Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
23-12-2017 12:55
Islamitische landen nemen Veel meer vluchrelingen op dan wij in Europa.

Dat denk ik ook, maar ook logisch in de Eerste Wereldoorlog ving Nederland 1 miljoen Belgen op.
Daar ben je buren voor.............
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
23-12-2017 21:23
Dat denk ik ook, maar ook logisch in de Eerste Wereldoorlog ving Nederland 1 miljoen Belgen op.
Daar ben je buren voor.............
En de buren gaan gewoon naar huis als het weer veilig is.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

https://nos.nl/artikel/2209712-te-weini ... ingen.html

Voor als je wilt weten waar je belastinggeld blijft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
29-12-2017 23:55

https://nos.nl/artikel/2209712-te-weini ... ingen.html

Voor als je wilt weten waar je belastinggeld blijft.
Ach, ik hoorde deze week cabaretier Lebbis (Hans Sibbel) nog betogen dat 'we' een enorm rijk land zijn en we ons niet moeten gedragen als kinderen met teveel speelgoed. 'We' moeten gewoon wat miljarden weggeven, want wij hebben al onze welvaart gestolen uit Afrika.

Als iemand zoiets zegt ben ik altijd benieuwd of diegene zelf dan ook 80% van zijn vermogen weggeeft aan vreemden, of dat het weer eens een kwestie is van links lullen vanuit de grachtengordel met een paar miljoen op de bank.

O, wacht.
Lebbis woont op een royaal bemeten woonboot in Amsterdam. HOEVEEL NIGERIANEN HEB JIJ AL WONEN OP JE BOOT, LEBBIS?

http://jeroensmit.net/lebbis-en-smit-ve ... it-je-zak/
Mejuffrouwmuis schreef:
16-12-2017 20:01

Ik snap werkelijk waar niet dat met al het volk dat tegenwoordig in Nederland rondhobbelt en bepaalde (niet al te gezellige wijken) in Nederland domineert je nog kan zeggen dat het allemaal wel meevalt. Ik kan in ieder geval niet zeggen dat ik het een gezellig of prettig gezicht vind om een vrouw met een hoofddoek op te zien. Of een kind met een hoofddoek op.
Wij woonden in zo'n wijk in een middelgrote stad.
Ik had er veel moeite mee om te zien hoe de wijk veranderde.
Geboren (jaren '70) en getogen is alles compleet verandert.
Sorry dat ik daar moeite mee heb. Ik voelde mij er niet meer thuis.
De wijk is verpaupert. Tuintjes worden niet bijgehouden, hangen vaak
todden voor het raam en de een na de andere schotel vereist.
Veel dragen hoofddoekjes, ook kleine meisjes.
Ze spreken hun eigen taal en klieken samen met hun eigen mensen.
Mijn familie kan/wil er niet weg. ze hebben er ook geen mogelijkheid toe.
Ik ben er weg.
Diep triest vond ik dat toen mijn dochter haar vriendinnetje
op de basisschool niet mee mocht doen aan een voorstelling.
Dansen en muziek vonden haar ouders haram.
Ik had er genoeg van altijd maar rekening te moeten houden met de hapjes
op school, of het wel halal was.
Ik heb veel proberen contact te zoeken, soms lukte dat, meestal niet.
Mensen die na jaren nog geen taal spreken, daar kun je geen band mee opbouwen.
Mijn dochter kreeg altijd wel contact met de meisjes maar tot op zekere hoogte, dan werd ze weer buitengesloten.
De meisje wilden ook nooit op feestjes komen, dat mocht niet of ze konden toevallig weer niet.

Ik ben jaren pro multicultureel geweest, mede ook door mijn opleiding.
Triest om te zeggen dat het niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit zo goed waarom alle buitenlanders er steeds mee wegkomen dat ze na jaren nog steeds geen nl kunnen.
Ik werk bij internationaal bedrijf en daar zie ik het ook. Collegaatje die na een jaar echt al hoog op niveau zit. Tuurlijk ze maakt nog steeds fouten en stevig accent maar wat maakt dat uit. Andere collega’s hebben bijv gestudeerd in nl(Engelstalige opleiding) en kunnen daarna nog steeds geen woord nl. Ik snap dat gewoon echt niet. Oké dit zijn dan geen vluchtelingen maar voor die groep ook. Als ze naar dokter moeten hun dochter meenemen, ik kan er gewoon niet bij dat we dat toestaan in nl.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook expats uit bijvoorbeeld Ierland en Hongarije. Ze wonen dan al bijna 10 jaar maar spreken nog amper Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat ze dat willen, geen Nederlands spreken. Ik was net een blauwe maandag in Italie, sprak 3 woorden Italiaans, en iemand in de supermarkt piepte voor. En ik kon behalve gebaren níks zeggen. Was voor mij de reden de volgende dag op taalcursus te gaan, en nooit meer met een bek vol tanden te hoeven staan.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
30-12-2017 08:52
Ik ken ook expats uit bijvoorbeeld Ierland en Hongarije. Ze wonen dan al bijna 10 jaar maar spreken nog amper Nederlands.
Ja die groep hebben we ook veel. En wat me dan nog het meest verbaast is dat hun partner nl is.
Robinson schreef:
30-12-2017 08:32
Ik snap nooit zo goed waarom alle buitenlanders er steeds mee wegkomen dat ze na jaren nog steeds geen nl kunnen.
Ik snap ook niet dat dat geen vereiste is om van het sociaal vangnet gebruik te mogen maken.
Chinezen spreken ook niet vlekkeloos Nederlands, maar die hebben allemaal hun zaakjes goed voor elkaar in de Nederlandse middenstand.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-12-2017 10:43
Ik snap ook niet dat dat geen vereiste is om van het sociaal vangnet gebruik te mogen maken.
Chinezen spreken ook niet vlekkeloos Nederlands, maar die hebben allemaal hun zaakjes goed voor elkaar in de Nederlandse middenstand.
Ja he, wel een uitkering genieten en dan geen woord Nederlands spreken, absurd, dat dat zomaar kan in Nederland. Het ligt zeker ook aan de mensen, mijn vader, die overigens geen uitkering heeft, en ruim 80 is, is zo'n 35 jaar geleden terug gegaan naar zijn eigen land, en spreekt altijd, echt altijd Nederlands, hij is hartstikke trots dat hij dat kan, elke gelegenheid die zich voordoet, spreekt hij Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-12-2017 10:43
Ik snap ook niet dat dat geen vereiste is om van het sociaal vangnet gebruik te mogen maken.
Chinezen spreken ook niet vlekkeloos Nederlands, maar die hebben allemaal hun zaakjes goed voor elkaar in de Nederlandse middenstand.
Not! De oude chinezen wonen vaak bij hun kinderen in en spreken geen woord nederlands. Een chinese collega van mij moet altijd met haar moeder mee naar medische afspraken en overheidsinstanties.
Alle reacties Link kopieren
Wir schaffen das :idee:

AfbeeldingAfbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
30-12-2017 16:54
Not! De oude chinezen wonen vaak bij hun kinderen in en spreken geen woord nederlands. Een chinese collega van mij moet altijd met haar moeder mee naar medische afspraken en overheidsinstanties.
Kan zijn, maar die mensen houden waarschijnlijk wél de eigen broek op, financieel. Van mij mag iedereen Swahili spreken, of Hottentots, zo lang je dan ook maar in je eigen onderhoud voorziet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Eigen broek ophouden én enigszins de cultuur respecteren van het land / de mensen die je helpen of zelfs geheel onderhouden.

Dat principe had rapper Boef blijkbaar ook nog niet helemaal door toen hij de dames die hem een lift aanboden voor kech (hoer) meende uit te moeten schelden.

Maar goed, men lijkt nu zo langzamerhand een beetje door te krijgen hoe het werkt en wat de gevolgen zijn van het pamperen van alles/iedereen, ook als die/dat fout is: men is helemaal gefixeerd op het (hun) hogere doel, namelijk de multiculti hoe-dan-ook promoten en door de strot duwen.

Ben dan ook benieuwd naar Koningsdag, van oudsher dag van oud-Hollandse gewoonten, spelletjes en Nederlandse cultuur.

Maar om te benadrukken wat 'onze' cultuur zou moeten zijn, komt er tegenwoordig altijd heel educatief (?!) een rapper opdraven.
De koninklijke familie is/doet daar altijd erg enthousiast over/tegen.
Alles wat typisch Nederlands was, is inmiddels verdwenen en 'de' Nederlander 'bestaat niet'.
We wachten af....misschien mag zo'n jongen die minstens 3 van de 15 jaren die hij alles bij elkaar in NL heeft gewoond, gewoon tóch toch van ons belastinggeld komen 'optreden'.
Eén geluk: ik heb nog nooit iets kunnen verstaan van wat hij zingt/zegt en begrijp nu pas wat een bagger hij zo ongeveer uitslaat.

Sofiane Boussaadia (Boef) heeft de Franse nationaliteit en hij heeft Algerijnse ouders. Op zijn vierde bij een oom in Eindhoven komen wonen, met wie hij ook 2 jaar in Houston heeft gewoond. Op zijn 16e al een half jaar in jeugddetentie gezeten en daarna nog 1,5 en 0,5 jaar en hij heeft een taakstraf/boete gehad. En is uit huis gezet wegens overlast....

Vraagje; die Boef is hier al, mar heeft zo iemand als hij (Franse Algerijn) die nog in het thuisland woont eigenlijk recht op de vluchtelingenstatus in Nederland omdat de -enige- reden van een 'vluchteling' doorgaans is dat zij hun militaire dienstplicht in het land van herkomst willen ontlopen?
Wat heeft Boef te maken met fictieve Algerijnen?
Begrijp me goed, ik vind hem ook een amoebe, maar in deze zin ontgaat me zijn relevantie ook.
Vrouw, de relevantie ontgaat mij ook een beetje.

Misschien haalt Gebruna hem aan als voorbeeld van een (grote) groep figuren met hun denkbeelden die naar Nederland zijn gekomen. Of ze zit in een verkeerd topic, dat kan ook. (is mij ook eens overkomen)
Gebruna schreef:
05-01-2018 20:50
Sofiane Boussaadia (Boef) heeft de Franse nationaliteit en hij heeft Algerijnse ouders.
(...)
Vraagje; die Boef is hier al, mar heeft zo iemand als hij (Franse Algerijn) die nog in het thuisland woont eigenlijk recht op de vluchtelingenstatus in Nederland omdat de -enige- reden van een 'vluchteling' doorgaans is dat zij hun militaire dienstplicht in het land van herkomst willen ontlopen?
Als hij de Franse nationaliteit heeft, is bij mijn weten de vluchtelingenstatus (als hij die ooit heeft verkregen) niet meer van toepassing.
SRCNN14 schreef:
05-01-2018 23:18
Als hij de Franse nationaliteit heeft, is bij mijn weten de vluchtelingenstatus (als hij die ooit heeft verkregen) niet meer van toepassing.
Iedere Algerijn met een Frans paspoort mag zich in Nederland vestigen. Nu maar hopen dat ze niet allemaal hierheen komen.....
Alle reacties Link kopieren
Het gaat in deze vergelijking om de mentaliteit en het feit dat telkens opnieuw blijkt dat er vaak zo weinig aansluiting is tussen mensen met totaal verschillende culturen.

Normaal gesproken gedraag je je fatsoenlijk tegenover iemand die jou helpt.
Of het nu de buurvrouw is die ergens hulp bij nodig heeft, het geven van een lift aan iemand met autopech (Boef) of het opnemen van grote groepen mensen uit andere landen die om de één of andere reden in NL beter af zijn dan in hun thuisland (zoals bijvoorbeeld vluchtelingen).

Zit er in de groep 'nieuwe Nederlanders' ook maar één persoon die (zelfs al is zijn verdere gedrag verwerpelijk), iets presteert, dan wordt die als 'voorbeeld' overal en nergens naar voren geshoven, gehuldigd en geëerd.
Of het nu aan de tafel bij Pauw is, optreden op Koningsdag....of wat dan ook.

Tegen de autochtone Nederlander en de goed geintegreerde buitenlander wordt dan alsmaar geroepen dat wij nog veel beter ons best moeten doen de integratie tot stand te brengen....ja, ja.

En ik vraag mij ook altijd af: hoe kunnen we verwachten dat goedwillende vluchtelingen zich goed aanpassen aan de heersende normen en waarden in NL?

Ik denk dat zijn ouders hem (Boef) op zijn 4e juist naar die oom in Eindhoven stuurden in de hoop op een betere toekomst; ik begrijp werkelijk niet waarom men dit foute voorbeeldgedrag zo ophemelt.

Het geeft hoop dat mensen nu beginnen in te zien dat m.n. de vrouwen in de moslim cultuur erg denigrerend worden behandeld.
Dat is niet stoer, maar verwerpelijk. En dát is de gedachte die nieuwe Nederlanders mee zouden moeten krijgen vanaf de dag dat zij in NL arriveren.
Ja, maar dan is de vergelijking alsnog uit de lucht gegrepen: Boef heeft de Franse nationaliteit, dus het heeft geen zin zijn casus op vluchtelingen te plakken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je op zich helemaal gelijk in.
De associatie was/is dat veel van die jonge mannen / vluchtelingen in interviews zeggen dat zij rapper willen worden (of voetballer).
Het is jammer dat zelfs (commercieel) succesvolle Noord Afrikanen niet de verrijking in onze cultuur brengen die men altijd zo prijst - maar er staan nog veel slecht opgeleide jonge mannen klaar met de ambitie om hier een rijke rapper te worden.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dat de deals niet 100% werken is duidelijk maar het beoogde resultaat is bereikt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

En voor de mensen die nog zo naief zijn te denken dat IS zich niet mengt onder de migrantenstroom dit deel van een artikel uit Trouw van afgelopen zaterdag.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zag vanavond weer bij Nieuwsuur een Duitse politicus praten over het probleem van vluchtelingen in Griekenland. De huisvesting en andere zaken zijn niet in orde. De rest van de EU zou weer moeten ingrijpen.

Wat mij dan weer opvalt is het interviewtje met een Syrische vader. Die zegt dat het hem allemaal is tegengevallen. Hij woont met zijn kinderen en twee vrouwen in een tent. De opvang is volgens hem zo slecht dat hij liever terug zou gaan naar Syrie. Hij was vooral naar Europa gekomen voor de opleiding van zijn kinderen.

Het geeft goed aan dat de scheidslijn tussen vluchteling en migrant vaag is. Komt hij vanwege de oorlog in Syrie (die nu goeddeels voorbij is) of voor een betere toekomst voor zijn kinderen?

Het politieke gedoe vind ik erg vermoeiend. Elke paar jaar is er wel een oorlog ergens en begint de discussie over vluchtelingen opnieuw. De kosten van de opvang zijn enorm; in NL lachen enkele vakantiepark uitbaters zich de broek nat. De plekken blijven leeg, de huur loopt door.

Ik begrijp niet waarom er niet permanent een groot leegstaand gebied (of 2) in Afrika kan worden geprepareerd voor het uitsluitend huisvesten van vluchtelingen. Kosten worden doorberekend aan de Verenigde Naties.

Dus geen integratie in de steden of dorpen, geen protesten tegen een azc, want alle vluchtelingen gaan naar een goed uitgeruste opvangregio in pakweg Congo. Voorzien van alle elementaire behoeftes zoals ziekenhuizen en voedsel. Waar vluchtelingen direct kunnen meewerken aan de opbouw van het gebied.

Oorlogen gaan bijna altijd binnen 10 jaar weer over, dus dan kunnen vluchtelingen terug naar het land van herkomst.

Wanneer vluchtelingen willen migreren naar andere landen kan dat, onder dezelfde voorwaarden en omstandigheden als de reguliere migranten.

Zo'n permanente oplossing voor vluchtelingen lijkt mij altijd goedkoper en minder problematisch dan het huidige gerommel en geschuif met vluchtelingen. Je filtert bovendien direct de gelukzoekers eruit.

Deze oplossing lijkt zo simpel. Waarom probeert men dat niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven