Carnaval festival is Racisme

30-01-2019 12:20 239 berichten
https://www.ad.nl/binnenland/van-racism ... ~addfb029/

En: losssss :proud:
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
30-01-2019 15:48
Ach, als het er op aankomt zijn die lui toch te schijterig om verantwoordelijkheid te nemen. Eigenlijk zouden alle partijen een keer moeten weigeren om te gaan besturen zodat PVV en FvD wel moeten. Dan zijn we na 2 maanden van ze af.

Dat denk ik niet.
LOEP ME MAAR aub.
bethweeter schreef:
30-01-2019 21:58
Ik denk dat je een andere post hebt gelezen. Deze ging nl niet over PVV maar was openlijk racistisch en beledigend. (Post over de PVV staat er gewoon nog)

Wat mij betreft zou daar een ban voor gegeven moeten worden.
Die van 12:54. Die ook door Lalinda is gequote en er nog staat. Die is verwijderd. Maar de quote van Lalinda staat er nog. Maar die post bedoelde ik.
Die van 13:24 heb ik niet gelezen
anoniem_381282 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 23:06
6.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
30-01-2019 16:35
Omdat een maffe outfit iets anders is dan een afwijkend uiterlijk.

Als alle Aziaten ons nou continue overal zouden afbeelden met hele grove vierkante gelaatstrekken en grote neuzen, dan voelt dat heel wat meer beledigend dan wanneer ze ons afbeelden met klompen en kanten mutsjes.
Ik voel me echt gekwetst door een bepaalde outfit waar vrouwen vermomt in rondlopen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
30-01-2019 17:17
Gut, wat een slecht idee.
Een heel slecht en vooral 'naar' idee inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
30-01-2019 23:02
Ik voel me echt gekwetst door een bepaalde outfit waar vrouwen vermomt in rondlopen.
Wat voor outfit en waarom kwetst het jou dan?
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
30-01-2019 21:17
Beetje vreemd dat dit wordt gewist wegens provoceren discrimineren.

Misschien off topic, maar denk dat sito wel 100% gelijk heeft.

Het is koren op de molen van Wilders. Genoeg mensen die daardoor extra op Wilders gaan stemmen.
Ik snap die mensen niet, maar de gewiste post is wel een ware.

idd vreemd. Ze merkt alleen iets op dat best kan kloppen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
30-01-2019 23:07
Wat voor outfit en waarom kwetst het jou dan?
Ik vind boerka's kwetsend, bedreigend en vrouwonvriendelijk.
Ik heb niets tegen de hoofddoek maar ik heb wel wat tegen de hoofddoek als de hoofdoekdragende-vrouw weigert geholpen te worden door een westerse vrouw zonder hoofddoek. Ik heb het zelf gezien, dat was niet in een vorige eeuw, ook niet in een islamitisch land, maar in Nederland.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
30-01-2019 21:23
Verder is er niks mis mee om die poppen een iets ander uiterlijk te geven.

Maar het gaat wel populairder worden voor sommigen om steeds meer te gaan speuren naar zaken die ook maar enigszins als racistisch / discriminerend bestempeld kunnen worden.

Behalve dat het aanpassen een paar miljoen euro gaat kosten.

ps. Ik las zo straks dat de bedenker van de poppen het aanpassen belachelijk vind.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
30-01-2019 23:16
Ik vind boerka's kwetsend, bedreigend en vrouwonvriendelijk.
Ik heb niets tegen de hoofddoek maar ik heb wel wat tegen de hoofddoek als de hoofdoekdragende-vrouw weigert geholpen te worden door een westerse vrouw zonder hoofddoek. Ik heb het zelf gezien, dat was niet in een vorige eeuw, ook niet in een islamitisch land, maar in Nederland.
Dan voel.je je dus niet gekwetst door een outfit. Maar door het gedrag wat er door sommigen bij komt kijken.

Anders kan ik me ook gekwetst voelen door mannen in een trainingspak met tattoos.
Want ik heb een buurman die weigert zijn auto verder weg te parkeren waar plek is, maar gewoon op de stoep voor de deur parkeert. Gebeurt in Nederland
missie_m schreef:
30-01-2019 23:19
Behalve dat het aanpassen een paar miljoen euro gaat kosten.

ps. Ik las zo straks dat de bedenker van de poppen het aanpassen belachelijk vind.
Voetbalwedstrijden kosten vanwege politieaanwezigheid ook klauwen met geld. En dat is terugkomend. Ook belachelijk.

(En kan me niet voorstellen dat het aanpassen van een paar poppen miljoenen euro's kost)
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
30-01-2019 23:22
Dan voel.je je dus niet gekwetst door een outfit. Maar door het gedrag wat er door sommigen bij komt kijken.

Anders kan ik me ook gekwetst voelen door mannen in een trainingspak met tattoos.
Want ik heb een buurman die weigert zijn auto verder weg te parkeren waar plek is, maar gewoon op de stoep voor de deur parkeert. Gebeurt in Nederland
De boerka en/of het gewaad over hoofd en lijf vind ik echt wel kwetsend. bv Koningin Beatrix in de VAE destijds, ze moest een zwart gewaad over haar mooie kleren dragen, ze paste zich aan 'hoera' en toch vond ik dat kwetsend alsof haar mooie nette kleding fout is, Alsof mijn jeans en mooie blouse niet oké is. We weten hoe ze over de westerse mens denken. Daarom vind ik het kwetsend
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
30-01-2019 23:31
De boerka en/of het gewaad over hoofd en lijf vind ik echt wel kwetsend. bv Koningin Beatrix in de VAE destijds, ze moest een zwart gewaad over haar mooie kleren dragen, ze paste zich aan 'hoera' en toch vond ik dat kwetsend alsof haar mooie nette kleding fout is, Alsof mijn jeans en mooie blouse niet oké is. We weten hoe ze over de westerse mens denken. Daarom vind ik het kwetsend belachelijk en ben ik het er niet mee eens
Ik denk eerder dat je dit vindt
Alle reacties Link kopieren
Ahum. In de Fata Morgana zijn haremdanseressen te zien. Dit zijn toch echt blanke slavinnen. Moeten zij nu ook verwijderd worden? Het herinnert namelijk aan de Abessijnse slavenhandel.
kadanz schreef:
30-01-2019 21:54
Dat is dus pertinent niet waar. Nederlanders zijn in het buitenland heel gevoelig voor stereotypering of benamingen. We beginnen te steigeren als we aangesproken worden op onze drugscultuur, we reageren verongelijkt als ze ons steenkolenengels nadoen, we beginnen te miepen als we 'makamba' worden genoemd.

Nee HBG, blanke Nederlanders kunnen er ook wat van.
Damn ik voel me echt een chille Nederlander nu. Kom lekker een joint roken, ik klink inderdaad als een Aziatisch jongetje tijdens het gamen, en ik weet niet eens wat makambe is.

Mijn witte vriend weet ook niet wat makamba is. Help ons, hoe moeten we ons beledigd voelen?
Manonna schreef:
31-01-2019 00:15
Ahum. In de Fata Morgana zijn haremdanseressen te zien. Dit zijn toch echt blanke slavinnen. Moeten zij nu ook verwijderd worden? Het herinnert namelijk aan de Abessijnse slavenhandel.
Als we het er toch over hebben ben ik persoonlijk verbaasd dat de Fata Morgana nog bestaat überhaupt. Als je het huidige klimaat wat betreft dit onderwerp bekijkt.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
30-01-2019 23:01
Die van 12:54. Die ook door Lalinda is gequote en er nog staat. Die is verwijderd. Maar de quote van Lalinda staat er nog. Maar die post bedoelde ik.
Die van 13:24 heb ik niet gelezen
Lilalinda heeft maar een stukje gequote. Er stond veel meer en dat was echt schandelijk.
YellowLemon schreef:
31-01-2019 01:54
Als we het er toch over hebben ben ik persoonlijk verbaasd dat de Fata Morgana nog bestaat überhaupt. Als je het huidige klimaat wat betreft dit onderwerp bekijkt.
Die zal binnenkort heus wel geüpdate worden. Hopelijk.
Asterix en het vreemdelingenlegioen is dan ook racistisch. De Duitser die in vetgedrukte gotische letters brult. De Egyptenaar die stiekem is en steeds bang is dat hij iets te kort komt. De bezopen Engelsman. Etc...
bethweeter schreef:
31-01-2019 07:04
Lilalinda heeft maar een stukje gequote. Er stond veel meer en dat was echt schandelijk.
Ok.
Dat weet ik dan niet. Niet gelezen
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
30-01-2019 23:34
Ik denk eerder dat je dit vindt

Wil je alsjeblief niet in mijn post mijn woorden veranderen.

Ik vind die 'outfit' kwetsend, vooral nadat ik die kledingvoorschriften had gelezen. Het 'waarom' ze niet op de westerse vrouw mogen lijken. Als ik dan in de praktijk ook nog zie dat vrouwen met hoofddoek weigeren om geholpen te worden of zelfs een kop koffie aan te nemen omdat de westerse vrouw geen hoofddoek draagt dan vind ik dat erg kwetsend.
LOEP ME MAAR aub.
YellowLemon schreef:
31-01-2019 01:52
Damn ik voel me echt een chille Nederlander nu. Kom lekker een joint roken, ik klink inderdaad als een Aziatisch jongetje tijdens het gamen, en ik weet niet eens wat makambe is.

Mijn witte vriend weet ook niet wat makamba is. Help ons, hoe moeten we ons beledigd voelen?
Ja, je zult je beledigd voelen als witte Nederlander, je reageert nu al verongelijkt. En google is je beste vriend in deze, let wel op de spelling!
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
31-01-2019 07:38
Asterix en het vreemdelingenlegioen is dan ook racistisch. De Duitser die in vetgedrukte gotische letters brult. De Egyptenaar die stiekem is en steeds bang is dat hij iets te kort komt. De bezopen Engelsman. Etc...
Het sprookje 'Doornroosje' is ook beschuldigd van sexuele intimidatie omdat Doornroosje sliep toen de prins haar een kus gaf. Doornroosje had, doordat ze sliep, geen toestemming gegeven.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
31-01-2019 09:03
Het sprookje 'Doornroosje' is ook beschuldigd van sexuele intimidatie omdat Doornroosje sliep toen de prins haar een kus gaf. Doornroosje had, doordat ze sliep, geen toestemming gegeven.
Rape culture :rofl: Dat vind ik nou belachelijk
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
30-01-2019 23:31
De boerka en/of het gewaad over hoofd en lijf vind ik echt wel kwetsend. bv Koningin Beatrix in de VAE destijds, ze moest een zwart gewaad over haar mooie kleren dragen, ze paste zich aan 'hoera' en toch vond ik dat kwetsend alsof haar mooie nette kleding fout is, Alsof mijn jeans en mooie blouse niet oké is. We weten hoe ze over de westerse mens denken. Daarom vind ik het kwetsend
ik voel mij ook zeer gekwetst door vrouwen in Nederland met hoofddoeken, boerka's en meer van dit fraais.
Ik voel mij gekwetst in mijn vrouw zijn.
Ik las dat Nike schoenen van de markt haalt omdat een Moslima Allah in de zool las.
Misschien al die hoofddoeken eens uit het straatbeeld om ook maar rekening te houden met mijn gekwetste gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
31-01-2019 09:03
Ja, je zult je beledigd voelen als witte Nederlander, je reageert nu al verongelijkt. En google is je beste vriend in deze, let wel op de spelling!

Waar lees jij dat ze zelf 'wit' is en zich beledigd voelt?

ps ik weet ook niet wat makambe is. :confused:
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven