Cold Cases in Nederland.

29-08-2018 13:47 442 berichten
Zaken die nooit zijn opgelost.
Om hier verder ontopic te gaan zodat het topic van Nicky Verstappen niet te "vervuilen".

De politie schrijft dit over cold cases.

https://www.politie.nl/themas/informati ... cases.html
Achtergrondinformatie over cold cases

Een cold case is een onopgelost levensdelict (moord of doodslag) of een zeer ernstig delict waarop een minimale gevangenisstraf van 12 jaar staat. De politie hecht grote waarde aan het alsnog oplossen van dergelijke cold cases. Allereerst om recht te doen aan de gevoelens van onzekerheid en onrechtvaardigheid bij nabestaanden. Daarnaast valt ook niet uit te sluiten dat daders van deze misdrijven opnieuw de fout ingaan.
--
Alle reacties Link kopieren
Die moordenaar van Marianne Vaatstra....zo'n man....ogenschijnlijk een heel gewone boer. Zijn vrouw en kinderen totaal overvallen hierdoor. Die heeft vast meer op zijn kerfstok....dat kan bijna niet anders.

Of zou zijn vrouw wel iets weten? Ik bedoel...zou je echt niet iets vermoeden alsje man een moord heeft gepleegd?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/290 ... Jet-Peters
EINDHOVEN - De politie looft een beloning van 15.000 euro uit voor de gouden tip die leidt naar de dader van de moord op Mariët Peters uit Sint Hubert. De moord op de destijds zwangere vrouw werd gepleegd in 1992, en de politie hoopt dat mensen die meer weten nu wel willen praten. In het programma Opsporing Verzocht deden ze dinsdagavond een oproep.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
19-12-2018 10:34
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/290 ... Jet-Peters
EINDHOVEN - De politie looft een beloning van 15.000 euro uit voor de gouden tip die leidt naar de dader van de moord op Mariët Peters uit Sint Hubert. De moord op de destijds zwangere vrouw werd gepleegd in 1992, en de politie hoopt dat mensen die meer weten nu wel willen praten. In het programma Opsporing Verzocht deden ze dinsdagavond een oproep.
Goede kans dat ze al mensen afluisteren.
Dat is een oude tactiek, je zorgt voor wat publiciteit en je hoopt dat de daders elkaar gaan bellen en dingen zeggen als "Mond houden hé"
Of "Heb je het gehoord bla, bla, bla "
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
18-11-2018 13:14


Ik bedoel...zou je echt niet iets vermoeden alsje man een moord heeft gepleegd?
het gebeurd wel degelijk dat mensen echt niet weten met wie ze getrouwd zijn etc
zelfs signalen kunnen enorm genegeerd worden
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
18-11-2018 13:14
Die moordenaar van Marianne Vaatstra....zo'n man....ogenschijnlijk een heel gewone boer. Zijn vrouw en kinderen totaal overvallen hierdoor. Die heeft vast meer op zijn kerfstok....dat kan bijna niet anders.

Of zou zijn vrouw wel iets weten? Ik bedoel...zou je echt niet iets vermoeden alsje man een moord heeft gepleegd?
Waarom zou die man meer op zijn kerfstok moeten hebben?
Hoezo "dat kan bijna niet anders"?
Pure speculatie.
En nee, het kan heel goed dat zijn vrouw van niets geweten heeft.
Triest dat partners van moordenaars altijd als een soort van medeplichtig gezien worden, omdat ze hun mond dicht hielden.
Ze vertelde niets, omdat ze totaal geen idee had.
Die vrouw en kinderen zijn ook ongewild slachtoffer.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
19-12-2018 11:32
Goede kans dat ze al mensen afluisteren.
Dat is een oude tactiek, je zorgt voor wat publiciteit en je hoopt dat de daders elkaar gaan bellen en dingen zeggen als "Mond houden hé"
Of "Heb je het gehoord bla, bla, bla "
Dat is volgens mij bij die zaak van Alex Wiegmink ook gebeurd, die Posbankmoord.

Daarom zenden ze die oproep nu uit.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-12-2018 12:04
Dat is volgens mij bij die zaak van Alex Wiegmink ook gebeurd, die Posbankmoord.

Daarom zenden ze die oproep nu uit.
Precies
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
mamsvan schreef:
19-12-2018 11:45
het gebeurd wel degelijk dat mensen echt niet weten met wie ze getrouwd zijn etc
zelfs signalen kunnen enorm genegeerd worden
Poeh je hoeft alleen maar naar ID te kijken die reportages tonen ook aan hoe mensen denken te weten met wie ze een relatie hebben/getrouwd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
21-12-2018 01:59
Poeh je hoeft alleen maar naar ID te kijken die reportages tonen ook aan hoe mensen denken te weten met wie ze een relatie hebben/getrouwd zijn.
Exact

Naar die zender kijk ik dagelijks
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Volgens mij is de zaak van Els Slurink hier nog niet genoemd. Uit 1997 en voor zover ik kan nagaan nog niet opgelost.

https://www.bartfmdroog.com/droog/cct/timmerman/2.html
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
22-12-2018 09:43
Exact

Naar die zender kijk ik dagelijks
Ik ook :-D

Prima zender

Wat ik altijd wel frappant vind is het amateurisme van de daders, plegen ze een - redelijk - perfecte moord en zetten ze een half jaar later het moordwapen op marktplaats of zetten de schoenen - met bloedsporen - in de kast.

Wat is jullie favoriete serie?
Ik vind Murder Book (cold cases) erg goed, nightmare next door, A Crime to Remember, Home Alone en I Almost Got Away With It
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
03-09-2018 13:39
In Budel ook 2 meisjes met een hele nare vreemde zaak van langer geleden.
Ja, Wies Hensen! Die is toentertijd zo’n 200 meter van mijn ouderlijk huis in de sloot gevonden.
Heel bizar, schijnbaar weet het halve dorp wie het gedaan heeft, maar durft niemand zijn mond open te trekken.
Het schijnt ook een erg apart type te zijn geweest.
Later is in Weert volgens mij ook een meisje vermoord, die is later terug gevonden in een kanaal. Ook nooit opgelost.
Even opgezocht

https://www.ed.nl/cranendonck/vijftien- ... ~afc32c50/
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-12-2018 15:26
Ik ook :-D

Prima zender

Wat ik altijd wel frappant vind is het amateurisme van de daders, plegen ze een - redelijk - perfecte moord en zetten ze een half jaar later het moordwapen op marktplaats of zetten de schoenen - met bloedsporen - in de kast.

Wat is jullie favoriete serie?
Ik vind Murder Book (cold cases) erg goed, nightmare next door, A Crime to Remember, Home Alone en I Almost Got Away With It
Murder book uiteraard
A crime to remember ook, home alone ook
Ik heb heel lang die met vermiste gekeken disappeared ? Gekeken maar nu al veel minder

Ik vind die blood runs cold die deze week voor t eerst was wel interessant
Die met die rechtzaken was ook wel wat

Nu kijk ik vooral
Grave secrets
De nieuwe docuseries ?
Home alone

En een die vrijdag komt
Iets met dat je het niet verwachte
Ik kom er wel op

Ik kijk ook die van Ellie lust
Maar tot nu toe kende ik alle zaken al behalve die van laatst met die arts . En die sekte in Nederland/Papendrecht kende ik nog niet

Maar ik ken heel veel zaken merk ik
Vroeger had ik een map met allemaal serie moordenaars
Op een gegeven moment weggegooid
Nu kijk ik afentoe voornamelijk op internet naar bijvoorbeeld
Wie er op deathrow is en wat en de meeste serie moordenaars ken ik nog wel .

Het is een soort aparte interesse denk ik 🙄

Maar ach ik vind het wel interessant

Ja soms denk je echt van man ja hoor hij had de schoenen nog en kijk nou eens hij blijft letterlijk steeds zichzelf in picture brengen bij de politie

De acteer werk is soms wel matig en soms irriteer ik mij aan de recherche die na word gespeeld
Lijkt soms echt teveel op een film.🤣

Maar voor de rest echt bij met ID

Vroeger had je echt weinig behalve reportage op zondag
Nu heb je best veel keuze
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
22-12-2018 15:53
Ja, Wies Hensen! Die is toentertijd zo’n 200 meter van mijn ouderlijk huis in de sloot gevonden.
Heel bizar, schijnbaar weet het halve dorp wie het gedaan heeft, maar durft niemand zijn mond open te trekken.
Het schijnt ook een erg apart type te zijn geweest.
Later is in Weert volgens mij ook een meisje vermoord, die is later terug gevonden in een kanaal. Ook nooit opgelost.
Even opgezocht

https://www.ed.nl/cranendonck/vijftien- ... ~afc32c50/
Die twee zaken schijnen met elkaar te maken te hebben.
Wies is in Dommelen gevonden, bij het voetbalveld.
Poppy_del_Rio schreef:
22-12-2018 14:44
Volgens mij is de zaak van Els Slurink hier nog niet genoemd. Uit 1997 en voor zover ik kan nagaan nog niet opgelost.

https://www.bartfmdroog.com/droog/cct/timmerman/2.html

Je zou denken met zoveel aanwijzingen en zelfs een dagboek de dader in een ommezien zou zijn opgespoord. Doordat er van buitenaf zaken van de computer van Els zijn gehaald was (is?) er een verdenking op een man die een tijdje bij haar buurman zou hebben ingewoond?
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
23-12-2018 12:32
Murder book uiteraard
A crime to remember ook, home alone ook
Ik heb heel lang die met vermiste gekeken disappeared ? Gekeken maar nu al veel minder

Moet je die namen eens opschrijven van Disappeared en dan googlen
En dan heb ik het over zaken uit 1995 tot 2005 die serie, heel veel zijn al lang opgelost.
Met auto in kanaal gevonden, in ravijn gegleden etc. weinig spectaculair
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-12-2018 13:14
Die twee zaken schijnen met elkaar te maken te hebben.
Wies is in Dommelen gevonden, bij het voetbalveld.
Klopt! Bij een veldje waar mijn vader altijd de hond uitliet. Hij heeft die avond waarschijnlijk gezien dat ze haar gedumpt hebben.
Hij zag een bestelbusje stoppen op de plek waar ze de volgende ochtend gevonden is. Een heel eng idee! Er is ook een buurtonderzoek geweest, maar de recherche kon helaas niets met deze info......
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
23-12-2018 20:14
Klopt! Bij een veldje waar mijn vader altijd de hond uitliet. Hij heeft die avond waarschijnlijk gezien dat ze haar gedumpt hebben.
Hij zag een bestelbusje stoppen op de plek waar ze de volgende ochtend gevonden is. Een heel eng idee! Er is ook een buurtonderzoek geweest, maar de recherche kon helaas niets met deze info......
Heftig dat je vader dat misschien gezien heeft!
In 1989 was ik nog te jong, maar ik woonde daar ook in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 15, dus kan het me nog goed herinneren!
Grappig dat je ook daar uit de buurt komt..
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
23-12-2018 20:23
Ik was 15, dus kan het me nog goed herinneren!
Grappig dat je ook daar uit de buurt komt..
Ja, uit V. en jij?
Alle reacties Link kopieren
Vanavond op de tv
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... erstappen/
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-12-2018 20:24
Ja, uit V. en jij?
Ik woonde 200 M van de vindplaats af ;-)
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
22-12-2018 15:53
Ja, Wies Hensen! Die is toentertijd zo’n 200 meter van mijn ouderlijk huis in de sloot gevonden.
Heel bizar, schijnbaar weet het halve dorp wie het gedaan heeft, maar durft niemand zijn mond open te trekken.
Het schijnt ook een erg apart type te zijn geweest.
Later is in Weert volgens mij ook een meisje vermoord, die is later terug gevonden in een kanaal. Ook nooit opgelost.
Even opgezocht

https://www.ed.nl/cranendonck/vijftien- ... ~afc32c50/

Gelezen, wat een verhaal zeg.
Is het ook niet op Peter r. de Vries geweest?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-12-2018 21:53
Gelezen, wat een verhaal zeg.
Is het ook niet op Peter r. de Vries geweest?
Klopt.
In een uitzending over Anouschka Wezenbeek.
Alle reacties Link kopieren
Dankzij dit topic lees ik over de zender ID en ik blijk deze ook te hebben. Dus ga maar eens kijken want realistische crime vind ik wel interessant i.t.t. fictie. In de serie "De zaak van je leven" worden zaken beschreven en vertellen rechercheurs over hun werkwijze, best interessant. Bij de moordenaars in deze afleveringen, leek het alsof het een degelijk stelletje is met een ikea-inrichting en iedere avond om 10:30 naar bed, maar ondertussen...... Gaf een creepy gevoel.
Maar waarschijnlijk waren het gewoon tokkies.

https://tvblik.nl/de-zaak-van-je-leven/ ... -zonneveld
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven