Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:cijfernerd schreef op 04 november 2015 @ 12:22:

[...]

Jij ziet geen islamisering? dan zou ik maar is een bril kopen.

Islamisering dringt langzaam onze samenleving binnen.Oh ja die hebben we weer de is-la-mi-se-ring. Dat is voer voor idioten die de kerk zijn vergeten en daarbij ook de rituelen.
quote:duistercontinent schreef op 04 november 2015 @ 12:27:

[...]

Oh ja die hebben we weer de is-la-mi-se-ring. Dat is voer voor idioten die de kerk zijn vergeten en daarbij ook de rituelen.

Kerken? De meeste kerken staan leeg of worden gesloten door leegloop.

Welke rituelen? De kerk waar mijn voorouders kwamen hadden enkel 3rituelen luisterdn naar wat de dominee predikte, psalmen zingen en bidden.

Wil je niet naar de kerk dan ga je niet en bij mijn weten word er niemand vermoord.
quote:duistercontinent schreef op 04 november 2015 @ 12:27:

[...]

Oh ja die hebben we weer de is-la-mi-se-ring. Dat is voer voor idioten die de kerk zijn vergeten en daarbij ook de rituelen.Binnen een jaar of 5 a 10,komen wij er wel achter in NL wie de 'idioten'waren......
quote:ronniemitchel schreef op 04 november 2015 @ 12:39:

[...]

Kerken? De meeste kerken staan leeg of worden gesloten door leegloop.

Welke rituelen? De kerk waar mijn voorouders kwamen hadden enkel 3rituelen luisterdn naar wat de dominee predikte, psalmen zingen en bidden.

Wil je niet naar de kerk dan ga je niet en bij mijn weten word er niemand vermoord.

Dat bedoel ik dus de kerken staan leeg. Weet iemand nog waar Pasen, Pinksteren, witte donderdag of zo voor staat. Behalve dat het vrije dagen zijn? Dat vroeger voordat je de kerk inging luisterde en niet gelijk veroordeelde.

Dat je bij het betreden van de kerk of het nou Katholiek of Protestant was dat je daar leerde dat er verschillen waren. Toen ik nog klein was, was het normaal dat er verschillende stromingen waren ieder ging naar zijn of haar kerk en als ik bij de buren te gast was en ik ging eten dan was het normaal dat er gebeden werd en dat je meedeed.

Ergens is het jammer dat men vond dat de kerk niet meer nodig was dat deze regels zijn vergeten.

Het is niet alleen dat men jengelt over islamisering maar mensen die dezer dagen terugkeren naar de kerk worden ook voor gek uitgemaakt.
quote:bungaa schreef op 04 november 2015 @ 10:27:

[...]

Nope heb je gelijk in. En dat doe ik ook niet heur.

Maar vindt jij het geen mooi voorbeeld van een persoon die staat voor: humanity en love?

Ik/wij roepen al maanden dat het huidige asielbeleid dramatisch is.

Ligt vooral aan hoe de EU hier mee omgaat.

Ik ben altijd al van mening dat we het probleem bij de bron aan moeten pakken. Dus dààr waar de asielzoekers vandaan komen.

Als moslims een verlichting zouden meemaken en niet hun geloof boven alles zouden stellen en wat modernere denkwijzen zouden hanteren, zou de Islam niet voor zoveel problemen zorgen.

Het probleem is niet de Islam, maar de mensen die het geloof zo extreem aanhangen maken er een potje van.

Logisch dat men dan huiverig is voor de Islam hoor. Wil niet dat mijn hoofd afgehakt wordt omdat ik Atheïst ben of omdat ik een spotprentje heb getekend.

Kijk naar Indonesië! Het grootste moslimland ter wereld met de meeste gematigde Moslims. Moslims uit het midden oosten zouden heel veel kunnen leren van de moslims daar.

Nah dat gematigde van moslims in Indonesië wordt ook steeds minder.

Nog niet zo lang geleden is in Atjeh de sharia nog ingevoerd..
quote:duistercontinent schreef op 04 november 2015 @ 12:49:

[...]

Ergens is het jammer dat men vond dat de kerk niet meer nodig was dat deze regels zijn vergeten.

Het is niet alleen dat men jengelt over islamisering maar mensen die dezer dagen terugkeren naar de kerk worden ook voor gek uitgemaakt.

Islamisering gaat veel dieper.

1 VOORBEELD,maar er zijn vele voorbeelden dat wij onze samenleving aanpassen aan de regels van de islam.

In 'tal' van Nederlandse gevangenissen staat uitsluitend halal voedsel op het menu. Justitie heeft voordelige contracten, waarbij leveranciers alleen nog halal eten leveren.

Twee menu's serveren zou te duur worden.Gevangenen kunnen ritueel geslacht rund- of schapenvlees krijgen, of niks. Varkensvlees staat niet op het menu, omdat het volgens moslims onrein vlees is.

Advocaat

Advocaat S. van Berge Henegouwe heeft een rechtszaak aangespannen tegen de gevangenis van Sittard, omdat zijn cliënt zich beklaagde over de gedwongen halalmenu's.

'Mijn cliënt wil geen religie opgedrongen krijgen, hij wil gewoon een gehaktbal.' De advocaat eist dat zijn cliënt 25 euro vergoed krijgt per halalmenu dat hij krijgt voorgeschoteld.

Het ministerie van Justitie meldde na 'intensief onderzoek' dat in het gevang in Sittard per direct weer varkensvlees op het menu komt.
@bunga: http://www.oneworld.nl/wereld/invoering ... -indonesie

De hoofddoekenwet leidt tot grote verontwaardiging vooral onder christenen in Padang. “We zijn tegen de sluier. We hebben geen keus. Voor onze vier dochters is privé onderwijs te duur. De openbare school is gratis”, zegt een moeder die alleen op basis van anonimiteit wil praten.

Moslimleiders willen invoering sharia in heel Indonesië

Geestelijk leider Zainal Tazar

Maar in de moskee van Padang begrijpt geestelijk leider Zainal Tazar van de grootste gematigde moslimorganisatie Nahdlatul Ulama de woede van deze moeder niet. Moslims zijn in in de meerderheid (88,2 %). “In de Koran staat dat vrouwen de hoofddoek dienen te dragen. Ook op alle openbare scholen moet verplicht de sluier worden ingevoerd. We vragen niet-moslims onze wet te volgen. Ze zijn in de minderheid en dienen zich aan ons aan te passen.”

Padang is niet de enige regio in Indonesië waar het lokale bestuur moslims en niet-moslims op openbare scholen verplicht de hoofddoek te dragen. Onderzoeker Andreas Harsono van Human Rights Watch vertelt dat op twintig procent van alle publieke scholen in heel Indonesië de sluier al is ingevoerd. De regelgeving druist in tegen de grondwet. "Er bestaat in dit land een strikte scheiding tussen religieuze en overheidsscholen. Openbare scholen behoren vrij te zijn van religieuze symbolen", stelt Harsono. Hij zag tot zijn grote schrik vrouwen in Gorontalo, in de kop van Noord Sulawesi, en op het eiland Bima, voorbij Bali, zelfs in een nikab, een gezichtsbedekkende sluier. In de satellietstad Tangerang buiten de hoofdstad Jakarta geldt al een alcohol- en gokverbod.
quote:rosemetijs schreef op 04 november 2015 @ 12:53:

[...]

Nah dat gematigde van moslims in Indonesië wordt ook steeds minder.

Nog niet zo lang geleden is in Atjeh de sharia nog ingevoerd..Er is iets mis met quoten gegaan.
quote:cijfernerd schreef op 04 november 2015 @ 13:00:

[...]

Islamisering gaat veel dieper.

1 VOORBEELD,maar er zijn vele voorbeelden dat wij onze samenleving aanpassen aan de regels van de islam.

In 'tal' van Nederlandse gevangenissen staat uitsluitend halal voedsel op het menu. Justitie heeft voordelige contracten, waarbij leveranciers alleen nog halal eten leveren.

Twee menu's serveren zou te duur worden.Gevangenen kunnen ritueel geslacht rund- of schapenvlees krijgen, of niks. Varkensvlees staat niet op het menu, omdat het volgens moslims onrein vlees is.

Advocaat

Advocaat S. van Berge Henegouwe heeft een rechtszaak aangespannen tegen de gevangenis van Sittard, omdat zijn cliënt zich beklaagde over de gedwongen halalmenu's.

'Mijn cliënt wil geen religie opgedrongen krijgen, hij wil gewoon een gehaktbal.' De advocaat eist dat zijn cliënt 25 euro vergoed krijgt per halalmenu dat hij krijgt voorgeschoteld.

Het ministerie van Justitie meldde na 'intensief onderzoek' dat in het gevang in Sittard per direct weer varkensvlees op het menu komt.Dat voorbeeld heeft niks met islamisering maar alles met Hollandse gierigheid te maken denk ik.
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 13:06:

[...]

Dat voorbeeld heeft niks met islamisering maar alles met Hollandse gierigheid te maken denk ik.

Vooral met moslims maar niet op de lange tenen trappen gok ik..

Want moslims mogen nu eenmaal geen varkensvlees eten en voor niet moslims is het heus niet zo erg dat ze geen varkensvlees krijgen. etc.

[...]

Dat voorbeeld heeft niks met islamisering maar alles met Hollandse gierigheid te maken denk ik.

Tuurlijk heeft het te maken met de islamisering.

In de gevangenis dient men gewoon te eten wat de pot schaft,en is dat toevalling een gerecht met varkensvlees erin.

En iemand wil dat niet eten i.v.m. zijn geloof,jammer dan.

Moet je maar zorgen dat je niet in de gevangenis terecht komt.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 04-11-2015 13:18
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
quote:cijfernerd schreef op 04 november 2015 @ 13:16:

[...]

In de gevangenis dient men gewoon te eten wat de pot schaft,en is dat toevalling een gerecht met varkensvlees erin.

Moet je maar zorgen dat je niet in de gevangenis terecht komt.Nee hoor daar zijn wetten voor en niet de mening van jou en mij is daarom geldend. Daarom kreeg die andere ineens wel een gehaktbal na tussenkomst van een advocaat.
quote:cijfernerd schreef op 04 november 2015 @ 13:16:

[...]

Moet je maar zorgen dat je niet in de gevangenis terecht komt.

Och ik heb er geen moeite mee dat er voor moslims halalmaaltijden zijn maar de niet moslims moeten dat niet opgedrongen krijgen.

Het moet en/en zijn en niet alleen halalmaaltijden..
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 13:20:

[...]

Nee hoor daar zijn wetten voor en niet de mening van jou en mij is daarom geldend. Daarom kreeg die andere ineens wel een gehaktbal na tussenkomst van een advocaat.In welke nederlandse wet staat dat mosloms recht hebben op halal eten,in de gevangenis ???

[...]

Het gegeven dàt er halal geslacht wordt, enkel en alleen omdat moslims dat willen. Dat is islamisering !

Halal slachten is slachten zonder verdoving, waarbij schapen, geiten, runderen langer stress, pijn, doodsangst moeten ervaren. Dat we dat in Nederland doen, dat gaat mijn inziens al te ver.

Het vreemde is dat er nu er nog maar een paar procent mensen zijn die geloven in de islam, we nu al dingen doen, die we uit onszelf nooit gedaan zouden hebben, en die wat mij betreft onze vrijheid in de weg staan.

[...]

Waarom nou gierigheid? Gevangenissen hebben ook budgetten. Ik denk eerder dat het te maken heeft met praktisch denken.

Vraag me ineens af of je in de gevangenis vegetarisch kunt eten.
quote:tinydancer schreef op 04 november 2015 @ 13:25:

[...]

Het gegeven dàt er halal geslacht wordt, enkel en alleen omdat moslims dat willen. Dat is islamisering !

Halal slachten is slachten zonder verdoving, waarbij schapen, geiten, runderen langer stress, pijn, doodsangst moeten ervaren. Dat we dat in Nederland doen, dat gaat mijn inziens al te ver.

Het vreemde is dat er nu er nog maar een paar procent mensen zijn die geloven in de islam, we nu al dingen doen, die we uit onszelf nooit gedaan zouden hebben, en die wat mij betreft onze vrijheid in de weg staan.En de joodse mensen dan die ritueel slachten? Die doen het ook. En de turk als je op stap bent geweest en een broodje döner scoort dat eet je wel? Ik ben er zo moe van elke keer dat gebash tegenover moslims. Een goed huis begint bij jezelf je moet eerst naar jezelf kijken en je aandeel in de maatschapij wat een ander doet gaat je niks aan. En ook niet wat voor religie ze volgen heb jij er last van? Belemmert het de dagelijkse leven? Je zegg dat je volr vrijheid opkomt en de ander die iets ander geloofd mag geen vrijheid?
quote:tinydancer schreef op 04 november 2015 @ 13:25:

[...]

Het vreemde is dat er nu er nog maar een paar procent mensen zijn die geloven in de islam, we nu al dingen doen, die we uit onszelf nooit gedaan zouden hebben, en die wat mij betreft onze vrijheid in de weg staan.Er wordt hier ook koosjer geslacht al eeuwen hoor. En hoezo staat dat jouw vrijheid in de weg?
Ritueel slachten is idd ook heel normaal in Joodse kringen..

Wat mij betreft is het en/en in gevangenissen en niet uitsluitend halal..

[...]

Hollandse gierigheid te maken denk ik.

Waar baseer jij op dat Hollanders gierig zijn?

Er mag niet gegeneraliseerd worden op het gebied van migranten en moslims maar wel over Nederlanders

De cijfers zijn een paar jaar oud maar Nederland is koploper bij het geven aan goede doelen

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Ttas28 schreef op 04 november 2015 @ 13:28:

[...]

En de joodse mensen dan die ritueel slachten? Die doen het ook. En de turk als je op stap bent geweest en een broodje döner scoort dat eet je wel? Ik ben er zo moe van elke keer dat gebash tegenover moslims. Een goed huis begint bij jezelf je moet eerst naar jezelf kijken en je aandeel in de maatschapij wat een ander doet gaat je niks aan. En ook niet wat voor religie ze volgen heb jij er last van? Belemmert het de dagelijkse leven? Je zegg dat je volr vrijheid opkomt en de ander die iets ander geloofd mag geen vrijheid?

Ik bash niet tegen moslims.

Ik kom op voor het dierenwelzijn. Ik vind ritueel slachten onnodig wreed.

En ja, ik wil graag dat Nederland goed met zijn dieren omgaat. En niet dat we terugzakken naar middeleeuwse gebruiken.
quote:rosemetijs schreef op 04 november 2015 @ 13:05:

@bunga: http://www.oneworld.nl/wereld/invoering ... -indonesie

De hoofddoekenwet leidt tot grote verontwaardiging vooral onder christenen in Padang. “We zijn tegen de sluier. We hebben geen keus. Voor onze vier dochters is privé onderwijs te duur. De openbare school is gratis”, zegt een moeder die alleen op basis van anonimiteit wil praten.

Moslimleiders willen invoering sharia in heel Indonesië

Geestelijk leider Zainal Tazar

Maar in de moskee van Padang begrijpt geestelijk leider Zainal Tazar van de grootste gematigde moslimorganisatie Nahdlatul Ulama de woede van deze moeder niet. Moslims zijn in in de meerderheid (88,2 %). “In de Koran staat dat vrouwen de hoofddoek dienen te dragen. Ook op alle openbare scholen moet verplicht de sluier worden ingevoerd. We vragen niet-moslims onze wet te volgen. Ze zijn in de minderheid en dienen zich aan ons aan te passen.”

Padang is niet de enige regio in Indonesië waar het lokale bestuur moslims en niet-moslims op openbare scholen verplicht de hoofddoek te dragen. Onderzoeker Andreas Harsono van Human Rights Watch vertelt dat op twintig procent van alle publieke scholen in heel Indonesië de sluier al is ingevoerd. De regelgeving druist in tegen de grondwet. "Er bestaat in dit land een strikte scheiding tussen religieuze en overheidsscholen. Openbare scholen behoren vrij te zijn van religieuze symbolen", stelt Harsono. Hij zag tot zijn grote schrik vrouwen in Gorontalo, in de kop van Noord Sulawesi, en op het eiland Bima, voorbij Bali, zelfs in een nikab, een gezichtsbedekkende sluier. In de satellietstad Tangerang buiten de hoofdstad Jakarta geldt al een alcohol- en gokverbod. Atjeh is een provincie dat vreselijk conservatief is inderdaad. Zij willen ook onafhankelijk zijn eigenlijk. Hebben hun onafhankelijke politiek. Gelukkig is Indonesië nog laaang geen islamitische staat zoals in Atjeh. Veel conflicten tussen het Indonesische leger en de onafhankelijkheidsbeweging aldaar.
quote:Ttas28 schreef op 04 november 2015 @ 13:28:

[...]

En de joodse mensen dan die ritueel slachten? Die doen het ook. En de turk als je op stap bent geweest en een broodje döner scoort dat eet je wel? Ik ben er zo moe van elke keer dat gebash tegenover moslims. Een goed huis begint bij jezelf je moet eerst naar jezelf kijken en je aandeel in de maatschapij wat een ander doet gaat je niks aan. En ook niet wat voor religie ze volgen heb jij er last van? Belemmert het de dagelijkse leven? Je zegg dat je volr vrijheid opkomt en de ander die iets ander geloofd mag geen vrijheid?

De kans dat een broodje döner gemaakt is van lamsvlees is erg klein,ook al koop je het bij een turk.

Word meestal varkensvlees voor gebruikt.
quote:tinydancer schreef op 04 november 2015 @ 13:35:

[...]

Ik bash niet tegen moslims.

Ik kom op voor het dierenwelzijn. Ik vind ritueel slachten onnodig wreed.

En ja, ik wil graag dat Nederland goed met zijn dieren omgaat. En niet dat we terugzakken naar middeleeuwse gebruiken.Je steunt de dieren door geen vlees te eten stem op de partij van de dieren!
quote:cijfernerd schreef op 04 november 2015 @ 13:36:

[...]

De kans dat een broodje döner gemaakt is van lamsvlees is erg klein,ook al koop je het bij een turk.

Word meestal varkensvlees voor gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven