Biden versus Trump

29-09-2020 13:52 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''

Wie gaat kijken? :popcorn: Ik twijfel nog (begint om 3:00 :zzz: )
Geen prima, prima is geen goed.
ninanoname schreef:
30-09-2020 10:29
Ik moet het enigszins met Despierta eens zijn. Volgens mijn vader zijn er maar zelden Amerikaanse presidenten geweest die zoveel verkiezingsbeloften hebben waargemaakt als Trump en hij is geen oorlog begonnen. Onder zijn bewind zijn er enkel militairen teruggetrokken en dat is voor veel kiezers een groot goed. Hij is de eerste president die de bestaande handelsverdragen met China probeert te veranderen.

Dus ja, hij is best gek, maar het is geen volslagen idioot. In de ogen van de middenklasse heeft hij gezorgd voor banengroei en hij is een outsider. Hij is one of the guys omdat hij niet naar een ivy league universiteit is geweest.

Goed hoor dat terugtrekken van de VS. IS is weer op krachten aan het komen. Dat wordt weer gezellig.

Zo slim!

Verder de muur die Mexico gaat betalen, afbreken van de Affordable Care Act, banen creëeren (geen enkele president heeft op dat gebied zulke slechte cijfers), opkomen voor de rustbelt, enz. enz.

Ik weet niet wat de norm is voor beloftes nakomen, maar pogingen doen en falen telt hier niet hoor.
elein schreef:
30-09-2020 10:32
Stuur je een taart op als ik het raad?
Een koeienvlaai ook goed? Vind ik passender gelet op het debat van gisteren.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-09-2020 10:37
En jij denkt dat iemand van Fox (voorgedragen door Trump cs) op de hand is van Biden?
Dat schreef ik niet. Ik zei dat Trump meer in debat was met Wallace dan met Biden (in de fragmenten die ik gezien heb). Een tijdje geleden heb ik ook een interview gezien van Wallace met Trump waar hij behoorlijk op hem inhakte. Ook al zit hij bij Fox, hij is zeker niet op de hand van Trump.
Maar een Tucker Carlson of Laura Ingraham zijn natuurlijk ook te eenzijdig pro-Trump om zo'n interview te leiden, dat begrijp ik ook wel.
Despierta schreef:
30-09-2020 10:46
Dat schreef ik niet. Ik zei dat Trump meer in debat was met Wallace dan met Biden (in de fragmenten die ik gezien heb). Een tijdje geleden heb ik ook een interview gezien van Wallace met Trump waar hij behoorlijk op hem inhakte. Ook al zit hij bij Fox, hij is zeker niet op de hand van Trump.
Maar een Tucker Carlson of Laura Ingraham zijn natuurlijk ook te eenzijdig pro-Trump om zo'n interview te leiden, dat begrijp ik ook wel.
De reden dat Wallace met hem in conclaaf was, lag in het feit dat Trump zich in het geheel niet hield aan de afspraken en bovendien vragen niet wenste te beantwoorden.

Wallace is een uitstekende interviewer, te weten neutraal. En ja, de grootste kleuter heeft daar problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
30-09-2020 08:40
Ja natuurlijk iedereen is een betere optie dan trump

Maar in amerika is het heel verdeeld en ga je nu weer zien dat mensen dan maar niet stemmen omdat ze biden ook geen alternatief vinden, desgevolg gaat trump winnen. Niet omdat ie beter is maar omdat biden te oud is. En omdat de republikeinen wel stemmen En het dus winnen


Ik snap gewoon echt echt echt niet dat de democraten biden hebben gekozen als optie. Hij zal wel enorm veel geld en connecties hebben dat het zo is gegaan
Ik denk dat het ook komt omdat Biden vice-president was onder Obama, en veel mensen weer terug zouden gaan naar de tijd van Obama als president.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
30-09-2020 10:29
Ik moet het enigszins met Despierta eens zijn. Volgens mijn vader zijn er maar zelden Amerikaanse presidenten geweest die zoveel verkiezingsbeloften hebben waargemaakt als Trump en hij is geen oorlog begonnen. Onder zijn bewind zijn er enkel militairen teruggetrokken en dat is voor veel kiezers een groot goed. Hij is de eerste president die de bestaande handelsverdragen met China probeert te veranderen.

Dus ja, hij is best gek, maar het is geen volslagen idioot. In de ogen van de middenklasse heeft hij gezorgd voor banengroei en hij is een outsider. Hij is one of the guys omdat hij niet naar een ivy league universiteit is geweest.
Banen verdwijnen nu weer als sneeuw voor de zon, mede door het falende Corona beleid.
Dat hij one of the guys zou zijn, met zijn achtergrond, vind ik wel bizar.
Hoewel, in de VS zijn er veel mensen die een hekel hebben aan hoger opgeleide mensen, dat is waar.
Misschien dat hij daarom ook Trump University zo heeft laten falen.
Maar zouden deze debatten in dit stadium nog iemand van gedachten doen veranderen? Het stemmen is al begonnen en er zijn maar weinig mensen die nu nog twijfelen tussen de kandidaten.

Trump heeft het voordeel van de zittende president. De Democraten zijn de laatste drie jaar verzand in chaos. Biden en Harris zijn naar voren geschoven omdat de Dems ingecalculeerd hebben dat deze verkiezingen verloren zijn. Ze willen hun goede kruid nu niet verschieten. My two cents.
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
30-09-2020 09:50
En ja, hij is stapelgek en heeft een weerzinwekkende persoonlijkheid zo op het eerste gezicht. Maar hij doet natuurlijk ook best goede dingen en in ieder geval heeft hij wel wat beloftes uit de vorige campagne in 2016 waargemaakt.
Hij doet ook wel eens iets goed, daarmee wordt de lat wel heel erg laag gelegd. Dat klinkt als de verdediging van een vrouw die thuis mishandeld wordt en bij de politie verklaart dat haar man af en toe ook heel lief kan zijn.
Ben jij er privé ook tevreden mee als er ook best wel wat urine van je partner in de WC pot beland? Of stel je dan toch gewoon normale eisen.

En nog het argument dat Trump geen oorlog begonnen is, dat schijnt ook echt heel knap te zijn. De agressie van Trump richting Iran moeten we dan natuurlijk buiten beschouwing laten, maar ja, die vragen er gewoon om.
Alle reacties Link kopieren
Thoth schreef:
30-09-2020 13:10
Hij doet ook wel eens iets goed, daarmee wordt de lat wel heel erg laag gelegd. Dat klinkt als de verdediging van een vrouw die thuis mishandeld wordt en bij de politie verklaart dat haar man af en toe ook heel lief kan zijn.
Ben jij er privé ook tevreden mee als er ook best wel wat urine van je partner in de WC pot beland? Of stel je dan toch gewoon normale eisen.

En nog het argument dat Trump geen oorlog begonnen is, dat schijnt ook echt heel knap te zijn. De agressie van Trump richting Iran moeten we dan natuurlijk buiten beschouwing laten, maar ja, die vragen er gewoon om.

Sterker nog, Trump heeft zelfs een oplevende oorlog veroorzaakt door op verzoek van Erdogan plotseling de Amerikaanse troepen terug te trekken uit Koerdisch gebied in Noordoost-Syrië, een jaar geleden. En daardoor de macht van Assad versterkt.

Ik heb delen van het debat tussen Trump en Biden gezien en vond het verbijsterend. Wat een falende moderatie ook, Wallace had moeten ingrijpen en de microfoon af en toe uitzetten.
Het gedeelte waar Trump gevraagd wordt de White Supremacists en militia's te veroordelen, waar hij amper op in gaat, en zelfs een hondefluitje naar de Proud Boys zendt vond ik schokkend. Letterlijk zei Trump : "Proud Boys, stand back and stand by", er iets aan toevoegend over optreden tegen 'Antifa'. In mijn oren klinkt dat als presidentiële goedkeuring voor paramilitaire inzet door deze milities tegen demonstranten. Heel gevaarlijk, in de aanloop naar verkiezingen.
Trump refuses to condemn white supremacists and namechecks Proud Boys during debate https://www.youtube.com/watch?v=h-q-drlJg1U
nounou
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/8GLx0kCpLsM

Biden gaat dit niet volhouden. De man is te oud, te weinig energie en gewoon een handpop.

Trump die het antifa gespuis gaat aanpakken is een goede zaak. Het zal Amerika alleen maar ten goede komen als ze de gewelddadige antifa kunnen stoppen. Extreem links is een groot gevaar en moet aangepakt worden. Extreem rechts is een groot gevaar en moet aangepakt worden. Dus eerst alle rellen en plunderingen door antifa stoppen en dan zorgen dat extreem rechts zich ook realiseert dat er voor hun geen plaats is.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Trumph heeft wel een oorlog begonnen als het zo door gaat.
Dan is er onder zijn bewind een burgeroorlog ontketend.

Je zult maar amerikaan zijn. Dan staat het huilen je nader dan het lachen.
Waar heb je nou uit te kiezen?
Het lijkt wel een soapserie.

Sowieso, wat is dat voor keuze? Je hebt maar 2 keuzes en die zijn ook al voor je gekozen.
2 stokoude, scheldende, elkaar verwijtende egoïsten.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
01-10-2020 08:53

Sowieso, wat is dat voor keuze? Je hebt maar 2 keuzes en die zijn ook al voor je gekozen.
2 stokoude, scheldende, elkaar verwijtende egoïsten.
Als ik de keuze had tussen een op zich redelijke, maar erg oude man met weinig energie en een compleet gestoorde mafketel die zijn energie vooral aanwendt om mensen tegen elkaar op te zetten, dan lijkt me de keuze toch simpel. Kies voor het minste kwaad.

Niks zo dodelijk als de combinatie dom en ijverig.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
30-09-2020 10:29

Hij is one of the guys omdat hij niet naar een ivy league universiteit is geweest.
Ik heb het opgezocht. Trump is wel naar een Ivy League universiteit geweest en Biden niet.
Alle reacties Link kopieren
Trump en Melania zijn positief getest.
Zou het werkelijk zo zijn?
Geen prima, prima is geen goed.
VakantieNL15 schreef:
02-10-2020 07:30
Trump en Melania zijn positief getest.
Zou het werkelijk zo zijn?
Ik neem aan van wel. En het is dan de October surprise. Zou goed zijn voor de wereld als Donalds leven aan een zijden draadje hangt op election day.

Daarna weer helemaal opknappen zodat hij vervolgd kan worden, failliet gaan en als een arme sloeber eindigen, zoals al die mensen die hij heeft vertrapt in zijn leven.
Of het is een veel te goed excuus om de verkiezingen uit te stellen...
DS1971 schreef:
02-10-2020 07:37
Ik neem aan van wel. En het is dan de October surprise. Zou goed zijn voor de wereld als Donalds leven aan een zijden draadje hangt op election day.
Dat weet ik zonet nog niet. Het zou Trump ook veel sympathie-stemmen op kunnen leveren.

Zonder te willen spotten met de man’s ziekte, is dit potentieel een enorm probleem voor Biden. Tenzij Biden nu de regie met beide handen beetneemt.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
02-10-2020 08:55
Dat weet ik zonet nog niet. Het zou Trump ook veel sympathie-stemmen op kunnen leveren.
Volgens veel van zijn volgelingen is Covid fake news, een complot of maar een griepje.
Zonmuis schreef:
02-10-2020 10:10
Volgens veel van zijn volgelingen is Covid fake news, een complot of maar een griepje.
Ik ben benieuwd hoe die dit dan zien, al zal het antwoord me niet verbazen.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
02-10-2020 10:10
Volgens veel van zijn volgelingen is Covid fake news, een complot of maar een griepje.
De kans is ook nog steeds groter dat Trump er weinig last van gaat hebben dus dat wordt dan alleen maar bevestigd
anappleaday wijzigde dit bericht op 02-10-2020 10:45
1.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-10-2020 10:41
De kans is ook nog steeds groter dat Trump er weinig last van gaat hangen dus dat wordt dan alleen maar bevestigd
Hij is zowel oud als obese, dus meer kans dan de gemiddelde persoon.
Of denk je dat hij liegt?
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
02-10-2020 10:45
Hij is zowel oud als obese, dus meer kans dan de gemiddelde persoon.
Of denk je dat hij liegt?
De kans is groter dan een gemiddeld persoon maar nog steeds kleiner dan de kans dat hij er weinig last van heeft.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
02-10-2020 10:27
Ik ben benieuwd hoe die dit dan zien, al zal het antwoord me niet verbazen.
Oh, die draaien het vast wel weer een kant op.
Dezelfde mensen die in het Covid complot zitten, zullen daar dan wel weer achter zitten oid.
Of het is deel van Trump's master plan tegen de evil democrats of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
https://twitter.com/joshgad/status/1311 ... 49792?s=09

Let op de datum van de tweet waarvan gerefereerd wordt.

En die persoon heeft gelijk denk ik. Hoe slim Biden het ook aanpakt, het nieuws zal gaan over "hoe gaat het met Trump". En er bestaat geen slechte publiciteit in PR.
Ah, de grote bejaardenshow in de vs, had dit topic even gemist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven