Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:vruchtgebruik schreef op 13 januari 2016 @ 20:21:

[ lo quote]Ikbenanoniem schreef op 13 januari 2016 @ 19:32:

[...]

Ik ga niet overal op reageren en als ik ergens geen inzicht in heb al helemaal niet.

Er staat nu toch ook duidelijk bij dat de scores in relatie staan tot welvaart/armoede. Ik heb hier in verschillende topics ook al gelezen dat langdurige armoede en stress het denkvermogen van mensen aantast, ook hier in Nederland, dus dan lijkt het me niet vreemd dat je je in armere regio's bezig houdt met de vraag hoe aan eten te komen en dat je geen boek van Goethe uit de kast trekt.

Ik vind dus dat je wat over de top reageert Vruchtgebruik.[/quote]

Jij leest het zo. Er werd anders op gereageerd (al gegumd en geband) en op die reacties kwam geen nuancering. Integendeel, de voorbeelden van vrouwen die te dom zijn om te bevallen etc kwamen. En daar werd niet op gezegd: Oh maar zo bedoel ik het niet, maar als ik het zo lees heb ik het ineens verkeerd begrepen?

Ik lees het echt anders. Niet dat ze te dom zijn om te bevallen maar dat er weinig kennis en kunde voorhanden is op dat gebied (wat erg genoeg is) en er daardoor dingen mis kunnen gaan met de kinderen?

Maar misschien lees ik het verkeerd, ik ben niet helemaal helder.
quote:liubi schreef op 13 januari 2016 @ 20:29:

Als het waar mocht zijn: dag meneer Pakistaan, goede reis naar huis en tot nooit meer ziens in EuropaJa dat zou je denken hè maar ik denk niet dat het gaat gebeuren..
quote:awelmerci schreef op 13 januari 2016 @ 20:31:

Wat doet een Pakistaan in een AZC?Vermoedelijk tafelvoetbal spelen met Jordanezen, Palestijnen, Albanezen, Marokkanen, Kosovaren en een enkele verdwaalde Syriër
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 13 januari 2016 @ 21:05:

[...]

Vermoedelijk tafelvoetbal spelen met Jordanezen, Palestijnen, Albanezen, Marokkanen, Kosovaren en een enkele verdwaalde Syriër
Krijg de rambam. Allemaal.
quote:hollebollegijs schreef op 13 januari 2016 @ 21:05:

[...]

Vermoedelijk tafelvoetbal spelen met Jordanezen, Palestijnen, Albanezen, Marokkanen, Kosovaren en een enkele verdwaalde Syriër
Ik hoor het Klaas Dijkhoff nog zeggen bij Pauw

Onder de vluchtelingen zitten geen aanslagplegers het zijn mensen die op zoek zijn naar onderdak en veiligheid.

Pfffffffffffffffffffffffffff Klaas is met terugwerkende kracht de Pinokkio van 2015

.

Ook de aanslagpleger van Istanboel was een Syrische vluchteling
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Goh. Had ik niet verwacht. Ik dacht altijd dat staatssecretarissen van Veiligheid en Justitie niet mochten jokken.
quote:awelmerci schreef op 13 januari 2016 @ 21:29:

Goh. Had ik niet verwacht. Ik dacht altijd dat staatssecretarissen van Veiligheid en Justitie niet mochten jokken.Nou hè ik ben diep geschokt..
quote:liubi schreef op 13 januari 2016 @ 20:29:

Als het waar mocht zijn: dag meneer Pakistaan, goede reis naar huis en tot nooit meer ziens in EuropaEerst een geslachtskenmerk afhakken en daarna met een Nijntjepleister er op de grens over.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ook in Dronten is het erg gezellig

http://nos.nl/artikel/2080367-gewonde-b ... onten.html

Bij het azc Dronten is een persoon gewond geraakt bij een vechtpartij. De man is in zijn buik gestoken. Bij de vechtpartij waren meerdere mensen betrokken.

De melding van de vechtpartij kwam iets voor 2.00 uur bij de politie binnen. De gewonde man is naar het ziekenhuis gebracht. Er is ook een traumahelikopter ingezet.

Een verdachte is aangehouden. De politie zoekt naar meerdere andere verdachten.
En Denemarken heeft de grenscontroles verlengd.

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... lengd.html

Begin dit jaar begonnen de Denen hun grenzen extra te controleren vanwege de grote influx van vluchtelingen. De proef zou morgen aflopen, maar het Deense ministerie van Immigratie vond dat er nog niet genoeg verbetering was om te stoppen. "We schatten het risico nog steeds te hoog in dat er zich grote hoeveelheden illegale vluchtelingen zullen gaan ophouden in Denemarken", aldus een woordvoerder volgens GulfNews.
Gelukkig gaat Denemarken voorlichting geven in azc´s

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... k_doo.html

Volgens Rafi Ibrahim, een Syriër die al jaren in Denemarken woont, hebben vluchtelingen simpelweg geen benul van hoe ze moeten omgaan met de lokale deernen en kennen ze de regels niet. "Als ze een meisje zien worden ze helemaal wild", verklaart de Arabier. "Dan grijpen ze naar de kleding of proberen haar te betasten." Ibrahim: "In landen zoals Syrië is het niet normaal als een onbekende vrouw naar je lacht. Meisjes die hier lastiggevallen worden zijn niet noodzakelijk uitdagend gekleed of beschonken, want soms is het al genoeg dat je een meisje bent."
Migrant crisis: Coach full of British schoolchildren 'ATTACKED by Calais refugees'

A COACH full of British schoolchildren was attacked by Calais migrants who smashed a window and may have caused one child to suffer an epileptic fit. (bron Daily Express)

The coach was carrying 35 children from Portree High School, on the Isle of Skye, and nine teachers when violent migrants pelted it with rocks early this morning.

Officials said it was fortunate none of the youngsters were hurt in the horrific attack, although one child reportedly received medical treatment after suffering an epileptic seizure in the aftermath.

Drew Millar, a local councillor on Skye, said: "My information is that the bus taking the children through Calais was attacked by migrants.

"There was damage done to the bus and they were able to continue on and were lucky no-one was injured."
anoniem_118070 wijzigde dit bericht op 14-01-2016 09:53
Reden: ietsje erbij
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
CBS: Bijna kwart miljoen immigranten verwacht in 2016

70 duizend asielmigranten verwacht in 2016

In 2016 zullen er naar verwachting 240 duizend immigranten in de Nederlandse bevolking bij komen. Een belangrijk deel daarvan (70 duizend) is asielmigrant. Dat zijn asielzoekers die zich inschrijven als inwoner van Nederland. Een deel van hen is nu al in ons land, een deel zal volgend jaar komen als asielzoeker of nareizend familielid van een asielmigrant. Omdat onzeker is hoeveel asielzoekers in 2016 naar Nederland komen, is de prognose van de bevolkingsgroei voor de komende jaren onzekerder dan gewoonlijk. Na 2017 wordt een daling van de migratie verwacht, en vanaf de jaren twintig gaat de prognose uit van 185 duizend immigranten per jaar.

Naast de asielmigranten komen er in 2016 naar verwachting nog 170 duizend overige immigranten naar Nederland. Voor een groot deel zijn dat arbeidsmigranten en terugkerende Nederlandse emigranten. Er zullen naar verwachting 151 duizend mensen emigreren. Het migratiesaldo komt daarmee op 88 duizend uit.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m ... nten-verwacht-in-2016.htm
quote:sateofmayo schreef op 14 januari 2016 @ 10:43:

CBS: Bijna kwart miljoen immigranten verwacht in 2016

70 duizend asielmigranten verwacht in 2016

In 2016 zullen er naar verwachting 240 duizend immigranten in de Nederlandse bevolking bij komen. Een belangrijk deel daarvan (70 duizend) is asielmigrant. Dat zijn asielzoekers die zich inschrijven als inwoner van Nederland. Een deel van hen is nu al in ons land, een deel zal volgend jaar komen als asielzoeker of nareizend familielid van een asielmigrant. Omdat onzeker is hoeveel asielzoekers in 2016 naar Nederland komen, is de prognose van de bevolkingsgroei voor de komende jaren onzekerder dan gewoonlijk. Na 2017 wordt een daling van de migratie verwacht, en vanaf de jaren twintig gaat de prognose uit van 185 duizend immigranten per jaar.

Naast de asielmigranten komen er in 2016 naar verwachting nog 170 duizend overige immigranten naar Nederland. Voor een groot deel zijn dat arbeidsmigranten en terugkerende Nederlandse emigranten. Er zullen naar verwachting 151 duizend mensen emigreren. Het migratiesaldo komt daarmee op 88 duizend uit.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m ... nten-verwacht-in-2016.htmIk kijk er naar uit De bazen bij de COA,s wrijven zich al weer in hun handen, dat is lekker makkelijk geld opstrijken!
quote:mienietjefietje schreef op 14 januari 2016 @ 09:52:

Migrant crisis: Coach full of British schoolchildren 'ATTACKED by Calais refugees'

A COACH full of British schoolchildren was attacked by Calais migrants who smashed a window and may have caused one child to suffer an epileptic fit. (bron Daily Express)

The coach was carrying 35 children from Portree High School, on the Isle of Skye, and nine teachers when violent migrants pelted it with rocks early this morning.

Officials said it was fortunate none of the youngsters were hurt in the horrific attack, although one child reportedly received medical treatment after suffering an epileptic seizure in the aftermath.

Drew Millar, a local councillor on Skye, said: "My information is that the bus taking the children through Calais was attacked by migrants.

"There was damage done to the bus and they were able to continue on and were lucky no-one was injured."Er staat ook niet bij dat er iemand van de stenen gooiers is opgepakt......het mag allemaal maar, want immigrants zijn zielig!
quote:mienietjefietje schreef op 14 januari 2016 @ 11:56:

[...]

Er staat ook niet bij dat er iemand van de stenen gooiers is opgepakt......het mag allemaal maar, want immigrants zijn zielig!Ze verveelden zich vast en dan gaan ze kattenkwaad uithalen,een beetje begrip voor die arme drommels zou wel op zijn plaats zijn.. *links modus weer uit*
Voorbeel van graaiende COA directeur:

De val van directeur Nurten Albayrak werd in september 2011 ingeluid door personeelsleden van het COA die uit de school klapten over het 'schrikbewind' dat Albayrak zou voeren en de volledig verziekte werksfeer bij het COA. Ook zou ze zichzelf een jaarsalaris hebben toegekend dat de balkenendenorm ver te boven ging: 273.000 euro. Toenmalig minister Gerd Leers zette haar op non-actief omdat Albayrak hem verkeerd zou hebben geïnformeerd over de kwestie.
Leo Lucassen, Hoogleraar Migratiegeschiedenis aan de Universiteit van Leiden en directeur van het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis zat gisteren bij de DWDD.

Hij zat alles goed te lullen.

o.a vergeleek hij de groep criminele asielzoekers met een dezelfde leeftijdsgroep en sociale klasse kaaskoppen, en dan viel het allemaal wel mee .

Hij zei nog net niet dat asielzoekers allemaal modelburgers waren, maar het scheelde niet veel.
quote:mienietjefietje schreef op 14 januari 2016 @ 11:56:

[...]

Er staat ook niet bij dat er iemand van de stenen gooiers is opgepakt......het mag allemaal maar, want immigrants zijn zielig!

Je moet dan ook niet met je bus vol kinderen door bezet gebied gaan rijden he.

En als vrouw niet ongesluierd over straat gaan.

En je 3-jarige dochtertje niet bij je buurman achterlaten als je gaat koken.

Gewoon allemaal uitgelokt.
Vandaag is het Global Risk Report 2016 uitgekomen.

Failure of climate-change mitigation and adaptation is the number one global risk in terms of impact.

Large-scale involuntary migration tops the list of risks in terms of likelihood and is the fastest rising in terms of both impact and likelihood.

(Onder de definitie van onvrijwillige migratie vallen geweld en oorlog, maar ook economische en milieuproblemen)

In het rapport waarderen 750 experts 29 verschillende mondiale risico's op impact en waarschijnlijkheid voor de komende tien jaar.

Tot nu toe werd de financiele crisis als grootste risico ingeschat.

De top 5 mbt waarschijnlijkheid voor de komende 10 jaar:

1. Large-scale involuntary migration

2. extreme weather events.

3. failure of climate change mitigation and adaptation

4. interstate conflict with regional consequences

5. major natural catastrophes (5th).

De top vijf mbt de grootste impact:

1. failure of climate change mitigation and adaptation

2. weapons of mass destruction

3. water crises

4, large-scale involuntary migration

5. severe energy price shock

http://www.weforum.org/pr ... r-a-world-at-risk-in-2016
.
Vluchtelingenstroom is massaler dan ooit, en de trend is up: During 2014, the number of people displaced – 42,500 per day – was four times greater than in 2010.

in 2014, 59.5 million people were forcibly displaced in the world, compared to 40 million at the time of World War II.

Meer dan de helft van de vluchtelingen komt uit Syrie, Afghanistan en Somalia.

Het is niet alleen een Europees probleem:

Although the recent crisis in Europe has dominated headlines, and is reflected in the risk being considered most likely in that region , the challenge is global with most regions affected (see Figure 1.3).

Three factors increase the risks posed by involuntary migration.

1. People stay in host countries longer than they used to.

The average duration of displacement lengthened from nine years in the 1980s to 20 years by the mid-2000s. Fewer than one in 40 conflicts is now resolved within three years, and more than 80% last for more than 10 years.

The longer people stay away from their home countries, the harder it is to return.... Protracted refugee situations become even more difficult when refugees are granted only limited socio-economic rights and opportunities, limiting their scope to reclaim livelihoods and dignity.

The lack of effective integration policies in most countries (see Box 1.3 for an example) can lead to the formation of ghettos or isolated communities on the margins of society, ripe for frustration and vulnerable to disenchantment and even radicalization. In Europe, the rapid inflow of migrants in 2015 challenged local financial and absorption capacities and exacerbated the trend towards polarization of societies and the political spectrum, which in turn undermined the efficiency of European governance structures.

2. The global humanitarian architecture is not able to effectively respond to today’s challenges.

Many countries, including some of Syria’s neighbours, have either not signed the Geneva Convention governing the status of refugees, or do not uphold it because there is no enforcement mechanism. Without formal refugee status, refugees can find it harder to access formal employment, social assistance or travel documents. Moreover, the Geneva Convention does not cover environmental migrants, whose numbers are expected to rise for reasons explored above.

3. Most forced migrants move to other developing countries, where social and governance systems may already be weak or likely to fail. In 2014, 86% of refugees lived in developing countries and about 12% in least-developed countries. In emerging economies, resource constraints can be significant: the UN estimates the cost of housing Syrian refugees in Jordan to be over 7% of Jordanian

http://reports.weforum.or ... 016/humanity-on-the-move/
.
Maar wat ik dan niet snap, het onder punt 1 genoemde. Statushouders krijgen hier wel degelijk wat Nederlanders ook krijgen. Huisvesting, een bijstandsuitkering, toeslagen, gezondheidszorg, scholing, etc. Ze worden zelfs positief gediscrimineerd met huisvesting en Asscher wil ze nu ook met voorrang aan werk helpen.

Volgens mij zijn er de afgelopen decennia talloze projecten gestart om statushouders vooruit te helpen. Echter veruit de meerderheid blijft inactief en integreert niet. Waarom is dat? Is dat omdat de overheid alles toch wel regelt en ze de bijstand riant genoeg vinden? Willen ze niet integreren omdat ze onze samenleving niet vinden deugen?
quote:impala schreef op 14 januari 2016 @ 13:32:

Vandaag is het Global Risk Report 2016 uitgekomen.

Failure of climate-change mitigation and adaptation is the number one global risk in terms of impact.

Large-scale involuntary migration tops the list of risks in terms of likelihood and is the fastest rising in terms of both impact and likelihood.

(Onder de definitie van onvrijwillige migratie vallen geweld en oorlog, maar ook economische en milieuproblemen)

In het rapport waarderen 750 experts 29 verschillende mondiale risico's op impact en waarschijnlijkheid voor de komende tien jaar.

Tot nu toe werd de financiele crisis als grootste risico ingeschat.

De top 5 mbt waarschijnlijkheid voor de komende 10 jaar:

1. Large-scale involuntary migration

2. extreme weather events.

3. failure of climate change mitigation and adaptation

4. interstate conflict with regional consequences

5. major natural catastrophes (5th).

De top vijf mbt de grootste impact:

1. failure of climate change mitigation and adaptation

2. weapons of mass destruction

3. water crises

4, large-scale involuntary migration

5. severe energy price shock

http://www.weforum.org/pr ... r-a-world-at-risk-in-2016

Het kan eigenlijk allemaal samen benoemd worden als 1 probleem: OVERBEVOLKING!

En zolang er niks aan geboortebeperking gedaan wordt in de arme landen, en zelfs de paus nog loopt te verkondigen dat dit een zonde is, zullen de horden hier binnenkomen tot hier alles is volgebouwd en we ook geen eten meer hebben.
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 januari 2016 @ 15:05:

Maar wat ik dan niet snap, het onder punt 1 genoemde. Statushouders krijgen hier wel degelijk wat Nederlanders ook krijgen. Huisvesting, een bijstandsuitkering, toeslagen, gezondheidszorg, scholing, etc. Ze worden zelfs positief gediscrimineerd met huisvesting en Asscher wil ze nu ook met voorrang aan werk helpen.

Volgens mij zijn er de afgelopen decennia talloze projecten gestart om statushouders vooruit te helpen. Echter veruit de meerderheid blijft inactief en integreert niet. Waarom is dat? Is dat omdat de overheid alles toch wel regelt en ze de bijstand riant genoeg vinden? Willen ze niet integreren omdat ze onze samenleving niet vinden deugen?Beiden denk ik..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven