Anti abortus wet

23-06-2022 11:25 903 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan hier zo vreselijk boos om worden. Abortus, wat je er persoonlijk ook van vind, hoort een persoonlijke keuze te zijn. In plaats van vooruitgang is er achteruitgang. Zelfs in een land als Amerika verbieden steeds meer staten abortus. Ik las onderstaand artikel en ik vind het zo walgelijk en zo erg, ik kan de woorden er niet voor vinden. Dat er geen vrijheid is, dat een rechter meent te mogen beslissen. Werkelijk om te kotsen.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... c6407c5038

Hoe kan dit toch? Wat moet er in dergelijke landen gebeuren om mensen een vrije keus te laten hebben? De arrogantie, dat iemand meent te mogen beslissen voor een ander, dat stoort me zo enorm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonmuis schreef:
01-07-2022 18:54
Die engerds zijn nog lang niet klaar hoor.

Ze gaan net zo lang door tot er een totaal dictatoriaal bewind is dat vrouwen helemaal onder controle heeft onder het mom van Jezus.

Overdreven? Kijk maar toe dan.
Dit artikel geeft wat inzicht in het toekomstbeeld wat ze proberen te bereiken.

Het geloof dat de meeste mensen helemaal niet in staat zijn beslissingen over hun eigen leven te nemen, zegt alles.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/01/de ... r-a4135291
I bet we could go explore the galaxy if we could stop being dicks for like five minutes
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, ik ga zo dadelijk richting de Dam om te demonstreren voor het recht op abortus en om alle vrouwen in de VS te steunen.

Ik hoop dat:
* er flink wat mensen komen
2 maanden geleden waren er iets van 1000 geloof ik. Dat kan stukken meer natuurlijk.
* er meer mannen komen
Want het gaat hen ook aan. 2 maanden geleden waren er wel wat mannen, maar de meesten waren van de pers.
En Victor Reinier stond ergens in het midden, maar is kennelijk nogal lang en viel daardoor nogal op. :)
* er net zulke goede sprekers zijn als de vorige keer
De sprekers in mei waren boos, hadden goede argumenten, sommigen een persoonlijk verhaal en ze wisten hun verhaal goed te brengen.

En ik hoop dat er deze keer geen tegen demonstranten zijn die door de sprekers heen gaan roep toeteren. :@
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar ik heb geen bord bij me met mooie slogans. :(
Het vergt toch enige oefening om je tekst goed op een karton te krijgen & dat is me niet gelukt. En toen was ik door mijn karton heen. Een volgende keer print ik wel wat uit op een A4 en plak dat op een kartonnetje.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes Tonk, en ook veel plezier (ondanks onderwerp).
Zou je de argumenten die jij goed vindt, of goed verwoord vindt, hier willen delen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ja succes Tonke. Haal anders nog ff een doos uit de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
02-07-2022 11:53
Maar ik heb geen bord bij me met mooie slogans. :(
Het vergt toch enige oefening om je tekst goed op een karton te krijgen & dat is me niet gelukt. En toen was ik door mijn karton heen. Een volgende keer print ik wel wat uit op een A4 en plak dat op een kartonnetje.
Je kunt ook eerst een A4 printen en daar vervolgens naar kijken voor je het op een karton zet (namaken vanaf computer kan ook, scheelt papier en inkt)

En ik moet je nog even verwijten dat ik nu de hele tijd een deuntje in mijn hoofd heb. Ik ga nog overwegen of ik je dat ga vergeven :proud:

Als kleuter (ja echt) liep ik mee met demonstraties en brulde ik mee uit volle borst:

Op de wijs van ' en dat we toffe jongens zijn':
….
En dat we vrije vrouwen zijn
dat willen we weten
en daarom eisen wij
en daarom eisen wij
En dat we vrije vrouwen zijn
dat willen we weten
en daarom eisen wij
abortus vrij

abortus vrij, abortus vrij
in het zieken fonds, in het ziekenfonds
dat eisen wij
….


:'(
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes Tonkje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel succes, Tonkje! En dank dat je dit doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
En bedankt, nu heb ik dat liedje ook in mijn hoofd. ;-D

Ben net terug & volgens mij waren er meer mensen dan 2 maanden geleden. :cheer:
Weer een goede sfeer, goede sprekers en we waren fucking boos want abortus is een mensenrecht! Misschien dat ik morgen een beetje schor ben van het baas in eigen buik schreeuwen. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op At5.nl staan wat foto's. Als je naar de 4e foto scrolt, dan staat er iemand pal achter het linker scrol-pijltje. Grijze bloes met roze sticker (die deelden ze uit). Dat ben ik. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
02-07-2022 15:26
Op At5.nl staan wat foto's. Als je naar de 4e foto scrolt, dan staat er iemand pal achter het linker scrol-pijltje. Grijze bloes met roze sticker (die deelden ze uit). Dat ben ik. :)
Ik heb je gezien :jump: .
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk tonkje! Kan ik een gezicht plaatsen achter de user. (Soort van dan, erg geblurt)
Goed dat je er was.
Alle reacties Link kopieren Quote
BuitenLeven schreef:
01-07-2022 20:07
Ik jou niet. Ben je tegen bevolkingsafname?
Dat ben ik zeker, maar daar ga ik jou niet mee lastig vallen .
Ik kan je wel vertellen dat een voorstander van abortus zoals Sylvana Simons veel schadelijker is dan bijvoorbeeld een liberaal zoals Sophie Hermans.
Ik ga hier natuurlijk niks over vertellen, maar ik snap de haat van sommige pro-lifers tov planned parenthood in de Verenigde Staten van Amerika absoluut. Nogmaals pro-lifers zijn wel fel gekant tegen de industrie achter abortus, maar nooit tegen vrouwen die abortus helaas ondergaan en dit in tegenstelling tot liberalen die er baat bij hebben om ons dit te laten geloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylvana Simons? Wat heeft die er nou weer mee te maken? Oh wacht, is dat dat racistische denkbeeld dat het blanke ras homeopathisch verdund dreigt te raken? Ben je daarom tegen bevolkingsafname?
Alle reacties Link kopieren Quote
goedzo schreef:
02-07-2022 21:10
Dat ben ik zeker, maar daar ga ik jou niet mee lastig vallen .
Ik kan je wel vertellen dat een voorstander van abortus zoals Sylvana Simons veel schadelijker is dan bijvoorbeeld een liberaal zoals Sophie Hermans.
Ik ga hier natuurlijk niks over vertellen, maar ik snap de haat van sommige pro-lifers tov planned parenthood in de Verenigde Staten van Amerika absoluut. Nogmaals pro-lifers zijn wel fel gekant tegen de industrie achter abortus, maar nooit tegen vrouwen die abortus helaas ondergaan en dit in tegenstelling tot liberalen die er baat bij hebben om ons dit te laten geloven.
Te laat, zie de post waar ik op reageerde en waar je zelf met deze parel kwam. Is jou overigens al eens verteld/uitgelegd dat conclusies normaliter voortvloeien uit het voorgaande en het liefst ook nog bestaan uit de afweging van verschillende argumenten? Geen touw aan je posts vast te knopen en daardoor wekken ze meer aversie op dan dat je lezers voor je wint, vrees ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een forum voor de blanke middenklasse. Dit snap je toch ook wel. Waarom denk je dat er bijvoorbeeld een topic is over woke dat gezien wordt als een bedreiging voor “onze” vrijheid.
Ik denk niet dat Champoo mij wil uitleggen wat met”onze” wordt bedoeld. Wie wel trouwens?
Voor de blanke middenklasse is de liberale ideologie veruit favoriet.
Hier zul je dus nooit tegenstanders van abortus zien.
Als die er al wel zijn dan worden ze op een stiekeme manier afgeserveerd.
Het moet immers vooral gezellig blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
goedzo schreef:
02-07-2022 22:41
Dit is een forum voor de blanke middenklasse. Dit snap je toch ook wel. Waarom denk je dat er bijvoorbeeld een topic is over woke dat gezien wordt als een bedreiging voor “onze” vrijheid.
Ik denk niet dat Champoo mij wil uitleggen wat met”onze” wordt bedoeld. Wie wel trouwens?
Voor de blanke middenklasse is de liberale ideologie veruit favoriet.
Hier zul je dus nooit tegenstanders van abortus zien.
Als die er al wel zijn dan worden ze op een stiekeme manier afgeserveerd.
Het moet immers vooral gezellig blijven.
Ook op het internet voeren mannen vaak luidkeels de boventoon.
Niet slechts door vrouwen 'af te serveren', maar veel aggressiever voor van alles en nog wat uit te maken, of zelfs te bedreigen.

Zielig lopen doen omdat mensen je standpunt niet serieus nemen (wat ons overigens goed recht is), heb ik daarom ook weinig boodschap aan.
Vrouwen hebben het vaak veel erger te verduren op het internet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gebruikt het woord liberaal nog steeds verkeerd, Goedzo. Om over de rest van je argumentatie maar te zwijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonmuis schreef:
02-07-2022 23:07
Zielig lopen doen
Ik ben niet zielig. Jij misschien wel. Dat is nu juist het probleem.
Probeer maar uit te leggen wat er zo goed is aan abortus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Griebus67 schreef:
02-07-2022 23:13
Je gebruikt het woord liberaal nog steeds verkeerd, Goedzo. Om over de rest van je argumentatie maar te zwijgen.
Vrijheid en zelfbeschikking in combinatie slogan “ Baas in eigen buik”. Hoe liberaal wil je het hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
goedzo schreef:
02-07-2022 23:33
Ik ben niet zielig. Jij misschien wel. Dat is nu juist het probleem.
Probeer maar uit te leggen wat er zo goed is aan abortus.
Dat is allang gedaan. Tegen je wil een zwangerschap doorstaan is gewoon traumatisch op fysiek, emotioneel, hormonaal en psychisch vlak.
Een baby hebben is ook heftig. Zelfs als je er bewust voor kiest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zo blij dat er in Nederland gewoon abortus mogelijkheden zijn en de bedenktijd is afgeschaft. Dat je er maar wakker van ligt, goedzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
goedzo schreef:
02-07-2022 23:33
Ik ben niet zielig. Jij misschien wel. Dat is nu juist het probleem.
Probeer maar uit te leggen wat er zo goed is aan abortus.
- dat vrouwen niet sterven in achterafkamertjes of gaan diy-en met gruwelijke gevolgen
- dat kinderen niet moederloos achterblijven
- dat de georganiseerde misdaad niet een nieuwe bron van gegarandeerde inkomsten kan aanboren
- dat vrouwen niet tegen hun wil alle schuld/pijn en ongemak/inkomstenverlies/schaamte moeten dragen van iets waar er twee ‘schuld’ aan hebben
- dat het hebben van een baarmoeder je niet gelijk op 1-0 achterstand zet maar dat er keuzes zijn
- en nogmaals: dat er geen vrouwen sterven
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
goedzo schreef:
02-07-2022 23:35
Vrijheid en zelfbeschikking in combinatie slogan “ Baas in eigen buik”. Hoe liberaal wil je het hebben?
Dus je bent tegen vrijheid en zelfbeschikking? Of alleen tegen vrijheid en zelfbeschikking van vrouwen? Of alleen tegen zelfbeschikking van vrouwen, LGTB+-ers en personen van kleur?

Ik probeer even het complete plaatje te krijgen, maar het valt niet mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
02-07-2022 23:59
- dat vrouwen niet sterven in achterafkamertjes of gaan diy-en met gruwelijke gevolgen
- dat kinderen niet moederloos achterblijven
- dat de georganiseerde misdaad niet een nieuwe bron van gegarandeerde inkomsten kan aanboren
- dat vrouwen niet tegen hun wil alle schuld/pijn en ongemak/inkomstenverlies/schaamte moeten dragen van iets waar er twee ‘schuld’ aan hebben
- dat het hebben van een baarmoeder je niet gelijk op 1-0 achterstand zet maar dat er keuzes zijn
- en nogmaals: dat er geen vrouwen sterven
En dat zijn allemaal argumenten die er voor tegenstanders van legale abortus niet toe doen, lijkt het. Of ze zeggen iets als 'er moet goede hulp komen voor moeder en kind'. Ja ja, alsof 'goede hulp' alles oplost.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven