Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 07:44:

[...]

Nou Frau Merkel ook voor u is er werk aan de winkel.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... trum.dhtml

In totaal zo'n 60 Afghanen en Albanezen gingen elkaar te lijf. Er werden ijzeren staven gebruikt. Eén relschopper zou een vuurwapen tevoorschijn hebben gehaald, zo verklaarden ooggetuigen aan de politie. Het wapen is nog niet gevonden. Eén tent werd in brand gestoken.

Ook in een asielopvang in het Duitse Braunschweig ging het dinsdagavond mis. Daar stonden zo'n driehonderd vluchtelingen tegenover elkaar. Er was onenigheid tussen Algerijnen en Syriërs over gestolen spullen. Niemand raakte gewond. De politie verrichtte een arrestatie.

Duitsland is o.l.v. frau-dokter-Merkel een snelkookpan geworden waarvan het overdrukventiel dicht gelast is.

Ik wens ze sterkte met zo'n "leider"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 09:54:

[...]

Serieus? Helemaal in een gewaad?

Allemaal?

Op onze school 50 procent en op de school verderop schijnen sommige dagen alle overblijfmoeders in gewaad rond te lopen. Nu zien de gewaden er onderling wel anders uit hoor. Sommigen gekleurd, anderen helemaal zwart. Hoofddoeken ook anders, soms losjes, soms in een soort toren. Erg leuk.

Laatst zag ik een jarig kind en ern groepje moeders hadden voor de lol een feestmuts op de hoofddoek gedaan. Heel groepje moeders met hoofddoek, jurk en feestmuts erop. Mocht een foto maken en leek wel gefotosjopt.

Zo grappig.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 oktober 2015 @ 21:44:

[...]

De Koran wordt door moslims maar op 1 manier Geïnterpreteerd, je praat weer onzin. Kijk is naar een land als Saoedi Arabië, daar mogen vrouwen geen eens auto rijden, in welk christen land zie je dat?En in andere landen mogen ze dat wel, dus je haalt in een zin je eigen stelling onderuit.
Vruchtgebruik: wat vind jij hier in hemelsnaam goed opgelost aan?

Mensen moeten patrouilleren omdat er kinderen op straat rondzwerven, mensen moeten huisbezoeken doen.

De problemen zijn hiermee toch niet opgelost?

En als een moskee past zegt, je moet op school je gezicht laten zien, dan gebeurd het pas?

Ik ken ook een islamitische basisschool en daar ging het heel anders.

Wat een betutteling allemaal.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 22:16:

[...]

Mooie poster Roos

Terwijl de rest van de politici in praatshows zitten komt Geert in aktie.Knap gejat van Australië.
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 13:01:

[...]

Dat kan niet. Tenzij de regering ineens het licht ziet en de woningmarkt gaat stimuleren; dat zou economisch gezien een boel op gang brengen, waar we allemaal een stukje beter van worden.

Nóg meer woningen??

Moet je kijken hoe overvol het is in sommige gemeenten.

Kinderen kunnen niet meer buiten spelen want speelplaatsjes worden parkeerplekken. Auto's opgestapeld, want geen ruimte.

Het is al één grote mensenmassa als je om je heen kijkt.

Prima, opvang voor kort en nood. In noodopvanghuisjes/containers etc.

Maar zoveel nieuwbouw in dit land is het einde van nog wat groen.
quote:Star schreef op 08 oktober 2015 @ 10:13:

[...]

Knap gejat van Australië.

Ik geloof je direct.

Maar hij staat er wel, ik heb in iedergeval het gevoel dat er nog iemand mijn gevoelens / mening vertolkt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou woden mooie monumentale panden ook nog eens gebruikt om gelukszoekers in te zetten Nederland staat in de uitverkoop. Ongelooflijk dat hier geen halt tegen geroepen wordt.De eigen bevolking kan verrekken hier. Het wordt met de dag gekker .
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 10:12:

Vruchtgebruik: wat vind jij hier in hemelsnaam goed opgelost aan?

Mensen moeten patrouilleren omdat er kinderen op straat rondzwerven, mensen moeten huisbezoeken doen.

De problemen zijn hiermee toch niet opgelost?

En als een moskee past zegt, je moet op school je gezicht laten zien, dan gebeurd het pas?

Ik ken ook een islamitische basisschool en daar ging het heel anders.

Wat een betutteling allemaal.

Ik bedoel niet dat het opgelost is, ik bedoel dat er oplossingen worden verzonnen.

En die 'betutteling' zie ik niet. Veel iniatieven vanuit de eigen gemeenschap. Je kunt zeggen dat het naar jouw idee niet snel genoeg gaat maar er gebeurt dus wel van alles.

Afkeurend vanaf de zijlijn staan mopperen werkt in ieder geval niet.
Behalve alle culturele en sociale aspecten vraag ik me ook af hoe onze samenleving economisch kan voortbestaan wanneer er een zeer grote instroom komt. (Als het waar is dat dit slechts het begin is). Al deze mensen mogen eerst niet werken, moeten de taal leren etc. Een deel zal een baan vinden na verloop van tijd, een groot deel niet. Er zal veel geld moeten zijn on de hele infrastructuur rond de vluchtelingen te betalen (voorzieningen, maar ook mensen die werken). Hoe gaat dit allemaal betaald worden?
Ik ben heel multicultureel ingesteld, maar daarom zie ik dan weer dat het niet goed gaat. Het is inderdaad veel te langzaam gegaan eerlijk gezegd gewoon niet goed gegaan. Straks weer helemaal vanaf het begin beginnen. Hoeveel goede wil kan een burger hebben? Want burgers moeten dit blijkbaar vooral op proberen te lossen. Het houdt een keertje op, die draagkracht. En dat wordt langzaam maar zeker steeds openlijker duidelijk.

Sowieso hoeven de nieuwe asielzoekers

Op dit moment nieteens in een grote stad als A'dam aan te kloppen. Daar krijgen ze een treinkaartje naar een ander aanmeldcentrum...
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 10:56:

Nou woden mooie monumentale panden ook nog eens gebruikt om gelukszoekers in te zetten Nederland staat in de uitverkoop. Ongelooflijk dat hier geen halt tegen geroepen wordt.De eigen bevolking kan verrekken hier. Het wordt met de dag gekker .

Wat?? In monumentale panden?? En nu?? Wat een rare opmerking.

Nederland staat in de uitverkoop? Nee hoor, is allemaal gratis
quote:vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 10:07:

[...]

Op onze school 50 procent en op de school verderop schijnen sommige dagen alle overblijfmoeders in gewaad rond te lopen. Nu zien de gewaden er onderling wel anders uit hoor. Sommigen gekleurd, anderen helemaal zwart. Hoofddoeken ook anders, soms losjes, soms in een soort toren. Erg leuk.

Laatst zag ik een jarig kind en ern groepje moeders hadden voor de lol een feestmuts op de hoofddoek gedaan. Heel groepje moeders met hoofddoek, jurk en feestmuts erop. Mocht een foto maken en leek wel gefotosjopt.

Zo grappig.

Nou grappig. Bij ons op school mogen onderwijzend personeel en assistentes geen volledige bedekking hebben. Dus geen abaya, geen niqaab, dus niet helemaal in het zwart. Alleen een hoofddoek is toegestaan.

Even los daarvan: ik dacht dat in Nederland het dragen van een niqaab sowieso is verboden in overheids- en semi-overheidsinstellingen?
quote:vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 10:07:

[...]

Zo grappig.

en je maakt er ook nog even een leuke foto van alsof het een attractie is..

Prachtig hoor..
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 10:56:

Nou woden mooie monumentale panden ook nog eens gebruikt om gelukszoekers in te zetten Nederland staat in de uitverkoop. Ongelooflijk dat hier geen halt tegen geroepen wordt.De eigen bevolking kan verrekken hier. Het wordt met de dag gekker .Schandalig. Hoe durven ze buitenlanders in ons erfgoed te zetten?!?!?!
tjongejonge:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Geen idee wie dit bedacht heeft - wellicht de 'emancipatietrainer' uit de Viva400 - maar in de noodopvang van Woerden staat er in de sporthal (waar dus al kleedhokken zijn) een aparte tent waar de hoogopgeleide vrouwtjes uit Syrië buiten het zicht van die hoogopgeleide mannen hun hoogopgeleide hoofddoeken afgeschermd kunnen wisselen. Want stel je toch eens voor? Lokken vrouwenhaar. Viesss man! (via WoerdenTV)
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 11:22:

Ik ben heel multicultureel ingesteld, maar daarom zie ik dan weer dat het niet goed gaat. Het is inderdaad veel te langzaam gegaan eerlijk gezegd gewoon niet goed gegaan. Straks weer helemaal vanaf het begin beginnen. Hoeveel goede wil kan een burger hebben? Want burgers moeten dit blijkbaar vooral op proberen te lossen. Het houdt een keertje op, die draagkracht. En dat wordt langzaam maar zeker steeds openlijker duidelijk.

Sowieso hoeven de nieuwe asielzoekers

Op dit moment nieteens in een grote stad als A'dam aan te kloppen. Daar krijgen ze een treinkaartje naar een ander aanmeldcentrum...Dat strookt totaal niet met wat je eerder schreef over het mixen van culturen.
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 11:38:

tjongejonge:

Geen idee wie dit bedacht heeft - wellicht de 'emancipatietrainer' uit de Viva400 - maar in de noodopvang van Woerden staat er in de sporthal (waar dus al kleedhokken zijn) een aparte tent waar de hoogopgeleide vrouwtjes uit Syrië buiten het zicht van die hoogopgeleide mannen hun hoogopgeleide hoofddoeken afgeschermd kunnen wisselen. Want stel je toch eens voor? Lokken vrouwenhaar. Viesss man! (via WoerdenTV)

Hier heeft toch werkelijk niemand last van?

En wat een heerlijk opruiend taalgebruik weer
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 10:45:

[...]

Ik geloof je direct.

Maar hij staat er wel, ik heb in iedergeval het gevoel dat er nog iemand mijn gevoelens / mening vertolkt.

En weet je wat het mooie is Gijs?

In Australië werkt het ook nog.!
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 11:46:

[...]

En weet je wat het mooie is Gijs?

In Australië werkt het ook nog.!Ja en als iets een racistisch kutland is, dan is het Australië wel. Ik hoop dat NL nooit zo wordt.
quote:Star schreef op 08 oktober 2015 @ 11:38:

[...]

Dat strookt totaal niet met wat je eerder schreef over het mixen van culturen.

Je moet niet willen dat een hele grote groep van een andere cultuur, (een hele grote groep, die elkaar op gaat zoeken want dat gebeurd gewoon) zich gaat vermengen met Nederlanders. Dat gebeurd toch niet. En ik vroeg wat er werd bedoeld met vermengen.

Die droom kan je beter laten gaan.

Accepteren van deze nieuwe stroom is accepteren dat er heel wat allochtone wijken bij gaan komen.
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 11:38:

tjongejonge:

Geen idee wie dit bedacht heeft - wellicht de 'emancipatietrainer' uit de Viva400 - maar in de noodopvang van Woerden staat er in de sporthal (waar dus al kleedhokken zijn) een aparte tent waar de hoogopgeleide vrouwtjes uit Syrië buiten het zicht van die hoogopgeleide mannen hun hoogopgeleide hoofddoeken afgeschermd kunnen wisselen. Want stel je toch eens voor? Lokken vrouwenhaar. Viesss man! (via WoerdenTV) Dat. bedoel ik nou het wordt met de dag gekker.
quote:pruttel schreef op 08 oktober 2015 @ 11:26:

[...]

Wat?? In monumentale panden?? En nu?? Wat een rare opmerking.

Nederland staat in de uitverkoop? Nee hoor, is allemaal gratis http://www.telegraaf.nl/b ... panden_voor_opvang__.html

kun je het zelf even lezen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 11:51:

[...]

Je moet niet willen dat een hele grote groep van een andere cultuur, (een hele grote groep, die elkaar op gaat zoeken want dat gebeurd gewoon) zich gaat vermengen met Nederlanders. Dat gebeurd toch niet. En ik vroeg wat er werd bedoeld met vermengen.

Die droom kan je beter laten gaan.

Accepteren van deze nieuwe stroom is accepteren dat er heel wat allochtone wijken bij gaan komen.Ik zie dat dus anders.
Dubbel
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven