Celstraf geëist: vrouwen die pizzabezorger (17) aanrandden

19-10-2021 17:20 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het aanranden van een 17-jarige pizzabezorger in Alkmaar heeft de officier van justitie drie maanden celstraf geëist tegen twee 25-jarige vrouwen. De twee verdachten vertelden dinsdag in de rechtbank hoe ze de minderjarige jongen in zijn kruis hadden betast en dat filmden op een mobiele telefoon.

Bron: AD

https://www.ad.nl/noord-holland/celstra ... ~aacc3144/

Chapeau! En goed dat het OM niet meegaat in die retoriek van "het was maar een grap".
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
ChloeJ schreef:
02-11-2021 16:16
Serieus??

Alleen maar 1 dag cel en 120 uur taakstraf en een schadevergoeding van 750 euro betalen aan het slachtoffer. Is dat het enige?

Ik vraag mij af als de veroordeelden nou twee mannen van 25 waren en het slachtoffer een meisje van 17 als zij dan ook dezelfde straf hadden gekregen, ik denk het niet.

Zeker niet. Dan had ze niet eens aangifte kunnen doen.

Waar komt toch het idee vandaan dat mannen die vrouwen aanranden gestraft worden? Dat gebeurt nog steeds maar weinig en de straffen zijn laag. En als er dan toch laag en weinig gestraft worden in zedenzaken, dan is het wel zo eerlijk wanneer gender daar een kleine rol in speelt. En bij voorkeur geen.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
02-11-2021 16:03
Dit bedoel ik dus. Kennelijk zijn de dames dus niet al "genoeg gestraft door de media"


Die strafeis is beïnvloed geweest door gender-vooroordelen en dat vrouwen zich niet seksueel agressief mogen gedragen (mannen wel).

Dat denk ik ook.
Thalas schreef:
02-11-2021 16:24
Zeker niet. Dan had ze niet eens aangifte kunnen doen.

Waar komt toch het idee vandaan dat mannen die vrouwen aanranden gestraft worden? Dat gebeurt nog steeds maar weinig en de straffen zijn laag. En als er dan toch laag en weinig gestraft worden in zedenzaken, dan is het wel zo eerlijk wanneer gender daar een kleine rol in speelt. En bij voorkeur geen.

En het zal, denk ik *gemiddeld genomen* op vrouwen wellicht dreigender overkomen dan als een vrouw dit bij een man doet, omdat mannen vaak fysiek sterker zijn dan vrouwen, en (seksueel) veel agressiever. Misschien dat dit bij een strafmaat geen rol mag spelen maar het traumatische effect op een willekeurige vrouw is waarschijnlijk groter dan op een gemiddelde man. Hier kwam natuurlijk wel bij dat iemand het voorval stond te filmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven