Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 21 maart 2016 @ 17:40:

[...]



Volgens mij was de deal alle illegalen terug en zelfs Syriërs die het illegaal probeerden zouden dan geen asiel meer mogen aanvragen. Wie illegaal probeert Europa in te komen, verspeelt zijn kansen. Dat is wat er gezegd werd.



Als wat DeTelegraaf schrijft klopt, dan krijgen we veel meer migranten in plaats van minder. De bootjes zullen dan blijven komen. Syriërs zouden mogen blijven. Illegalen gaan terug naar Turkije en voor iedere illegaal die Turkije opneemt moet Europa een Syrische vluchteling uit een Turks kamp opnemen.



Waar we theoretisch nog een groot deel mensen konden afwijzen omdat ze geen grond hebben voor asiel krijgen we nu dus alleen maar mensen die al veilig in Turkije zitten maar die naar Europa willen. Bovendien krijgen we straks visumvrij reizen voor Turken, dus die zullen ook sneller deze kant op komen. En Erdogan krijgt nog 6 miljard toe ook.



Ik vraag me echt af waarom de Europese leiders denken dat dit een goede deal is. Wie het snapt mag het me uitleggen.





IBA, ik ben blij dat ik niet de enige ben die het '' verkeerd'' begrijpt.

Misschien heeft de Telegraaf onheus gerapporteerd.

Ik hoop het maar, want zoals het nu staat beschreven is het van de regen in de drup.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
http://www.berlinjournal. ... ten-sind-eher-unangenehm/

En voor degenen die geen Duits kunnenL

http://xandernieuws.punt. ... aam-en-extreem-veeleisend



Als dit ons voorland is, is de veiligheid voorgoed verdwenen in dit land. " Minder " mag je vooral niet zeggen. Dat wordt je aan de schandpaal genageld. Met dank aan de wegkijkers en de ontkenners. Dit land wordt vanzelf afgestraft vanwege onnozelheid die zijn weerga niet kent.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 20 maart 2016 @ 10:15:

[quote]Pientjexxxx schreef op 20 maart 2016 @ 09:50:

Sowieso vind ik dat als je tussentijds in de Kamer de partij verlaat waarmee je je zetel hebt verkregen, je deze zetel terug moet geven aan de partij. In het geval van DENK hadden 2 andere PVDA'ers hun plaats in moeten nemen. Ik heb nu sterk het vermoeden dat het een vooropgezet plan is geweest. Meeliften met de PVDA en vervolgens een eigen koers gaan varen. Op eigen kracht hadden ze immers nooit een zetel gekregen. Ze hadden zelf niet eens genoeg voorkeursstemmen voor een zetel in de Tweede Kamer.[/quote



Je hebt helemaal gelijk. Ik snap ook niet dat dit steeds maar kan. Bij de PVV was er ook zo eentje die alleen verder ging. Belachelijk vind ik dit. Maar ach, in dit suffe landje kan zoveel.Sterker nog: De PVV is zelf zo begonnen. Een VVD kamerlid liep weg zonder zijn zetel terug te geven.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/oekraine ... sielzoekers-oekraine.html



Dijkhoff stopt terugkeerbijdrage voor asielzoekers uit Oekraïne



Afgewezen asielzoekers uit Oekraïne krijgen geen geld of andere ondersteuning meer als ze terugkeren naar hun eigen land. Staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asiel) en minister Lilianne Ploumen (Ontwikkelingssamenwerking) hebben de regeling voor deze personen per direct stopgezet vanwege onheus gebruik.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Journalist Arnold Karskens bij WNL zegt net dat de aanslagen op Zavetem de regeringsleiders kan worden aangerekend omdat er met de stroom migranten tientallen Jihadisten zijn meegekomen.



Met dank aan de wegkijkende goedpratende politici en mevrouw Merkel die onze grenzen wagenwijd onbeschermd open hebben gezet voor teveel mensen die onmogelijk allemaal gescreend kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ook nog een beetje goed nieuws:



http://www.telegraaf.nl/b ... t_bonus_Oekrainers__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
De eurotop zal inmiddels wel een ander vergader optrekje aan het zoeken zijn......
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 22 maart 2016 @ 12:45:

Ook nog een beetje goed nieuws:



http://www.telegraaf.nl/b ... t_bonus_Oekrainers__.htmlDat is toch een giller, een vertrekpremie van 3450 euro. Dat is hetzelfde als dat je een pak suiker in de tuin zet en het dan vreemd vindt dat er ineens een hele hoop mieren op af komen
Help iedereen een handje
quote:hollebollegijs schreef op 22 maart 2016 @ 08:22:

http://www.nu.nl/oekraine ... sielzoekers-oekraine.html



Dijkhoff stopt terugkeerbijdrage voor asielzoekers uit Oekraïne



Afgewezen asielzoekers uit Oekraïne krijgen geen geld of andere ondersteuning meer als ze terugkeren naar hun eigen land. Staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asiel) en minister Lilianne Ploumen (Ontwikkelingssamenwerking) hebben de regeling voor deze personen per direct stopgezet vanwege onheus gebruik.

Onheus gebruik?

Nou ja zeg je verwacht het niet hè..
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 22 maart 2016 @ 18:33:

[...]



Onheus gebruik?

Nou ja zeg je verwacht het niet hè..
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 22 maart 2016 @ 18:12:

[...]





Dat is toch een giller, een vertrekpremie van 3450 euro. Dat is hetzelfde als dat je een pak suiker in de tuin zet en het dan vreemd vindt dat er ineens een hele hoop mieren op af komen Ze gaan weg, komen met een ander paspoort terug enzovoort, kassa.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 maart 2016 @ 18:51:

[...]





Ze gaan weg, komen met een ander paspoort terug enzovoort, kassa.



Maar daar heeft de staatssecretaris nu een stokje voor gestoken.

Niets om de man voor te prijzen, het is zijn werk.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 maart 2016 @ 18:51:

[...]





Ze gaan weg, komen met een ander paspoort terug enzovoort, kassa.Jaaa, en man en vrouw was 6900 euro,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Officieel vandaag gemeld, de 3e dader van de aanslag in Brussel, de bommenmaker van IS

is uit Syrië gewoon weer naar Europa gekomen , met de vluchtelingenstroom mee.

Hoe vaak hebben wij dàt niet geroepen.

Vreselijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 23 maart 2016 @ 18:24:

Officieel vandaag gemeld, de 3e dader van de aanslag in Brussel, de bommenmaker van IS

is uit Syrië gewoon weer naar Europa gekomen , met de vluchtelingenstroom mee.

Hoe vaak hebben wij dàt niet geroepen.

Vreselijk.Ja, iedereen weet het, maar het mag niet gezegd worden. Het is ook zo sneu voor de familie, want ja het is zo'n goeie jongen. De zwaarste moordenaar wordt nog beschreven als 'een goede jongen' die geen vlieg kwaad deed
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 23 maart 2016 @ 22:44:

[...]





Ja, iedereen weet het, maar het mag niet gezegd worden. Het is ook zo sneu voor de familie, want ja het is zo'n goeie jongen. De zwaarste moordenaar wordt nog beschreven als 'een goede jongen' die geen vlieg kwaad deed Ik zeg *koekoek*.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 23 maart 2016 @ 18:24:

Officieel vandaag gemeld, de 3e dader van de aanslag in Brussel, de bommenmaker van IS

is uit Syrië gewoon weer naar Europa gekomen , met de vluchtelingenstroom mee.

Hoe vaak hebben wij dàt niet geroepen.

Vreselijk.Nou, maar het werd terzijde geschoven....zij vluchtten voor terreur, en als jij daar zat, nou wat zou je dan doen ...en meer van dat soort prietpraat.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtvnoord.nl/ni ... pel-is-boos-COA-schaam-je



Het BPT waarschuwt voor asielzoekers die voor overlast zorgen in Ter Apel, nadat ze door het COA uit het azc zijn gezet. Volgens het BPT gebeurt dit regelmatig. Deze keer zou het gaan om een achttal Albanezen.



'Veel inbraken'

De dorpsbewoners krijgen het advies alert te zijn, en ramen en deuren gesloten te houden. Heinie ter Veen, bestuurslid van het BPT, legt uit waarom: 'Ze (de overlastveroorzakers, red.) hangen rond, slapen in portieken, lopen achter huizen langs en loeren over schuttingen. En er wordt veel ingebroken in het dorp. Zeker twee à drie keer per week.'



COA-woordvoerder Jacqueline Engbers bevestigt dat er onlangs een groep overlastveroorzakers buiten de poort van het azc is gezet. 'Dat is een maatregel die wij alleen in het uiterste geval nemen. Maar deze keer kon het niet anders. Ze hadden grote vernielingen aangericht.' Engbers wil niet zeggen of het om Albanezen gaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Al eerder gezegd: overlast hier komt van assorti Oostblokkers die hier geen asiel kunnen aanvragen. Zie ook het artikel van Snoesje. Deze mannen moeten natuurlijk gewoon zo snel mogelijk uitgezet worden, tot die tijd de politie maar bellen als er iets loos is.
quote:Snoesje666 schreef op 24 maart 2016 @ 22:27:

http://www.rtvnoord.nl/ni ... pel-is-boos-COA-schaam-je



Het BPT waarschuwt voor asielzoekers die voor overlast zorgen in Ter Apel, nadat ze door het COA uit het azc zijn gezet. Volgens het BPT gebeurt dit regelmatig. Deze keer zou het gaan om een achttal Albanezen.



'Veel inbraken'

De dorpsbewoners krijgen het advies alert te zijn, en ramen en deuren gesloten te houden. Heinie ter Veen, bestuurslid van het BPT, legt uit waarom: 'Ze (de overlastveroorzakers, red.) hangen rond, slapen in portieken, lopen achter huizen langs en loeren over schuttingen. En er wordt veel ingebroken in het dorp. Zeker twee à drie keer per week.'



COA-woordvoerder Jacqueline Engbers bevestigt dat er onlangs een groep overlastveroorzakers buiten de poort van het azc is gezet. 'Dat is een maatregel die wij alleen in het uiterste geval nemen. Maar deze keer kon het niet anders. Ze hadden grote vernielingen aangericht.' Engbers wil niet zeggen of het om Albanezen gaat.



Is wel heel erg gemakkelijk. Ze misdragen zich binnen het AZC, dan maar buiten het AZC.

Dan is het COA er niet meer verantwoordelijk voor. Je zal er maar wonen in de buurt.

Waarom blijft men zo soft tegen dot soort lui? Oppakken , vastzetten en het land uit. Kan niet zo moeilijk zijn. Heel gewoon, aanpakken die hap. Je dient als eerste toch echt wel je eigen burgers te beschermen tegen deze vreselijke mensen. Hier is geen plaats voor nog meer criminelen. Die hebben we helaas zelf al meer dan genoeg in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp echt niet waarom oostbloksianen niet linea recta een trip naar huis krijgen.

Als kind vond ik de grenscontrole bij een dagje Duitsland superspannend. Gewoon weer invoeren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 25 maart 2016 @ 08:14:

[...]





Is wel heel erg gemakkelijk. Ze misdragen zich binnen het AZC, dan maar buiten het AZC.

Dan is het COA er niet meer verantwoordelijk voor. Je zal er maar wonen in de buurt.

Waarom blijft men zo soft tegen dot soort lui? Oppakken , vastzetten en het land uit. Kan niet zo moeilijk zijn. Heel gewoon, aanpakken die hap. Je dient als eerste toch echt wel je eigen burgers te beschermen tegen deze vreselijke mensen. Hier is geen plaats voor nog meer criminelen. Die hebben we helaas zelf al meer dan genoeg in huis.



Hear, hear.

Hup de grens overzetten, ze zullen de terugweg ook wel weten te vinden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 25 maart 2016 @ 08:14:

[...]





Is wel heel erg gemakkelijk. Ze misdragen zich binnen het AZC, dan maar buiten het AZC.

Dan is het COA er niet meer verantwoordelijk voor. Je zal er maar wonen in de buurt.

Waarom blijft men zo soft tegen dot soort lui? Oppakken , vastzetten en het land uit. Kan niet zo moeilijk zijn. Heel gewoon, aanpakken die hap. Je dient als eerste toch echt wel je eigen burgers te beschermen tegen deze vreselijke mensen. Hier is geen plaats voor nog meer criminelen. Die hebben we helaas zelf al meer dan genoeg in huis.



Niemand wil hier zijn vingers aan branden, dan krijg je weer een of andere linkse kliek die het niet human vindt....

Bovendien ze willen eerst de vertrekbonus hebben alvorens ze weer een retourtje naar huis nemen. Met de nadruk op retourtje, want die vertrekbonus is een leuke bijverdienste natuurlijk.
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 25 maart 2016 @ 17:03:

[...]





Niemand wil hier zijn vingers aan branden, dan krijg je weer een of andere linkse kliek die het niet human vindt....

Bovendien ze willen eerst de vertrekbonus hebben alvorens ze weer een retourtje naar huis nemen. Met de nadruk op retourtje, want die vertrekbonus is een leuke bijverdienste natuurlijk.



Welke linkse kliek wil mensen hier houden? Ik ken die kliek namelijk niet.

Ze worden ook relatief snel teruggestuurd, maar soms nog niet snel genoeg. Zie ook: http://www.volkskrant.nl/binnenland/ned ... ~a4234133/



De 8 Albanezen in TA waar BPT voor waarschuwde, bleken allang uit elkaar gehaald en verspreid over andere azc's. Dus dat viel dan weer mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 25 maart 2016 @ 19:50:

[...]





Welke linkse kliek wil mensen hier houden? Ik ken die kliek namelijk niet.

Ze worden ook relatief snel teruggestuurd, maar soms nog niet snel genoeg. Zie ook: http://www.volkskrant.nl/binnenland/ned ... ~a4234133/



De 8 Albanezen in TA waar BPT voor waarschuwde, bleken allang uit elkaar gehaald en verspreid over andere azc's. Dus dat viel dan weer mee.



Weet je, het gaat niet om die paar Albanezen die dan het nieuws halen, want daarachter zitten er talloze die niet het nieuws halen, en niet alleen Albanezen.



Ik wil nu gewoon eens een antwoord van de regering hebben. Gewoon, heel simpel. Beste Regering. Er staan al 600.000 mensen in de wacht voor een baan hier. Talloze mensen wachten op betaalbare woonruimte. Vertel me nou eindelijk een keer in duidelijke taal hoe u, als regering, denkt dat die nieuwe instroom gewoon volgend jaar aan een baan komt, en waar we die huizen vandaan halen. Ofwel: hoe u als regering denkt te kunnen garanderen dat al die nieuwkomers gewoon de eigen broek op gaan houden en dat hun huisvesting en verdere voorzieningen, geen extra druk op het sociale stelsel gaan leggen. Met dank. Pejeka.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven