Biden versus Trump

29-09-2020 13:52 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''

Wie gaat kijken? :popcorn: Ik twijfel nog (begint om 3:00 :zzz: )
Geen prima, prima is geen goed.
Zonmuis schreef:
02-10-2020 10:45
Hij is zowel oud als obese, dus meer kans dan de gemiddelde persoon.
Of denk je dat hij liegt?
Berlusconi is nóg ouder, en zwakker, maar na 9 dagen ziekenhuis stond hij alweer buiten persconferenties te geven. De kans is gewoon groot dat Trump dus over twee weken, eventueel met wat aspirientjes in zijn haar, staat te brullen en zegevieren op zijn rally's.
kadanz schreef:
02-10-2020 08:55
Dat weet ik zonet nog niet. Het zou Trump ook veel sympathie-stemmen op kunnen leveren.

Zonder te willen spotten met de man’s ziekte, is dit potentieel een enorm probleem voor Biden. Tenzij Biden nu de regie met beide handen beetneemt.
Ik denk dat het weinig verschil maakt. De zwevende kiezer is Trump wel beu.

Als hij er echt ziek van wordt dan werkt het in zijn nadeel, want je gaat niet stemmen op Trump als er een grote kans is dat je Pence krijgt. Ook veel Trump supporters vinden hem een enorme engnek.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
02-10-2020 12:37
Berlusconi is nóg ouder, en zwakker, maar na 9 dagen ziekenhuis stond hij alweer buiten persconferenties te geven. De kans is gewoon groot dat Trump dus over twee weken, eventueel met wat aspirientjes in zijn haar, staat te brullen en zegevieren op zijn rally's.
Oh ja, die rally's. Ook zo'n fantastisch idee in de Corona-tijd.
Ik kan enkel hopen dat hij het tijdens het debat niet aan Biden heeft gegeven of aan andere mensen die wel hun best hebben gedaan om Corona niet te verspreiden. Denk alleen dat het Trump weinig kan schelen, aangezien hij heeft toegegeven dat hij Corona heeft gedownplayed.
Er zijn nu meer dan 200.000 mensen overleden in de VS.
kadanz schreef:
02-10-2020 08:55
Dat weet ik zonet nog niet. Het zou Trump ook veel sympathie-stemmen op kunnen leveren.

Zonder te willen spotten met de man’s ziekte, is dit potentieel een enorm probleem voor Biden. Tenzij Biden nu de regie met beide handen beetneemt.
Ik zou in elk geval geen geld zetten op de uitslag.
Toe hij zich binnen zijn partij kandidaat stelde, was dat een lachertje, hij zou nooit de republikeinse kandidaat worden.

En toen hij dat toch werd, tja, hij gaat de verkiezingen toch nooit winnen..

En nu, ondanks alles, het zou me niet verbazen als hij er straks weer 4 jaar zit
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
02-10-2020 17:53
Ik zou in elk geval geen geld zetten op de uitslag.
Toe hij zich binnen zijn partij kandidaat stelde, was dat een lachertje, hij zou nooit de republikeinse kandidaat worden.

En toen hij dat toch werd, tja, hij gaat de verkiezingen toch nooit winnen..

En nu, ondanks alles, het zou me niet verbazen als hij er straks weer 4 jaar zit
Eens. Het zou me in dat land niet eens meer verbazen als ze Mickey Mouse tot een persoon verklaren en dan tot keizer uitroepen.

Wel vind ik de mensen die het nu uitgerekend voor hem zielig zouden gaan vinden wel heel kort van memorie.
Zonmuis schreef:
02-10-2020 18:46
Eens. Het zou me in dat land niet eens meer verbazen als ze Mickey Mouse tot een persoon verklaren en dan tot keizer uitroepen.

Wel vind ik de mensen die het nu uitgerekend voor hem zielig zouden gaan vinden wel heel kort van memorie.
Ik wacht eigenlijk ook op het verhaal/beschuldiging dat de democraten ervoor gezorgd hebben dat Trump besmet is geraakt. Dat ze een besmet iemand betaald hebben om hem te besmetten om zodoende stemmen te winnen 😁
Samenvatting debat Biden VS trump:

https://www.youtube.com/watch?v=Wsije1KetVw
Nog niet gezien, maar van wat ik lees deed Kamala Harris het prima gisteren tegen de godsdienstwaanzinnige Veep.

Voor mensen die zich zorgen maken over Biden zijn gezondheid (ook nu hij momenteel overduidelijk in betere gezondheid verkeert dan zijn obese en mentaal gestoorde opponent): zij lijkt mij ook een uitstekende keuze als President.

Verwacht ook dat zij over 4 jaar de kandidaat is.
Alle reacties Link kopieren
Verschillende grote medische en wetenschappelijk tijdschriften hebben zich de laatste weken uitgesproken om voor Biden te stemmen. En dat is best een ding, want die mengen zich traditioneel gezien nooit in politieke discussies. Ze hebben echt het gevoel dat ze nu niet anders kunnen, omdat nog 4 jaar Trump een ramp betekent voor de wetenschap, het klimaat, en de volksgezondheid.

https://www.scientificamerican.com/arti ... oe-biden1/

https://edition.cnn.com/2020/10/07/heal ... index.html
Debat gisteren gezien tussen Pence en Harris, waarom is zij niet de kandidaat ipv de bejaarde Biden?
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
08-10-2020 10:43
Debat gisteren gezien tussen Pence en Harris, waarom is zij niet de kandidaat ipv de bejaarde Biden?
Omdat je met een donkere vrouw sowieso niet kan winnen van Trump op het moment helaas.
Alle reacties Link kopieren
En omdat je als presidentskandidaat een behoorlijke zak geld moet meenemen, en daarvoor heb je sponsoren nodig die zij (nog) niet heeft (of je moet Trump zijn en je campagne zelf kunnen betalen). Give it 4 years...
Moirmel schreef:
08-10-2020 10:43
Debat gisteren gezien tussen Pence en Harris, waarom is zij niet de kandidaat ipv de bejaarde Biden?
Omdat Biden veel meer vertrouwen geniet van de democratische kiezer, zo bleek.

Harris kan nu zichzelf presenteren en lijkt mij de logische kandidaat over 4 jaar. Helemaal prima. Biden mag met al zijn ervaring puinruimen en vervolgens kan Harris dan gaan bouwen aan een beter Amerika.
Alle reacties Link kopieren
Pence die door Harris heen praat doet me denken aan het soort mannen die altijd door vrouwen heen praten.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
08-10-2020 10:36
Verschillende grote medische en wetenschappelijk tijdschriften hebben zich de laatste weken uitgesproken om voor Biden te stemmen. En dat is best een ding, want die mengen zich traditioneel gezien nooit in politieke discussies. Ze hebben echt het gevoel dat ze nu niet anders kunnen, omdat nog 4 jaar Trump een ramp betekent voor de wetenschap, het klimaat, en de volksgezondheid.

https://www.scientificamerican.com/arti ... oe-biden1/

https://edition.cnn.com/2020/10/07/heal ... index.html
Ik vraag me af hoe Scientific American Rutte zou beoordelen? Met zijn groepsimmuniteit, falende testbeleid geen mondkapjesplicht, demonstratie op de Dam enz.


Joe Biden, in contrast, comes prepared with plans to control COVID-19, improve health care, reduce carbon emissions and restore the role of legitimate science in policy making. He solicits expertise and has turned that knowledge into solid policy proposals.


He also wants to establish a Public Health Job Corps of 100,000 people, many of whom have been laid off during the pandemic crisis, to serve as contact tracers and in other health jobs.

Biden wants to spend $34 billion to help schools conduct safe in-person instruction as well as remote learning

His plans include increased salaries for child care workers and construction of new facilities for children because the inability to afford quality care keeps workers out of the economy and places enormous strains on families.


Allemaal hele goede punten van Biden zo op het eerste gezicht. Hij wil iedereen helpen, meer zorg, meer banen, meer geld, zoals elke politicus belooft in zijn campagne. Maar dan de zin die de echte situatie weergeeft.

It is not certain how many of these and his other ambitions Biden will be able to accomplish; much depends on laws to be written and passed by Congress.

Al zijn plannen zijn dus niks waard en American Science roept de lezer op om op iemand te stemmen waarvan nu al duidelijk is dat niet al zijn plannen door kunnen gaan. En dat bijvoorbeeld de zorgmedewerkers zonder hun beloofde geld komen te zitten. Of klimaatactivisten zonder hun groene energie.

Het was beter geweest voor American Science om hun 175-jarige traditie niet te breken.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
08-10-2020 11:30
Ik vraag me af hoe Scientific American Rutte zou beoordelen? Met zijn groepsimmuniteit, falende testbeleid geen mondkapjesplicht, demonstratie op de Dam enz.


Joe Biden, in contrast, comes prepared with plans to control COVID-19, improve health care, reduce carbon emissions and restore the role of legitimate science in policy making. He solicits expertise and has turned that knowledge into solid policy proposals.


He also wants to establish a Public Health Job Corps of 100,000 people, many of whom have been laid off during the pandemic crisis, to serve as contact tracers and in other health jobs.

Biden wants to spend $34 billion to help schools conduct safe in-person instruction as well as remote learning

His plans include increased salaries for child care workers and construction of new facilities for children because the inability to afford quality care keeps workers out of the economy and places enormous strains on families.


Allemaal hele goede punten van Biden zo op het eerste gezicht. Hij wil iedereen helpen, meer zorg, meer banen, meer geld, zoals elke politicus belooft in zijn campagne. Maar dan de zin die de echte situatie weergeeft.

It is not certain how many of these and his other ambitions Biden will be able to accomplish; much depends on laws to be written and passed by Congress.

Al zijn plannen zijn dus niks waard en American Science roept de lezer op om op iemand te stemmen waarvan nu al duidelijk is dat niet al zijn plannen door kunnen gaan. En dat bijvoorbeeld de zorgmedewerkers zonder hun beloofde geld komen te zitten. Of klimaatactivisten zonder hun groene energie.

Het was beter geweest voor American Science om hun 175-jarige traditie niet te breken.

Het zegt 'not certain', niet 'certainly not' en jij maakt daarvan dat het automatisch nee is en niet door kan gaan.
Als het congress dit blokkeert, dan zal dat zijn omdat Republikeinen tegen werken indien zij eventueel een meerderheid halen bij de volgende congress verkiezingen.
Zonmuis schreef:
08-10-2020 11:21
Pence die door Harris heen praat doet me denken aan het soort mannen die altijd door vrouwen heen praten.
Beiden hebben door de ander heen gesproken en beiden hebben als ze daarop gewezen werden door de ander dat ook weer afgekapt.

Trump (met name) en Biden waren op dat punt vorige week veel verder uit de bocht aan het vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
08-10-2020 11:30
Ik vraag me af hoe Scientific American Rutte zou beoordelen? Met zijn groepsimmuniteit, falende testbeleid geen mondkapjesplicht, demonstratie op de Dam enz.


Joe Biden, in contrast, comes prepared with plans to control COVID-19, improve health care, reduce carbon emissions and restore the role of legitimate science in policy making. He solicits expertise and has turned that knowledge into solid policy proposals.


He also wants to establish a Public Health Job Corps of 100,000 people, many of whom have been laid off during the pandemic crisis, to serve as contact tracers and in other health jobs.

Biden wants to spend $34 billion to help schools conduct safe in-person instruction as well as remote learning

His plans include increased salaries for child care workers and construction of new facilities for children because the inability to afford quality care keeps workers out of the economy and places enormous strains on families.


Allemaal hele goede punten van Biden zo op het eerste gezicht. Hij wil iedereen helpen, meer zorg, meer banen, meer geld, zoals elke politicus belooft in zijn campagne. Maar dan de zin die de echte situatie weergeeft.

It is not certain how many of these and his other ambitions Biden will be able to accomplish; much depends on laws to be written and passed by Congress.

Al zijn plannen zijn dus niks waard en American Science roept de lezer op om op iemand te stemmen waarvan nu al duidelijk is dat niet al zijn plannen door kunnen gaan. En dat bijvoorbeeld de zorgmedewerkers zonder hun beloofde geld komen te zitten. Of klimaatactivisten zonder hun groene energie.

Het was beter geweest voor American Science om hun 175-jarige traditie niet te breken.
Ik denk dat er op heel veel leiders iets aan te merken valt nu. Maar Trump met zijn continue downplayen van de pandemie die spant gewoon de kroon. En nu hij het zelf heeft gehad, wordt het alleen maar erger. Geen woord over de 200,000 doden sinds hij ziek is... Bah bah. Zo bot die ik Rutte gelukkig niet zijn.

En 'al zijn plannen zijn niks waard', wat is dat nou voor onzin? Van de plannen van Trump is toch ook niet zeker dat ze door het congres heen komen? Dat geldt voor alle verkiezingsplannen van elke president...
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
08-10-2020 11:41
Het zegt 'not certain', niet 'certainly not' en jij maakt daarvan dat het automatisch nee is en niet door kan gaan.
Als het congress dit blokkeert, dan zal dat zijn omdat Republikeinen tegen werken indien zij eventueel een meerderheid halen bij de volgende congress verkiezingen.
Als iets niet zeker is moet je het gewoon niet voor zeker aannemen.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
08-10-2020 11:57
En 'al zijn plannen zijn niks waard', wat is dat nou voor onzin? Van de plannen van Trump is toch ook niet zeker dat ze door het congres heen komen? Dat geldt voor alle verkiezingsplannen van elke president...
Precies. Dat zeg ik ook. Het zijn gewoon beloftes aan de kiezer waarvan je niet zeker weet of die nagekomen worden. Theoretisch klinkt het goed maar in de praktijk is het ALTIJD alles anders bij politici en politiek. Een plan kan goed gaan of fout gaan. Politici trekken zich daar niet zoveel van aan.
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
08-10-2020 11:30
Ik vraag me af hoe Scientific American Rutte zou beoordelen? Met zijn groepsimmuniteit, falende testbeleid geen mondkapjesplicht, demonstratie op de Dam enz.


Joe Biden, in contrast, comes prepared with plans to control COVID-19, improve health care, reduce carbon emissions and restore the role of legitimate science in policy making. He solicits expertise and has turned that knowledge into solid policy proposals.


He also wants to establish a Public Health Job Corps of 100,000 people, many of whom have been laid off during the pandemic crisis, to serve as contact tracers and in other health jobs.

Biden wants to spend $34 billion to help schools conduct safe in-person instruction as well as remote learning

His plans include increased salaries for child care workers and construction of new facilities for children because the inability to afford quality care keeps workers out of the economy and places enormous strains on families.


Allemaal hele goede punten van Biden zo op het eerste gezicht. Hij wil iedereen helpen, meer zorg, meer banen, meer geld, zoals elke politicus belooft in zijn campagne. Maar dan de zin die de echte situatie weergeeft.

It is not certain how many of these and his other ambitions Biden will be able to accomplish; much depends on laws to be written and passed by Congress.

Al zijn plannen zijn dus niks waard en American Science roept de lezer op om op iemand te stemmen waarvan nu al duidelijk is dat niet al zijn plannen door kunnen gaan. En dat bijvoorbeeld de zorgmedewerkers zonder hun beloofde geld komen te zitten. Of klimaatactivisten zonder hun groene energie.

Het was beter geweest voor American Science om hun 175-jarige traditie niet te breken.
Misschien ligt het gewoon aan jouw begrip van Engels en/of het rechtssysteem in de VS.
Lange-met-een-korte schreef:
08-10-2020 12:27
Precies. Dat zeg ik ook. Het zijn gewoon beloftes aan de kiezer waarvan je niet zeker weet of die nagekomen worden. Theoretisch klinkt het goed maar in de praktijk is het ALTIJD alles anders bij politici en politiek. Een plan kan goed gaan of fout gaan. Politici trekken zich daar niet zoveel van aan.
Kortom, het maakt niet uit welke plannen een politicus heeft? Wat is dat nou voor een rare redenering? Als jij een penalty neemt is het niet zeker of je zal scoren. Als je echter het plan hebt om die bal de andere kant op te trappen weet je zeker dat je niet scoort.

Misschien valt het kwartje zo.
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
08-10-2020 12:27
Precies. Dat zeg ik ook. Het zijn gewoon beloftes aan de kiezer waarvan je niet zeker weet of die nagekomen worden. Theoretisch klinkt het goed maar in de praktijk is het ALTIJD alles anders bij politici en politiek. Een plan kan goed gaan of fout gaan. Politici trekken zich daar niet zoveel van aan.


Dat kan zijn, maar op wie moeten de Amerikanen stemmen dan? Op degene met de plannen die goed zijn voor wetenschap, klimaar en gezondheid, of op degene die klimaatverandering een hoax vindt, wetenschap onzin, en covid-19 een griepje?
Een democratie heeft ten minste twee functionerende partijen nodig. In de VS is er nog maar één functionerende partij over. De ander is een kat in het nauw die rare sprongen maakt. De kans dat die kat de popular vote wint is 1%, las ik. Maar gelukkig geldt in de VS niet dat de meeste stemmen gelden, toch een algemene stelregel in iedere andere democratie. En zo kan degene met de minste stemmen winnen, want blanke stemmen uit het dunbevolkte binnenland zijn het meeste waard. Om te overleven zou de Amerikaanse overheid zichzelf opnieuw uit moeten vinden, in een meerpartijenstelsel, maar daar zullen beide kampen geen oren naar hebben en als de ander er geen speerpunt van maakt, dan jij ook niet. De concurrentie in het stemhokje is toch nihil.

Blij dat ik hier woon.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
08-10-2020 12:52
Kortom, het maakt niet uit welke plannen een politicus heeft? Wat is dat nou voor een rare redenering? Als jij een penalty neemt is het niet zeker of je zal scoren. Als je echter het plan hebt om die bal de andere kant op te trappen weet je zeker dat je niet scoort.

Misschien valt het kwartje zo.
Biden belooft de supporters van zijn voetbalclub een penalty (zijn plannen) te gaan krijgen in een wedstrijd maar is daarbij afhankelijk van de scheidsrechter (congress). Scientific American ( Hans Kraay jr) roept de trainer (kiezers) op om Biden op te stellen (kiezen) omdat hij die penalty wel gaat nemen. De uitkomst van de penalty is onzeker. De trainer/kiezer gaat aan iets beginnen waar de uitkomst onzeker van is. De speler/Biden weet niet of hij zijn belofte kan waarmaken. Hans Kraay jr roept wat maar is nergens verantwoordelijk voor.

Waarom zou ik Hans Kraay jr moeten geloven?
Let’s Go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven