaad. Waar mogelijkheid is, moeten mensen opgevangen worden. Dit is nu eenmaal een noodsituatie en het is voor niemand ideaal.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:38:

[...]

Dat vangnet wordt door rechts afgebroken, dus ik zou zeggen, stem eens anders.Ik denk dat wat je nu krijgt meer is dan wat je ooit hebt betaald toen je nog werkte. Ik werk nog steeds voor wat jij krijgt. Daar heb ik geen moeite mee, maar ik wil niet aan de slag voor de halve wereld die hier naar toe komt. Er mag best paal en perk aan mijn bijdrage worden gesteld. Ik zou het fijn vinden als ik straks ook nog een leuke oude dag heb na meer dan 50 jaar arbeid, want daar heb ik dan weer voor gewerkt. Nu moet ik nog maar zien of dat gaat gebeuren.
quote:Pientjexxxx schreef op 21 oktober 2015 @ 12:43:

[...]

Ik denk dat wat je nu krijgt meer is dan wat je ooit hebt betaald toen je nog werkte. Ik werk nog steeds voor wat jij krijgt. Daar heb ik geen moeite mee, maar ik wil niet aan de slag voor de halve wereld die hier naar toe komt. Er mag best paal en perk aan mijn bijdrage worden gesteld. Ik zou het fijn vinden als ik straks ook nog een leuke oude dag heb na meer dan 50 jaar arbeid, want daar heb ik dan weer voor gewerkt. Nu moet ik nog maar zien of dat gaat gebeuren.En wat heeft dat met die vluchtelingen te maken?
quote:meivogel schreef op 21 oktober 2015 @ 12:42:

[...]

Dit vind ik ook belachelijk inderdaad. Waar mogelijkheid is, moeten mensen opgevangen worden. Dit is nu eenmaal een noodsituatie en het is voor niemand ideaal.

Hele mooie leegstaande kazerne daar waar heel wat mensen opgevangen kunnen worden..

Dat ze daar geen vluchtelingen willen logisch want laten we eerlijk zijn er zullen maar weinig wijken zijn die er wél op zitten te wachten.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:39:

[...]

Okay, een hek om heel Europa. En dan?Dan steunen we met de miljarden die we overhouden de opvang in de regio. Het grote voordeel daarbij is dat mensen eerder naar hun thuisland terug zullen keren als het er weer veilig is en wij zitten hier niet met mensen uit culturen die mijlenver van de onze afstaan met alle problemen van dien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven