Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Pientjexxxx schreef op 17 januari 2016 @ 18:36:

Waarom kreeg deze man zijn paspoort niet terug? Waarom zijn asielzoekers niet vrij om naar huis terug te keren?

http://www.telegraaf.nl/b ... Kamer_na_zelfmoord__.html

Dat hoort bij de procedure. Bij de asielaanvraag wordt het paspoort ingenomen en gehouden tot het besluit over asiel of niet is genomen.

Wat ik niet snap is waarom deze man zijn vrouw in Bagdad heeft laten zitten met blijkbaar hele lastige (?) kinderen. En nu hij zelfmoord heeft gepleegd krijgt ze helemaal geen hulp meer. Lekker slim van die man.

Denken asielzoekers dat zo'n procedure in 2 weken geregeld is of zo en dat hun gezin binnen een maand overkomt? I want it all and I want it now, dat idee.
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... lemen.html

Politici uit Noordrijn-Westfalen waren al vanaf oktober 2014 op de hoogte van misdrijven die gepleegd werden door groepen Noord-Afrikaanse mannen die in de vluchtelingenopvang verbleven.

Volgens Die Welt werd dit nieuws niet met de bevolking gedeeld om geen onrust te veroorzaken. Dat blijkt uit de notulen van een besloten vergadering die in 2014 plaatsvond. Er wordt beschreven dat een gevaarlijke groep Noord-Afrikaanse asielzoekers in de Duitse deelstaat stelselmatig te veel drinkt, burgers aanvalt en intimideert en winkels plundert.

Verschillende lokale burgemeesters en politici hadden alarm geslagen bij de deelstaatregering van Noordrijn-Westfalen. Maar de hoge heren daar besloten de zaken in de doofpot te stoppen, omdat ze vreesden dat door het nieuws de angst voor vluchtelingen zou toenemen.

Sneller uitzetten

Eerder vandaag werd bekend dat de Duitse regering mensen uit Algerije en Marokko die asiel aanvragen, sneller wil terugsturen. Ze worden ondergebracht in opvangplekken die zijn opgezet voor snelle uitzetting, zo meldt het ANP. Deze opvangplekken moeten als afschrikmiddel werken voor andere Algerijnen en Marokkanen die naar Duitsland willen komen.
quote:rosemetijs schreef op 17 januari 2016 @ 18:59:

[...]

Echte hoogopgeleide cultuurverrijkers dat zie je meteen.. Ik heb die klaver al weken niet gezien op tv,en mijn bloeddruk kan niet mooier
quote:Pientjexxxx schreef op 17 januari 2016 @ 17:11:

Ik heb geen ander woord dan parasieten voor al die agressieve over hekken klimmende hordes mannen die deze kant op komen. Je kunt je toch niet voorstellen dat iemand dit soort gajes hier wil verwelkomen? We hebben het nu wel over het grootste deel van de immigrantenstroom. Dit zijn echt geen vluchtelingen, maar types die willen halen wat er te halen valt. Goedschiks of kwaadschiks. En daar laten wij nog de grenzen voor open staan!Dit is echt meer dan verschrikkelijk. En dan die 7500 Marokkanen waarvan men het nu weet. Wat worden we bedonderd. Wat een tuig. En hiervoor moeten wij dus dokken? Mooi niet, als ik het kan voorkomen, krijgen ze hier van ons geen ene rooie rot cent. Wij steunen dit soort gajes niet. Wij bepalen zelf graag waar wij ons geld aan uit geven en dat is niet aan dit volk.
quote:cijfernerd schreef op 17 januari 2016 @ 20:17:

[...]

Ik heb die klaver al weken niet gezien op tv,en mijn bloeddruk kan niet mooier Klaver is geloof ik vorige week vader geworden dus die zal wel verlof hebben..
http://m.welt.de/regionales/hamburg/art ... glich.html

Vrijwilligster vertelt over werk in opvang "90% gedraagt zich slech" oa medewerksters worden tot aan de metro achtervolgt.

Ik heb zelf een vriendin die als vrijwilligster in een eerste opvang werkte en die vertelde hetzelfde.
Dit allemaal met dank aan Merkel en het gaat maar door. Mensen worden wel boos hier en er is wel een keer een tegendemonstratie en er wordt een keer een paar dode biggen bij een AZC neergelegd. Maar ondertussen blijft de stroom maar komen. Dagelijks zijn er wel vechtpartijen in de AZC"s hun geduld raakt op Er is nog maar weinig voor nodig of de vlam slaat hier ook in de pan.
quote:missie_m schreef op 17 januari 2016 @ 18:52:

https://youtu.be/b1Q03osvujc Afghanische Asylanten rasten im Gericht aus Scheiß Deutschland, Kinderficker alles Nazis 1

Hoe gaat het straks met de moorden die ze plegen uit eerwraak. Deze moeder is razend als haar zoon word gestraft omdat hij zijn zusje/ haar dochter heeft vermoord omdat ze als een modern-Duits meisje wou leven.

Dit is zo afschuwelijk on-Duitsland.Wat zoeken ze in Duitsland als ze zelf aan moorden doen? Euro's, onderdak en gezondheidszorg.
Deze hele familie hoort thuis op de gesloten afdeling psychiatrie. Knettergek.
quote:liubi schreef op 17 januari 2016 @ 20:48:

Vrijwilligster vertelt over werk in opvang "90% gedraagt zich slech" oa medewerksters worden tot aan de metro achtervolgt.

Ik heb zelf een vriendin die als vrijwilligster in een eerste opvang werkte en die vertelde hetzelfde.Ein Afghane hat erst letztens gedroht, er werde sich umbringen. Und ein paar Syrer und eine Gruppe Afghanen haben erklärt, sie würden in den Hungerstreik treten, bis ich ihnen helfen würde, an einen anderen Platz zu ziehen. Eine ursprünglich aus dem arabischen Raum stammende Kollegin von mir haben sie mal wirklich angeschrien "Wir köpfen dich!". Wegen solcher und anderer Sachen war die Polizei mehrmals in der Woche bei uns.

Es gab beispielsweise einen Bewohner, der kam mit seinem Abschiebe-Bescheid zu mir und wollte wissen, was nun passieren würde. Ich habe es ihm erklärt, er ist dann gegangen. Bald darauf kam er zu meiner Kollegin und zeigte plötzlich völlig neue Ausweispapiere auf einen anderen Namen vor und sagte, er sei dieser Mensch mit dem anderen Namen. Er wurde dann nicht mehr ausgewiesen, sondern nur in ein anderes Lager verlegt.

http://nos.nl/artikel/2081103-vluchteli ... ks-op.html

De EU, Turkije en de landen op de Balkan, ze hebben allemaal maatregelen genomen om de toestroom van vluchtelingen te verminderen. Maar aan de grens tussen Griekenland en Macedonië komen dagelijks nog altijd 2000 mensen aan.

Meestal zijn het asielzoekers uit Syrië, Afghanistan en Irak. De meesten worden wel doorgelaten door de Macedonische grensbewaking.

quote:rosemetijs schreef op 17 januari 2016 @ 21:44:

http://nos.nl/artikel/2081103-vluchteli ... ks-op.html

De EU, Turkije en de landen op de Balkan, ze hebben allemaal maatregelen genomen om de toestroom van vluchtelingen te verminderen. Maar aan de grens tussen Griekenland en Macedonië komen dagelijks nog altijd 2000 mensen aan.

Meestal zijn het asielzoekers uit Syrië, Afghanistan en Irak. De meesten worden wel doorgelaten door de Macedonische grensbewaking.

Gelukkig willen ze naar Duitsland
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:liubi schreef op 17 januari 2016 @ 20:48:

Ik heb zelf een vriendin die als vrijwilligster in een eerste opvang werkte en die vertelde hetzelfde.

Dan snap ik niet dat die vrouwen daar nog werken.

Je faciliteert de puinhoop die de overheid er van maakt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 17 januari 2016 @ 21:45:

[...]

Gelukkig willen ze naar Duitsland Volgens mij reizen er ook aardig wat door naar Nederland. Dit jaar kunnen we er zoals het er nu uitziet nog meer dan vorig jaar verwachten. Zo'n beetje in elk dorp en elke stad komt wel een opvang. Bij ons en in de omliggende plaatsen ook. Het draagvlak ervoor is zo'n beetje 0,0 bleek tijdens een voorlichtingsavond. Het word je gewoon door je strot geduwd. Ik ben er helemaal klaar mee.
quote:Ikbenanoniem schreef op 17 januari 2016 @ 20:13:

[...]

Dat hoort bij de procedure. Bij de asielaanvraag wordt het paspoort ingenomen en gehouden tot het besluit over asiel of niet is genomen.

Wat ik niet snap is waarom deze man zijn vrouw in Bagdad heeft laten zitten met blijkbaar hele lastige (?) kinderen. En nu hij zelfmoord heeft gepleegd krijgt ze helemaal geen hulp meer. Lekker slim van die man.

Denken asielzoekers dat zo'n procedure in 2 weken geregeld is of zo en dat hun gezin binnen een maand overkomt? I want it all and I want it now, dat idee.

Hij zou vermoedelijk niet eens asiel gekregen hebben.

Bagdad is veilig op wat bomaanslagen na.
De twee miljoen grens wordt bereikt op 12 november 2016.

Zegt het voort.
quote:hollebollegijs schreef op 17 januari 2016 @ 21:45:

[...]

Gelukkig willen ze naar Duitsland Herzlich willkommen
quote:rosemetijs schreef op 17 januari 2016 @ 17:06:

Schatjes zijn het daar in Calais,echte aanwinsten:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

De Nederlandse documentairemakers Teun Voeten en Maaike Engels zijn in The Jungle van Calais overvallen door VLUCHTELINGEN

Prima dat ze het nu eens meemaken.

Wat ik zo gelezen heb (via Google) zijn ze allebei pro migratie (open grenzen)

Misschien gaan de ogen nu open.
Money money money

https://www.youtube.com/watch?v=THx7iyq ... e=youtu.be
Ontevreden reislustigenzielige vluchtelingen:

https://www.youtube.com/watch?v=Q_XHkgScOSY
quote:hollebollegijs schreef op 17 januari 2016 @ 21:49:

[...]

Dan snap ik niet dat die vrouwen daar nog werken.

Je faciliteert de puinhoop die de overheid er van maakt.

En alles voor Nop Nada, Niets.

Ik was geen uur gek !!!!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:rosemetijs schreef op 17 januari 2016 @ 22:24:

Ontevreden reislustigenzielige vluchtelingen:

https://www.youtube.com/watch?v=Q_XHkgS ... urgestelde touristen, woeahhhhhhhhhhhhh
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 17 januari 2016 @ 22:40:

[...]

Teleurgestelde touristen, woeahhhhhhhhhhhhh Tijd om Alberto Stegeman in te schakelen😀
Na even een aantal van deze filmpjes te hebben gezien plaats ik wel wat vraagtekens, genoeg om het hele reactievenster te vullen.

????????? enzovoort.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 17 januari 2016 @ 23:09:

Na even een aantal van deze filmpjes te hebben gezien plaats ik wel wat vraagtekens, genoeg om het hele reactievenster te vullen.

????????? enzovoort.

Vandaag op het journaal, een of andere migrant met kanker (dat zei hij) en hij wilde naar Nederland

Als dat ook al een asielgrond is.

Maar het is prima, Nederlander wachten langer op een huis, moeten langer solliciteren voor een baan, oplopende zorgpremies

en als klap op de vuurpijl (mogelijk) hoger brandstofprijzen ivm opvang migranten.

http://www.autoblog.nl/ni ... asting-op-brandstof-83681

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven