Censuur Viva?

12-10-2012 11:46 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer de Blog "De roze kanker maffia" te openen, maar de pagina bestaat niet meer. Is een kritisch Blog over pink ribbon niet welkom op Viva?
Alle reacties Link kopieren
Gezellige titel hoor.
Listen very carefully, I shall say this only once.
De verwijzing naar Pink Ribbon in de blog is ook verwijderd trouwens. Pink Ribbon was vast ontzettend not amused over Leonie's blog. Triest.
Alle reacties Link kopieren
nu wordt ook opeens beeldkeuze er bij gehaald... hmmm... maar blijf erbij, er zijn eerder blogs aangepast vanwege beeld en titel, zonder ze eerst bijna een week te verwijderen...

Maargoed viva kon natuurlijk ook niet veel anders dan hem terugplaatsen om haar hagje te redden,
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:eefie_says_hi schreef op 17 oktober 2012 @ 15:48:

even ter informatie.

De blog van LeonieV is op de site van Karin inmiddels al ruim 2100 keer gelezen. Ik denk dat dat unieke getallen zijn voor een Viva blog...
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af in hoeverre Leonie de keuze had om wel of niet akkoord te gaan met de aanpassingen. Ondanks dat er zo fijn in de toelichting staat dat het in overleg met gegaan is.
Listen very carefully, I shall say this only once.
quote:fiona06 schreef op 17 oktober 2012 @ 16:10:

Ik vraag me af in hoeverre Leonie de keuze had om wel of niet akkoord te gaan met de aanpassingen. Ondanks dat er zo fijn in de toelichting staat dat het in overleg met gegaan is.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 17 oktober 2012 @ 16:09:

De verwijzing naar Pink Ribbon in de blog is ook verwijderd trouwens. Pink Ribbon was vast ontzettend not amused over Leonie's blog. Triest.dat lijkt me duidelijk...
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend ongeloofwaardige toelichting. Ze zijn zich de tyfus geschrokken wat wat het offline halen van die blog teweeg bracht, DAT is er aan de hand.
Heb ik het verkeerd begrepen of zou Viva met een REactie komen ipv alleen en actie?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat jullie hem hebben teruggezet!quote:Katherina schreef op 17 oktober 2012 @ 16:09:

De verwijzing naar Pink Ribbon in de blog is ook verwijderd trouwens. Pink Ribbon was vast ontzettend not amused over Leonie's blog. Triest.

Oh dat was me nog niet opgevallen, maar inderdaad.



Waar eerst stond:

‘Beat it’ staat er met dikke koeienletters op een campagne posters van Pink Ribbon met daaronder een strijdlustige vrouw afgebeeld in sportkleding. Het idee dat wordt gepropagandeerd is dat je borstkanker kan overwinnen, zolang je maar positief blijft en hard genoeg vecht.



staat nu:

‘Kanker is topsport’ staat er op een campagne poster met daaronder een strijdlustige vrouw afgebeeld in sportkleding. Het idee dat wordt gepropagandeerd is dat je borstkanker kan overwinnen, zolang je maar positief blijft en hard genoeg vecht.



Wat verschrikkelijk kansloos, VIVA



aanvulling: de ' kanker is topsport' posters zijn van een andere organisatie natuurlijk
wat een zwaktebod
Het verwijderen van een post of blog vind ik eigenlijk al censuur maar het verwijderen van een post of blog en deze dan dagen laten terug plaatsen terwijl je hem even hebt herschreven is natuurlijk echt te mal!



Misschien dat ze hier in Rusland of China wat van kunnen leren!
Nou ja, over tot de orde van de dag. Dit is een beetje natrappen, wat we nu doen. Blog is terug, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Tsjongejongejonge.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Katherina schreef op 17 oktober 2012 @ 16:21:

Nou ja, over tot de orde van de dag. Dit is een beetje natrappen, wat we nu doen. Blog is terug, klaar.nee de blog staat op de website van Karin Spaink. Hier op Viva staat een door Viva gecensureerde versie die PR wel heeft goed gekeurd!
Nou, mijn glazen bol deed het aardig vandaag.



Wel een beetje min dat niet alleen de woorden 'Pink Ribbon' uit de blog zijn verwijderd maar dat er in de tekst plots wordt verwezen naar een poster van een andere organisatie.
quote:eefie_says_hi schreef op 17 oktober 2012 @ 16:23:

[...]





nee de blog staat op de website van Karin Spaink. Hier op Viva staat een door Viva gecensureerde versie die PR wel heeft goed gekeurd!Ja, maar vooruit, Viva is geen democratische samenleving, het is een bedrijf. Ik vind het wel goed zo, ga er geen gedachten meer aan vuil maken. Ik weet in ieder geval wel weer waar ik Sanoma en Pink ribbon moet plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Bijna had ik ook een compliment gegeven voor het plaatsen van de aangepaste blog.



Maar verwijzen naar de posters van een andere organisatie, waar eerst Pink Ribbon stond...?! Dat is wel heel erg laag, zeg.



Ga je schamen, Sanoma.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
de poster die er staat is inderdaad van een hele andere stichting. Die stichting is opgezet door iemand die zelf kanker heeft gehad en het belang van sporten onder kankerpatienten wil stimuleren... (even googlen en je vind er info over)





ik vind het best erg dat viva er moeite heeft dat pink ribbon wordt zwart gemaakt, maar dat dat kennelijk wel mag met een andere stichting. omdat sanoma daar niks mee te maken heeft
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
de poster die er staat is inderdaad van een hele andere stichting. Die stichting is opgezet door iemand die zelf kanker heeft gehad en het belang van sporten onder kankerpatienten wil stimuleren... (even googlen en je vind er info over)





ik vind het best erg dat viva er moeite heeft dat pink ribbon wordt zwart gemaakt, maar dat dat kennelijk wel mag met een andere stichting. omdat sanoma daar niks mee te maken heeft
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompadoer schreef op 17 oktober 2012 @ 16:25:

Wel een beetje min dat niet alleen de woorden 'Pink Ribbon' uit de blog zijn verwijderd maar dat er in de tekst plots wordt verwezen naar een poster van een andere organisatie.Min? Ik zou als andere organisatie not amused zijn dat deze blog ineens over hen gaat. Het is uit de rest van de blog wel duidelijk dat het om PR gaat, gezien de verwijzingen naar de goodies. En dan ook nog de poster in kwestie erbij zetten. Nu lijkt het net of LeonieV de andere organisatie bekritiseert!
anoniem_125306 wijzigde dit bericht op 17-10-2012 16:42
Reden: lelijke taalfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daarbij blijft nu het idee bestaan dat kritiek op PR niet mag op Viva.nl.
quote:ModeratorViva schreef op 17 oktober 2012 @ 16:05:

De blog is in aangepaste vorm weer teruggeplaatst, inclusief een korte toelichting onder de blog.

Klinkklare censuur dus.

Tjongejonge.
Alle reacties Link kopieren
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:lechatnoir schreef op 17 oktober 2012 @ 16:37:Ik zou als andere organisatie not amused zijn dat deze blog ineens over hen gaat. Het is uit de rest van de blog wel duidelijk dat het om PR gaat, gezien de verwijzingen naar de goodies. En dan ook nog de poster in kwestie erbij zetten. Nu lijkt het net of LeonieV de andere organisatie bekritiseert!Nou, wie mailt even?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven