Celstraf geëist: vrouwen die pizzabezorger (17) aanrandden

19-10-2021 17:20 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het aanranden van een 17-jarige pizzabezorger in Alkmaar heeft de officier van justitie drie maanden celstraf geëist tegen twee 25-jarige vrouwen. De twee verdachten vertelden dinsdag in de rechtbank hoe ze de minderjarige jongen in zijn kruis hadden betast en dat filmden op een mobiele telefoon.

Bron: AD

https://www.ad.nl/noord-holland/celstra ... ~aacc3144/

Chapeau! En goed dat het OM niet meegaat in die retoriek van "het was maar een grap".
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
En ook dat de rechter niet mee gaat in 'het moet zijn ultieme droom zijn', echt, wtf is dat voor rare denkwijze?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Idd! Ook als de jongen niet minderjarig was geweest, lijkt me dat eenzelfde straf gepast was. Je blijft gewoon van je tengels met andere mensen af, punt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor die jongen dat zijn aangifte iets heeft opgeleverd.
tyche wijzigde dit bericht op 19-10-2021 18:24
Reden: Te snel gelezen
15.86% gewijzigd
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
19-10-2021 17:22
En ook dat de rechter niet mee gaat in 'het moet zijn ultieme droom zijn', echt, wtf is dat voor rare denkwijze?
Kan je nagaan wat een kansloze mokkels dat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed. Goed ook dat hij blijkbaar gewoon aangifte mocht doen.
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
19-10-2021 17:27
Kan je nagaan wat een kansloze mokkels dat zijn.
Lowlife.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
19-10-2021 17:31
Heel goed. Goed ook dat hij blijkbaar gewoon aangifte mocht doen.
Waarom zou dat niet mogen ? Mag altijd. De officier van justitie beslist of het een zaak wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat die baas aandrong op aangifte doen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-10-2021 17:34
Waarom zou dat niet mogen ? Mag altijd. De officier van justitie beslist of het een zaak wordt.

Dat wordt bij zedenzaken nog steeds sterk ontmoedigd. Fijn dat daar verandering in lijkt te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook raar dat ze zich verschuilen achter drank en lachgas (alsof dat überhaupt al een excuus is) en doen alsof dit heel impulsief is gegaan, terwijl het allemaal heel doordacht klinkt, ik neem tenminste aan dat ze niet al de hele dag in een roze badjas met laag decolleté en latex sm-pakje rondliepen, dus dat dit echt wel een opgezet plan was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat hij aangifte heeft gedaan.
Er hangt een enorm taboe rondom seksueel misbruik van vrouwen richting mannen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-10-2021 17:44
Goed dat hij aangifte heeft gedaan.
Er hangt een enorm taboe rondom seksueel misbruik van vrouwen richting mannen.
Dit inderdaad, bij die knappe leraressen die zich vergrijpen aan een leerling is de tendens vaak ook anders dan bij een kerel die aan een meisje zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees de reacties onder het bericht en die zijn echt te erg. Sommige zegen dat zij die bezorger wel willen zijn of dat de bezorger homo is. Echt zo bizar, gelukkig is de aangifte wel serieus genomen.
Thalas schreef:
19-10-2021 17:37
Dat wordt bij zedenzaken nog steeds sterk ontmoedigd. Fijn dat daar verandering in lijkt te komen.
Ja, als het mannen zijn die aangifte doen ja. Dan roept er niemand 'die jongen had zeker een heel strak pantalonnetje aan' of 'wat deed ie ook daar in dat donkere steegje'.

Of, en dat vind ik altijd wel de mooiste: 'weet je wel wat je doet? je kunt iemand helemaal kapot maken met die aangifte he'. Voor vrouwen maakt het niet zo veel uit als ze kapot worden gemaakt zeker.
anoniem_405281 wijzigde dit bericht op 19-10-2021 17:53
22.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2021 17:50
Ja, als het mannen zijn die aangifte doen ja. Dan roept er niemand 'die jongen had zeker een heel strak pantalonnetje aan' of 'wat deed ie ook daar in dat donkere steegje'.
Auch, goed punt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
De advocaat van Van K. pleitte voor vrijspraak. Hij noemde het een grap: ,,Smakeloos van aard. Maar we hebben hier niet te maken met twee zedendelinquenten.”

LOL
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2021 17:50
Ja, als het mannen zijn die aangifte doen ja. Dan roept er niemand 'die jongen had zeker een heel strak pantalonnetje aan' of 'wat deed ie ook daar in dat donkere steegje'.

Of, en dat vind ik altijd wel de mooiste: 'weet je wel wat je doet? je kunt iemand helemaal kapot maken met die aangifte he'. Voor vrouwen maakt het niet zo veel uit als ze kapot worden
Hoewel het een walgelijke actie is van die wijven, schoot dit ook door m’n hoofd. En voel ik me een tikje zuur hierover. Niet naar die jongen toe, maar het feit dat t zo serieus wordt opgepakt en bij vrouwen inderdaad wordt gevraagd naar wat ze aanhadden en of ze geen aanleiding hebben gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat hij aangifte heeft gedaan, ik hoop dat de dames goed aangepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
19-10-2021 17:58
Hoewel het een walgelijke actie is van die wijven, schoot dit ook door m’n hoofd. En voel ik me een tikje zuur hierover. Niet naar die jongen toe, maar het feit dat t zo serieus wordt opgepakt en bij vrouwen inderdaad wordt gevraagd naar wat ze aanhadden en of ze geen aanleiding hebben gegeven.
Ik denk dat het eerder andersom is.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
AnAppleADay schreef:
19-10-2021 17:44
Goed dat hij aangifte heeft gedaan.
Er hangt een enorm taboe rondom seksueel misbruik van vrouwen richting mannen.
Er hangt een nog veel groter taboe rond seksueel misbruik van mannen richting vrouwen, dus ik zie geen reden voor hosanna hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2021 18:00
Er hangt een nog veel groter taboe rond seksueel misbruik van mannen richting vrouwen, dus ik zie geen reden voor hosanna hoor.
Je bent op dreef ;) . Wederom goed punt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Een meisje zou er om gevraagd hebben en zou daarom niet moeten zeuren, , deze knul kreeg het op een presenteerblaadje aangeboden en is een sukkel om het af te slaan. Ik denk dat er zo vaak wordt gedacht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
19-10-2021 17:58
Hoewel het een walgelijke actie is van die wijven, schoot dit ook door m’n hoofd. En voel ik me een tikje zuur hierover. Niet naar die jongen toe, maar het feit dat t zo serieus wordt opgepakt en bij vrouwen inderdaad wordt gevraagd naar wat ze aanhadden en of ze geen aanleiding hebben gegeven.
Het schoot ook wel door mijn hoofd, maar andersom denk ik ook wel dat mannen vaak met het vooroordeel te maken krijgen dat zij het per definitie wel lekker en spannend vinden om aangerand te worden, zoals die vrouwen hier dus ook suggereren. Dus ik denk niet dat zij het per se makkelijker hebben als het daarom gaat. De vooroordelen zijn alleen anders.

De opmerkingen dat je iemand kapot maakt door aangifte, komen die ook van agenten, rechters, enzovoort, of meer van de omgeving? Want als de verwachting is dat die aangifte iemand kapot maakt dan is de verwachting toch ook dat er daadwerkelijk een veroordeling komt en dat er dus ook aantoonbaar iets strafbaars is gebeurd?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
19-10-2021 17:58
Hoewel het een walgelijke actie is van die wijven, schoot dit ook door m’n hoofd. En voel ik me een tikje zuur hierover. Niet naar die jongen toe, maar het feit dat t zo serieus wordt opgepakt en bij vrouwen inderdaad wordt gevraagd naar wat ze aanhadden en of ze geen aanleiding hebben gegeven.
Toen ik een aantal decennia geleden 17 was en werd betast werd dat niet serieus genomen. Maar daar kan deze knul natuurlijk niets aan doen. De tijden beginnen gelukkig te veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven