Binnen 10 jaar oorlog in West Europa

07-05-2012 07:39 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eurozone op barsten, kopt de Telegraaf. En dat is niet eens zo'n heel raar scenario. Maar wat staat er dan te gebeuren? We hebben net 5 mei gehad. Vier vrijheid. Naar alle waarschijnlijkheid komt een een nieuwe bevrijdingsdag op een andere datum. Namelijk als de volgende oorlog is afgelopen. Dit wordt zuid tegen noord.

En de herbouw? Die wordt gefinancieerd door China en de rijke olielanden. Dat worden dan ook weer (voorlopig) de nieuwe wereldlanden. Het communisme en de islam.Het kapitalisme zoals wij dat kennen heeft na de oorlog afgedaan.

Dus, smart-phone generatie, dit was het dan. Beter dan nu zul je het niet meer krijgen.
Als ik zie hoe heftig Italie, Frankrijk en Griekenland kunnen reageren op bezuinigingsprocessen en leeftijden die omhoog gaan. Ben ik bang dat het er niet vrediger op word in Europa.

Nederland gaat er wat dat betreft wat coulanter mee om dus een land oorlog verwacht ik niet.

Wel ben ik bang voor meer diefstal en ellebogenwerk in Europa
zoekend......
quote:twijfelman1 schreef op 07 mei 2012 @ 10:46:

(..)Het zijn de overheden daar die door wanbeleid hun landen in de ellende hebben gebracht.(..)

Dat hoor je steeds. Maar het is niet waar. In Griekenland kun je nog stellen dat bepaalde politici daar gemene zaak hebben gemaakt met een Amerikaanse 'zakenbank', waardoor publieke schuld (overheidsschuld) verborgen werd gehouden voor de toezichthouders uit Europa, en de Griekse oppositiepartijen. Maar die politici werd de hand boven het hoofd gehouden door Merkel en Sarkozy, omdat het in Europa 'hun' partij was die de valsheid-in-geschrifte had gepleegd. En die partij is nu de grootste in Griekenland. Met dank aan Merkel, Sarkozy en Rutte.

In Spanje, en Ierland, had de overheid de zaakjes keurig voor elkaar. Maar waren het de particuliere banken die het land volpompten met goedkoop krediet, afkomstig uit de 'Noordelijke' EU-landen, die daar leuke winstkansen zagen.
En de implicatie dat volgens jouw redenering een particuliere bank een overheidstekort kan veroorzaken, vind jij niet warrig?
Spreuken 18:2
Maar de burgers kieze toch die grootste partij? En de burgers zijn toch de consumementen die die kredietverstrekkers markt geven? Als ik toch zou vasthouden aan de wijze van kredietverstrekking zoals dat 35 jaar geleden was, en de rest van Nederland ook, dan veranderde er toch niks? Het was toch de bevolking die aandelen kocht op geleend geld, een hypotheek met overwaarde nam om alles te beleggen in aandelen, terwijl ze er de ballen verstand van hadden? Het product woekerpolis bestaat bij de gratie van de hebzucht van de mensen. Uiteindelijk moet je de hand in eigen bopezem steken...
Ik kan me niet voorstellen dat er europese landen onderling oorlog krijgen.

Oorlog kost heel veel geld. Dat hebben ze niet. En dan zijn er andere prioriteiten om geld aan uit te geven.

We mogen hopen dat er dan meer vrouwen aan de macht zijn in die tijd. Waarom? Heel simpel: vrouwen dragen en baren kinderen. Die zijn veel minder geneigd om hun kind te offeren aan oorlog dan mannen.
quote:satchel schreef op 07 mei 2012 @ 11:03:

En de implicatie dat volgens jouw redenering een particuliere bank een overheidstekort kan veroorzaken, vind jij niet warrig?

Echt ongelooflijk, dit. Waar heb jij de afgelopen vijf jaar gezeten?

Als het eigen vermogen van een particuliere bank wordt weggeslagen, omdat schuldenaren niet meer betalen, en die schulden dus moeten worden afgeboekt, ontstaat bij die bank een serieus probleem. In theorie zou zo'n bank domweg failliet moeten gaan, waarmee dan alle spaarders en aandeelhouders bij die bank hun geld kwijt zijn. Hoe dat uitpakt, zagen we bij het faillissement van Lehman. Bij Bear-Stearns had de Amerikaanse overheid nog ingegrepen, maar bij Lehman zeiden ze: 'Laat maar vallen!'. En op slag zakte 'WallStreet' naar een historisch dieptepunt, en met 'WallStreet' alle beurzen wereldwijd. Waarna massaontslagen volgden, en mensen hun spaargeld zagen verdampen, waardoor de overheden wereldwijd zich genoodzaakt zagen particuliere banken te hulp te schieten met belastinggeld, of geld dat ze bijdrukten, of beiden. En het eind daarvan is nog niet in zicht. Gooi vooral nog wat olie op dat vuur om het fikkie gaande te houden, of verder op te stoken......
quote:jaap schreef op 07 mei 2012 @ 11:12:

[...]

Echt ongelooflijk, dit. Waar heb jij de afgelopen vijf jaar gezeten?

Als het eigen vermogen van een particuliere bank wordt weggeslagen, omdat schuldenaren niet meer betalen, en die schulden dus moeten worden afgeboekt, ontstaat bij die bank een serieus probleem. In theorie zou zo'n bank domweg failliet moeten gaan, waarmee dan alle spaarders en aandeelhouders bij die bank hun geld kwijt zijn. Hoe dat uitpakt, zagen we bij het faillissement van Lehman. Bij Bear-Stearns had de Amerikaanse overheid nog ingegrepen, maar bij Lehman zeiden ze: 'Laat maar vallen!'. En op slag zakte 'WallStreet' naar een historisch dieptepunt, en met 'WallStreet' alle beurzen wereldwijd. Waarna massaontslagen volgden, en mensen hun spaargeld zagen verdampen, waardoor de overheden wereldwijd zich genoodzaakt zagen particuliere banken te hulp te schieten met belastinggeld, of geld dat ze bijdrukten, of beiden. En het eind daarvan is nog niet in zicht. Gooi vooral nog wat olie op dat vuur om het fikkie gaande te houden, of verder op te stoken...... Ik weet het niet hoor, maar dat de overheid meer geld uitgeeft dan ze binnen krijgt, vind ik toch een veel plausibeler verklaring voor een begrotingstekort. En ook erg aantoonbaar!
.
West Europeanen moeten gewoon gaan inzien dat de vette jaren nu echt tot het verleden behoren en dat we keihard moeten gaan werken aan de toekomst.

Een toekomst waarin we de komende jaren veel moeten gaan inleveren en bezuinigen,en dat voor iedereen.

Probleem is,dat de westerse mensen dat niet willen beseffen en niet willen bezuinigen...bij elke bezuiniging in Nederland rijden bussen vol actievoerders naar Den Haag.

Ook populisten als de SP,die zeggen dat de mensen helemaal niet hoeven te bezuinigen ,weken niet bepaald mee.
quote:satchel schreef op 07 mei 2012 @ 11:17:

Ik weet het niet hoor, maar dat de overheid meer geld uitgeeft dan ze binnen krijgt, vind ik toch een veel plausibeler verklaring voor een begrotingstekort. En ook erg aantoonbaar!Satchel, écht, informeer jezelf, voor het te laat is. Het Nederlandse overheidstekort sprong van 45% naar 60% van het GDP door maar één oorzaak: De reddingsacties ten behoeve van de 'financiële sector'. En niet alleen ABN en Fortis!
quote:jaap schreef op 07 mei 2012 @ 11:21:

[...]

Satchel, écht, informeer jezelf, voor het te laat is. Het Nederlandse overheidstekort sprong van 45% naar 60% van het GDP door maar één oorzaak: De reddingsacties ten behoeve van de 'financiële sector'. En niet alleen ABN en Fortis!

Daar komt de desinformatie al. Nou alleen nog een populistisch grafiekje met onjuiste informatie en wat foute causaliteitsinterpretaties en we zijn weer helemaal Jaaps bezig.

Ja, ik ken de rijksbegroting en nee, die posten die jij noemt zijn niet verantwoordelijk voor de stijging van het begrotingstekort, dat overigens niet in de buurt komt van de cijfers die jij noemt, of je moet de begrippen begrotingstekort en staatsschuld met elkaar verwarren.
West Europeanen zijn vreselijk verwend de afgelopen 30 jaar. Met dank aan technologie en goedkoop krediet. Helaas is het overgrote deel van de welvaart van de afgelopen jaren ' geleende welvaart' Dus bezit wat enkel ondersteund wordt met onderliggende schulden en kredieten. Mijn moeder heeft mij altijd geleerd dat ' in het krijt staan' betekent dat je niet rijk, maar juist arm bent. Want wie leent is de knecht van hij die uitleent.

De meeste Europeanen haalden hun schouders over en leenden maar raak. Tophypotheken, kredieten voor uitbouw/inboedel, voor de auto, caravan, 2e huis in buitenland, de overwaarde gebruiken voor vakanties en andere luxe etc.

Op korte termijn heeft dat ook een enorme boost gegeven aan de economie, maar op de lange termijn komt de afrekening. Alle geleende welvaart zal ' terugbetaald' moeten worden en alle burgers zullen een flinke stap terug moeten doen. Voor de na-oorlogse generaties zal dat een koude douche worden. Vooral de Facebookgeneratie krijgt het lastig en persoonlijk denk ik dat dit de laatste ' rijke' generatie zal zijn die Europa gekend heeft. Daarna gaan we met z'n allen de collectieve verarming in. Alle ingredienten zijn daarvoor aanwezig, tis alleen nog slechts een kwestie van tijd.
quote:Ruza schreef op 07 mei 2012 @ 10:28:

Ik zie die oorlog best gebeuren trouwens, maar niet in de huidige situatie.

Maar denken dat europa geen oorlog meer zal kennen is naief.Mee eens. De geschiedenis leert dat elk volk of gebied van tijd tot tijd wel weer in een oorlog verzeild raakt. Maar ik geloof ook niet dat het hier snel zal gebeuren.
Oh nee? We leven nu 67 jaar in betrekkelijke vrede. Enkel an alleen omdat het materialisme ons op de been hield.

Maar nu stort ons systeem in. Het kan ook niet anders. 60 jaar economische groei. Eens is de rek er uit. Maar de bevoling ziet het nog niet en weet zich vertegenwoordigd door allerlei populisten. Niet alleen in Nederland maar overal in Europa.

Nog nooit wapperde het politieke veld zo heen en weer. En wij klagen alleen maar. Dat gaat ons wreken. We zoeken zondebokken. En die zullen gevonden worden. Al was het alleen maar om ons eigen falen te maskeren.

Je kunt het je nu misschien nog niet voorstellen, maar dit gaat over miljarden euro's. Over pensioenen. Over geen werk meer hebben. Over dakloos raken. En dat gaat niet goed.

Binnen tien jaar. Let maar op.
.
Als ik deze man hoor praten vind het toch wel eng worden (deze man heeft in Griekenland de verkiezingen gewonnen?)

http://www.youtube.com/watch?v=E4AXJx3IzdY

En dan dit plaatje erbij

Jemig zeg, hou op, het laatste wat ik wil is dat de EU ophoudt te bestaan. Wie al die Europese verworvenheden weg wil hebben is niet goed snik: vrij verkeer van goederen, personen en diensten. Het recht om je als EU ingezetene in een andere lidstaat van keuze te kunnen vestigen zonder allerlei tegenwerking, een gezamenlijke markt waar we allemaal van profiteren, de Nederlandse economie verdient 70% ihkv de EU. Think again....

JA! Europa!
quote:willem1959 schreef op 07 mei 2012 @ 18:56:

Oh nee? We leven nu 67 jaar in betrekkelijke vrede. Enkel an alleen omdat het materialisme ons op de been hield.

Maar nu stort ons systeem in. Het kan ook niet anders. 60 jaar economische groei. Eens is de rek er uit. Maar de bevoling ziet het nog niet en weet zich vertegenwoordigd door allerlei populisten. Niet alleen in Nederland maar overal in Europa.

Nog nooit wapperde het politieke veld zo heen en weer. En wij klagen alleen maar. Dat gaat ons wreken. We zoeken zondebokken. En die zullen gevonden worden. Al was het alleen maar om ons eigen falen te maskeren.

Je kunt het je nu misschien nog niet voorstellen, maar dit gaat over miljarden euro's. Over pensioenen. Over geen werk meer hebben. Over dakloos raken. En dat gaat niet goed.

Binnen tien jaar. Let maar op.Waar zie jij een symmetrische regulier vs regulier oorlogsdreiging dan? De oorlogsdreiging in Europa-majeur (van Dublin tot Vladivostok en van Bergen tot Napoli) is 0,0..... Tegen wie wilde NL gaan vechten dan? Tegen Spanje, Zweden? Moet je eens opletten dan krijgt NL nog klop ook! Slechts een vergelijking van het materieel is al genoeg, NL stelt Jack Shit voor. En ik kan het weten....
Een oorlog kan ik me niet voorstellen, maar wel dat er weer gesloten grenzen en grenscontroles zullen komen (het gebeurt al). Niet meer proberen binnen Europa te handelen, ook al is dat niet voordelig qua niet-Europese valuta.

Nederland met nieuwe verkiezingen, Frankrijk met een nieuwe leider, GB die tegen Frankrijk en EU is... De verschillen worden nu groter.
Nationalisme in de verschillende landen wordt misschien door die crisis weer aangewakkerd. Ik persoonlijk vindt de reacties van de Grieken bijvoorbeeld erg irritant. Maar een oorlog...
.
Armoedzaaiers? Ik denk niet dat Nederland in de top 3 of 5 voorkomt...
quote:willem1959 schreef op 07 mei 2012 @ 07:39:

Eurozone op barsten, kopt de Telegraaf. En dat is niet eens zo'n heel raar scenario. Maar wat staat er dan te gebeuren? We hebben net 5 mei gehad. Vier vrijheid. Naar alle waarschijnlijkheid komt een een nieuwe bevrijdingsdag op een andere datum. Namelijk als de volgende oorlog is afgelopen. Dit wordt zuid tegen noord.

En de herbouw? Die wordt gefinancieerd door China en de rijke olielanden. Dat worden dan ook weer (voorlopig) de nieuwe wereldlanden. Het communisme en de islam.Het kapitalisme zoals wij dat kennen heeft na de oorlog afgedaan.

Dus, smart-phone generatie, dit was het dan. Beter dan nu zul je het niet meer krijgen.Stelletje hetzers bij de Telegraaf
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven