Biden versus Trump

29-09-2020 13:52 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''

Wie gaat kijken? :popcorn: Ik twijfel nog (begint om 3:00 :zzz: )
Geen prima, prima is geen goed.
Lange-met-een-korte schreef:
05-11-2020 16:52
Al zo een woordvoerder dat zegt ga ik er vanuit dat er een reden is dat hij dat zegt. Wat de meesten doen is alles wat Trump en zijn team zeggen naar de prullenbak verwijzen omdat het Trump en zijn team zijn. Misschien dat ze daarom zeggen dat fraude nog niet is vastgesteld maar wel de onregelmatigheden in het proces.
Het blijft dus, ook volgens Trump zijn woordvoerder, bij kleine geisoleerde zaken die bij elke verkiezing gebeuren, overal. Niets wijst op fraude.
Vrees dat die rechtzaken niet veel zullen opleveren, noch eventuele hertellingen.
zurimat wijzigde dit bericht op 05-11-2020 16:59
0.08% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
05-11-2020 16:48
Ja dat claimt het Trump kamp. Betekent niet dat dat automatisch klopt. Er is gisteren al op die claims gereageerd.
Ook hier zijn weer verschillen per staat.
Tijd dus om met bewijs te komen voor die claims.
Ja uiteraard.

De claim zoals Guilliani heeft aangegeven is het feit dat in Pensylvania republikeinen het recht hebben om het tellen van de ballots te observeren.

Echter stelt Giulliani in zijn claim. Dat de democraten dit onmogelijk hebben gemaakt door hun op 10 meter afstand te houden.

In hoeverre dit daadwerkelijk is gebeurd weten jij en ik beiden niet, maar daar is een rechter voor omdat te bepalen.
zurimat schreef:
05-11-2020 16:57
Het blijft dus, ook volgens Tump zijn woordvoerder, bij kleine geisoleerde zaken die bij elke verkiezing gebeuren, overal. Niets wijst op fraude.
Vrees dat die rechtzaken niet veel zullen opleveren, noch eventuele hertellingen.

Het zou inderdaad pas echt knap zijn als er geen enkele onregelmatigheid heeft plaatsgevonden.
Vrijwel onmogelijk voor een land met zoveel stemgerechtigden.
zurimat schreef:
05-11-2020 16:57
Het blijft dus, ook volgens Tump zijn woordvoerder, bij kleine geisoleerde zaken die bij elke verkiezing gebeuren, overal. Niets wijst op fraude.
Het zijn zaken die op fraude kunnen wijzen. En met de verschillen zo klein misschien wel doorslaggevend. Dat gaan ze onderzoeken.
Let’s Go Brandon!
Abyss schreef:
05-11-2020 16:52
"Als ze het recht hebben om daar te zijn dan zijn ze er"

Nou dat is nu precies wat er wordt aangevochten en geclaimd dat dit niet is gebeurd.

Of dit echt zo is gegaan dat weten jij en ik beiden niet. Vandaar dat je het recht hebt om naar de rechter te gaan en dan wordt het uitgezocht.

Een rechter zoekt helemaal niks uit. Degene die claimt dient bewijzen aan te voeren. En die bewijzen zijn er niet.

Dat hoeft ook helemaal niet, want daar gaat het de Republikeinen helemaal niet om. Twijfel zaaien is hun devies, en de Trump supporters nemen alles wat hij zegt voor waar aan.

Vandaag las ik een leuk grapje daarover: Hoeveel Trump supporters zijn er nodig om een gloeilamp te verwisselen?

Geen enkele. Trump zegt dat het gedaan is en zijn supporters juichen in het donker.
05-11-2020 17:01
Het zijn zaken die op fraude kunnen wijzen. En met de verschillen zo klein misschien wel doorslaggevend. Dat gaan ze onderzoeken.

Wie gaan dat precies onderzoeken?
julius schreef:
Een rechter zoekt helemaal niks uit. Degene die claimt dient bewijzen aan te voeren. En die bewijzen zijn er niet.

Dat hoeft ook helemaal niet, want daar gaat het de Republikeinen helemaal niet om. Twijfel zaaien is hun devies, en de Trump supporters nemen alles wat hij zegt voor waar aan.

Vandaag las ik een leuk grapje daarover: Hoeveel Trump supporters zijn er nodig om een gloeilamp te verwisselen?

Geen enkele. Trump zegt dat het gedaan is en zijn supporters juichen in het donker.

Die is wel lollig. :)

Het schiet trouwens ook weer geen zak op daar in Georgia... :|
Abyss schreef:
05-11-2020 16:58
Ja uiteraard.

De claim zoals Guilliani heeft aangegeven is het feit dat in Pensylvania republikeinen het recht hebben om het tellen van de ballots te observeren.

Echter stelt Giulliani in zijn claim. Dat de democraten dit onmogelijk hebben gemaakt door hun op 10 meter afstand te houden.

In hoeverre dit daadwerkelijk is gebeurd weten jij en ik beiden niet, maar daar is een rechter voor omdat te bepalen.
‘We were getting ready to win the election, this is a major fraud on our election’
Aldus Trump vlak na de verkiezingen toen het stemmentellen nauwelijks onderweg was.

Op welke feiten baseert de president zich dan? Ik heb niets, maar dan ook helemaal niets gezien in de daaropvolgende 48 uur wat deze zeer gevaarlijke reactie van Trump rechtvaardigt. Dat alleen al geeft me genoeg reden om te vermoeden dat alles wat Trump verder zegt of tweet, bedoeld is om de boel te traineren. Niet om iets recht te zetten, niet om iets uit te zoeken, maar om het democratisch proces te traineren.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 05-11-2020 17:06
0.80% gewijzigd
julius schreef:

Tja heel makkelijk roepen dat die bewijzen er niet zijn. Maar dat weet jij toch niet?
Dat bedoel ik juist. wij weten echt niet wat er precies heeft plaatsgevonden bij die tel centra's

Jij denkt te weten dat de claim dus op niks is gebaseerd. Ik weet dat niet.

Maar als dat zo is dan is het toch geen probleem? dan wordt het gewoon verworpen.

Als het allemaal fair is gegaan dan hoeft er toch geen angst te zijn of roep om dat Trump dit niet moet doen etc..
julius schreef:
05-11-2020 17:03
Trumps advocaten. Hun namen ken ik niet.
Let’s Go Brandon!
Abyss schreef:
05-11-2020 17:05
Tja heel makkelijk roepen dat die bewijzen er niet zijn. Maar dat weet jij toch niet?
Dat bedoel ik juist. wij weten echt niet wat er precies heeft plaatsgevonden bij die tel centra's

Maar als dat zo is dan is het toch geen probleem? dan wordt het gewoon verworpen.

Als het allemaal fair is gegaan dan hoeft er toch geen angst te zijn of roep om dat Trump dit niet moet doen etc..
Ik ben wel bang dat dit een onderdeel is van een groter plan van disruptie. Verder schenk ik er geen aandacht aan, jullie maken een big deal van deze rechtszaken.
julius schreef:
05-11-2020 17:03

Een rechter in de VS zei ooit: "a grand jury would ‘indict a ham sandwich,’ if that’s what you wanted.”
Met andere woorden: veel hoeft er niet voor nodig te zijn.

Maar de 'partij' die claimt zorgt voor het bewijs. Ben benieuwd.
05-11-2020 17:08
Trumps advocaten. Hun namen ken ik niet.

Die mogen dat natuurlijk gewoon onderzoeken, en als ze bewijs vinden mogen ze naar de rechter stappen. Niet andersom.

Probleem is natuurlijk wel dat die advocaten verre van onpartijdig zijn, Maar je moet wat, als je je eigen FBI en inlichtingendiensten niet vertrouwt.
kadanz schreef:
05-11-2020 17:08
Ik ben wel bang dat dit een onderdeel is van een groter plan van disruptie. Verder schenk ik er geen aandacht aan, jullie maken een big deal van deze rechtszaken.

Volgens mij zijn het nog niet eens rechtszaken. ;)
En verder.
Hetvrijewoord schreef:
05-11-2020 17:12
Volgens mij zijn het nog niet eens rechtszaken. ;)
En verder.
Inderdaad.
Abyss schreef:

Ik hoop dat Trump wint. Aangezien de senaat Republikeins blijft, kan Biden de eerste twee jaar sowieso niets uitrichten. Laat dan Trump maar lekker zn 'great healthcareplan' en andere beloften gaan waarmaken. Dan valt er tenminste nog iets te lachen.
kadanz schreef:
‘We were getting ready to win the election, this is a major fraud on our election’
Aldus Trump vlak na de verkiezingen toen het stemmentellen nauwelijks onderweg was.

Op welke feiten baseert de president zich dan? Ik heb niets, maar dan ook helemaal niets gezien in de daaropvolgende 48 uur wat deze zeer gevaarlijke reactie van Trump rechtvaardigt. Dat alleen al geeft me genoeg reden om te vermoeden dat alles wat Trump verder zegt of tweet, bedoeld is om de boel te traineren. Niet om iets recht te zetten, niet om iets uit te zoeken, maar om het democratisch proces te traineren.
"toen het stemen tellen nauwelijks onderweg was"

Dit klopt niet. Zijn toespraak heb ik live gezien en op dat moment waren er minstens al 85% van de stemmen geteld.
Dus nauwelijks is wat overdreven.

Dat Trump dit roept is omdat Trump natuurlijk ook niet gek is. Die vertrouwde die roep om mail in ballots van democraten niet. Vandaar dat hij dit al zelfs voor de verkiezingen riep.

En ik heb helaas wel meerdere dingen gezien in de daarop 48 uren.
Bijvoorbeeld absentee stemmen van mensen met een leeftijd van 120.. die al in de jaren 80 zijn overleden en die goedgekeurd worden door het systeem.
Zo zijn er meerdere dingen. bijvoorbeeld een post bezorger die verteld mede te zijn gedeeld dat ze stemmen van 4 november moesten back daten naar 3 november.

Maar goed in hoeverre al deze zaken op grootte schaal zijn gebeurd weet ik ook niet. En misschien vindt je altijd wel wat als je ver genoeg zoekt.. en zijn minimale dingen die geen invloed hadden op de uiteindelijk uitslag. Dat kan ik niet zeggen.
Het circus gaat verder. Er is een medewerkers van de post die heeft gezegd dat hij en zijn collega’s de opdracht hebben gekregen om eventuele kwijtgeraakte stemformulieren af te stempelen met een eerdere datum zodat ze meegeteld kunnen worden.
Let’s Go Brandon!
julius schreef:
05-11-2020 17:11
Die mogen dat natuurlijk gewoon onderzoeken, en als ze bewijs vinden mogen ze naar de rechter stappen. Niet andersom.

Probleem is natuurlijk wel dat die advocaten verre van onpartijdig zijn, Maar je moet wat, als je je eigen FBI en inlichtingendiensten niet vertrouwt.
Advocaten zijn niet onpartijdig nee. Maar dat is toch ook de bedoeling van advocaten?

Als ik een advocaat in handen neem dan hoop ik toch dat hij partijdig naar mij toe is..
Voor een advocaat is dat niet van belang.

Zolang de rechter of persoon die iets behandelt en oordeelt maar onpartijdig is.
Abyss schreef:
05-11-2020 17:17
"toen het stemen tellen nauwelijks onderweg was"

Dit klopt niet. Zijn toespraak heb ik live gezien en op dat moment waren er minstens al 85% van de stemmen geteld.
Dus nauwelijks is wat overdreven.

Dat Trump dit roept is omdat Trump natuurlijk ook niet gek is. Die vertrouwde die roep om mail in ballots van democraten niet. Vandaar dat hij dit al zelfs voor de verkiezingen riep.

En ik heb helaas wel meerdere dingen gezien in de daarop 48 uren.
Bijvoorbeeld absentee stemmen van mensen met een leeftijd van 120.. die al in de jaren 80 zijn overleden en die goedgekeurd worden door het systeem.
Zo zijn er meerdere dingen. bijvoorbeeld een post bezorger die verteld mede te zijn gedeeld dat ze stemmen van 4 november moesten back daten naar 3 november.

Maar goed in hoeverre al deze zaken op grootte schaal zijn gebeurd weet ik ook niet. En misschien vindt je altijd wel wat als je ver genoeg zoekt.. en zijn minimale dingen die geen invloed hadden op de uiteindelijk uitslag. Dat kan ik niet zeggen.

De baas van US Postal is dit jaar door Trump vervangen, omdat hij iemand nodig had die de postbezorging slechter zou maken om zo het stemmen te frustreren. Dat is goed gelukt, zo goed zelfs dat US Postal van een federale rechter de opdracht heeft gekregen om postsorteermachines terug te plaatsen. (die waren weggehaald om de postbezorging trager te laten gaan. Je verzint het niet.) Dat hebben ze niet gedaan, waardoor de leiding van US Postal nu moet voorkomen.

No way dus dat een postbezorger opdracht krijgt om stemmen te antedateren om zo Biden te helpen.
Abyss schreef:
05-11-2020 17:21
Advocaten zijn niet onpartijdig nee. Maar dat is toch ook de bedoeling van advocaten?

Als ik een advocaat in handen neem dan hoop ik toch dat hij partijdig naar mij toe is..
Voor een advocaat is dat niet van belang.

Zolang de rechter of persoon die iets behandelt en oordeelt maar onpartijdig is.

Stemfraude is in de VS een zeer serieuze misdaad, die normaal gesproken door de FBI wordt onderzocht. Dan kan je zelf wel voor FBItje gaan spelen, maar waarom zou je dat willen?
julius schreef:
05-11-2020 17:22
De baas van US Postal is dit jaar door Trump vervangen, omdat hij iemand nodig had die de postbezorging slechter zou maken om zo het stemmen te frustreren. Dat is goed gelukt, zo goed zelfs dat US Postal van een federale rechter de opdracht heeft gekregen om postsorteermachines terug te plaatsen. (die waren weggehaald om de postbezorging trager te laten gaan. Je verzint het niet.) Dat hebben ze niet gedaan, waardoor de leiding van US Postal nu moet voorkomen.

No way dus dat een postbezorger opdracht krijgt om stemmen te antedateren om zo Biden te helpen.
Dat wordt beweerd door de beste man.. die bezorger. Of hij liegt of de waarheid spreekt is dan weer een tweede.
julius schreef:

Klopt, berichtte ik gisteren ook.
julius schreef:

Mooi he, dat ruim 600.000 werknemers zo eensgezind zijn om Biden niet te helpen. Neem anders wat suiker en water en ga even liggen.
Let’s Go Brandon!
Abyss schreef:
05-11-2020 17:27
Dat wordt beweerd door de beste man.. die bezorger. Of hij liegt of de waarheid spreekt is dan weer een tweede.

Trump heeft ervoor gezorgd dat ik alles wat er uit een republikeinse mond komt als leugen beschouw, totdat het tegendeel bewezen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven