Celstraf geëist: vrouwen die pizzabezorger (17) aanrandden

19-10-2021 17:20 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het aanranden van een 17-jarige pizzabezorger in Alkmaar heeft de officier van justitie drie maanden celstraf geëist tegen twee 25-jarige vrouwen. De twee verdachten vertelden dinsdag in de rechtbank hoe ze de minderjarige jongen in zijn kruis hadden betast en dat filmden op een mobiele telefoon.

Bron: AD

https://www.ad.nl/noord-holland/celstra ... ~aacc3144/

Chapeau! En goed dat het OM niet meegaat in die retoriek van "het was maar een grap".
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Een griezelige recensent van de Volkskrant krijgt vier ton mee na “ onterecht “ ontslag. Deze ( ontzettend lelijke) man chanteerde schrijfsters dat ze een slechte recensie over hun boek zouden krijgen als ze niet op zijn advances zouden ingaan. Bij de politie is recent een agente ontslagen, terecht volgens Justitie. Zij had seksueel getinte appjes van haar baas openbaar gemaakt en daarmee heeft zij het gehele Politieapparaat in een kwaad daglicht gezet. Geen ophef over dit soort fucking sexisme. Omdat we het gewend zijn. Nogmaals, ik vind het akelig voor deze jongen en die vrouwen sporen niet. Maar juist omdat het relatief veel minder vaak voorkomt dat mannen door vrouwen worden aangerand dan andersom, haalt dit de krant en is het zo bijzonder dat het hier en in alle praatprogramma’s wordt besproken.
Dat staat toch los van deze case. Wat heeft die jongen nou aan dit soort comments.
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet steunbetuiging topic aan die jongen toch? Er ontstond een discussie en daar bemoei ik me tegenaan. Die jongen heeft helemaal niks hier aan nee. Ook niet aan jou trouwens. Maar dat gaat t in dit topic niet om.
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan de verschillende filmpjes op YouTube waarbij zowel een man als een vrouw sexueel wordt belaagd op straat.

https://youtu.be/cRyruagRub0

Ik denk dat je als man minder serieus wordt genomen als je hiermee aankomt.
Vind het goed dat deze jonge ondanks alles het toch heeft doorgezet.

Vind in het algemeen dat je een ieder ander moet respecteren.

De discussie gaat te vaak dat er één groep minder goed/serieus wordt behandelt en dat daardoor de andere groepen niet iets mogen zeggen.
(Huidskleur, geslacht, sexuele voorkeur, geloof en verder)
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
20-10-2021 13:27
Maar juist omdat het relatief veel minder vaak voorkomt dat mannen door vrouwen worden aangerand dan andersom, haalt dit de krant en is het zo bijzonder dat het hier en in alle praatprogramma’s wordt besproken.
Het wordt pas eng of vervelend als iemand er theorieën er op gaat nahouden, die zaligmakend worden verklaard, en dan alles wat deze theorie niet ondersteund, moet worden verbloemd, weggemoffeld, of puur gezegd wordt "u behoort tot een buitencategorie, dus u heeft geen recht van spreken". Alsof je recht hebben afhankelijk is van mensen die hetzelfde overkomt. Ik weet dat er in het verleden groepen tot heilig werden verklaard, maar het leidde tot niets. Ik vind het juist goed dat er nu eens nagedacht wordt dat seksuele intimidatie niet van geslacht afhankelijk is. En nog heel veel mannen zullen uit de kast moeten komen dat ze ook niet gediend kunnen zijn van opdringerigheid.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
20-10-2021 13:27
Een griezelige recensent van de Volkskrant krijgt vier ton mee na “ onterecht “ ontslag. Deze ( ontzettend lelijke) man chanteerde schrijfsters dat ze een slechte recensie over hun boek zouden krijgen als ze niet op zijn advances zouden ingaan. Bij de politie is recent een agente ontslagen, terecht volgens Justitie. Zij had seksueel getinte appjes van haar baas openbaar gemaakt en daarmee heeft zij het gehele Politieapparaat in een kwaad daglicht gezet. Geen ophef over dit soort fucking sexisme. Omdat we het gewend zijn. Nogmaals, ik vind het akelig voor deze jongen en die vrouwen sporen niet. Maar juist omdat het relatief veel minder vaak voorkomt dat mannen door vrouwen worden aangerand dan andersom, haalt dit de krant en is het zo bijzonder dat het hier en in alle praatprogramma’s wordt besproken.

Arbeidsrecht is echt wat anders dan strafrecht en kijkt dus naar hele andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
19-10-2021 23:29
Ga toch weg met je "het omgekeerde gebeurt ook hoor". Alsof dit als Yin en yang in balans is. Dan doe je de werkelijkheid toch vreselijk onrecht aan? Sommige ouders mishandelen hun kinderen en dat is een groot probleem. Dan is je antwoord toch ook niet dat er ook kinderen zijn die hun ouders mishandelen?

En over het pikken van gedrag van mannen versus datzelfde gedrag door vrouwen. Ik heb zelfs hier op het forum ooit gezien hoe makkelijk ernstig seksueel geweld door een man door veel vrouwen hier door de vingers werd gezien. Ik krijg het gevoel dat de tolerantie voor vrouwen die zich seksueel aggresief gedragen hier op dit forum veel lager is dan voor mannen.
Bij sommigen wel ja. Ik begin je posts nu wat beter te snappen.
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
20-10-2021 16:42
Arbeidsrecht is echt wat anders dan strafrecht en kijkt dus naar hele andere dingen.
Als er wandaden begaan worden op het werk, dan is dat strafbaar. Same difference. Iemand chanteren uit naam van je werkgever is strafbaar. Seksuele appjes sturen naar een ondergeschikte is ook strafbaar. Maar al te vaak is er een complex snijvlak op arbeidsrecht en strafrecht.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
19-10-2021 17:22
En ook dat de rechter niet mee gaat in 'het moet zijn ultieme droom zijn', echt, wtf is dat voor rare denkwijze?
De ultieme droom van veel jongens op sexgebied is idd verleid worden een oudere vrouw, dat is algemeen bekend. Maar dan vaak wel een (liefst getrouwde) moeder met grote volle borsten (MILF hahaha) die na een glas cola en een gevulde koek geduldig en liefelijk praktijkles geeft.

Geen rare wijven met een eng smpakje die hun direct in de piemel grijpen. Daar raakt die hele knul toch verstijfd van, behalve zijn piemel dan...

We willen als vrouwen graag gelijke rechten, ik hoef jullie niet uit te leggen hoe de reacties zouden zijn als de sekses in kwestie waren omgedraaid. Dus de baggerkraan mag volop open.

Geen medelijden met deze "dames"
Alle reacties Link kopieren
Blomke82 schreef:
20-10-2021 21:14
De ultieme droom van veel jongens op sexgebied is idd verleid worden een oudere vrouw, dat is algemeen bekend.

Oh, echt? Ik dacht altijd dat die dromen per man verschilden.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
20-10-2021 21:27
Oh, echt? Ik dacht altijd dat die dromen per man verschilden.
Duhh, niet allemaal maar veel wel denk ik dan. Hoor je toch vaak.
Alle reacties Link kopieren
Blomke82 schreef:
20-10-2021 22:07
Duhh, niet allemaal maar veel wel denk ik dan. Hoor je toch vaak.

Ik vraag me altijd af of mensen zelf doorhebben dat ze genderstereotyperende bullshit verkondigen. Maar ik denk eigenlijk van niet.
Alle reacties Link kopieren
Blomke82 schreef:
20-10-2021 22:07
Duhh, niet allemaal maar veel wel denk ik dan. Hoor je toch vaak.
En van wie hoor je dat dan? Hoeveel jonge mannen spreek jij over hun seksuele fantasieën? Is dat namelijk niet ook een stereotype beeld wat door media en via social media verkondigd wordt?
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
20-10-2021 22:24
En van wie hoor je dat dan? Hoeveel jonge mannen spreek jij over hun seksuele fantasieën? Is dat namelijk niet ook een stereotype beeld wat door media en via social media verkondigd wordt?
Nou een "milf" is toch vrij populair onder jongens. Hebben dat woord er zelfs speciaal voor bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
20-10-2021 17:09
Als er wandaden begaan worden op het werk, dan is dat strafbaar. Same difference. Iemand chanteren uit naam van je werkgever is strafbaar. Seksuele appjes sturen naar een ondergeschikte is ook strafbaar. Maar al te vaak is er een complex snijvlak op arbeidsrecht en strafrecht.
Dat is jouw invulling. De rechter zag het toch anders. Mensen hebben rechten. Op zijn minst op een deugdelijk onderzoek. Dat kan men alleen maar toejuichen.
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
21-10-2021 00:47
Dat is jouw invulling. De rechter zag het toch anders. Mensen hebben rechten. Op zijn minst op een deugdelijk onderzoek. Dat kan men alleen maar toejuichen.
De rechter zag de appjes als ‘ongeoorloofd en ongepast’ heeft gedragen ‘en daarmee de grenzen van het toelaatbare [heeft] overschreden’, maar toch was het niet voldoende als ontslaggrond. Het lekken van de appjes was wel voldoende ontslaggrond. Het is daadwerkelijk van de zotte dat op het bekend maken van seksueel wangedrag een hogere straf staat dan het gedrag zelf. Dat betekent dat de wet veranderd moet worden zodat dit soort wangedrag wel bestraft kan worden, niet dat de man niets fout heeft gedaan.

https://www.ad.nl/binnenland/rechtbank- ... ~a035a1ba/
Alle reacties Link kopieren
Tullia schreef:
21-10-2021 08:47
De rechter zag de appjes als ‘ongeoorloofd en ongepast’ heeft gedragen ‘en daarmee de grenzen van het toelaatbare [heeft] overschreden’, maar toch was het niet voldoende als ontslaggrond. Het lekken van de appjes was wel voldoende ontslaggrond. Het is daadwerkelijk van de zotte dat op het bekend maken van seksueel wangedrag een hogere straf staat dan het gedrag zelf. Dat betekent dat de wet veranderd moet worden zodat dit soort wangedrag wel bestraft kan worden, niet dat de man niets fout heeft gedaan.

https://www.ad.nl/binnenland/rechtbank- ... ~a035a1ba/
Je verwoordt precies wat ik zo raar vind aan de uitspraak. Als werkgever moet je precies je aan allerlei regels houden, in dit geval om een engerd die grensoverschrijdend gedrag vertoont te beschermen.
Net als die enge Yvens met zijn 'joviale' gedrag waar de hele stad het al tijden over heeft. Wordt de gemeente weer aangepakt omdat ze hem teveel hebben gepamperd, maar doe je dat niet dan moet je dokken.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
20-10-2021 12:41
Hoe seksistisch die Fred tegen zijn jongens/mannen sprak die meededen. Dat ze lekkere hapjes waren, hij ze wel rauw lustte etc. kun je je nu niet voorstellen dat een presentator zo praat tegen meisjes en vrouwen die meedoen met een afvalrace voor een of andere beauty iets. Die presentator zou rauw gegeten worden.

Maar omdat het nu allemaal homo's en mannen zijn, is blijkbaar alles geoorloofd? Ik vond het tenenkrommend!

Kijk eens een aflevering van “Say yes to the dress” en je zult zien dat Fred van Leer exact dezelfde dingen tegen vrouwen zegt. Over de keuze in woordgebruik valt te twisten, maar seksistisch is hij niet. En hij komt met dat taalgebruik weg omdat hij homosexueel is, en het daardoor (in elk geval door de vrouwen) niet als bedreigend wordt ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
20-10-2021 13:27
Een griezelige recensent van de Volkskrant krijgt vier ton mee na “ onterecht “ ontslag. Deze ( ontzettend lelijke) man chanteerde schrijfsters dat ze een slechte recensie over hun boek zouden krijgen als ze niet op zijn advances zouden ingaan.

Deze uitspraak is gedaan omdat er onvoldoende bewijs tegen de man was, en bij onvoldoende bewijs mag de werkgever je niet “zomaar” ontslaan. Gelukkig maar, want je zou maar eens valselijk beschuldigd worden.

Bij de politie is recent een agente ontslagen, terecht volgens Justitie. Zij had seksueel getinte appjes van haar baas openbaar gemaakt en daarmee heeft zij het gehele Politieapparaat in een kwaad daglicht gezet. Geen ophef over dit soort fucking sexisme. Omdat we het gewend zijn.

Dit is geen seksisme en geheel terecht, hoe onredelijk het ook lijkt. De politie kent procedures voor dit soort wantoestanden waarmee de vrouw haar klachten eerst intern kenbaar had kunnen maken en er onderzoek zou hebben gevolgd. De vrouw koos er echter voor om niet naar haar werkgever maar direct naar de pers te stappen. Geen enkele werkgever zou dat accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
19-10-2021 17:37
Dat wordt bij zedenzaken nog steeds sterk ontmoedigd. Fijn dat daar verandering in lijkt te komen.


Iets genuanceerder, rechercheurs wijzen er op dat er bij zedenzaken een mega probleem is met de bewijslast, niet in de zaken waar een wildvreemde een vrouw de stuiken in trek maar bij de zaken waar een avondje uit compleet ontspoort.

Vooral in een op een situaties kan zo'n aangifte tot een teleurstelling leiden daarom is het goed dat de politie daar op wijst.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
20-10-2021 13:27
Een griezelige recensent van de Volkskrant krijgt vier ton mee na “ onterecht “ ontslag. Deze ( ontzettend lelijke) man chanteerde schrijfsters dat ze een slechte recensie over hun boek zouden krijgen als ze niet op zijn advances zouden ingaan.




Alles is online terug te vinden maar het hof vind dat de Volkskrant eerst een onderzoek had moeten instellen en daarna een beslissing had moeten nemen, het heeft gewoon te maken met arbeidsrecht.

Verder was er - volgens het hof - geen sprake van machtsmisbruik.


Afbeelding
https://nos.nl/artikel/2402254-gerechts ... -ontslagen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
verkeerd gelezen..
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 02-11-2021 14:51
Reden: verkeerd gelezen
89.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
02-11-2021 14:28
Jullie zullen het al wel gezien hebben maar de dames zijn vrijgesproken van aanranding, maar krijgen wel straf voor het maken van filmopnames en (willen) verspreiden daarvan.
er stond toch op beeld dat een van hen hem in kruis pakte?
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
02-11-2021 14:28
Jullie zullen het al wel gezien hebben maar de dames zijn vrijgesproken van aanranding, maar krijgen wel straf voor het maken van filmopnames en (willen) verspreiden daarvan.
Een van de dames is vrijgesproken van aanranding, de andere niet. Zij krijgt de dubbele taakstraf van 120 uur. De filmster krijgt 60 uur. Een vooropgezet plan is niet bewezen geacht en recidive acht men klein. Beide hebben in ieder geval een strafblad maar ik vind de straf mager. Zou het oordeel ook zo zijn als het twee mannen en een minderjarig meisje zou zijn...?
MrsDuck schreef:
02-11-2021 14:44
... Zou het oordeel ook zo zijn als het twee mannen en een minderjarig meisje zou zijn...?

Oeps.. niet goed gelezen, je hebt gelijk. Maar als het een man betrof die een (minderjarig) meisje betast had, was dat waarschijnlijk niet eens voor de rechter gekomen (en onbestraft gebleven). Nu het een vrouw betrof werd ineens drie maanden geeist.

Persoonlijk denk ik dat het vooral om dat filmpje ging en het geld dat daar mee verdiend had kunnen worden. Ik heb een gut feeling van wie dat idee afkomstig moet zijn geweest (een of andere kerel achter de schermen die de dans nu ontsprongen is).
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 02-11-2021 14:55
23.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven