Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:2Italy2 schreef op 21 augustus 2016 @ 21:24:

http://deutsche-wirtschaf ... ttel-und-bargeld-bunkern/

Raar bericht?!

Wat ik begrepen heb, wordt in Duitsland geen inval verwacht van putin ofzo, maar eerder een system downfall van elektriciteit, computers etc.

Overigens wordt er met satire op gereageerd.

Maar het bericht is dus wel echt. Laatste keer dat zo'n bericht de wereld in werd gestuurd was in 1989 aan het einde van de koude oorlog.
quote:2Italy2 schreef op 21 augustus 2016 @ 21:24:

http://deutsche-wirtschaf ... ttel-und-bargeld-bunkern/

Raar bericht?! Ja, omdat het van een aluhoedjessite met rechts-extreme invloeden komt. Maar dat mag hier allemaal gewoon gelinkt worden. Het is alleen niet waar.
Op Faz.net staat wat beter uitgelegd waar het om gaat. Het lijkt op de campagne die wij een aantal jaren geleden ook gehad hebben, over wat je moet doen als de sirene gaat. Toen we ineens allemaal 30 liter water en een radio op batterijen moesten aanschaffen. Heeft niet zoveel met de huidige situatie te maken, want de opdracht voor dit project dateert al uit 2012.

Zie: http://www.faz.net/aktuell/politik/inla ... 98973.html
quote:Pientjexxxx schreef op 20 augustus 2016 @ 19:58:

[...]

Als ze de Franse bewoners van Calais bedoelt dan heeft ze wel een punt. Ik vind het echt heel erg voor de mensen die in de plaats Calais wonen en die nu met een onverkoopbare woning zitten en dagelijks veel overlast ondervinden van de illegale immigranten.

Ik vind de houding van de Franse regering schandalig. Ze hadden dat kamp allang schoon moeten vegen en ontmantelen. Mensen in de asielopvang zetten en willen ze dat niet direct uitzetten. Wat is het toch een slap zooitje in West-Europa.

Het opruimen van een kamp is aan juridische regels gebonden. Dat mag niet zomaar.

Daarnaast ga je het probleem verplaatsen. Blijkbaar is het nu beheersbaar?

Voor inwoners van calais is het idd dieptriest. Net als in Griekenland. Zij hebben nergens om gevraagd, maar krijgen het wel op hun bord.
quote:barbaracartland schreef op 21 augustus 2016 @ 21:46:

[...]

Ja, omdat het van een aluhoedjessite met rechts-extreme invloeden komt. Maar dat mag hier allemaal gewoon gelinkt worden. Het is alleen niet waar.

Het is wel waar.

Staat ook op de site van Duitse overheid.

In die Welt, toch kwaliteitskrant, is er al op gereageerd. Net als in der Spiegel etc.

Het betreft concept dat opgepoetst wordt. Maar dat oppoetsen gebeurt dus wel ivm een reële dreiging. Eea is ook binnen nato besproken, dat landen hun noodlanding op gaan poetsen. In rustige tijden gebeurt dat natuurlijk niet. Woensdag moet het worden aangenomen in de Bundesregierung.

En laten we wel wezen, wij leven ook al een poosje met dreigingsniveau 4. Zo raar is het dus allemaal niet.
quote:barbaracartland schreef op 21 augustus 2016 @ 21:49:

Op Faz.net staat wat beter uitgelegd waar het om gaat. Het lijkt op de campagne die wij een aantal jaren geleden ook gehad hebben, over wat je moet doen als de sirene gaat. Toen we ineens allemaal 30 liter water en een radio op batterijen moesten aanschaffen. Heeft niet zoveel met de huidige situatie te maken, want de opdracht voor dit project dateert al uit 2012.

Zie: http://www.faz.net/aktuell/politik/inla ... 98973.html

Er is wel NU gewaarschuwd ivm reële dreiging.

Echter niet de dreiging van een fysieke inval, maar een mega cyberaanval.
Ook sueddeutsche noemt het expliciet niet als een uitvloeisel van de huidige situatie, zie: http://www.sueddeutsche.de/politik/zivi ... -1.3129796

Met Sueddeutsche en Faz heb ik de twee beste kranten van Duitsland. In het artikel van Sueddeutsche staat zelfs genoemd dat het naar aanleiding van 11 september en het Elbe Hochwasser was, de Duitse stroperige bureaucratie kennende niet onwaarschijnlijk.
quote:barbaracartland schreef op 21 augustus 2016 @ 21:58:

Ook sueddeutsche noemt het expliciet niet als een uitvloeisel van de huidige situatie, zie: http://www.sueddeutsche.de/politik/zivi ... -1.3129796

Met Sueddeutsche en Faz heb ik de twee beste kranten van Duitsland. In het artikel van Sueddeutsche staat zelfs genoemd dat het naar aanleiding van 11 september en het Elbe Hochwasser was, de Duitse stroperige bureaucratie kennende niet onwaarschijnlijk.

Lees der Spiegel eens.

En nogmaals, wij leven onder dreigingsniveau 4. In frankrijk is nog steeds de noodtoestand. Je moet wel heel naïef zijn en met je kop in het zand leven om te denken dat dit nu besproken wordt. Omdat ze anders uit hun neus zitten te vreten of zich vervelen ofzo.
Moet je nu gelijk weer met die kwalificaties komen?

Ik vind het uitzonderlijk onnozel van Duitsland dat men tot op heden geen nationaal rampenplan had. Ik ken Duitsland vrij goed en men is er gewoon echt minder adhoc en minder improviserend dan bij ons. Dus als mijn lieve policor media zeggen dat het een uitvloeisel is van besluitvorming uit 2012, dan heb ik geen aanleiding om aan te nemen dat het onjuist is. Dan kan ik wel nachvollziehen dat het wellicht sneller is gegaan als gevolg van recente ontwikkelingen, dus de naïef-kop-in-het-zand-riedel laat ik aan me voorbijgaan.
quote:tvandattum schreef op 21 augustus 2016 @ 21:49:

[...]

Het opruimen van een kamp is aan juridische regels gebonden. Dat mag niet zomaar.

Daarnaast ga je het probleem verplaatsen. Blijkbaar is het nu beheersbaar?

Voor inwoners van calais is het idd dieptriest. Net als in Griekenland. Zij hebben nergens om gevraagd, maar krijgen het wel op hun bord.

Dan toont de overheid een keer ballen en lef en zet er prikkeldraad omheen.

Gewoon een gesloten kamp van maken en dan oplossen i.p.v. rondpompen door Noord Frankrijk

Zo moeilijk is het niet.

Komen wel met een prutserig boerkini verbod maar de echte problemen lossen ze niet op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 21 augustus 2016 @ 21:46:

[...]

Ja, omdat het van een aluhoedjessite met rechts-extreme invloeden komt. Maar dat mag hier allemaal gewoon gelinkt worden. Het is alleen niet waar.

Linkse sites mogen ook gewoon.

Het is niet aan VIVA om de waarheid van de postings te beoordelen, dat zou censuur zijn.

En als het extreem rechts is zegt dat weinig over het waarheidsgehalte.

Jij zou het liefst alles censureren naar jou maatstaven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 21 augustus 2016 @ 23:26:

[...]

Linkse sites mogen ook gewoon.

Het is niet aan VIVA om de waarheid van de postings te beoordelen, dat zou censuur zijn.

En als het extreem rechts is zegt dat weinig over het waarheidsgehalte.

Jij zou het liefst alles censureren naar jou maatstaven.

Als iets van een extreem-rechtse website komt, zegt dat alles over het waarheidsgehalte. Tenzij je een Holocaustontkenner bent, dan niet natuurlijk.

En ik was het onlangs nog met je eens en dat is omdat we beide vrij liberaal zijn. Waar we in verschillen is dat jij gelooft (en dat heb je me zelf uitgelegd) dat je elk middel mag gebruiken om je doel te bereiken en dat ik geloof dat een goede boodschap geen dubieuze bronnen nodig heeft en dat je, als serieus poster, ver weg zou moeten blijven van vreemde websites. Niet omdat ik dat wil verbieden, maar omdat er strafbare zaken verkondigd worden.
quote:barbaracartland schreef op 21 augustus 2016 @ 23:55:

[...]

Als iets van een extreem-rechtse website komt, zegt dat alles over het waarheidsgehalte. Tenzij je een Holocaustontkenner bent, dan niet natuurlijk.

En ik was het onlangs nog met je eens en dat is omdat we beide vrij liberaal zijn. Waar we in verschillen is dat jij gelooft (en dat heb je me zelf uitgelegd) dat je elk middel mag gebruiken om je doel te bereiken en dat ik geloof dat een goede boodschap geen dubieuze bronnen nodig heeft en dat je, als serieus poster, ver weg zou moeten blijven van vreemde websites. Niet omdat ik dat wil verbieden, maar omdat er strafbare zaken verkondigd worden.

Wat een onzin zeg dus als op een extreme site staat dat 1 plus 1 twee is klopt dat niet

Jaren 80 geneuzel..............

Als het een verboden site is waar naar verwezen wordt kan je staffen maar extreem rechts is op zich niet strafbaar dus dat is geen grond.

De wereld veranderd, PVV de grootste in Nederland (als is dat meer populistisch rechts)

In september bestaat de kans dat Oostenrijk zijn eerste radicaal rechtse FPO president krijgt

Het AFD sorteert voor richting derde plaats in Duitsland en Le Pen doet in 2017 een gooi naar het presidentschap in Frankrijk

Accepteer dat rechts / extreem rechts / populistisch rechts mainstream is geworden Wilders deed zelfs mee aan Rutte 1 en dat het dus volstrekt logisch is dat deze groeperingen hun plekje hebben ingenomen op het WWW
Nee. Geert Wilders vergelijken met het weblog waar jij ooit eens een artikel vandaan haalde is een belediging voor Wilders. Ik vind van alles van hem, maar hij is geen nazi.

Dat populisme mainstream is, lijkt me duidelijk. Dat dat een vrijbrief zou moeten zijn om als, naar wij aannemen, weldenkend mens te linken naar websites en weblogs van mensen die geloven dat de Holocaust een Joodse samenzwering is, of dat zwarte mensen genetisch minderwaardig zijn aan blanken, is uiteraard stupide. Je hele argumentatie is ongeldig op het moment dat je bron onbetrouwbaar is, zo werkt dat in de grotemensenwereld. Voor optelsommen onder de 10 heb je vermoedelijk geen bronvermelding nodig.
quote:barbaracartland schreef op 22 augustus 2016 @ 00:14:

Nee. Geert Wilders vergelijken met het weblog waar jij ooit eens een artikel vandaan haalde is een belediging voor Wilders. Ik vind van alles van hem, maar hij is geen nazi.

Dat populisme mainstream is, lijkt me duidelijk. Dat dat een vrijbrief zou moeten zijn om als, naar wij aannemen, weldenkend mens te linken naar websites en weblogs van mensen die geloven dat de Holocaust een Joodse samenzwering is, of dat zwarte mensen genetisch minderwaardig zijn aan blanken, is uiteraard stupide. Je hele argumentatie is ongeldig op het moment dat je bron onbetrouwbaar is, zo werkt dat in de grotemensenwereld. Voor optelsommen onder de 10 heb je vermoedelijk geen bronvermelding nodig.

Wat haal je er weer allemaal bij

Ik heb die site waar 2Italy2 naar verwees doorgekeken, misschien heb ik iets gemist maar ik zie nergens de holocaust ontkenning (revisionisme is strafbaar) inhoudelijk kan ik de berichten niet beoordelen dat is me te veel leesvoer.

Beetje flauw dus om te gaan godwinnen
De website van 2Italy2 is slechts aluhoedjes, dubieus rechts. De site waar jij ooit naar linkte was extreemrechts.

Ik godwin niet. Interessante manoeuvre, maar ik blijf bij mijn standpunt: als je een dubieuze website als bron gebruikt, is het klaar. Ik haal er verder niets bij, ik wijs je op de andere artikelen die je op dergelijke websites terug kunt vinden. Heel verhelderend.
quote:barbaracartland schreef op 22 augustus 2016 @ 00:19:

De website van 2Italy2 is slechts aluhoedjes, dubieus rechts. De site waar jij ooit naar linkte was extreemrechts.

Ik godwin niet. Interessante manoeuvre, maar ik blijf bij mijn standpunt: als je een dubieuze website als bron gebruikt, is het klaar.

Mij kan de bron verder niet zoveel schelen, als ik in debat ga ontkracht ik de boodschap niet de boodschapper.

Voorbeeld: Onlangs stond er een artikel op de site van STICHTING BOOTVLUCHTELING over migratie, grenzen etc. dan is het makkelijk om de boodschapper aan te vallen maar dat heeft niet mijn voorkeur, ik richt me op de inhoud van het artikel.

Was trouwens wel heel leuk, werd een mini debat met een vrijwilliger.
quote:hollebollegijs schreef op 22 augustus 2016 @ 00:08:

[...]

Wat een onzin zeg dus als op een extreme site staat dat 1 plus 1 twee is klopt dat niet

Jaren 80 geneuzel..............

Als het een verboden site is waar naar verwezen wordt kan je staffen maar extreem rechts is op zich niet strafbaar dus dat is geen grond.

De wereld veranderd, PVV de grootste in Nederland (als is dat meer populistisch rechts)

In september bestaat de kans dat Oostenrijk zijn eerste radicaal rechtse FPO president krijgt

Het AFD sorteert voor richting derde plaats in Duitsland en Le Pen doet in 2017 een gooi naar het presidentschap in Frankrijk

Accepteer dat rechts / extreem rechts / populistisch rechts mainstream is geworden Wilders deed zelfs mee aan Rutte 1 en dat het dus volstrekt logisch is dat deze groeperingen hun plekje hebben ingenomen op het WWW

Juist!

En vraag jezelf dan in alle oprechtheid af, hoe het mogelijk is dat zoveel rechtse partijen de macht

over gaan nemen.

Dat is niet van gisteren op vandaag, het komt niet uit de lucht vallen.

Er is een aanleiding.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dat rechts in populariteit terrein wint heeft alles te maken met het feit dat links geen heldere oplossing biedt voor de huidige vluchtelingenproblematiek. Men kiest dan blijkbaar liever voor een snelle oplossing.
Ik vind helder oplossingen überhaupt ontbreken. Of het nu van rechts of van links is. Helaas.
quote:Dormouse schreef op 22 augustus 2016 @ 12:06:

Ik vind helder oplossingen überhaupt ontbreken. Of het nu van rechts of van links is. Helaas.

Vermoedelijk legt men zich t.z.t. gewoon bij de puinhopen van de EU neer. De wereld verandert en niemand doet daar wat tegen.

End of story
quote:Dormouse schreef op 22 augustus 2016 @ 12:06:

Volgens Noam Chomsky is de enige echte oplossing om weer te gaan demonstreren zoals in de sixties werd gedaan. Met spandoeken de straat op, verenigen in vakbonden en staken...dat soort dingen.

Daarmee werden echt dingen bereikt, wetten aangepast.
quote:shalimara schreef op 22 augustus 2016 @ 11:59:

Dat rechts in populariteit terrein wint heeft alles te maken met het feit dat links geen heldere oplossing biedt voor de huidige vluchtelingenproblematiek. Men kiest dan blijkbaar liever voor een snelle oplossing.

LINKS zit in een spagaat, een deel van de achterban wil de grenzen dichttimmeren of in ieder geval gedeeltelijk en deel vind "de wereld is van iedereen"

RECHTS heeft die verdeeldheid veel minder.
quote:hollebollegijs schreef op 22 augustus 2016 @ 14:24:

[...]

LINKS zit in een spagaat, een deel van de achterban wil de grenzen dichttimmeren of in ieder geval gedeeltelijk en deel vind "de wereld is van iedereen"

RECHTS heeft die verdeeldheid veel minder.Links lijkt het volgens nu.nl wel unaniem met elkaar eens te zijn. Waar moet ik die 'spagaat' volgens jou zoeken?

http://www.nu.nl/politiek ... n-politieke-partijen.html
quote:shalimara schreef op 22 augustus 2016 @ 14:49:

[...]

Links lijkt het volgens nu.nl wel unaniem met elkaar eens te zijn. Waar moet ik die spagaat volgens jou zoeken?

http://www.nu.nl/politiek ... n-politieke-partijen.html

Tweede kamer fractie PVDA olv Spekman wil een ruimhartige migratiebeleid terwijl Dijsselbloem de teugels juist wil aanhalen

.

PvdA-lid Esther van Dijken wil alsnog een ledencongres organiseren nu er geen verruiming van het kinderpardon komt.

http://www.nu.nl/algemeen ... ruiming-kinderpardon.html

Een deel van de achterban van de PVDA wil een ruimhartiger kinderpardon maar de Tweede Kamerfractie wilde daar niet in mee.

Bij de SP gelijksoortige geluiden omdat een deel van de achterban nogal eens overstapt (gebeurd bij de PVDA ook) naar de PVV verdeeld het migratie vraagstuk de partij.

Een andere conclusie die getrokken kan worden is, dat de aloude indeling in ‘rechts’ en ‘links’ voor de PVV niet opgaat. De partij trekt ongeveer evenveel kiezers weg ter linkerzijde (SP en PvdA) van het politieke spectrum, als ter rechterzijde (VVD), ofschoon je de VVD tegenwoordig moeilijk nog ‘rechts’ kunt noemen, maar dat terzijde.

http://www.dagelijksestan ... en-de-kiezers-van-de-pvv/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven