Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:mienietjefietje schreef op 14 januari 2016 @ 15:06:

[...]

Het kan eigenlijk allemaal samen benoemd worden als 1 probleem: OVERBEVOLKING!

En zolang er niks aan geboortebeperking gedaan wordt in de arme landen, en zelfs de paus nog loopt te verkondigen dat dit een zonde is, zullen de horden hier binnenkomen tot hier alles is volgebouwd en we ook geen eten meer hebben.Ik vrees dat grote rampen en oorlog dit probleem op enig moment zullen moeten gaan oplossen.
Krijg de rambam. Allemaal.
Ik ben toevallig bezig met mijn scriptie woningbouwen zijn er een groot onderdeel van. Dit kwam ik tegen op eigenhaard

https://www.eigenhaard.nl ... eren-in-een-gemengde-stad

Met de gemengde stad als uitgangspunt willen wij statushouders blijven huisvesten in onze bestaande woningen, in gemengde wijken. En dus moet de huidige urgentieregeling voor statushouders behouden blijven. Want anders staan ze achter in de rij en zijn ze kansloos.

Maar dit mag niet ten koste gaan van andere woningzoekenden. Daarom willen we flink bijbouwen. Bij voorkeur permanente woningen. Maar als het moet ook tijdelijke. Die extra woningen zijn er voor alle woningzoekenden. En dankzij die uitbreiding kunnen we statushouders huisvesten in onze bestaande woningen. Meer woningen dus voor alle woningzoekenden. En een directe start met de integratie van statushouders.

Wat den haag heeft verteld met sobere huisvesting, en tijdelijke woningen en vooral dat ze niet recht hebben op een gewone woning is weer onzin dus en ze blijven hun voorrang dus behouden

[...]

En zolang er niks aan geboortebeperking gedaan wordt in de arme landen, en zelfs de paus nog loopt te verkondigen dat dit een zonde is, zullen de horden hier binnenkomen tot hier alles is volgebouwd en we ook geen eten meer hebben.Eten is er genoeg op de wereld, de verdeling is alleen niet in balans.
quote:muurbloempje66 schreef op 14 januari 2016 @ 15:17:

[...]

Eten is er genoeg op de wereld, de verdeling is alleen niet in balans.Maar ze lusten bijna niks.
quote:awelmerci schreef op 14 januari 2016 @ 15:21:

[...]

Maar ze lusten bijna niks.Tsja das ook weer zo, die smaakpapillen zijn natuurlijk niet geactiveerd.

[...]

En zolang er niks aan geboortebeperking gedaan wordt in de arme landen, en zelfs de paus nog loopt te verkondigen dat dit een zonde is, zullen de horden hier binnenkomen tot hier alles is volgebouwd en we ook geen eten meer hebben.De meeste vluchtelingen hebben geen boodschap aan de paus omdat ze niet katholiek zijn. In veel landen is het zo dat kinderen niet alleen een oudedagsvoorziening zijn maar dat ze ook de mannelijkheid van hun vader onderstrepen, hier schaffen mannen die dat nodig vinden een pitbull, Argentino of Stafford aan.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 14 januari 2016 @ 15:26:

[...]

De meeste vluchtelingen hebben geen boodschap aan de paus omdat ze niet katholiek zijn. In veel landen is het zo dat kinderen niet alleen een oudedagsvoorziening zijn maar dat ze ook de mannelijkheid van hun vader onderstrepen, hier schaffen mannen die dat nodig vinden een pitbull, Argentino of Stafford aan.
quote:awelmerci schreef op 14 januari 2016 @ 15:21:

[...]

Maar ze lusten bijna niks.

Of ze zijn bang dat het niet halal is.

Nederlanders zijn over het algemeen niet zo verknocht aan hun eigen keuken, we proberen alles, tenminste, voor zover ik weet. "Lussiknie" hoor ik alleen van peuters en kleuters en van sommige bejaarden die van huis uit alleen maar gewend zijn aan agv en vanillevla.
Ik heb een docu gezien waar jongens behalve hun zusje, oma en moeders ook kippen en meloenen verkrachten. Gewoonste zaak van de wereld in sommige contreien blijkbaar. Kan me alleen niet meer herinneren waar dit was gefilmd. Iemand die zich de docu herinnert?
quote:awelmerci schreef op 14 januari 2016 @ 15:31:

Ik heb een docu gezien waar jongens behalve hun zusje, oma en moeders ook kippen en meloenen verkrachten. Gewoonste zaak van de wereld in sommige contreien blijkbaar. Kan me alleen niet meer herinneren waar dit was gefilmd. Iemand die zich de docu herinnert?Nee niet gezien, het verklaard wel het tekort aan meloenen.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Beiers dorp stuurt volle bus met asielzoekers richting Merkel

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2745655W/
quote:mienietjefietje schreef op 14 januari 2016 @ 15:54:

[...]

Nee niet gezien, het verklaard wel het tekort aan meloenen.....Gat in de markt,meloenen telen.
quote:awelmerci schreef op 14 januari 2016 @ 16:06:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... 745655W/De Syrische asielzoekers zouden de busreis geen enkel probleem vinden. Ze hebben tegen Dreier aangegeven liever in Berlijn te wonen, dan in Beieren.

Tsja, wellicht dat de NL asielzoekers ook liever in Berlijn wonen?
Allemaal naar Berlijn, kunnen ze daar hun eigen Utopia gaan beginnen en hebben wij er geen last meer van. Frau Merkel schafft immers das.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Hmmm zijn zelfs de meloenen al niet meer veilig voor die middeleeuwse barbaren???? Moet toch niet veel gekker worden hoor met sommige culturen.... dat verklaard ook weer een tekort aan voedsel.....
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Is deze al gemeld?

Asielzoekers in Denemarken moeten binnenkort wellicht sieraden en contant geld inleveren om bij te dragen aan de kosten van hun opvang. Morgen (=vandaag) stemt het Deense parlement over de omstreden nieuwe wet.

Eigendommen van 'bijzondere persoonlijke betekenis' vallen buiten de regeling, schrijft de Financial Times. Het gaat dan om bijvoorbeeld trouw- en verlovingsringen. Ook mogen asielzoekers onder de nieuwe regels maximaal 10.000 Deense kronen in contant geld bezitten, omgerekend 1340 euro.

Vijf Deense politieke partijen, genoeg voor een meerderheid in het parlement, zijn het eens geworden over de nieuwe regeling. Sinds die voor het eerst ter sprake kwam, is er van veel kanten kritiek op gekomen. De UNHCR, het vluchtelingenagentschap van de Verenigde Naties, zegt dat de maatregel vreemdelingenhaat en angstgevoelens bevordert.

http://www.rtlnieuws.nl/n ... eden-asielzoekers-innemen

Ik kan nergens vinden hoe dit is afgelopen vandaag. Uberhaupt maar mondjesmaat berichten te vinden over dit onderwerp)

(Edit: volgens de New York Times is de stemming pas de 26e gepland). http://www.nytimes.com/20 ... scate-valuables.html?_r=0

Zag wel dit:

Volgens de Verenigde Naties schendt Denemarken de eigendomsrechten van asielzoekers als het overgaat tot het in beslag nemen van bezittingen. Toch reageert de EU mak, vooral om partijpolitieke redenen.

Bij de Europese Commissie blijft het oorverdovend stil over het omstreden wetsontwerp van de Deense regering om alle bezittingen van nieuw aangekomen vluchtelingen en migranten boven de 1.340 euro in beslag te nemen als betaling voor hun verblijf. "We zullen dit pas inschatten als de wet is aangenomen en dan een officieel standpunt innemen", zegt vicevoorzitter Frans Timmermans.

http://www.demorgen.be/pl ... n-europa-b-1452732603359/
.
quote:awelmerci schreef op 14 januari 2016 @ 16:06:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2745655W/ wat een verhaal. Lachen....als hetniet zo triest was.
quote:cijfernerd schreef op 14 januari 2016 @ 13:20:

Leo Lucassen, Hoogleraar Migratiegeschiedenis aan de Universiteit van Leiden en directeur van het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis zat gisteren bij de DWDD.

Hij zat alles goed te lullen.

o.a vergeleek hij de groep criminele asielzoekers met een dezelfde leeftijdsgroep en sociale klasse kaaskoppen, en dan viel het allemaal wel mee .

Hij zei nog net niet dat asielzoekers allemaal modelburgers waren, maar het scheelde niet veel.Wat had hij dan moeten zeggen? Dat alle asielzoekers......... Ja wat eigenlijk? Verklaar je eens nader?
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 januari 2016 @ 15:05:

Maar wat ik dan niet snap, het onder punt 1 genoemde. Statushouders krijgen hier wel degelijk wat Nederlanders ook krijgen. Huisvesting, een bijstandsuitkering, toeslagen, gezondheidszorg, scholing, etc. Ze worden zelfs positief gediscrimineerd met huisvesting en Asscher wil ze nu ook met voorrang aan werk helpen.

Volgens mij zijn er de afgelopen decennia talloze projecten gestart om statushouders vooruit te helpen. Echter veruit de meerderheid blijft inactief en integreert niet. Waarom is dat? Is dat omdat de overheid alles toch wel regelt en ze de bijstand riant genoeg vinden? Willen ze niet integreren omdat ze onze samenleving niet vinden deugen?

Als oorzaak wordt oa genoemd dat het veelal getraumatiseerde mensen zijn die vanuit veel stress lang hier passief worden gehouden.

Dit heeft met de regelgeving rond de procedure te maken, mensen mogen niet werken en geen scholing en krijgen te weinig geld om zelf iets te ondernemen (alleen om te eten).

men is aan het kijken hoe mensen eerder actief te krijgen zodat men niet blijft hangen in het trauma.
quote:awelmerci schreef op 14 januari 2016 @ 15:31:

Ik heb een docu gezien waar jongens behalve hun zusje, oma en moeders ook kippen en meloenen verkrachten. Gewoonste zaak van de wereld in sommige contreien blijkbaar. Kan me alleen niet meer herinneren waar dit was gefilmd. Iemand die zich de docu herinnert?Hoezo plaats je dit in dit topic?
quote:impala schreef op 14 januari 2016 @ 18:16:

Is deze al gemeld?

Asielzoekers in Denemarken moeten binnenkort wellicht sieraden en contant geld inleveren om bij te dragen aan de kosten van hun opvang. Morgen (=vandaag) stemt het Deense parlement over de omstreden nieuwe wet.

Eigendommen van 'bijzondere persoonlijke betekenis' vallen buiten de regeling, schrijft de Financial Times. Het gaat dan om bijvoorbeeld trouw- en verlovingsringen. Ook mogen asielzoekers onder de nieuwe regels maximaal 10.000 Deense kronen in contant geld bezitten, omgerekend 1340 euro.

Vijf Deense politieke partijen, genoeg voor een meerderheid in het parlement, zijn het eens geworden over de nieuwe regeling. Sinds die voor het eerst ter sprake kwam, is er van veel kanten kritiek op gekomen. De UNHCR, het vluchtelingenagentschap van de Verenigde Naties, zegt dat de maatregel vreemdelingenhaat en angstgevoelens bevordert.

http://www.rtlnieuws.nl/n ... eden-asielzoekers-innemen

Ik kan nergens vinden hoe dit is afgelopen vandaag. Uberhaupt maar mondjesmaat berichten te vinden over dit onderwerp)

(Edit: volgens de New York Times is de stemming pas de 26e gepland). http://www.nytimes.com/20 ... scate-valuables.html?_r=0

Zag wel dit:

Volgens de Verenigde Naties schendt Denemarken de eigendomsrechten van asielzoekers als het overgaat tot het in beslag nemen van bezittingen. Toch reageert de EU mak, vooral om partijpolitieke redenen.

Bij de Europese Commissie blijft het oorverdovend stil over het omstreden wetsontwerp van de Deense regering om alle bezittingen van nieuw aangekomen vluchtelingen en migranten boven de 1.340 euro in beslag te nemen als betaling voor hun verblijf. "We zullen dit pas inschatten als de wet is aangenomen en dan een officieel standpunt innemen", zegt vicevoorzitter Frans Timmermans.

http://www.demorgen.be/pl ... n-europa-b-1452732603359/Dit is in het vorige topic aan bod gekomen en m.i. een uitstekend idee. Ze mogen hun basis spullen houden en waarom zouden anderen, de autochtone/ de werkenden, moeten betalen? Vooral nu bekend is dat er zo veel economische vluchtelingen onder de vluchtelingen zijn (ik zag zojuist op het 18.00 uur journaal een Marokkaan in het AZC in Keulen?!!), lijkt me dit een prima idee om mensen af te schrikken, wat mij betreft mogen ze het hier ook invoeren.
Zou dat verkrachten, aanranden en beroven van vrouwen voortkomen uit PTSS?
quote:malu3 schreef op 14 januari 2016 @ 19:15:

Zou dat verkrachten, aanranden en beroven van vrouwen voortkomen uit PTSS?Een vluchteling is niet automatisch een verkrachter.
http://www.elsevier.nl/Bu ... 143W/?masterpageid=158493

Van herverdeling van migranten over Europa komt weinig terecht.
quote:vruchtgebruik schreef op 14 januari 2016 @ 19:34:

[...]

Een vluchteling is niet automatisch een verkrachter.Klopt. Een vluchteling is ook niet automatisch een enorme aanwinst voor het land.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven