Betalen voor orgaandonatie.

06-02-2018 15:27 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom betaalt de ontvangende partij niet voor de ontvangen organen ? Overal wordt in dit land geld voor gevraagd en betaald. Zelfs wanneer je bijvoorbeeld boodschappen gaat doen in de stad moet je betalen om te kunnen parkeren. Terwijl ze eigenlijk blij zouden moeten zijn dat je komt winkelen en de plaatselijke middenstand op die manier steunt. Je betaalt de gekste belastingen, zelfs als je mazzel denkt te hebben als je iets erft. Zelfs dan weten ze je nog te vinden. Dus wanneer ze mijn lever longen, hart en nieren bijvoorbeeld willen hebben, krijgen ze van de familie een menukaart prijslijst. En met de opbrengst kunnen ze misschien een gedenkwaardige begrafenis betalen of lekker op vakantie.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
ghostbird schreef:
06-02-2018 17:28
Dat is mooi, maar wat hebben deze nabestaanden eraan?https://www.ad.nl/nieuws/de-artsen-blev ... ~a3a60490/
het is duidelijk dat het niet altijd gaat zoals het zou moeten en dat moet zoveel mogelijk voorkomen worden. Ik ben ook zeker niet blind voor de dingen die misgaan. Verder snap ik het punt niet zo goed wat je probeert te maken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Er staat wel een vergoeding voor, voor het afstaan van een nier. 3 of 4 honderd. Maar dat wordt meer gezien als onkostenvergoeding.
Ik zou 1.000 euro wel een passend bedrag vinden.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
06-02-2018 18:32
het is duidelijk dat het niet altijd gaat zoals het zou moeten en dat moet zoveel mogelijk voorkomen worden. Ik ben ook zeker niet blind voor de dingen die misgaan. Verder snap ik het punt niet zo goed wat je probeert te maken
Jij maakte helemaal geen punt, dus reageer ik ook puntloos. Ik toon alleen aan dat de meeste mensen slecht geïnformeerd zijn. In tegenstelling tot jouw ongefundeerde "verdomd goed weten" van de meeste mensen, die jij sowieso niet kent. Geen punt verder.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Alle reacties Link kopieren
In India kun je al organen kopen.
en steun je niet prins pils
Alle reacties Link kopieren
ghostbird schreef:
06-02-2018 18:36
Jij maakte helemaal geen punt, dus reageer ik ook puntloos. Ik toon alleen aan dat de meeste mensen slecht geïnformeerd zijn. In tegenstelling tot jouw ongefundeerde "verdomd goed weten" van de meeste mensen, die jij sowieso niet kent. Geen punt verder.
jij begrijpt duidelijk mijn punt niet, geeft niet hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Goed plan. Eerst je organen verkopen voordat je de bijstand in mag.
Alle reacties Link kopieren
In het geweldig mooie Iran doen ze het op dit vlak beter dan in de EU. https://www.statnews.com/2016/08/25/org ... neys-iran/
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ghostbird schreef:
06-02-2018 18:46
In het geweldig mooie Iran doen ze het op dit vlak beter dan in de EU. https://www.statnews.com/2016/08/25/org ... neys-iran/
Wat is er beter geregeld?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-02-2018 18:50
Wat is er beter geregeld?
Staat in de link.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ghostbird schreef:
06-02-2018 18:58
Staat in de link.
Ik heb het artikel gelezen, maar het is me niet duidelijk wat er dan beter geregeld is.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-02-2018 19:03
Ik heb het artikel gelezen, maar het is me niet duidelijk wat er dan beter geregeld is.
Ik kan het niet beter uitleggen.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Alle reacties Link kopieren
Een link over wat er zo briljant in Iran geregeld is, maar nu in onze moerstaal.https://www.volkskrant.nl/wetenschap/be ... ~a4275722/
"Momenteel is Iran het enige land waar mensen geld krijgen als ze bij leven een orgaan doneren. In het land komt 76 procent van de gedoneerde nieren van een levende donor die aan een vreemde geeft. In Nederland is dit 8 procent."

Stel je voor: geen wachtlijsten meer voor patiënten, maar voor donoren. :kwijl:
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ghostbird schreef:
06-02-2018 19:41
Een link over wat er zo briljant in Iran geregeld is, maar nu in onze moerstaal.https://www.volkskrant.nl/wetenschap/be ... ~a4275722/
"Momenteel is Iran het enige land waar mensen geld krijgen als ze bij leven een orgaan doneren. In het land komt 76 procent van de gedoneerde nieren van een levende donor die aan een vreemde geeft. In Nederland is dit 8 procent."

Stel je voor: geen wachtlijsten meer voor patiënten, maar voor donoren. :kwijl:
Wat is hier wenselijk aan?
Bijstandsmoeder die een niet moeten verkopen, enz.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-02-2018 18:46
Goed plan. Eerst je organen verkopen voordat je de bijstand in mag.
Was dit dan sarcasme, Moiren?
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ghostbird schreef:
06-02-2018 19:56
Was dit dan sarcasme, Moiren?
Duh.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-02-2018 19:57
Duh.
Niks duh, het zou mij niet verbazen als je het meende.

Maar dat zou echt schandalig zijn, als iemand een nier doneert om te kunnen leven of de studieschuld af te lossen. :sarcastic:
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ghostbird schreef:
06-02-2018 20:05
Niks duh, het zou mij niet verbazen als je het meende.

Maar dat zou echt schandalig zijn, als iemand een nier doneert om te kunnen leven of de studieschuld af te lossen. :sarcastic:
Waarom zou ik dat menen?

Het lijkt me onwenselijk dat mensen lichaamsdelen moeten gaan verkopen om te kunnen overleven.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-02-2018 20:08
Waarom zou ik dat menen?

Het lijkt me onwenselijk dat mensen lichaamsdelen moeten gaan verkopen om te kunnen overleven.
Mensen delen op een forum meestal hun mening, op de chat hangen ze de onnozelaar uit, daarom misschien. Om te overleven hebben ze toch die bijstandsuitkering?
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ghostbird schreef:
06-02-2018 20:10
Mensen delen op een forum meestal hun mening, op de chat hangen ze de onnozelaar uit, daarom misschien.
Wat zeg je?
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf ben al heel blij dat mijn directe familie zich wil laten onderzoeken of zij mij een nier kunnen doneren.
Zonder dat het om geld gaat
anoniem_119344 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 20:12
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-02-2018 20:10
Wat zeg je?
:biggrin:
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ghostbird schreef:
06-02-2018 20:11
:biggrin:
Ah, inderdaad de 90%.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-02-2018 20:13
Ah, inderdaad de 90%.
Het is dankbaarder dan de prostitutie en je verkoopt niet je hele lichaam, maar slechts een misbaar deel. Als iemand waar ik om geef een nier nodig heeft en de mijne matcht, dan gaf ik die ook gratis en voor niets, maar voor een vreemde, misschien wel een serieverkrachter, no way.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ghostbird schreef:
06-02-2018 20:41
Het is dankbaarder dan de prostitutie en je verkoopt niet je hele lichaam, maar slechts een misbaar deel. Als iemand waar ik om geef een nier nodig heeft en de mijne matcht, dan gaf ik die ook gratis en voor niets, maar voor een vreemde, misschien wel een serieverkrachter, no way.
Mag hoor. Wat jij wil.

Ik vind het niet wenselijk.

Staat los van de 90%.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een nier nodig? Ik heb er 2.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven