Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
En ook in Duitsland klinken steeds meer andere geluiden dan wir schaffen das.

http://nieuws.tpo.nl/2015/10/25/duitse- ... gencrisis/

Niet alleen veiligheidsfunctionarissen vrezen de toekomst. Ook politici zien het somber in. Zo laat Clemens Binninger, een voormalig politiecommissaris die nu CDU-parlementslid is in Baden-Württemberg, weten dat de situatie met vluchtelingen in de gemeenten met de dag moeilijker wordt. Binninger is van mening dat vluchtelingen die uit ‘veilige’ landen komen direct bij de grens moeten worden teruggestuurd. “Als de rest van Europa zich toch niet houdt aan het Dublin-akkoord of het Verdrag van Schengen, maar gewoon alle vluchtelingen naar ons doorstuurt, zie ik niet in waarom Duitsland niet zijn eigen wetten kan laten gelden”, aldus de CDU-politicus.

Vanuit zijn jarenlange ervaring als politiecommissaris, en als voorzitter van de Duitse ‘Commissie Stiekem’, weet hij hoe gevaarlijk de huidige situatie in Duitsland is: volgens Binninger is dit de grond waarop extreem-rechtse groeperingen groeien. En hij weet ook dat neo-nazi’s moeilijk zijn te bestrijden als ze eenmaal voet aan de grond hebben gekregen.

Ook de gepensioneerde ex-staatssecretaris August Hanning (69) pleit voor een radicale wijziging van het vluchtelingenbeleid. Hanning heeft een tienpuntenplan gepubliceerd waarmee de huidige crisis kan worden bestreden. Het plan komt vooral neer op onmiddelijke invoering van grenscontroles en het terugsturen van iedereen die niet over het juiste visum beschikt.

Volgens Hanning moet de regering zo snel mogelijk van zijn plan gebruik maken omdat ‘elke dag het land dichter bij een zware binnenlandse crisis brengt’. “Hoe langer we wachten, hoe moeilijker de situatie wordt”, aldus Hanning.
Nederland verwelkomt Abbas:

Published on Sep 18, 2015

Palestinian Authority Chairman Abbas: "We welcome every drop of blood spilled in Jerusalem...blood on its way to allah... they |Israel| have no right to desecrate them with their filthy feet and we won't allow them to."

Lijkt me een fijne man! (sarcasme!)
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 28 oktober 2015 @ 17:15:

Nederland verwelkomt Abbas:

Published on Sep 18, 2015

Palestinian Authority Chairman Abbas: "We welcome every drop of blood spilled in Jerusalem...blood on its way to allah... they |Israel| have no right to desecrate them with their filthy feet and we won't allow them to."

Lijkt me een fijne man! (sarcasme!)En als Nederland honden wilt leveren aan Israël worden daar Kamervragen over gesteld (!) door bepaalde partijen te bizar voor woorden.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Farage. De Juggernaut. De Sledgehammer. De Iron Fist of Democratic Fury. Gesel Gods voor alles en iedereen dat EU is. Die Farage, mocht weer even speechen. En zoals genoegzaam bekend, is dat aan hem besteed. Vanaf 3:25 gooit iemand 'em een soort Sovjet-godwin voor de voeten, maar ook die wordt weer kundig gepareerd. Kijkon!
En we gaan nog even door:

http://regio.tpo.nl/2015/10/27/omstandi ... es-dreigt/

In het vluchtelingenkamp te Zaandam leven de asielzoekers onder erbarmelijke omstandigheden. De hygiëne is er zo slecht dat een uitbraak van ziektes dreigt als er niet snel iets verandert. Dat zeggen Roland van Braam (raadslid SP Zaandam) en Rosanne Kolvers (raadslid GroenLinks Zaandam) dinsdag tegen het Noord-Hollands Dagblad waarover RTV Noord Holland een topic heeft getikt.

De twee raadsleden hebben een bezoek gebracht aan het vluchtelingenkamp en waren ‘onthutst’. De douches en toiletten waren ‘heel vies’, het eten was ‘niet te eten zo goor’.

Volgens de raadsleden wordt er maar één keer per dag schoongemaakt in het kamp maar het COA ontkent dit en zegt dat dit twee keer per dag gebeurt.

De vluchtelingen zelf hebben inmiddels gedreigd met een hongerstaking als de omstandigheden niet snel verbeteren.

Tijd dat daar een schoonmaakrooster gemaakt wordt en de vluchtelingen aan de bak gaan..
Dat schoonhouden begrijp ik dus niet. Het zal in veel culturen nog steeds vrouwenwerk zijn maar kan niemand die mannen aan het verstand brengen dat ze er zelf voor zorgen dat het geen puinhoop wordt? Over het eten kan ik niet oordelen, dat is een kwestie van smaak en smaken verschillen nou eenmaal. Er zijn zo ontzettend veel verschillende keukens dat je het echt niet iedereen naar de zin kunt maken.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 28 oktober 2015 @ 17:54:

Dat schoonhouden begrijp ik dus niet. Het zal in veel culturen nog steeds vrouwenwerk zijn maar kan niemand die mannen aan het verstand brengen dat ze er zelf voor zorgen dat het geen puinhoop wordt? Over het eten kan ik niet oordelen, dat is een kwestie van smaak en smaken verschillen nou eenmaal. Er zijn zo ontzettend veel verschillende keukens dat je het echt niet iedereen naar de zin kunt maken.

Volgens het COA wordt er 2x per dag schoongemaakt dus hoezo kan het dan zo'n enorme smeerzooi worden dat er ziektes uit dreigen te breken?

Ikniesnapnie..
quote:rosemetijs schreef op 28 oktober 2015 @ 18:05:

[...]

Volgens het COA wordt er 2x per dag schoongemaakt dus hoezo kan het dan zo'n enorme smeerzooi worden dat er ziektes uit dreigen te breken?

Ikniesnapnie..Wat ik links en rechts las in de media ik dat er van alles gewoon op de grond wordt gegooid, dan krijg je al snel beestjes. Dat op de grond gooien gebeurt trouwens overal, Rotterdam heeft onderhand meer afvalbakken dan bomen maar je mag al blij zijn als iemand een blikje of iets anders in de richting van zo'n afvalbak gooit. Je breekt hier in de stad je nek over de blikjes en de McDo verpakkingen.
quote:Pientjexxxx schreef op 28 oktober 2015 @ 15:47:

[...]

Heb je het filmpje over die man in Zweden gezien die zegt dat hij alleen voor het geld daar naar toe is gegaan? In dat filmpje zie al waar het misgaat. 1 filmpje van 1 man? Met die gedachtengang kan je ook stellen dat vaders gevaarlijk zijn omdat 1 gek vorige week z'n zoontje heeft vermoord.
quote:rosemetijs schreef op 28 oktober 2015 @ 17:45:

En we gaan nog even door:

http://regio.tpo.nl/2015/10/27/omstandi ... es-dreigt/

[

Tijd dat daar een schoonmaakrooster gemaakt wordt en de vluchtelingen aan de bak gaan..Het merendeel van de Nederlanders ziet de migranten al liever gisteren dan vandaag verdwijnen

http://www.parool.nl/paro ... ever-gaan-dan-komen.dhtml

(Parool van gisteren)

En steeds meer blijkt dat de mensen daar gelijk in hebben, Nederland zit toch niet te wachten op zogenaamd hoog opgeleide mensen die nog geen WC kunnen schoonmaken.

Het wordt hoog tijd dat we Erdogan een flinke zak geld geven en het hele zaakje terug vliegen naar Turkije kijken of ze daar ook 2x per dag een schoonmaakploeg in hun opvang krijgen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:viva1966 schreef op 28 oktober 2015 @ 18:28:

[...]

1 filmpje van 1 man? Met die gedachtengang kan je ook stellen dat vaders gevaarlijk zijn omdat 1 gek vorige week z'n zoontje heeft vermoord.

Die man staat voor een hele groep, dat zegt hij zelf ook in datzelfde interview.

Verder komt ongeveer de helft uit economische motieven naar Europa de cijfers wil ik wel voor je opzoeken maar heb ze hier al vaker gepost.

Waarom dacht je dat Pakistanen, Libanezen, Irakezen, Albanezen, Kosovaren etc. naar West Europa komen dan? Voor het goede weer, Madurodam of Koninginnennacht?

Nee voor POEN POEN POEN
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:rosemetijs schreef op 28 oktober 2015 @ 18:05:

[...]

Ikniesnapnie..

ik ook echt niet begrijpen...

zelfs 1x per dag zou voldoende moeten zijn om het leefbaar te houden lijkt mij.

[...]

1 filmpje van 1 man? Met die gedachtengang kan je ook stellen dat vaders gevaarlijk zijn omdat 1 gek vorige week z'n zoontje heeft vermoord.Heb je het filmpje wel gezien? Het gaat over veel meer dan die man.

[...]

1 filmpje van 1 man? Met die gedachtengang kan je ook stellen dat vaders gevaarlijk zijn omdat 1 gek vorige week z'n zoontje heeft vermoord.maar jij gelooft deze beste man dus niet?
Ik denk dat we de discussie niet moeten toespitsen op incidenten, maar op: wat voor effect heeft het op ons stelsel in Nederland. En of je het nou linksom of rechtsom draait, alleen dit jaar al komt er, met de hele nasleep, een aantal mensen binnen ter grootte van een middelgrote Nederlandse stad. En die moeten straks allemaal wonen, eten, verzekerd zijn, enz. Hoe we dat dan gaan regelen, weet geen mens, en de politiek al helemaal niet. De commentaren daar variëren van "dat lost zich vanzelf wel op" tot "daar denken we nu nog niet aan, want we moeten in eerste instantie hulp bieden". Hoezo is regeren voorúitzien?

En ik denk ook dat over de achtergrond van die vluchtelingen niet eerlijk wordt gedaan. Sommige politici willen ons doen geloven dat het allemaal hoog opgeleide mensen zijn, waar we hier veel behoefte aan hebben en dat ze na een korte uitleg over onze maatschappij naadloos in de samenleving zullen opgaan. Hoe naïef kan je zijn, denk ik dan.

Laten we nou gewoon eens de feiten onder ogen zien. 80% van die mensen komt hier, om welke reden dan ook, niet aan de bak. Die moeten we levenslang gaan onderhouden vanuit een stelsel dat al lang in zijn voegen kraakt en dan kan je je mond vol hebben over keuzes die er gemaakt moeten worden, maar de politiek máákt die keuze gewoonweg niet, om het sociale stelsel in stand te houden, dus dat is theoretisch geneuzel. Want in de praktijk gaat het er gewoon op neerkomen dat de voorzieningen nóg verder uitgekleed worden. Oók voor de mensen die er wél al tientallen jaren aan bijgedragen hebben, maar er door omstandigheden een beroep op moeten doen. Want de tegenwoordige tendens is: zoek het zelf maar uit. Heeft u al 40 jaar betaald? Jammer dan. Bedankt voor uw solidariteit, maar richting ú is die solidariteit nu even op.

Maar mensen die hier binnen komen zonder ooit iets bijgedragen te hebben, kunnen dan wél reken op een leven lang onderhouden worden en van alle voorzieningen te worden voorzien.

Vind je het gek dat dat onvrede wekt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Wageningen1985 schreef op 28 oktober 2015 @ 17:24:

[...]

En als Nederland honden wilt leveren aan Israël worden daar Kamervragen over gesteld (!) door bepaalde partijen te bizar voor woorden.Triest he?? Alsof ze niets beters te doen hebben. En dat ze die Abbas hier laten komen, kun je wel zien aan welke kant ze staan. Onbegrijpelijke actie dit.
Dat één en ander onvrede wekt is begrijpelijk. Hoeveel mensen balanceren nu al niet op het randje van de samenleving? Een gezin met twee kinderen in een driekamer woning die bol staat van de schimmel om maar een zijstraat te noemen, iemand die door omstandigheden geen werk meer heeft en na een korte periode WW en ik weet niet hoeveel sollicitaties nu moet aankloppen bij de Soos en de voedselbank?
quote:bungaa schreef op 28 oktober 2015 @ 19:05:

[...]

ik ook echt niet begrijpen...

zelfs 1x per dag zou voldoende moeten zijn om het leefbaar te houden lijkt mij.

Volgens mij (maar kan ernaast zitten),hebben deze mensen nog niets totdat ze in een echt centrum zitten en in de procedure. Dus zou het zo kunnen zijn dat zijzelf geen toegang tot schoonmaakmiddelen hebben en geen geld om zelf iets te kunnen kopen?

Er zijn al verschillende projecten en ideeën om hospitalisering tegen te gaan dus het faciliteren van schoonmaak door de mensen zelf is dan noodzaak.
quote:vruchtgebruik schreef op 28 oktober 2015 @ 20:22:

[...]

Volgens mij (maar kan ernaast zitten),hebben deze mensen nog niets totdat ze in een echt centrum zitten en in de procedure. Dus zou het zo kunnen zijn dat zijzelf geen toegang tot schoonmaakmiddelen hebben en geen geld om zelf iets te kunnen kopen?

Er zijn al verschillende projecten en ideeën om hospitalisering tegen te gaan dus het faciliteren van schoonmaak door de mensen zelf is dan noodzaak.Als je niet kunt schoonmaken kun je in ieder geval nog opruimen, als er geen vuilniszakken zijn, verzamel het dan op één plaats.
quote:pejeka schreef op 28 oktober 2015 @ 20:08:

Ik denk dat we de discussie niet moeten toespitsen op incidenten, maar op: wat voor effect heeft het op ons stelsel in Nederland. En of je het nou linksom of rechtsom draait, alleen dit jaar al komt er, met de hele nasleep, een aantal mensen binnen ter grootte van een middelgrote Nederlandse stad. En die moeten straks allemaal wonen, eten, verzekerd zijn, enz. Hoe we dat dan gaan regelen, weet geen mens, en de politiek al helemaal niet. De commentaren daar variëren van "dat lost zich vanzelf wel op" tot "daar denken we nu nog niet aan, want we moeten in eerste instantie hulp bieden". Hoezo is regeren voorúitzien?

En ik denk ook dat over de achtergrond van die vluchtelingen niet eerlijk wordt gedaan. Sommige politici willen ons doen geloven dat het allemaal hoog opgeleide mensen zijn, waar we hier veel behoefte aan hebben en dat ze na een korte uitleg over onze maatschappij naadloos in de samenleving zullen opgaan. Hoe naïef kan je zijn, denk ik dan.

Laten we nou gewoon eens de feiten onder ogen zien. 80% van die mensen komt hier, om welke reden dan ook, niet aan de bak. Die moeten we levenslang gaan onderhouden vanuit een stelsel dat al lang in zijn voegen kraakt en dan kan je je mond vol hebben over keuzes die er gemaakt moeten worden, maar de politiek máákt die keuze gewoonweg niet, om het sociale stelsel in stand te houden, dus dat is theoretisch geneuzel. Want in de praktijk gaat het er gewoon op neerkomen dat de voorzieningen nóg verder uitgekleed worden. Oók voor de mensen die er wél al tientallen jaren aan bijgedragen hebben, maar er door omstandigheden een beroep op moeten doen. Want de tegenwoordige tendens is: zoek het zelf maar uit. Heeft u al 40 jaar betaald? Jammer dan. Bedankt voor uw solidariteit, maar richting ú is die solidariteit nu even op.

Maar mensen die hier binnen komen zonder ooit iets bijgedragen te hebben, kunnen dan wél reken op een leven lang onderhouden worden en van alle voorzieningen te worden voorzien.

Vind je het gek dat dat onvrede wekt?

Bij een bepaalde laag van het volk,nee vind ik ook niet gek. De mensen die bang zijn dat alle asielzoekers laagopgeleid zijn en massaal banen inpikken , vrezen de "robotisering" van Nederland ook.Evenals dat wij vrouwen massaal verkracht gaan worden. Voor zedenmisdrijven hebben we geen mensen van buitenaf nodig, Nederlanders sponsoren de statistieken zelf wel.

Vergeet de rest van het volk niet wij betalen ook belasting, moeten we enkel afgaan op de mensen die het meeste profiteren van onze verzorgingsstaat, de mensen die al het minste bijdragen of mag de rest ook wat zeggen?De mensen die het hardste schreeuwen en roepen omdat ze bang zijn dat een aantal zaken die zijn als vanzelfsprekend voor anderen vanzelfsprekend kunnen worden waardoor, anderen van buiten. Een grote groep lijkt te schreeuwen, maar de rest dan? De PVV mag dan wel 35 zetels halen, maar de meerderheid van het volk stemt als nog anders. De grenzen zullen in de praktijk niet gesloten worden, we zullen de EU niet verlaten, de EURO komt niet terug.

Van mij mogen ze komen, de vluchtelingen Ze zijn van harte welkom, man& vrouw en nee ik heb het niet over arbeidsmigranten.

Het hele argument " maar 75 procent is arbeidsmigrant vind ik buitengewoon on interessant", , het maakt namelijk niet dat we de daarom mensen maar en masse moeten weigeren. We moeten vluchtelingen helpen in de eerste instantie en daar zitten mensen tussen die we hier niet willen maar met selectie aan de poort gaan we het niet redden wel met een strenger uitstroombeleid.Je kunt mensen die het al zwaar hebben niet door weer en wind aan de grens van Europa laten staan.Met een strenger uitstroombeleid loop je het risico dat je mensen uitzet die eigenlijk rechten hebben op opvang, maar volledig foutloos zal het nooit worden, op een gegeven moment moet je dergelijke gaps accepteren.
quote:ardni schreef op 28 oktober 2015 @ 21:14:

[...]

Van mij mogen ze komen, de vluchtelingen Ze zijn van harte welkom, man& vrouw en nee ik heb het niet over arbeidsmigranten.

Het hele argument " maar 75 procent is arbeidsmigrant vind ik buitengewoon on interessant", , het maakt namelijk niet dat we de daarom mensen maar en masse moeten weigeren. We moeten vluchtelingen helpen in de eerste instantie en daar zitten mensen tussen die we hier niet willen maar met selectie aan de poort gaan we het niet redden wel met een strenger uitstroombeleid.Je kunt mensen die het al zwaar hebben niet door weer en wind aan de grens van Europa laten staan.Met een strenger uitstroombeleid loop je het risico dat je mensen uitzet die eigenlijk rechten hebben op opvang, maar volledig foutloos zal het nooit worden, op een gegeven moment moet je dergelijke gaps accepteren.

Die mensen kiezen zelf voor deze ongemakkelijke route, onveranderlijk komen ze uit het veilige Turkije daar zit zo'n 30% in opvangkampen en 70% heeft zelf opvang geregeld.

Heel vervelend als ze in weer & wind moeten wachten op toelating maar het is te zot voor woorden dat we ze binnen laten dan gaan selecteren en hopen dat ze weer weg gaan.

1/3 Syriërs liegt over zijn haar naam / herkomst ongeveer 20% is "spontaan" zijn/ haar papieren kwijt en de statistieken wijzen uit dat 40% van de uitgeprocedeerden in de illegaliteit verdwijnt.

Dus grenzen dicht, en als ze Europa binnen willen wachten ze die beslissing maar in een opvangkamp af.

Maar dit is niet nieuw op Lesbos is de eerste HOTSPOT al geopend

http://www.volkskrant.nl/ ... neller-verdelen~a4171525/
Former Australian prime minister Tony Abbott has called on Europe to take on Australia’s border security policies or risk “catastrophic error” and urged Western nations to “stand up for ourselves”.

In the speech, Mr Abbott warned of the dangers of unchecked immigration.

"All countries that say 'anyone who gets here can stay here' are now in peril, given the scale of the population movements that are starting to be seen. There are tens - perhaps hundreds - of millions of people, living in poverty and danger, who might readily seek to enter a Western country if the opportunity is there.

"And who could blame them? Yet no country or continent can open its borders to all comers without fundamentally weakening itself. This is the risk that the countries of Europe now run through misguided altruism."

Mr Abbott said he had been "loath to give public advice to other countries" while he was prime minister.

But he said Australia was the only country that had successfully defeated people smuggling, and "our experience should be studied".

"Our moral obligation is to receive people fleeing for their lives," he said.

"It's not to provide permanent residency to anyone who would rather live in a prosperous Western country than their own. That's why the countries of Europe, while absolutely obliged to support the countries neighbouring the Syrian conflict, are more than entitled to control their own borders against those who are no longer fleeing a conflict but seeking a better life.

Bron: joostniemoller.nl dit is geen immigratie dit is een invasie

1.De open grenzen vanwege het Schengenakkoord en de afwezigheid van bewaking van de gemeenschappelijke grenzen van de EU. De EU is de enige politieke entiteit ter wereld die het zonder beschermde grenzen moet stellen. De Europese marines verlenen iedere dag hulp aan de bootvluchtelingen in plaats van hen tegen te houden ( de humanitaire ideologie), wat werkt als een aanzuigende pomp. De marine werkt mee aan de invasie en niet meer aan onze bescherming. Dit is nog nooit eerder vertoond in de geschiedenis: Legeronderdelen, die assisteren bij de invasie van hun land. Gewoonweg krankzinnig ……

2.De subsidies, de ondersteuning, de voordelen, de veelvuldige huisvesting. In diverse Europese landen wordt dit aan vluchtelingen gegeven vanaf het moment dat ze aankomen. Op kosten van de autochtonen, waarvan de allerarmsten dit soort privileges niet krijgen! Het is parasitisme en misbruik van liefdadigheid door bevolkingsgroepen die niet in staat zijn in hun eigen land zelf aan de slag te komen.

3.De indringers weten precies dat ze bijna niet zijn uit te zetten. De autoriteiten worden ondermijnd door een slecht geweten en door schuldgevoelens. Ze worden verlamd door hun gevoelens van medemenselijkheid. Dit geldt niet alleen voor de overheid, maar ook voor een deel van de algemene publieke opinie en de media. De vluchtelingen calculeren in, dat men hen nooit met geweld zal durven uitzetten. Met als gevolg een straffeloosheid en een ongelooflijke brutaliteit, grenzend aan geweld. Voorbeelden hiervan ziet men op dit moment in Calais en elders, recentelijk nog bij onlusten in de Balkanstaten. De “migranten” eigenen zich alle mogelijke rechten toe, inclusief die om onze landen te mogen binnendringen.

De tranentrekkende zwakheid van de Europese leiders, hun fixatie op de mensenrechten, hun dogmatisch en xenofiele “antiracisme”, dit alles leidt ertoe dat de agressiviteit van de “migranten” aangewakkerd wordt en dat zij desnoods met geweld Europa willen binnenkomen. Zij zijn er immers van overtuigd en men heeft het hun ook verteld, dat ze een onverklaarbaar recht hebben om bij ons hun toevlucht te zoeken, zich bij ons te vestigen en zich hier te laten onderhouden. Het is duidelijk dat ze niet op dezelfde manier zouden redeneren als het Israël, Rusland, Australië of de VS zou betreffen.

vervolg: joostniemoller

Schatting van de omvang van de invasie

De cijfers zijn duizelingwekkend. Frankrijk herbergt ieder jaar sowieso al 200.000 legale immigranten. Dat zijn dus 2 miljoen personen sedert 2005, die er allemaal op rekenen om te mogen blijven en zich hier voort te planten. Daar moeten we nog eens bij optellen wat er binnenkomt aan clandestiene aantallen, die niet uitgezet kunnen worden. Tevens moeten we de aantallen corrigeren, die men verkeerd geteld heeft. En dan komen daar nu tot slot deze nieuwe golven van “immigranten” bij.

Alleen al in Griekenland, via de Egeïsche Zee, zijn dit jaar tussen januari en juli 230.000 personen clandestien binnengekomen. In dezelfde periode in 2014 waren dit er slechts 17.500. Zij verspreiden zich over Noord en West-Europa. In Italië zijn sedert januari 2015 115.000 personen aan land gekomen. In totaal zijn sinds die datum meer dan 300.000 bootvluchtelingen de Middellandse Zee overgestoken en deze aantallen worden alleen maar groter.

In de EU vond tussen januari en juni 2015 een explosieve groei plaats van het aantal asielaanvragen (zonder de oudere aanvragen te tellen, die nog niet eens verwerkt waren) : 417.000 asieleisers, die ongevraagd waren binnengekomen (via land of via zee) waarvan 172.000 in Duitsland en meer dan 32.000 in Frankrijk. Deze komen bovenop de 65.000 asielaanvragen die Frankrijk normaliter jaarlijks verwerkt. Buiten deze laatste twee landen zijn, vergeleken naar hun aantal inwoners, de landen die het meest geraakt worden: Zweden, Oostenrijk, België, Nederland en Hongarije. Zelfs wanneer de aanvraag afgewezen wordt, zal slechts een zeer klein deel hiervan uitgezet worden. Bovendien nemen een heleboel personen niet eens meer de moeite om zich te laten registreren en officieel asiel aan te vragen. En deze worden niet eens meegerekend.
quote:hollebollegijs schreef op 28 oktober 2015 @ 21:59:

[...]

Die mensen kiezen zelf voor deze ongemakkelijke route, onveranderlijk komen ze uit het veilige Turkije daar zit zo'n 30% in opvangkampen en 70% heeft zelf opvang geregeld.

Heel vervelend als ze in weer & wind moeten wachten op toelating maar het is te zot voor woorden dat we ze binnen laten dan gaan selecteren en hopen dat ze weer weg gaan.

1/3 Syriërs liegt over zijn haar naam / herkomst ongeveer 20% is "spontaan" zijn/ haar papieren kwijt en de statistieken wijzen uit dat 40% van de uitgeprocedeerden in de illegaliteit verdwijnt.

Dus grenzen dicht, en als ze Europa binnen willen wachten ze die beslissing maar in een opvangkamp af.

Maar dit is niet nieuw op Lesbos is de eerste HOTSPOT al geopend

http://www.volkskrant.nl/ ... neller-verdelen~a4171525/

Niet hopen dat ze weer weg gaan, accepteren dat het veel geld kost om mensen die niet uit oorlogsgebieden komen, efficient teruggestuurd moeten worden . De enige reden dat die groep een probleem is , is omdat er geen beslissingen worden genomen en omdat niemand zijn vingers durft te branden aan het onderscheid. Blijkbaar is het te politiek gevoelig en veel makkelijker om te kiezen voor uitersten vanuit de politiek tegen alles of voor alles, geen nuance.Iedereen er in, of de grenzen dicht. Het volk lijkt ook enkel in uitersten te denken, dus dan geven we ze dat maar voor ons eigen politieke gewin.

Men moet toch op de een of andere manier te herleiden zijn naar een regio, niet per definitie naar het land van herkomst.Ik geloof niet in dichte grenzen, de regio opvang heeft al meer vluchtelingen opgevangen dan wij in Europa .

Tja ze kiezen, ze kiezen er ook voor om hun gebombadeerde dorp te verlaten en dat ze niet in een overbevolkt kamp willen zitten is ook niet te begrijpen, ze kunnen daar immers ook gewoon blijven zitten.Gek die zoektocht naar een veilig heen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven