Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
24-05-2017 09:53


En ondertussen voert de VVD gewoon braaf alle vluchtelingenverdragen uit (ondanks wat geronk om de extreem rechts hoek in slaap te sussen), met wie ze ook gaan regeren.
En in heel Europa stemmen de kiezers uiteindelijk toch weer anti-populistisch, ondanks alle media-hysterie. Zelfs Merkel mag gewoon blijven, want 'het volk' heeft blijkbaar nog steeds alle vertrouwen in haar.

[...]
Merkel en Rutte sloten de Turkije deal, perfect want het droogt aardig op via de Balkanroute.

De EU is druk bezig met het herbewapenen van de Libische kustwacht die migranten- boten terug sleept richting Tripoli

En Merkel sluit deals met landen in het Midden Oosten om migratie af te remmen.
https://www.npo.nl/bureau-buitenland/28 ... RO_7688395

Dit doen ze niet uit vrije wil maar onder druk van pvv / AFD

Daarom is het belangrijk dat die partijen hoog in de peilingen staan.
Daadwerkelijk stemmen is niet noodzakelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
24-05-2017 11:59
Merkel en Rutte sloten de Turkije deal, perfect want het droogt aardig op via de Balkanroute.

De EU is druk bezig met het herbewapenen van de Libische kustwacht die migranten- boten terug sleept richting Tripoli

En Merkel sluit deals met landen in het Midden Oosten om migratie af te remmen.
https://www.npo.nl/bureau-buitenland/28 ... RO_7688395

Dit doen ze niet uit vrije wil maar onder druk van pvv / AFD

Daarom is het belangrijk dat die partijen hoog in de peilingen staan.
Daadwerkelijk stemmen is niet noodzakelijk.
Meer dan dat...het heeft misschien totaal geen zin om waar dan ook op te stemmen, achter de schermen wordt er een heel ander spel gespeeld volgens allerlei geruchten die natuurlijk best wel eens waar zouden kunnen zijn. Want waarom zou het niet weer gewoon ouderwets om geld en macht gaan? En allerlei mensen die daar telkens de dupe van moeten zijn, van dat getouwtrek om geld en macht en grond. Mensen die daar de dupe van zijn dat zijn gewone mensen met gezinnen die een fijn leven willen en neem ze dat eens kwalijk...
Alle reacties Link kopieren
Was vandaag een blokje om met mijn vader die naast het AZC Elden woont en zat op een bankje.

Toch opmerkelijk om te zien dat de klok 100 jaar terug is gegaan op het gebied van vrouwenrechten.
Diverse malen hetzelfde beeld, voorop de mannen (of man) linnen broek, hemd korte mouwen een paar meter er achter moeders de vrouw + oma verpakt in dikke of minder dikke gewaden en - ook lekker met 32 graden in de zon - een hoofddoek.

Maaaaaaaaaaaaaar zo maken ze ons wijs, dat doen die vrouwen VRIJWILLIG, dat vinden ze fijn :lol:

Vrouwen slepen de kinderen en de boodschappen mannen slenteren met handen op de rug.

Ik denk dat een middag op een bankje in de buurt van een AZC verplicht zou moeten worden voor iedereen die - ik wil meer vluchtelingen binnen halen - Groen Links / D 66 stemt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
26-05-2017 18:30
Was vandaag een blokje om met mijn vader die naast het AZC Elden woont en zat op een bankje.

Toch opmerkelijk om te zien dat de klok 100 jaar terug is gegaan op het gebied van vrouwenrechten.
Diverse malen hetzelfde beeld, voorop de mannen (of man) linnen broek, hemd korte mouwen een paar meter er achter moeders de vrouw + oma verpakt in dikke of minder dikke gewaden en - ook lekker met 32 graden in de zon - een hoofddoek.

Maaaaaaaaaaaaaar zo maken ze ons wijs, dat doen die vrouwen VRIJWILLIG, dat vinden ze fijn :lol:

Vrouwen slepen de kinderen en de boodschappen mannen slenteren met handen op de rug.

Ik denk dat een middag op een bankje in de buurt van een AZC verplicht zou moeten worden voor iedereen die - ik wil meer vluchtelingen binnen halen - Groen Links / D 66 stemt.
Dat vroeg ik onlangs aan mijn Turkse collegaatje. Zij loopt heel traditioneel in lange dikke rokken (tot op haar enkels/voeten), dikke panties (mogen niet doorschijnend zijn), twéé hoofddoeken om (één zwart strak "kapje" dat onder de eigenlijke hoofddoek zit, daaroverheen nog eens de eigenlijke hoofddoek). Haar man loopt in luchtige overhemden met korte mouwen (bovenste 2 of 3 knopen open), korte broek met dit weer, blote voeten in sneakers, enz.

Maar er is geen redeneren tegenaan. Er zijn echt mensen die denken dat ze als vrouw die plicht hebben en dat ze dat vrijwillig doen.

Wel bijzonder: een maand geleden besprak ze met een vrouwelijke collega (waar ik bij was) dat ze opeens zo'n last had van dunner wordend haar en haaruitval. Ze is nu 33, dus kan me voorstellen dat ze dat niet leuk vindt. Ik opperde dat het zomaar wel eens zou kunnen komen omdat ze haar haar al 12 jaar of langer 12 uur per dag verstikt onder een polyester dubbele hoofdbedekking, die niet ademt, nou, die oplossing wilde ze dus niet horen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Te ruil aangeboden: Nederlanders zonder werk (liefst ruilen tegen vluchtelingen)

De vluchteling is populair. En vooral in Nederland, een land waar Geert Wilders steeds meer terrein wint en vluchtelingen alles behalve welkom zijn. Ook op het internet lopen de gemoederen hoog op. Met de komst van social media blijkt het openbare riool te zijn geopend: je kan zeggen wat je wil, veilig verschuilend achter je computer in je veilige huis. Maar gaat dit soms niet wat te ver?
Zomaar wat reacties die te vinden zijn op het internet als je artikelen over vluchtelingen leest:

‘Ik ben er helemaal klaar mee. Van mij mogen ze die ferry boten torpederen midden op open zee met al die badgasten aan boord.’
‘Wordt tijd dat we al die verraders uit Brussel op gammele bootjes de Noordzee op duwen.’
‘Is aanhaken en terugslepen geen betere oplossing?’
‘Het is gajes van de richel. Ze kunnen ook weer terug met de stoomboot naar Takkie-Takkie land.’


Maar waarom al die haat? Vind je niet dat dat vluchtelingen ook een toekomst verdienen? Als jij zou vluchten voor oorlog en dictatuur, dan zou je ook blij zijn als er ergens ter wereld een plek is waar je welkom bent. We gaan er altijd maar vanuit dat iedere vluchteling waardeloos is: geen opleiding, geen goed betaalde baan. Er zijn genoeg vluchtelingen die wel een diploma hebben en die, voordat ze op de vlucht zijn geslagen, een hele goede baan hadden.

Rechtvaardigheid schijnt dus heel moeilijk te zijn ondanks dat het enkel bestaat uit je verplaatsen in de ander en nagaan wat jij zou doen. “Ze pikken onze banen in”. Nou en? Er zijn toch ook heel veel banen beschikbaar als er zoveel Nederlanders te lui zijn om een poot uit te steken?

Waarom we niet solidair kunnen zijn met deze mensen? De meeste Nederlanders voelen zich alleen solidair met mensen die gelijk denken en gelijke dingen doen.Vluchtelingen worden gezien als anders, meteen richting het negatieve. Bekijk het eens van de andere kant: we voelen ons niet solidair met vluchtelingen omdat sommige hun leven beter voor elkaar hebben dan de meeste andere Nederlanders en daar kunnen ze niet best tegen.

Dus, waarom zo moeilijk doen over vluchtelingen? In Nederland kunnen we ze juist goed gebruiken aangezien er genoeg tussen zitten met een fatsoenlijke opleiding. Al die lui hier die alleen maar zitten te zeuren, ga eerst maar zelf studeren. Allemaal zo’n grote mond, maar zelf werken voor hun geld doen ze niet. Leven van een uitkering is makkelijk. Kunnen we die mensen niet gewoon omwisselen voor hardwerkende vluchtelingen?
witten3derlander schreef:
29-05-2017 20:54
Te ruil aangeboden: Nederlanders zonder werk (liefst ruilen tegen vluchtelingen)

De vluchteling is populair. En vooral in Nederland, een land waar Geert Wilders steeds meer terrein wint en vluchtelingen alles behalve welkom zijn. Ook op het internet lopen de gemoederen hoog op. Met de komst van social media blijkt het openbare riool te zijn geopend: je kan zeggen wat je wil, veilig verschuilend achter je computer in je veilige huis. Maar gaat dit soms niet wat te ver?
Zomaar wat reacties die te vinden zijn op het internet als je artikelen over vluchtelingen leest:

‘Ik ben er helemaal klaar mee. Van mij mogen ze die ferry boten torpederen midden op open zee met al die badgasten aan boord.’
‘Wordt tijd dat we al die verraders uit Brussel op gammele bootjes de Noordzee op duwen.’
‘Is aanhaken en terugslepen geen betere oplossing?’
‘Het is gajes van de richel. Ze kunnen ook weer terug met de stoomboot naar Takkie-Takkie land.’


Maar waarom al die haat? Vind je niet dat dat vluchtelingen ook een toekomst verdienen? Als jij zou vluchten voor oorlog en dictatuur, dan zou je ook blij zijn als er ergens ter wereld een plek is waar je welkom bent. We gaan er altijd maar vanuit dat iedere vluchteling waardeloos is: geen opleiding, geen goed betaalde baan. Er zijn genoeg vluchtelingen die wel een diploma hebben en die, voordat ze op de vlucht zijn geslagen, een hele goede baan hadden.

Rechtvaardigheid schijnt dus heel moeilijk te zijn ondanks dat het enkel bestaat uit je verplaatsen in de ander en nagaan wat jij zou doen. “Ze pikken onze banen in”. Nou en? Er zijn toch ook heel veel banen beschikbaar als er zoveel Nederlanders te lui zijn om een poot uit te steken?

Waarom we niet solidair kunnen zijn met deze mensen? De meeste Nederlanders voelen zich alleen solidair met mensen die gelijk denken en gelijke dingen doen.Vluchtelingen worden gezien als anders, meteen richting het negatieve. Bekijk het eens van de andere kant: we voelen ons niet solidair met vluchtelingen omdat sommige hun leven beter voor elkaar hebben dan de meeste andere Nederlanders en daar kunnen ze niet best tegen.

Dus, waarom zo moeilijk doen over vluchtelingen? In Nederland kunnen we ze juist goed gebruiken aangezien er genoeg tussen zitten met een fatsoenlijke opleiding. Al die lui hier die alleen maar zitten te zeuren, ga eerst maar zelf studeren. Allemaal zo’n grote mond, maar zelf werken voor hun geld doen ze niet. Leven van een uitkering is makkelijk. Kunnen we die mensen niet gewoon omwisselen voor hardwerkende vluchtelingen?
Misschien kun je je beter eerst eens verdiepen in de feiten. De miljoenen Afrikanen die deze kant op willen komen zijn economische migranten met geen of een lage opleiding. Daar zit niemand in Europa op te wachten. De vluchtelingen die hier asiel hebben gekregen, blijven voor het overgrote deel hangen in een uitkering. Met name Somaliërs en Eritreeërs doen het niet erg goed. We hebben hier geen ruimte, geld, woningen en werk voor miljoenen Afrikaanse immigranten.

Er komen al meer dan voldoende arbeidsmigranten uit Europese landen hier naar toe. Als we onze verzorgingsstaat willen behouden, dan gaat dat niet lukken met een enorme toestroom van kansarme migranten.

Ik haat helemaal niemand en ik begrijp ook best waarom deze mensen hier naar toe komen. Dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat we deze mensen hier moeten toelaten. Wat mij betreft mag de grens dicht.
Pientje...forum wordt lekker gespamtd door allerlei droomwereld denkers vandaag. Volgens mij is witte3 er 1 van.

Ik denk dat jong Groenlinks op curcus is.
anoniem_64387 wijzigde dit bericht op 29-05-2017 22:34
0.32% gewijzigd
2Italy2 schreef:
29-05-2017 22:25
Pientje...forum wordt lekker gespamt door allerlei droomwereld denkers vandaag. Volgens mij is witte3 er 1 van.

Ik denk dat jong Groenlinks op curcus is.
O, dat is mij even ontgaan. Het zou ook kunnen dat de warmte bij sommige mensen heeft toegeslagen.
Misschien kan ik die GroenLinkser nog bekeren?
Wat een aanname over de politieke partij waartoe deze jongeman eventueel zou behoren. Is best vervelend, als mensen aannames doen over je politieke signatuur, zo heb ik dat althans van verschillende posters hier begrepen. Blijkbaar valt het nu ineens mee en dat is alleszins verhelderend.
Alle reacties Link kopieren
2Italy2 schreef:
29-05-2017 22:25
Pientje...forum wordt lekker gespamtd door allerlei droomwereld denkers vandaag. Volgens mij is witte3 er 1 van.

Ik denk dat jong Groenlinks op curcus is.
Ik dacht dat idealisten ook recht hadden op vrije meningsuiting? |-)
Pientjexxxx schreef:
29-05-2017 21:39
Misschien kun je je beter eerst eens verdiepen in de feiten. De miljoenen Afrikanen die deze kant op willen komen zijn economische migranten met geen of een lage opleiding. Daar zit niemand in Europa op te wachten. De vluchtelingen die hier asiel hebben gekregen, blijven voor het overgrote deel hangen in een uitkering. Met name Somaliërs en Eritreeërs doen het niet erg goed. We hebben hier geen ruimte, geld, woningen en werk voor miljoenen Afrikaanse immigranten.

Er komen al meer dan voldoende arbeidsmigranten uit Europese landen hier naar toe. Als we onze verzorgingsstaat willen behouden, dan gaat dat niet lukken met een enorme toestroom van kansarme migranten.

Ik haat helemaal niemand en ik begrijp ook best waarom deze mensen hier naar toe komen. Dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat we deze mensen hier moeten toelaten. Wat mij betreft mag de grens dicht.
Ik vraag me ineens af of dat wel mogelijk is en of onze regering eigenlijk wel zo veel macht heeft?
Zijn we sinds de EU niet gereduceerd tot een soort van provincie van de Europese unie?
Moeten we niet gewoon ja en amen zeggen als Europa zegt dat we nog een aantal vluchtelingen moeten opnemen?

Zou dat de reden zijn dat telkens de formatie niet lukt?
De bedoelingen zijn misschien goed, maar hebben we nog wel de macht om onze grenzen te sluiten als we dat allemaal echt zouden willen?
Of worden we dan toch keihard tegengehouden door de rest?
Of misschien hebben we wel bepaalde handels belangen en handels partners die ons zouden gaan boycotten zodra we die koers zouden gaan varen?

Misschien is het gewoon niet zo eenvoudig als...gooi die grenzen maar dicht!
Alle reacties Link kopieren
Te ruil aangeboden: Nederlanders zonder werk (liefst ruilen tegen vluchtelingen)

De vluchteling is populair. En vooral in Nederland, een land waar Geert Wilders steeds meer terrein wint en vluchtelingen alles behalve welkom zijn. Ook op het internet lopen de gemoederen hoog op. Met de komst van social media blijkt het openbare riool te zijn geopend: je kan zeggen wat je wil, veilig verschuilend achter je computer in je veilige huis. Maar gaat dit soms niet wat te ver?
Zomaar wat reacties die te vinden zijn op het internet als je artikelen over vluchtelingen leest:

‘Ik ben er helemaal klaar mee. Van mij mogen ze die ferry boten torpederen midden op open zee met al die badgasten aan boord.’
‘Wordt tijd dat we al die verraders uit Brussel op gammele bootjes de Noordzee op duwen.’
‘Is aanhaken en terugslepen geen betere oplossing?’
‘Het is gajes van de richel. Ze kunnen ook weer terug met de stoomboot naar Takkie-Takkie land.’

Maar waarom al die haat? Vind je niet dat dat vluchtelingen ook een toekomst verdienen? Als jij zou vluchten voor oorlog en dictatuur, dan zou je ook blij zijn als er ergens ter wereld een plek is waar je welkom bent. We gaan er altijd maar vanuit dat iedere vluchteling waardeloos is: geen opleiding, geen goed betaalde baan. Er zijn genoeg vluchtelingen die wel een diploma hebben en die, voordat ze op de vlucht zijn geslagen, een hele goede baan hadden.

Rechtvaardigheid schijnt dus heel moeilijk te zijn ondanks dat het enkel bestaat uit je verplaatsen in de ander en nagaan wat jij zou doen. “Ze pikken onze banen in!”. Nou en? Er zijn ook heel veel banen beschikbaar als er zoveel Nederlanders te lui zijn om een poot uit te steken?

Waarom we niet solidair kunnen zijn met deze mensen? De meeste Nederlanders voelen zih alleen solidair met mensen die gelijk denken en gelijke dingen doen. Vluchtelingen worden gezien als anders, meteen richting het negatieve. Bekijk het eens van de andere kant: we voelen ons niet solidair met vluchtelingen omdat sommigen hun leven beter voor elkaar hebben dan de meeste Nederlanders. En wees eerlijk, daar kunnen die Nederlanders niet best tegen.

Dus waarom zo moeilijk doen over vluchtelingen? In Nederland kunnen we ze juist goed gebruiken, aangezien er genoeg tussen zitten met een fatsoenlijke opleiding. Al die lui hier die alleen maar zitten te zeuren: ga eerst maar zelf studeren. Allemaal zo’n grote mond, maar zelf werken voor hun geld doen ze niet. Leven van een uitkering is makkelijk.
Kunnen we die mensen niet gewoon omwisselen voor hardwerkende vluchtelingen?
shisha schreef:
30-05-2017 12:33
Ik vraag me ineens af of dat wel mogelijk is en of onze regering eigenlijk wel zo veel macht heeft?
Zijn we sinds de EU niet gereduceerd tot een soort van provincie van de Europese unie?
Moeten we niet gewoon ja en amen zeggen als Europa zegt dat we nog een aantal vluchtelingen moeten opnemen?

Zou dat de reden zijn dat telkens de formatie niet lukt?
De bedoelingen zijn misschien goed, maar hebben we nog wel de macht om onze grenzen te sluiten als we dat allemaal echt zouden willen?
Of worden we dan toch keihard tegengehouden door de rest?
Of misschien hebben we wel bepaalde handels belangen en handels partners die ons zouden gaan boycotten zodra we die koers zouden gaan varen?

Misschien is het gewoon niet zo eenvoudig als...gooi die grenzen maar dicht!
Laten we maar eens beginnen met de politieke partijen. Die moeten eens eerlijk zijn over wat zij precies willen met de enorme toestroom van nieuwkomers. Ze moeten ook eens eerlijk zijn wat de gevolgen zijn op lange termijn zullen zijn voor ons sociale stelsel nu blijkt dat een groot deel van de nieuwkomers blijvend afhankelijk is van een uitkering en slecht integreren. Waarom durven de meeste partijen geen bovengrens te stellen aan het aantal nieuwkomers? Waarom controleren we niet bij de poort, zodat we niet opgescheept blijven zitten met talloze afgewezen asielzoekers die in de illegaliteit terecht komen of eindeloos in een BBB-regeling blijven hangen?

We moeten ook eens af van het eindeloos door blijven procederen van afgewezen asielzoekers. Ze proberen het te rekken tot het volgende generale of kinderpardon. Een goed begin zou zijn dat er een ontheemdenstatus wordt ingevoerd. Dan kunnen we statushouders die doodleuk naar hun thuisland op vakantie gaan ook eerder terug sturen. Het animo om hierheen te komen zal sowieso afnemen als blijkt dat een asielstatus niet meer gelijk staat aan permanente immigratie. Op dit moment is het verkrijgen van de sasielstatus een ticket tot permanente vestiging in een verzorgingsstaat, compleet met een ingerichte woning, zorgverzekering en een levenslange uitkering. Daar moeten we echt vanaf willen we in Nederland de verzorgingsstaat in stand houden en het hier nog een beetje leefbaar houden.
witten3derlander schreef:
30-05-2017 13:02
Te ruil aangeboden: Nederlanders zonder werk (liefst ruilen tegen vluchtelingen)

De vluchteling is populair. En vooral in Nederland, een land waar Geert Wilders steeds meer terrein wint en vluchtelingen alles behalve welkom zijn. Ook op het internet lopen de gemoederen hoog op. Met de komst van social media blijkt het openbare riool te zijn geopend: je kan zeggen wat je wil, veilig verschuilend achter je computer in je veilige huis. Maar gaat dit soms niet wat te ver?
Zomaar wat reacties die te vinden zijn op het internet als je artikelen over vluchtelingen leest:

‘Ik ben er helemaal klaar mee. Van mij mogen ze die ferry boten torpederen midden op open zee met al die badgasten aan boord.’
‘Wordt tijd dat we al die verraders uit Brussel op gammele bootjes de Noordzee op duwen.’
‘Is aanhaken en terugslepen geen betere oplossing?’
‘Het is gajes van de richel. Ze kunnen ook weer terug met de stoomboot naar Takkie-Takkie land.’

Maar waarom al die haat? Vind je niet dat dat vluchtelingen ook een toekomst verdienen? Als jij zou vluchten voor oorlog en dictatuur, dan zou je ook blij zijn als er ergens ter wereld een plek is waar je welkom bent. We gaan er altijd maar vanuit dat iedere vluchteling waardeloos is: geen opleiding, geen goed betaalde baan. Er zijn genoeg vluchtelingen die wel een diploma hebben en die, voordat ze op de vlucht zijn geslagen, een hele goede baan hadden.

Rechtvaardigheid schijnt dus heel moeilijk te zijn ondanks dat het enkel bestaat uit je verplaatsen in de ander en nagaan wat jij zou doen. “Ze pikken onze banen in!”. Nou en? Er zijn ook heel veel banen beschikbaar als er zoveel Nederlanders te lui zijn om een poot uit te steken?

Waarom we niet solidair kunnen zijn met deze mensen? De meeste Nederlanders voelen zih alleen solidair met mensen die gelijk denken en gelijke dingen doen. Vluchtelingen worden gezien als anders, meteen richting het negatieve. Bekijk het eens van de andere kant: we voelen ons niet solidair met vluchtelingen omdat sommigen hun leven beter voor elkaar hebben dan de meeste Nederlanders. En wees eerlijk, daar kunnen die Nederlanders niet best tegen.

Dus waarom zo moeilijk doen over vluchtelingen? In Nederland kunnen we ze juist goed gebruiken, aangezien er genoeg tussen zitten met een fatsoenlijke opleiding. Al die lui hier die alleen maar zitten te zeuren: ga eerst maar zelf studeren. Allemaal zo’n grote mond, maar zelf werken voor hun geld doen ze niet. Leven van een uitkering is makkelijk.
Kunnen we die mensen niet gewoon omwisselen voor hardwerkende vluchtelingen?
Deze post had je maandag ook al geplaatst. Kun je alleen hetzelfde riedeltje afdraaien of kom je nog een keer met goede argumenten?Iedereen kan je sowieso vertellen dat die "vluchtelingen" geen of nauwelijks een opleiding hebben.

Hoe had je gedacht om al die mensen hier van een woning en uitkering te voorzien? Wat Nederlanders op een bootje de Middellandse zee over te sturen? Want nee, dat kunnen we niet en die immigranten gaan hier niet hard werkend banen waarvoor je een goede opleiding nodig hebt invullen. Ze komen niet eens in aanmerking voor een vluchtelingenstatus en zullen naar alle waarschijnlijkheid in de illegaliteit en/of criminaliteit terecht komen. Daar zit geen Nederlander op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
witten3derlander schreef:
30-05-2017 13:02

Kunnen we die mensen niet gewoon omwisselen voor hardwerkende vluchtelingen?
Kunnen we niemand omruilen voor jou?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-05-2017 19:38
Dat vroeg ik onlangs aan mijn Turkse collegaatje. Zij loopt heel traditioneel in lange dikke rokken (tot op haar enkels/voeten), dikke panties (mogen niet doorschijnend zijn), twéé hoofddoeken om (één zwart strak "kapje" dat onder de eigenlijke hoofddoek zit, daaroverheen nog eens de eigenlijke hoofddoek). Haar man loopt in luchtige overhemden met korte mouwen (bovenste 2 of 3 knopen open), korte broek met dit weer, blote voeten in sneakers, enz.

Maar er is geen redeneren tegenaan. Er zijn echt mensen die denken dat ze als vrouw die plicht hebben en dat ze dat vrijwillig doen.

f

Zo vaak gezien tijdens vakantie, moslimman lekker in het zwembad met zwembroek aan zwemmen, vrouw aan de kant zittend gekleed in zwarte gewaden te kijken hoe man aan het genieten is. Kan er met mijn hoofd niet bij dat die mannen zo egoïstisch kunnen zijn. Het draait alleen maar om hen.
Ze kunnen wel blijven zeggen dat het een eigen keus is maar het is wel degelijk door mannen opgedrongen, stel je voor dat die vrouw zegt:" bekijk het maar ik trek een badpak aan en ga ook zwemmen" denk niet dat man dat accepteert dus vrouw durft niet eens.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
https://www.theguardian.com/global-deve ... poorest-50

het heeft allemaal te maken met geld, economische vluchtelingen...met oneerlijke verdeling van de rijkdommen van de aarde.

Dus het houdt pas op zodra die om en nabij de 9 mensen, die gezamenljk 50 % van alle rijkdommen bezitten...eens eindelijk eerlijk zouden delen met de rest.
Tot die tijd...blijven wij, de arme 99 % vechten tegen de bierkaai.

Zolang er mensen zijn die letterlijk zouden kunnen zwemmen ik hun geld, geld wat zij niet zouden kunnen opmaken zelfs niet al hadden ze 9 levens...terwijl er mensen zijn die honger lijden en allerlei problemen niet goed worden aangepakt...
Zo lang de politiek hier geen grip op weet te krijgen, sterven er mensen vanwege oneerlijkheid en egoisme.

En slaan er mensen op de vlucht en worden mensen ook opstandig, want ze voelen zich niet eerlijk behandeld en dat is dus ook terecht!

Maar je zou ook kunnen zeggen dat het aan de godsdienst ligt.

Volgens mij is dat dus niet de basis en die 9 aller-rijkste vinden het wel handig als wij blijven vechten met elkaar en elkaar de schuld blijven geven.
Dan is onze aandacht netjes afgeleid van waar het werkelijk om gaat; geld en macht en mensen die hun eigen hachje veilig stellen.

Want als die negen rijksten het echt goed met deze wereld hadden voorgehad, dan hadden ze samen met ons gezocht naar een duurzame oplossing voor allerlei problemen...ze hebben in feite geld genoeg om dat te doen, nietwaar?

Het feit dat ze dat dus niet doen zegt me eigenlijk genoeg.
Ze laten ons gewoon stikken met al die vluchtelingen en te weinig geld en goederen en voedsel voor iedereen.

Terwijl ze het er zelf lekker van nemen.
Shisha, ik zie je de laatste tijd de grootste onzin plaatsen. Verdiep je eens voordat je post.

Heb jij enig idee hoeveel geld Bill Gates aan goede doelen doneert en wat hij voor arme mensen doet? Stop eens met mensen zwart maken. Hoeveel geld doneer jij aan goede doelen eigenlijk? Wat doe jij persoonlijk voor de arme mensen in Afrika?
Alle reacties Link kopieren
sauvignonblanc schreef:
30-05-2017 13:56
f

Ze kunnen wel blijven zeggen dat het een eigen keus is maar het is wel degelijk door mannen opgedrongen, stel je voor dat die vrouw zegt:" bekijk het maar ik trek een badpak aan en ga ook zwemmen" denk niet dat man dat accepteert dus vrouw durft niet eens.
Ik ben het niet met je eens. Ze vinden het prachtig om met zo'n lap op te lopen, ik heb geen medelijden met ze als ze in de hitte in hun gewaden lopen of als ze dunnend wordend haar hebben. Ik heb vriendinnen, met super moderne hippe kleding die zeggen dat ze "later" ook een doek gaan dragen, nou dat moeten ze dan zelf weten. Heb een Turkse vriendin wiens man graag wilde dat ze die hoofddoek af deed, hij wilde een sexy vrouw, zij wilde die hoofddoek blijven dragen, is niet eens heel gelovig!.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
30-05-2017 16:12
Ik ben het niet met je eens. Ze vinden het prachtig om met zo'n lap op te lopen, ik heb geen medelijden met ze als ze in de hitte in hun gewaden lopen of als ze dunnend wordend haar hebben. Ik heb vriendinnen, met super moderne hippe kleding die zeggen dat ze "later" ook een doek gaan dragen, nou dat moeten ze dan zelf weten. Heb een Turkse vriendin wiens man graag wilde dat ze die hoofddoek af deed, hij wilde een sexy vrouw, zij wilde die hoofddoek blijven dragen, is niet eens heel gelovig!.
Ja daar heb je gelijk in. Ik heb een hele leuke marokkaanse buurvrouw, met hoofddoek. Zij vertelde me dat ze deze opheeft omdat ze anders commentaar krijgt van de gemeenschap. Van haar man hoeft het niet perse. Als ze bij mij thuiskomt en mijn man is er ook heeft ze geen hoofddoek om. Ik zie haar ook vaak op het balkon de was ophangen zonder hoofddoek.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
witten3derlander schreef:
29-05-2017 20:54
Te ruil aangeboden: Nederlanders zonder werk (liefst ruilen tegen vluchtelingen)

Begin een politieke partij.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
sauvignonblanc schreef:
30-05-2017 17:14
Ja daar heb je gelijk in. Ik heb een hele leuke marokkaanse buurvrouw, met hoofddoek. Zij vertelde me dat ze deze opheeft omdat ze anders commentaar krijgt van de gemeenschap.
Zo werkt groepsdruk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
30-05-2017 13:20
Deze post had je maandag ook al geplaatst. Kun je alleen hetzelfde riedeltje afdraaien of kom je nog een keer met goede argumenten?Iedereen kan je sowieso vertellen dat die "vluchtelingen" geen of nauwelijks een opleiding hebben.

Hoe had je gedacht om al die mensen hier van een woning en uitkering te voorzien? Wat Nederlanders op een bootje de Middellandse zee over te sturen? Want nee, dat kunnen we niet en die immigranten gaan hier niet hard werkend banen waarvoor je een goede opleiding nodig hebt invullen. Ze komen niet eens in aanmerking voor een vluchtelingenstatus en zullen naar alle waarschijnlijkheid in de illegaliteit en/of criminaliteit terecht komen. Daar zit geen Nederlander op te wachten.
Vandaag op het nieuws: het aantal bijstandsuitkeringen is voor het zoveelste jaar op rij enorm gestegen, en het grootste aandeel daarvan is vanwege de instroom van migranten.

Goh, nou dacht ik me toch écht te herinneren dat ons toen verteld werd dat die migranten allemaal hoogopgeleide artsen en apothekers en tandartsen en ingenieurs waren, waar we hier in Nederland om zaten te springen, dus die mensen zouden binnen de kortste keren de gapende gaten in ons vergrijzende land gaan opvullen... zoiets toch?

Nou niet dus. 70% tot 80% belandt gewoon in de bijstand. Mensen die dat destijds als voorzagen, omdat ze gewoon gezond boerenverstand hadden, en niet geloofden in sprookjes, werden weggezet als racistisch, of doemdenkers, of stonden niet open voor vernieuwing, of geef het maar een naam.

Nou, alstublieft, hier zijn de cijfers dan. Mensen die destijds riepen dat die immigranten hier kwamen om hooggekwalificeerde banen te doen waar we zelf geen mensen voor hadden, kom er maar in. Ik ben benieuwd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
31-05-2017 19:29


Goh, nou dacht ik me toch écht te herinneren dat ons toen verteld werd dat die migranten allemaal hoogopgeleide artsen en apothekers en tandartsen en ingenieurs waren, waar we hier in Nederland om zaten te springen, dus die mensen zouden binnen de kortste keren de gapende gaten in ons vergrijzende land gaan opvullen... zoiets toch?

Nou niet dus. 70% tot 80% belandt gewoon in de bijstand. Mensen die dat destijds als voorzagen, omdat ze gewoon gezond boerenverstand hadden, en niet geloofden in sprookjes, werden weggezet als racistisch, of doemdenkers, of stonden niet open voor vernieuwing, of geef het maar een naam.
Klopt, de arbeidsmarkt zou overspoeld worden door hoog opgeleide vluchtelingen :lol:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven